تماس با مشاوره تحصیلی ندای مشاور

انتخاب رشته رایگان کنکور sanjesh.org

📚 خلاصه ای از مقاله انتخاب رشته رایگان کنکور sanjesh.org:

انتخاب رشته رایگان کنکور

در این مقاله توضیحاتی در خصوص انتخاب رشته رایگان کنکور 1402 در سایت انتخاب رشته sanjesh.org به همراه مشاوره رایگان انتخاب رشته کنکور سراسری با استفاده از نرم افزار رایگان انتخاب رشته برای داوطلبان ارائه شده است

انتخاب رشته رایگان کنکور sanjesh.org

انتخاب رشته رایگان کنکور sanjesh.org

انتخاب رشته رایگان کنکور از طریق سامانه sanjesh.org

این روزها شرکت کنندگان کنکور کارشناسی مشغول انتخاب رشته هستند. روندی نسبتا پیچیده که در طی آن مسائل و سوال های زیادی ممکن است برای آنها پیش بیاید. از این رو برآن شدیم تا در خصوص انتخاب رشته کنکور 1402 اطلاعات مفیدی جمع آوری کرده و در این مقاله قرار دهیم تا بتواند برای داوطلبان کنکور، کمک کوچکی کرده باشیم.

انتخاب رشته تحصیلی یعنی تصمیم در مورد مسیر شغلی که قرار است سالها در آن فعالیت کنید. رغبت و علاقه شما باید مهمترین پارامتر تصمیم گیری شما در مورد رشته تحصیلی و شغل آینده شما باشد. انتخاب رشته آخرین قدم در فرآیند ورود به دانشگاه در هر مقطعی می باشد. چون نتیجه تمام این فرآیند پرمشقت به انتخاب رشته شما بستگی داشته و مهمترین قدم هم محسوب می‎شود. بنابراین یک انتخاب غلط می‎تواند زحمات چندین ساله داوطلبان را بر باد دهد.

مهمترین مطلب در انتخاب رشته صحیح، شناخت صحیح رشته ها و انتخاب رشته های مورد علاقه می باشد. لذا جهت شناخت بهتر رشته ها، بهتر است حتما در خصوص آنها اطلاعات کافی از افرادی که در آن رشته دارای تحصیلات عالی هستند و همچنین مشاوره تحصیلی، کسب نمایید.

✅ مواردی که در خصوص یک رشته باید بدانید:

⬅️  آشنایی با توانایی‌های‌ لازم‌ هر رشته

⬅️  آشنایی با موقعیت‌ شغلی‌ آن رشته در ایران

⬅️  آشنایی با درس‌های‌ هر‌ رشته‌ در طول‌ تحصیل

⬅️  گرایش های هر رشته و شرایط ادامه تحصیل

با توجه به اهمیت انتخاب رشته کنکور‌ سراسری ، شما عزیزان می‌توانید اطلاعات بیشتر و تخصصی تری در خصوص نحوه انتخاب رشته کنکور 1402 کسب کنید‌، بدین منظور پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام به انتخاب رشته با ادامه مقاله انتخاب رشته رایگان کنکور 1402 همراه ما باشید و همچنین می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره ندای مشاور در ارتباط باشید.

انتخاب رشته رایگان کنکور

برای یک انتخاب رشته به چه مواردی نیاز داریم؟

  1. کارنامه داوطلب: تقریبا از یک ماه بعد از کنکور کارشناسی ، یک کارنامه اولیه برای هر داوطلب صادر می شود که بر روی سایت سنجش sanjesh.org قابل دسترسی می باشد. در این کارنامه رتبه در سهمیه و رتبه هر داوطلب به همراه درصد دروس امتحانی نوشته می شود.  درصد دروس تعین کننده رتبه و تراز داوطلب در زیرگروه های مختلف یک رشته خواهد بود.
  2. دفترچه راهنمای انتخاب رشته : در هر آزمون دانشگاهی ( لیسانس، فوق لیسانس و دکتری) دو دفترچه راهنما از سوی سازمان سنجش برای داوطلبان ارائه می شود. یکی از این دفترچه ها، دفترچه راهنمای ثبت نام در کنکور می باشد که چند ماه قبل از آزمون بر روی سایت قرار می گیرد و دفترچه دوم، دفترچه راهنمای انتخاب رشته است که برای هر گروه آزمایشی یک دفترچه مخصوص در نظر گرفته می شود که بعد از اعلام نتایج اولیه و کارنامه داوطلبان، در سایت قرار داده می شود تا داوطلبان بر اساس آن بتوانند انتخاب رشته نمایند.
  3. در دفترچه شماره دو، کد و عنوان رشته ها و ظرفیت و نوع رشته‎ها در دانشگاه و شهر مربوطه مشخص شده است. قوانین کلی و جزئی انتخاب رشته نیز در این دفترچه به تفصیل آمده و لازم است هر داوطلب آن را به دقت مطالعه کند.
  4. اطلاعات داوطلب از رشته خود: لازم است تا هر داوطلبی از رشته انتخابی خود و جایگاه شغلی آن، و شهر و دانشگاهی که آن را ارائه می‎کند مطلع می‎باشد. رتبه علمی دانشگاه مورد نظر و فاصله شهری که در آن است تا مرکز استان یا محل زندگی داوطلب، امکانات دانشگاه مثل رفت و آمد و شرایط خوابگاهی و اقامتی در آن بسیار مهم است. این اطلاعات در سایت دانشگاه‎ها که آدرس آن در دفترچه موجود است، قابل دسترسی است.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کنکور ریاضی
بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کنکور تجربی

چگونه انتخاب رشته درستی انجام دهیم؟

هر داوطلبی حق انتخاب 150 مورد در برگه انتخاب رشته را درارد. گاهی در برخی رشته ها تعداد دانشگاه های پذیرش در این رشته و همچنین گرایش های آن رشته محدود می باشد و ممکن هست فرد تنها تا 10 مورد بتواند انتخاب نماید. از طرفی گاهی ممکن است رتبه فرد خیلی خوب باشد و تنها بخواهد تعداد محدودی انتخاب رشته انجام دهد. از جمله مواردی که در این مقوله تاثیر گذار است و می تواند انتخاب داوطلب را محدود نماید شامل:

☑️ 1.محدودیت در انتخاب شهرهای دیگر بجز شهر محل سکونت به علت متاهل بودن یا شاغل بودن
☑️ 2.علاقه به تحصیل در به یک دانشگاه یا رشته خاص
☑️ 3.مجاز شدن صرفا برای دانشگاه های شبانه یا آزاد و غیرانتفاعی
☑️ 4.پذیرش پایین در برخی رشته ها به علت محدود شدن آن در برخی دانشگاه های خاص

در کنار موارد ذکر شده و داشتن حق انتخاب 150 مورد، نباید فراموش کرد که این 150 انتخاب بایستی با ترتیب و دقت کافی نوشته شود. انطور نباشد که از ابتدای دفترچه شروع به نوشتن کنیم تا تمامی 150 انتخاب را پر کنیم. در ادامه نحوه اولویت بندی در انتخاب رشته را برای شما شرح می دهیم.

انتخاب رشته رایگان کنکور

تحلیل احتمال قبولی در 4 سطح

با توجه به رتبه شما در گرایشهای مختلف، تمامی انتخابهای موجود در دفترچه، حتی پیام نور، غیرانتفاعی، مجازی و پردیس خودگردان، براساس احتمال قبولی شما و در 4 سطح مرتب می شود. این 4 سطح عبارتند از:

✅ انتخاب منطقی
✅ انتخاب پراحتمال
✅ انتخاب خوشبینانه
✅ انتخاب کم احتمال

⬅️ ابتدا 4 برگه، دفترچه انتخاب رشته و کارنامه اولیه خود را در کنار دستتان قرار دهید. دفترچه انتخاب رشته را باز کنید. و کاملا منطقی و بدون هیج اما و اگر و شایدی، دانشگاه هایی که احتمال قبولی صد درصد با رتبه و تراز شما وجود دارد را در یک برگه بنویسید.

⬅️ در برگه دیگر ترتیب بندی انتخاب خود را با احتمال 80-90 در صد ( انتخاب پر احتمال) در نظر گرفته و بنویسید.

⬅️ در برگه دیگر با دید خوشبینانه به رتبه خود نگاه کنید و با احتمال 50-50 انتخاب های خود را انجام دهید.

⬅️ در نهایت در برگه چهارم، انتخاب خود را بر اساس حالت 20-30 درصد در نظر بگیرید و دانشگاه هایی را بنویسید که احتمال خیلی کمی برای قبولی در آنها دارید.

اولویت بندی بر مبنای شرایط خود

بعد از اتمام مرحله اول کار، در این مرحله انتخاب های خود را بر مبنای 5 معیار بسیار مهم مرتب می کنیم:

✅ کیفیت و سطح علمی دانشگاه
✅ بازار کار و محبوبیت گرایش
✅ هزینه تحصیل
✅ دوری و نزدیکی دانشگاه به محل زندگی شما
✅ تأثیر آموزش محورها در اولویت بندی شما

4 برگه خود را کنار هم چیده و یک برگه دیگر برداشته و انتخاب های خود را بر اساس این 5 معیار مرتب کنید. باید ببینید که کدام یک از معیارهای ذکر شده در بالا برای شما حائز اهمیت است.

⬅️ حالت اول، کیفیت دانشگاه  : اگر کیفیت دانشگاه برای شما مهم است، ابتدا دور دانشگاه هایی که برای شما ایده آل هستند خط قرمز بکشید و به ترتیب احتمال ضعیف به قوی در برگه جدید خود وارد کنید.

⬅️ حالت دوم، هزینه تحصیل : اگر هزینه تحصیل برای شما در اولویت می باشد، در این صورت بایستی تمامی انتخاب های روزانه را در ابتدا انجام دهید و از دانشگاه های پولی، صرفا مواردی را انتخاب کنید که در صورت قبولی بدون توجه به هزینه حتما خواهید رفت.اما در این مرحله بایستی علاوه بر در نظر داشتن هزینه دانشگاه، کیفیت دانشگاه را نیز در انتخاب های خود دخیل کنید.

⬅️ حالت سوم، دوری و نزدیکی دانشگاه به محل زندگی شما ، این شرایط معمولا در داوطلبانی که متاهل هستند و یا شاغل هستند، دیده می شود. در این حالت بهتر است در خصوص انتخاب های روزانه خیلی دقت نمایید. چون در صورتی که در یکی از انتخاب های روزانه خود از شهر دیگری پذیرفته شدید و نرفتید، دو سال از کنکور محروم خواهید شد. اما در انتخاب شبانه و دانشگاه های دیگر این محرومیت وجودندارد.

بنابراین اگر رتبه نسبتا خوبی آورده اید و صرفا نزدیکی شهر مد نظر شماست و کیفیت و هزینه دانشگاه فرقی برایتان ندارد، بهتر است از دانشگاه های روزانه فقط دانشگاه شهر خودتان را انتخاب کنید و از دانشگاه های شبانه و پیام نور و غیره، ابتدا دانشگاه ای شهر خود و بعد شهرهای نزدیک را انتخاب کنید تا اولویت های اول صرفا شهر خودتان باشد.

مواردی که توضیح دادیم صرفا با در نظر گرفتن دانشگاه های انتخابی بود. از بعد دیگر اگر بخواهیم نگاه کنیم، برای برخی از دانشجویان رشته قبولی در اولویت قرار دارد تا دانشگاه. مثلا دانشجویی قبولی از رشته پزشکی از شبانه تبریز را به تغذیه روزانه تهران ترجیح میدهد. در این حالت بایستی به مرحله اول برگردید و 4 برگه ای که نوشته بودید را بر اساس علایق به رشته تحصیلی و حتی دخیل کردن اولویت های دانشگاهی مرتب کنید.

توجه داشته باشید که در تمامی انتخاب خایی که از دفترچه یادداشت می کنید حتما کد رشته را هم در کنار آن یاداشت نمایید. زیرا در نهایت انتخاب های خود را بر اساس کد رشته در فایل مخصوص وارد خواهید کرد.

در نهایت، یک فایل کامل و بدون نقص از انتخابهای خود خواهید داشت که کد رشته های آن، دقیقا مطابق با کد رشته های دفترچه سنجش می باشد و شما می توانید ترتیب انتخاب های خود این فایل را به طور مستقیم در فرم آنلاین انتخاب رشته سنجش وارد کنید.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری هنر
بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کنکور انسانی

انتخاب رشته رایگان کنکور سراسری 1402

اگر شما هم از داوطلبان کنکور 1401 هستید ، قطع به یقین از اهمیت این مرحله مطلع هستید، لذا لازم می‌دانیم شما را با انتخاب رشته کنکور و نکاتی که لازم است در این خصوص بدانید آشنا کنیم‌، در این مقاله موضوعات مهمی چون زمان و مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ، دفترچه انتخاب رشته و محتویات قابل توجه آن ، نحوه پر کردن فرم انتخاب رشته و اولویت بندی کد رشته ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است . همانطور که می دانید شما با داوطلبان زیادی رقابت خواهید کرد که تنها با آگاهی کافی می‌توانید پیروز این میدان باشید‌.

این مرحله ( انتخاب رشته ) مختص داوطلبانی است که مجاز به انتخاب رشته کنکور در دانشگاه های سراسری و آزاد شده‌اند‌، اگر در هر یک از دوره ها مجاز به انتخاب رشته نشده اید متاسفانه امکان انتخاب رشته کنکور در آن دوره را از دست داده‌اید.

زمان انتخاب رشته کنکور 1402

از زمان انتخاب رشته کنکور مطلع هستید؟ مهلت و مدت زمانی که می توانید انتخاب رشته خود را ثبت کنید چطور؟ اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید زمان های طلایی برای انتخاب رشته کنکور است با از دست دادن زمان انتخاب رشته راه بازگشت وجود ندارد و باید بین کنکور سال بعد و یا ورود به رشته های بدون کنکور یکی را انتخاب کنید بنابراین برای افزایش شانس قبولی در رشته های برتر نیاز است به زمان توجه ویژه نشان دهید.

انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 از نیمه دوم مرداد ماه آغاز می شود و داوطلبان 10 روز مهلت برای ثبت انتخاب رشته خود داشتند. با توجه به اینکه آزمون سراسری 1402 نیز مانند سال‌های گذشته در نیمه اول تیر ماه برگذار شد‌، انتظار می‌رود شروع انتخاب رشته نیز طبق روال در نیمه دوم مرداد ماه انجام شود.

داوطلبان عزیز باید به این نکته توجه کنید که  مهلت انتخاب رشته کنکور 1402 ، حدود 5 روز است‌. ( البته با توجه به تمدید مهلت انتخاب رشته سال های قبل انتظار میرود مهلت 2 الی 3 روزه مجدد به دائطلبانی که از انتخاب رشته جا مانده اند داده شود.)

پیشنهاد می‌کنیم انتخاب رشته کنکور 1401 را در همان روزهای اولیه شروع انتخاب رشته انجام دهید به همین خاطر بهتر است در این روزهای باقی مانده تا انتخاب رشته خود، اطلاعات مورد نیازتان را جمع آوری کنید. اما برای داشتن بهترین انتخاب ها به چه اطلاعاتی نیاز خواهید داشت ؟ آیا در این مسیر نیاز به همراه و مشاور خواهید داشت ؟ در ادامه پاسخ این سوال ها را مشاهده می‌کنید.

مشاوره رایگان انتخاب رشته

دفترچه انتخاب رشته کنکور 1402

با انتشار دفترچه انتخاب رشته  کنکور از جانب سازمان سنجش، عملا انتخاب رشته  آغاز می شود. خب با انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور 1402 چه نکته‌هایی را باید در نظر بگیرید تا بهترین نتیجه و ثمره ی چندین سال تحصیل و تلاش خود را ببینید؟

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری به صورت مجزا و در دو سامانه sanjesh.org  و azmoon.org منتشر می‌شود‌، بنابراین اگر داوطلب انتخاب رشته در هر دو دانشگاه هستید باید با وارد شدن به سایت های گفته شده‌، هر یک از دفترچه ها را دانلود کنید.

در ضمن انتخاب رشته های انجام شده نیز به صورت مجزا می‌باشد. اما اصول انتخاب رشته در هر دو مشابه است . گرچه پذیرش در دانشگاه آزاد بسیار ساده تر از دانشگاه سراسری به نظر می آید ، اما به پر طرفدار بودن برخی از رشته ها توجه کنید و این نکته را در نظر داشته باشید که رقیبان زیادی حتی برای دانشگاه های آزاد و غیر انتفاعی وجود دارد.

مساله مهم و طلایی مطالعه کامل و دقیق دفترچه انتخاب رشته است، بخش اطلاعات، قوانین و تبصره‌های دفترچه بهترین منبع برای کسب اطلاعات مورد نیازتان است.

  1. فصل اول دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری مباحث مختلفی از جمله:  
      شرایط شرکت در کنکور
    شرایط و ضوابط پذیرش اتباع خارجی
    سهمیه های کنکور سراسری 1402
    تاثیر سهمیه بومی گزینی
    شرایط و ضوابط تحصیلی
    نحوه ی گزینش دانشجو
    راهنمای انتخاب رشته
  2. فصل دوم اختصاص به گروه های آزمایشی مختلف از جمله:
    رشته های تحصیلی
    زیرگروه ها
    جدوال ظرفیت پدیرش
  3. فصل سوم و بخش پیوست ها که به صورت مجزا توسط سازمان سنجش منتشر می شود ، شامل:
    جدول کارایی‌های لازم اغضا در رشته های تحصیلی مختلف
    شرایط و قوانین پذیرش دانشگاه فرهنگیان
    تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه ها و موسسات آموش عالی

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کنکور زبان های خارجی
بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری

نحوه انتخاب رشته رایگان کنکور

تا به اینجا با زمان و مهلت انتخاب رشته کنکور 1402 و محتویات دفترچه  انتخاب رشته کنکور آشنا شدید ، حال نوبت به بیان نکات طلایی انتخاب رشته کنکور است.

در دفترچه کنکور 1402 کد رشته های دانشگاه های تحصیلی دانشگاه های روزانه ، شبانه (نوبت دوم ) ، پردیس های خود گردان و غیرانتفاعی ، پیام نور و … وجود دارد که داوطلبان مجاز به انتخاب 150 کد رشته هستند. انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز به صورت مجزا انجام می شود بنابراین این 150 کد رشته به دانشگاه های سراسری اختصاص دارد.

نحوه انتخاب رشته رایگان کنکور

اولویت بندی در انتخاب رشته و جایگذاری کد رشته ها با توجه به معیار هایی که در مبحث بعدی مطالعه خواهید کرد ، اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که اگر در اولویت بندی های انجام شده ، اشتباه  کنید ممکن است حق تحصیل در رشته و دانشگاه بهتر را از خود بگیرید.

✅ برای اولویت بندی کد رشته های مورد نظرتان پیشنهاد می کنیم سه بازه را در نظر بگیرید :

⭐ بازه خوش بینانه: در این بازه شما رشته های مورد علاقه ی خود را در قرار می دهید هرچند که فکر می کنید قبولی شما در این کد رشته ها کمی سخت است ، برای این بازه حدود 10 کد رشته کافی است. معمولا کد رشته های دوره روزانه و شبانه ( نوبت دوم ) در این بازه دیده می شود.

⭐ بازه منطقی: این بازه که بیشترین تعداد کد رشته را به خود اختصاص می‌دهد حاصل در نظر گرفتن ملاک‌ها و فاکتور‌های انتخاب رشته است که در ادامه مشاهده می‌کنید ، توجه داشته باشید این بازه با بررسی و تحلیل های آگاهانه ظرفیت دانشگاه ها و و تراز قبولیشان و همچنین تراز قبولی شما پر شود. با شروع این بازه باید حواستان بیش از پیش به اولیت های کد رشته‌ها باشد تا اولویت کمتر در ابتدای بازه قرار نگیرد و شانس انتخاب‌های بهتر از بین نرود.

⭐ بازه بدبینانه: ما به داوطلبان عزیز یشنهاد می دهیم هنگام انتخاب رشته حدور 10 الی 15 به بازه بدبینانه اختصاص دهند، یعنی با در نظر گرفتن کاهش ظرفیت و تراز قبولی انتخاب‌های خود را درج کنند تا در این صورت اگر در بازه‌های قبل موفقیت لازم را کسب نکردند از تحصیل و ورود به دانشگاه منع نشوند‌، البته توجه کنید که در این بازه نیز اولویت‌های انتخاب را فراموش نکنید و بین این کد رشته‌ها هم اولویت بندی کنید.

نحوه اولویت بندی کد رشته ها در انتخاب رشته رایگان

توجه داشته باشید که با مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور باید ها و نباید های  لازم جهت انتخاب رشته را خواهید دانست اما نکاتی وجود دارد که تنها با سال ها تجربه و تحلیل و بررسی کنکور به دست آمده است  که راهنمای ارزشمندی را برای داوطلبان با انگیزه و با هدف خواهد بود‌. در ادامه به این مساله خواهید رسید که کسب رتبه مناسب تنها ملاک رسیدن به هدفتان نمی باشد، پس تا آخرین مرحله تلاش کافی برای بهترین نتیجه را داشته باشید.

💥 کسب رتبه مناسب تنها ملاک رسیدن به هدفتان نمی باشد 💥

فاکتورهای لازم برای بهترین انتخاب رشته کنکور

✅ علاقه
✅ مسافت و دوری و نزدیکی دانشگاه
✅ شهریه دانشگاه ها و دوره های غیر روزانه
✅ بازار کار در کشور
✅ واقعیت پذیرش با توجه به تراز قبولی دانشگاه و تراز کسب شده و تحلیل کارنامه

در ادامه هر یک از موارد گفته شده را به طور مفصل مورد بحث قرار داده ایم تا درک بهتری از این نکات را داشته باشید.

  1. اولین معیاری که باید هنگام انتخاب رشته کنکور به آن توجه کنید علاقه است؛ علاقمندی  شما به رشته تحصیلی  عامل بسیار مهمی برای ادامه تحصیل و ورود شما به بازار کار  مرتبط با رشته ی تحصیلیتان است. شاید پولساز بودن رشته تحصیلی برای برخی از افراد بسیار مهم باشد اما علاقه معیاری برای پشتکار شماست. پس بهتر است  لیستی از رشته‌هایی که به آن ها علاقمند هستید ایجاد کنید. اولین معیاری که باید هنگام انتخاب رشته کنکور به آن توجه کنید علاقه است؛ بهتر است  لیستی از رشته‌هایی که به آن ها علاقمند هستید ایجاد کنید
  2. دومین و سومین موردی که در فاکتور انتخاب رشته کنکور ذکر شد برای در نظر داشتن کمبودهای امکانات ، هزینه ی اقامت در سایر شهرستان ها و هزینه دانشگاه و … است.
  3. و اما بررسی بازار کار برای داوطلبانی که اشتغال در رشته تحصیلی برایشان اهمیت دارد نکته مهمی است. بهتر است هنگام تهیه کردن لیست رشته‌های مورد علاقه بررسی‌های لازم را در خصوص بازار کار فعلی و آینده رشته، انجام دهید.
  4. مورد آخر ؛ واقعیت پذیرش و تحلیل کارنامه ، واقعیت بینی شما در خصوص رتبه ی کسب شده در رشته و انشگاه های مورد نظر را بایذ برای  انتخاب‌های منظقی خود اعمال کنید. شما میتوانید برای این منظور از کارنامه داوطلبان پذیرفته شدگان سال های گذشته استفاده کنید. تحلیل کارنامه چندین داوطلب و همچنین تحلیل کارنامه شما با توجه به افزایش ظرفیت های دانشگاه ها کمی پیچیده است بهتر است در این خصوص با مشائران آگاه و با تجربه مشورت کنید تا بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید به طور قطع استفاده از اطلاعات افراد متخصص در این زمینه نتیجه مطلوبی برای شما عزیزان خواهد داشت.

شاید در گذشته داوطلبان کنکور تنها آزمون سراسری و کسب رتبه مناسب را تنها راه ورود به دانشگاه می‌دانستند اما در حال حاضر‌، با افزایش ظرفیت های دانشگاه‌های سراسری، ، غیر انتفاعی و علمی کاربردی رقابت بیش از اینکه بر سر ورود به دانشگاه باشد بر سر قبولی در دانشگاه‌های برتر و رشته‌های پر طرفدار است که مراحل مختلف از جمله انتخاب رشته کنکور سراسری را حساس تر از قبل کرده است بنابراین باید بهترین مشاوره را داشته باشید تا بی گدار به آب نزنید‌، کسب اطلاعاتی که بتواند در این خصوص به شما کمک کند در این مقاله ذکر شده است‌.

اگر شما عزیزان خواهان رشته های نیمه متمرکز هستید باید توجه کنید که علاوه بر انتخاب رشته مرحله مصاحبه و قبولی در آن نتیجه ی نهایی را مشخص خواهد کرد، بنابراین لازم است خود را برای مصاحبه و یا معاینات پزشکی نیز آماده کنید.

با توجه به اهمیت مرحله انتخاب رشته کنکور‌، شما عزیزان می‌توانید اطلاعات بیشتر و تخصصی تری در خصوص گروه آزمایشی خود کسب کنید‌، بدین منظور پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام به انتخاب رشته با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی ندای مشاور در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش
بیشتر بخوانید: راهنمای کامل انتخاب رشته دانشگاه آزاد
بیشتر بخوانید: انتخاب رشته تضمینی

 

در صورت نیاز به مشاوره تحصیلی تلفنی می توانید از خدمات سامانه ندای مشاور استفاده کنید. همچنین برای دانلود فایل pdf این مطلب روی انتخاب رشته رایگان کنکور کلیک کنید.

انتخاب رشته رایگان کنکور sanjesh.org

انتخاب رشته رایگان کنکور sanjesh.org

برچسب ها

انتخاب رشته رایگان کنکور 1402 مشاوره رایگان انتخاب رشته کنکور سراسری نرم افزار رایگان انتخاب رشته کنکور 1402 مشاوره انتخاب رشته رایگان نرم افزار انتخاب رشته رایگان انتخاب رشته رایگان تلفنی


  1. مینایی گفت:

    سلام سوالم اینه که براساس چه ملاکی و چطور می‌توانم رشته مناسب خود را پیدا کنم و اقدام به انتخاب رشته سنجش بکنم؟

    • سامانه ندای مشاور گفت:

      برای پیدا کردن رشته مناسب، بهتر است با تحلیل علاقه‌مندی‌ها، توانمندی‌ها و استعدادهایتان شروع کنید. مشاوره از افراد تجربه‌کرده نیز می‌تواند کمک کننده باشد

  2. مارال گفت:

    سلام خسته نباشید آیا می‌توانم رشته را بعد از انتخاب رشته و قبولی در کنکور تغییر دهم؟

    • سامانه ندای مشاور گفت:

      مهلت‌ها و شرایط تغییر رشته در هر سال ممکن است متفاوت باشد. در برخی سال‌ها ممکن است بتوانید رشته خود را تغییر دهید، اما بهتر است این موضوع را با دقت از منابع رسمی واحد سنجش آگاهی پیدا کنید

  3. نرگس گفت:

    آیا انتخاب رشته بر اساس رتبه کنکور تاثیر دارد؟

    • سامانه ندای مشاور گفت:

      در برخی موارد، رتبه کنکور شما می‌تواند در انتخاب رشته‌تان تاثیرگذار باشد. برخی رشته‌ها نیاز به رتبه بالاتری دارند و در رشته‌های دارای رقابت شدید، رتبه مهمتر می‌شود

  4. محمدی گفت:

    سلام مشاور. آیا می‌توانم رشته را در دوره‌های بعدی تغییر دهم؟

    • سامانه ندای مشاور گفت:

      بله، در بسیاری از دانشگاه‌ها امکان تغییر رشته در دوره‌های بعدی مانند کارشناسی ارشد وجود دارد. اما باید شرایط دانشگاه و مقررات مربوط به این تغییر را بررسی کنید

  5. زهرا گفت:

    سلام آیا در انتخاب رشته باید رشته‌ام مرتبط با رشته تحصیلی دانشگاه باشد؟

    • سامانه ندای مشاور گفت:

      اگر هدف شما ادامه تحصیل در دانشگاه است، بهتر است رشته کنکورتان با رشته تحصیلی دانشگاه تا حدودی مرتبط باشد. اما در مواردی هم رشته‌های ترکیبی یا متفاوت نیز انتخاب می‌شوند

انتخاب رشته رایگان , انتخاب رشته رایگان کنکور 1402 , مشاوره رایگان انتخاب رشته کنکور سراسری , نرم افزار رایگان انتخاب رشته کنکور 1402 , مشاوره انتخاب رشته رایگان , نرم افزار انتخاب رشته رایگان , انتخاب رشته رایگان تلفنی

در صورت نیاز به مشاوره درباره:

انتخاب رشته رایگان کنکور sanjesh.org

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره زیر تماس بگیرید.

909-907-1375

پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل