تماس با مشاوره تحصیلی ندای مشاور

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه

📚 خلاصه ای از مقاله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه:

مشاوره تحصیلی

در چند ساله اخیر ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه ها در اکثر رشته ها در کشورمان انجام می گیرد. ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه های مختلف انجام می گیرد که هر کدام دارای ویژ گی های خاص خود می باشند که تقریبا برای هر فردی با هر شرایطی یک دانشگاه مناسب برای ثبت نام وجود دارد. ثبت نام بدون ازمون در دانشگاه ها هم بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل یا کتبی دیپلم) و هم به صورت بدون سوابق تحصیلی (بدون شرط معدل) انجام می شود. در شهرستان ها معمولا تقریبا تمامی رشته های مهندسی و انسانی به صورت بدون کنکور ارائه می شوند ولی در مراکز استان های پر جمعیت…

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه

 

در چند ساله اخیر ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه ها در اکثر رشته ها در کشورمان انجام می گیرد. ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه های مختلف انجام می گیرد که هر کدام دارای ویژ گی های خاص خود می باشند که تقریبا برای هر فردی با هر شرایطی یک دانشگاه مناسب برای ثبت نام وجود دارد. ثبت نام بدون ازمون در دانشگاه ها هم بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل یا کتبی دیپلم) و هم به صورت بدون سوابق تحصیلی (بدون شرط معدل) انجام می شود. در شهرستان ها معمولا تقریبا تمامی رشته های مهندسی و انسانی به صورت بدون کنکور ارائه می شوند ولی در مراکز استان های پر جمعیت بعضی از رشته های پرطرفدار هنوز به صورت با کنکور پذیرش دارند. در زیر لیستی از دانشگاه هایی که به صورت بدون کنکور پذیرش دانشجو می کنند اورده شده است و شرایط هر کدام به صورت جداگانه بیان شده است:

 

1دانشگاه آزاد

دانشگاه ازاد هم به صورت با کنکور و هم به صورت بدون کنکور ثبت نام انجام می دهد. ثبت نام بدون ازمون دانشگاه ازاد در چهار مقطع مختلف انجام می گیرد که عبارتند از:

الف) ثبت نام بدون ازمون کاردانی پیوسته دانشگاه ازاد

ب) ثبت نام بدون ازمون کاردانی ناپیوسته دانشگاه ازاد

ج) ثبت نام بدون ازمون کارشناسی پیوسته دانشگاه ازاد

د) ثبت نام بدون ازمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه ازاد

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ازاد اسلامی سالانه دو بار انجام می گیرد که یک بار برای ورودی مهر ماه و یکبار برای ورودی بهمن ماه. ثبت نام بدون ازمون دانشگاه ازاد بدون سوابق تحصیلی (بدون شرط معدل) می باشد و یا به عبارتی هر کسی ثبت نام کند صد در صد قبول بوده و نیازی به منتظر بودن برای اعلام نتایج ندارد. دانشگاه ازاد دارای بالاترین شهریه در بین دانشگاه هایی می باشد که پذیرش بدون کنکور دارند. این دانشگاه بیش تر برای افرادی مناسب می باشد که مشکل پرداخته شهریه نداشته و می توانند سه یا چهار روز در هفته را در دانشگاه حضور داشته باشند و یا به عبارتی شاغل نبوده یا شغل ان ها ازاد یا پاره وقت باشد. دانشگاه ازاد از لحاظ امکاناتی معمولا یک سرو گردن بالاتر از دانشگاه های دیگر می باشد.

برای مشاوره و راهنمایی درباره رشته ها و زمان و نحوه ثبت نام دانشگاه ازاد اسلامی می توانید با مشاوران مجرب سامانه ندای مشاور تماس بگیرید

تماس فقط از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن پیش شماره

9099071375

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

 

2دانشگاه پیام نور

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سالانه دو بار انجام می گیرد که یک بار برای مهر ماه و یک بار برای بهمن ماه. این دانشگاه هم به صورت غیر حضوری و هم به صورت نیمه حضوری پذیرش دانشجو انجام می دهد. بزرگترین ویژگی که دانشگاه پیام نور دارد شهریه پایین آن می باشد که کمترین میزان شهریه بین تمامی دانشگاه های دیگر را دارد که امکان ادامه تحصیل را برای تمامی اقشار جامعه مهیا کرده است. ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه پیام نور در مقاطع: ثبت نام بدون ازمون کارشناسی پیوسته پیام نور و کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور( البته نمیتوان گفت بدون ازمون می باشد) انجام می گیرد.

دانشگاه پیام نور بیش تر برای افرادی مناسب می باشد که اول مشکل پرداخت هزینه دارند و یا در رشته های غیر عملی و یا به عبارتی رشته های خواندنی بخواهند بخوانند و یا به دلیل مشکلات کاری یا هر دلیل دیگر قادر به حضور در کلاس نمی باشند. بزرگترین ایرادی که دانشگاه پیام نور دارد این است که چون امتحانات به صورت سراسری انجام می گیرد گذراندن دروس در دانشگاه پیام نور بسیار دشوارتر از دانشگاه های دیگر می باشد زیرا در دانشگاه های دیگر نمره و تعیین حجم کتاب در دست استاد می باشد و پاس کردن دروس کار سختی نمی باشد. پس می توان گفت برای رشته های فنی مهندسی که معمولا دروس محاسباتی دارند و کسانی که چند سال از درس فاصله گرفته اند شاید گزینه خوبی نباشد زیرا متحمل سختی زیادی در پاس کردن دروس خواهند شد. پذیرش در این دانشگاه براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) انجام می گیرد.

برای مشاوره و راهنمایی درباره رشته ها و زمان و نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور می توانید با مشاوران مجرب سامانه ندای مشاور تماس بگیرید

تماس فقط از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن پیش شماره

9099071375

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

 

3دانشگاه جامع علمی کاربردی

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی نیز همانند دانشگاه های ازاد و پیام نور در سال دو بار برای ورودی مهر و بهمن انجام می گیرد. بزرگترین ویژگی که این دانشگاه دارد برگزاری کلاس ها در ساعاتی می باشد که معمولا شاغلان مشکلی برای ادامه تحصیل نداشته باشند همانند روز های پنج شنبه و جمعه. شهریه این دانشگاه نیز نسبت به دانشگاه ازاد بسیار مناسب می باشد و تقریبا چیزی مابین دانشگاه پیام نور و ازاد می باشد البته این دانشگاه دارای شهریه بالاتری نسبت به دانشگاه پیام نور می باشد. کلاس های دانشگاه علمی کاربردی به صورت حضوری برگزار می گردد و در حالت کلی سخت گیری این دانشگاه برای افراد شاغل بسیار کمتر از دانشگاه های دیگر می باشد. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع زیر انجام می گیرد:

الف) ثبت نام بدونه کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه علمی کاربردی

ب) ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی

رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی دارای تنوع بسار بالایی می باشند و بسیار تخصصی تر از رشته های دانشگاه های دیگر می باشند و سر فصل هایی که در این دانشگاه برای رشته های مختلف ارائه می شود متفاوت از بقیه رشته ها می باشد. رشته هایی که در دانشگاه علمی کاربردی وجود دارند هم در مقطع کاردانی و هم در مقطع کارشناسی در چهار گروه اصلی جای دارند که عبارتند از گروه :صنعت ، فرهنگ و هنر، کشاورزی و مدیریت و خدمات اجتماعی. در حالت کلی این دانشگاه برای افراد شاغل بسیار مناسب می باشد و می توان گفت گذراندن دروس در این دانشگاه بسیار اسان تر از دانشگاه های دیگر می باشد. پذیرش در این دانشگاه براساس سوابق تحصیلی ( معدل کل دیپلم) می باشد.

برای مشاوره و راهنمایی درباره رشته ها و زمان و نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی می توانید با مشاوران مجرب سامانه ندای مشاور تماس بگیرید

تماس فقط از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن پیش شماره

9099071375

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

 

4- موسسات غیر دولتی غیرانتفاعی

رشته های بدون کنکور موسسات غیردولتی غیر انتفاعی نیز مثل سه دانشگاه قبلی در سال دوبار پذیرش دانشجو می کنند. ثبت نام بدون کنکور غیراتفاعی همراه با دانشگاه پیام نور شروع می شود و در واقع ثبت نام دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی با هم می باشد. رشته های موسسات غیرانتفاعی به صورت حضوری می باشد و قوانینی مشابه قوانین دانشگاه ازاد و سراسری دارد. از لحاظ شهریه معمولا شهریه موسسات غیر انتفاعی 70 تا 80 درصد شهریه دانشگاه ازاد می باشند. بعضی از موسسات غیر انتفاعی اسم دانشگاه گرفته و به عنوان دانشگاه غیر دولتی-غیرانتفاعی نیز شناخته می شوند که تعدادشان انگشت شمار می باشد که این دانشگاه های غیردولتی غیرانتفاعی مقداری شهریه بیشتری از موسسات غیر انتفاعی دریافت می کنند. این دانشگاه و موسسات نیز برای کسانی که مشکل هزینه ندارند و مشکل وقت ندارند و شاغل تمام وقت نمی باشند مناسب می باشد.ثبت نام بدون کنکور در این دانشگاه در سه مقطع کاردانی پیوسته ، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته انجام می گیرد.

برای مشاوره و راهنمایی درباره رشته ها و زمان و نحوه ثبت نام دانشگاه و موسسات غیردولتی- غیرانتفاعی می توانید با مشاوران مجرب سامانه ندای مشاور تماس بگیرید

تماس فقط از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن پیش شماره

9099071375

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه

برچسب ها

در صورت نیاز به مشاوره درباره:

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره زیر تماس بگیرید.

909-907-1375

پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل