تماس با مشاوره تحصیلی ندای مشاور

مشاوره تحصیلی | برنامه ریزی تحصیلی تلفنی

📚 خلاصه ای از مقاله مشاوره تحصیلی | برنامه ریزی تحصیلی تلفنی:

مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی تحصیلی تلفنی برنامه ریزی در تمامی مراحل زندگی برای رسیدن به هدف مشخص باید انجام گیرد تا زمان رسیدن و ابزارهای رسیدن به هدف مدیریت شود. قبل از اینکه برای برنامه ریزی اقدام نماییم در مرحله اول باید هدف از برنامه ریزی تعریف شود. هدف گذاری پایه و اساس هر […]

مشاوره تحصیلی | برنامه ریزی تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی | برنامه ریزی تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی تحصیلی تلفنی

برنامه ریزی در تمامی مراحل زندگی برای رسیدن به هدف مشخص باید انجام گیرد تا زمان رسیدن و ابزارهای رسیدن به هدف مدیریت شود. قبل از اینکه برای برنامه ریزی اقدام نماییم در مرحله اول باید هدف از برنامه ریزی تعریف شود. هدف گذاری پایه و اساس هر برنامه ریزی می باشد که باید کاملا ملموس و قابل رسیدن باشد. بعد از هدف گذاری باید ابزارهایی که برای رسیدن به هدف لازم داریم را تعیین کنیم و سپس ابزارهایی که در اختیار داریم را نیز لیست کنیم. سپس با یک برنامه ریزی خوب با استفاده از ابزارهایی که در اختیار داریم می توانیم به اهدافمان برسیم.

برنامه ریزی تحصیلی نیز یکی از مهمترین برنامه ریزی ها در طول زندگی یک فرد می باشد که آینده و مسیر زندگی یک فرد را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. برنامه ریزی تحصیلی نباید صرفا فقط از دوران دبیرستان و برای برنامه ریزی کنکور صورت پذیرد بلکه برنامه ریزی تحصیلی باید در تمامی مقاطع تحصیلی و از پایه انجام گیرد تا از اتلاف زمان جلوگیری کرد.

 خیلی از والدین بدون اینکه شناختی از استعدادهای دانش آموزان داشته باشند برای فرزندان خود هدف گذاری می کنند یا به اصطلاحی میشه گفت در واقع هدف های خودشان را که نتوانسته اند بدست بیاورند را می خواهند از طریق فرزندانشان به آن اهداف و کمبودها برسند. که این عمل سبب آسیب بسیار شدید به داوطلب می شود و باعث از بین رفتن استعداد های داوطلبان می باشد. قبل از برنامه ریزی تحصیلی ابتدا باید از داوطلب تست استعدادیابی صورت پذیرد تا مشخص شود دانش آموز در کدام رشته تحصیلی استعداد دارد. بعد از انجام تست استعداد یابی باید از داوطلبان و دانش آموزان تست رغبت سنجی به عمل آید تا علاقه داوطلب به رشته های تحصیلی مشخص شود. علاقه و استعداد دو معیار جدا و بسیار مهم و اساسی برای تعیین هدف تحصیلی می باشد.

اگر علاقه و استعداد در یک راستا باشند بسیار عالی است و همه چیز برای یک برنامه ریزی تحصیلی دقیق برای رسیدن به هدف آماده است. داوطلبانی که به رشته تحصیلی خود هم عللاقه دارند و هم استعداد موفق ترین افراد در رشته خود می باشند پیشرفت بسیار بالایی در رشته تحصیلی خود پیدا می کنند.

در صورتی که علاقه و استعداد در یک راستا نباشد اینجاست که نقش مشاور پر رنگ تر می باشد و باید داوطلب را برای رسیدن به انتخاب بهتر یاری کند. مشاوره تحصیلی یکی از سخت ترین و پر مسولیت ترین شغل ها می باشد زیرا که یک حرف مشاور ممکن است کل آینده یک شخص را تحت تاثیر قرار دهد.

اگر بخواهیم یک جمع بندی از مطالب بالا انجام دهیم:

1- ابتدا باید یک هدف تحصیلی برای خودمان تعریف کنیم که این تعیین هدف به دو عامل بستگی دارد:

الف: استعداد تحصیلی که با انجام تست استعدادیابی تحصیلی می توان بدست آورد

ب: علاقه تحصیلی که یک تست رغبت سنجی تحصیلی می توان بدست آورد.

خب بعد از اینکه استعداد و هدف تحصیلی مشخص شد دو حالت بوجود می آید: الف: هدف و استعداد تحصیلی در یک راستا باشند ، که بهترین حالت همین می باشد و در این مرحله شروع به برنامه ریزی تحصیلی می کنیم تا به هدف اصلی برسیم.  ب: هدف و استعداد تحصیلی هم راستا نباشند که در این صورت باید با یک مشاور تحصیلی مشورت کنید تا بهترین انتخاب را انجام دهید و سپس برای رسیدن به هدف برنامه ریزی تحصیلی انجام می گیرد.

2- بعد از تعیین هدف نوبت به مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی تحصیلی می رسد: در این مرحله یک مشاور تحصیلی با توجه به روحیات داوطلب یک برنامه قابل اجرا و بسیار منعطف برای یک بازه زمانی کوتاه مثلا یک هفته ای تعیین می گردد که داوطلب انجام دهد بعد از یک هفته ایرادات برنامه مشخص می شود مثلا در این ساعت این درس بازدهی کمی دارد و زمانش باید عوض شود. که تغییرات در برنامه اعمال می شود و یک برنامه یک برنامه کامل تر برای مدت یک ماهه انجام می گیرد.

مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی تحصیلی باید با توجه به زمان تغییر یابد مثلا در ایام نزدیک به کنکور و امتجانات برنامه ریزی تحصیلی به یک صورت و در ایام تعطیلات برنامه ریزی کنکور و برنامه ریزی تحصیلی به یک صورت دیگر انجام گیرد.

برنامه ریزی تحصیلی باید قابل اجرا باشد و انعطاف بالایی باشد به نوعی که اگر داوطلب مثلا یک روز نتوانست برنامه را اجرا کند بتواند این یک روز را جبران کند یا کلا اختلالی برای ادامه برنامه تحصیلی وارد نشود.

سامانه ندای مشاور با تجربه چند ساله در زمینه مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی تحصیلی می تواند شما را در رسیدن به اهدافتان یاری رساند.

برای مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی تحصیلی با تلفن ثابت بدون گرفتن پیش شماره با شماره زیر تماس بگیرید

9099071375

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مشاوره تحصیلی | برنامه ریزی تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی | برنامه ریزی تحصیلی تلفنی

برچسب ها

در صورت نیاز به مشاوره درباره:

مشاوره تحصیلی | برنامه ریزی تحصیلی تلفنی

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره زیر تماس بگیرید.

909-907-1375

پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل