تماس با مشاوره تحصیلی ندای مشاور

رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ + آپدیت جدید

📚 خلاصه ای از مقاله رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ + آپدیت جدید:

رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

در این مقاله ندای مشاور جزئیات رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ ارائه و لیست رشته های پیراپزشکی که ثبت نام با کنکور و بدون کنکور انجام میشه، ارائه شده است.

رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ + آپدیت جدید

رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ + آپدیت جدید

رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۲، در رشته های پیراپزشکی، امکان پذیرش داوطلبان را از طریق دو روش کنکور و بدون کنکور (بر اساس سوابق تحصیلی) فراهم می‌کند. جهت اطلاع از لیست رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۲، می‌توانید به دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته این دانشگاه مراجعه کرده و هزینه تحصیل در هر یک از این رشته ها را مشاهده نمایید.

رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

در صورتی که شما به انتخاب رشته های پیراپزشکی علاقه‌مند هستید و دانشگاه آزاد آنها را ارائه می‌دهد، لازم است اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشید. دانشگاه آزاد پذیرش در رشته های پیراپزشکی را به دو صورت، یکی از طریق کنکور و دیگری بر اساس سوابق تحصیلی، انجام می‌دهد. لیست رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۲ در دفترچه انتخاب رشته این دانشگاه درج شده و در سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org منتشر می‌شود.

برای ثبت نام در رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد، لازم است داوطلبان اطلاعات مربوط به لیست رشته ها و زمان ثبت نام را در اختیار داشته باشند. بنابراین، در این مقاله به طور کامل، لیست رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۲، زمان ثبت نام رشته های پیراپزشکی با و بدون کنکور در دانشگاه آزاد و نکات مهمی در انتخاب رشته پیراپزشکی، همراه با شهریه رشته ها، به تفصیل بررسی شده است.

لیست رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

دانشگاه آزاد اسلامی با واحدهای زیاد در سراسر کشور و تنوع رشته های تحصیلی، به یکی از محبوبترین دانشگاه های ایران تبدیل شده است. رشته های پزشکی و پیراپزشکی نیز در این دانشگاه به دلیل بازار کار مناسب و نیاز به تراز علمی بالا، جذابیت بالایی برای داوطلبان دارند. در سال ۱۴۰۲، پذیرش در رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از طریق شرکت در کنکور سراسری یا کنکور دانشگاه برگزار شده و داوطلبان می توانند در زمان انتخاب رشته، رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند.

برای پذیرش در رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد، داوطلبان باید حد نصاب نمره کنکور سراسری را کسب کرده و در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد، رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایند. لیست رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد به همراه واحدهای دانشگاهی ارائه دهنده این رشته ها در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد درج شده و در سایت دانشگاه آزاد منتشر می شود.

☑️ تا اطلاع ثانوی، لیست رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد در جدول زیر برای داوطلبان توضیح داده شده است. لطفا توجه داشته باشید که در صورت ایجاد تغییرات در رشته های پیراپزشکی در سال ۱۴۰۲، لیست جدید رشته ها در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد منتشر خواهد شد.

لیست رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

✔ در حال حاضر، پذیرش در بیش از 85٪ از رشته‌های دانشگاهی، از جمله دانشگاه‌های آزاد، بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد. دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی دانشجویان بدون کنکور را پذیرش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

هزینه‌های تحصیل در رشته‌های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دانشگاه‌هایی است که هزینه‌های تحصیل در رشته‌های مختلف آن شامل شهریه می‌شود. دانشجویانی که قصد تحصیل در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد را دارند، برای ثبت نام و انتخاب واحد در هر ترم تحصیلی باید مبالغ مربوط به شهریه ثابت و متغیر را در سایت آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir پرداخت کنند.

در رشته‌ های پیراپزشکی مانند مامایی، هوشبری، پرستاری و غیره نیز دانشجویان باید شهریه مربوطه را پرداخت کنند. میزان شهریه در رشته‌های پیراپزشکی بستگی به مقطع تحصیلی و تعداد واحدهای اخذ شده در هر ترم دارد و برای هر رشته پیراپزشکی ممکن است متفاوت باشد.

شهریه ثابت دانشگاه آزاد از آغاز تحصیل تا فارغ التحصیلی یکسان است و تغییری نمی‌کند. اما شهریه متغیر دانشگاه آزاد بر اساس مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و تعداد واحدهای انتخابی دانشجو متغیر است. دانشجویان می‌توانند میزان دقیق شهریه ثابت و متغیر خود را در سامانه آموزشیار، سایت پرداخت شهریه دانشگاه آزاد مشاهده و پرداخت کنند.

✔ همچنین، دانشجویان واجد شرایط می‌توانند از وام شهریه دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۲ برای پرداخت هزینه‌های تحصیل در رشته‌های پیراپزشکی استفاده کنند. این وام می‌تواند به دانشجویان در پرداخت شهریه کمک کند.

بیشتر بخوانید: مبلغ شهریه دانشگاه آزاد

زمان ثبت نام در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

در سال های اخیر، دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای مختلف خود در شهرها و استان ها، علاوه بر پذیرش از طریق کنکور سراسری، فرصتی را برای ورود به رشته های بدون کنکور در نظر گرفته است. لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد از طریق دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد اعلام شده است و داوطلبانی که نتوانسته اند در کنکور نتیجه مطلوبی بگیرند، می توانند از این رشته ها استفاده کنند و در واحد دانشگاهی مورد نظر خود ثبت نام کنند.

هنگامی که زمان ثبت نام در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ مشخص شود، این مقاله به روزرسانی خواهد شد و اطلاعات مربوطه در این بخش قرار خواهد گرفت.

با توجه به تقاضای بسیار زیاد برای رشته های پیراپزشکی در کنکور تجربی، رشته های مربوطه در دانشگاه آزاد بدون کنکور قابل قبول نیستند. با این حال، رشته دامپزشکی (که جزو رشته های پیراپزشکی نیست) در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور در مقطع کاردانی ناپیوسته قابل قبول است.

داوطلبان می توانند با مطالعه لیست رشته هایی که مورد تایید شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت قرار دارند، رشته مورد علاقه خود را شناسایی کنند. به عنوان مثال، یک فرد علاقه مند به خون شناسی آزمایشگاهی با داشتن مدرک کارشناسی ژنتیک می تواند در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرکت کند و در این رشته ثبت نام کند.

 جزئیات ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 با سوابق تحصیلی

دانشگاه آزاد اسلامی برای افرادی که در آزمون پیراپزشکی موفق نشده‌اند یا رتبه مورد نظر را کسب نکرده‌اند، فرصتی را فراهم کرده است تا با توجه به سوابق تحصیلی خود، در ترم مهر ثبت نام کنند و رشته‌های پیراپزشکی را انتخاب کنند. در دانشگاه آزاد، داوطلبان سه گزینه برای انتخاب رشته پیراپزشکی دارند.

لیست رشته‌های پیراپزشکی دانشگاه آزاد شامل علوم آزمایشگاهی، مامایی و سایر رشته‌های پیراپزشکی دیگر است. داوطلبان با توجه به سوابق تحصیلی خود و علاقه‌مندی‌هایشان، می‌توانند رشته‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

هزینه تحصیل در رشته‌های پیراپزشکی متفاوت بوده و بسته به واحدهای هر رشته و نوع آن، متغیر است. قبل از انتخاب رشته، توصیه می‌شود با میزان شهریه در هر رشته آشنا شده و بر اساس آن رشته‌ی مورد نظر را انتخاب کنید. این شهریه تنها شامل واحدهای انتخابی شماست و مربوط به امکانات رفاهی و غیره نمی‌شود.

✔ داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که در صورت عدم قبولی در رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ، در دوره های بدون کنکور سایر دانشگاه ها همچون ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ، ثبت نام دانشگاه پیام نور و دوره های بدون آزمون دانشگاه آزاد شرکت نمایند.

بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

زمان ثبت نام رشته های پیراپزشکی با کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

در سال های اخیر، تحصیل در رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد مانند مامایی، پرستاری، هوشبری و سایر رشته های مرتبط، جذابیت بسیاری را برای داوطلبان داشته است. افرادی که تمایل دارند در این رشته ها پذیرش یابند، باید با مطالعه منابع مربوط به کنکور سراسری، خود را برای زمان برگزاری این آزمون آماده کنند و بتوانند نمره حد نصاب مورد نیاز برای ورود به رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد را کسب نمایند.

هنگامی که زمان ثبت نام در رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ مشخص شود، این مقاله به روزرسانی خواهد شد و اطلاعات مربوطه در این بخش به اطلاع عموم خوانندگان خواهد رسید.

داوطلبانی که موفق به کسب نمره لازم در کنکور شده اند، هنگام انتخاب رشته در دانشگاه ها، باید با مطالعه دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد در مقطع مورد نظر خود، اطلاعات مربوط به پذیرش در رشته های پیراپزشکی واحدهای مختلف دانشگاه آزاد را کسب کنند و رشته مورد علاقه خود را بر اساس تراز علمی که در کنکور به دست آورده اند، انتخاب نمایند. همچنین زمان ثبت نام در رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد همزمان با زمان انتخاب رشته در دانشگاه آزاد است و داوطلبان باید در این زمان، ثبت نام خود را در رشته مورد نظر انجام دهند.

مهم است به یاد داشته باشید که پذیرش در رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ تنها از طریق کنکور سراسری انجام می شود و افرادی که نتوانسته اند نمره حد نصاب را در کنکور کسب کنند، امکان ثبت نام در رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد را ندارند. بنابراین، زمان ثبت نام در رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد همزمان با زمان انتخاب رشته در دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ برگزار می شود. مقاله زیر به داوطلبان کمک می کند تا با روش انتخاب رشته در دانشگاه آزاد آشنا شوند.

✔ زمانی که نتایج اولیه آزمون کنکور سراسری اعلام می‌شود، دفترچه انتخاب رشته بر روی وبسایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org قابل دسترسی است. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند، در دوره‌های مجاز تعیین شده می‌توانند اولویت‌های خود را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: راهنما کامل انتخاب رشته کنکور سراسری

سایت ثبت نام رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد 1402

برای انتخاب رشته در دانشگاه آزاد، داوطلبان باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با آدرس azmoon.org مراجعه کنند. با استفاده از کد دسترسی که در کارنامه آنها درج شده است، می‌توانند وارد صفحه انتخاب رشته شده و کد رشته‌های مورد نظر را در فرم انتخاب‌رشته وارد کنند.

مقابله با رشته‌های پزشکی (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) که توسط سازمان سنجش انجام می‌شود، رشته‌های دیگر با آزمون انتخاب رشته در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد قابل انتخاب هستند، از جمله رشته‌های پیراپزشکی دانشگاه آزاد.

✔ لطفاً توجه داشته باشید که انتخاب رشته در دانشگاه آزاد هزینه‌ای دارد. پس از ورود به سایت، داوطلبان باید ابتدا هزینه انتخاب رشته را پرداخت کنند و سپس می‌توانند فرآیند انتخاب رشته را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: نحوه خرید کارت اعتباری دانشگاه آزاد

مشاوره رشته‌های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲: انتخاب درست برای دانشجویان

دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر در رشته‌های پیراپزشکی مانند پرستاری، علوم آزمایشگاهی، هوشبری و بینایی سنجی دانشجو پذیرفته است. در سال ۱۴۰۲، افرادی که واجد شرایط هستند، می‌توانند از طریق پذیرش با کنکور و بدون کنکور در رشته‌های پیراپزشکی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد پذیرفته شوند.

اشخاصی که در رتبه‌بندی کنکور سراسری رتبه مورد نیاز را برای پذیرش با کنکور در رشته‌های پیراپزشکی نداشته‌اند، می‌توانند در زمان ثبت نام رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد، رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور ۱۴۰۲ را انتخاب کنند.

رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور نیز وجود دارند و بر اساس سوابق تحصیلی و مصاحبه در دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشجو پذیرفته می‌شوند. در پایان، برای تکمیل مشاوره در مورد رشته‌های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲، می‌توان گفت که افرادی که توانایی پذیرش در رشته‌های پیراپزشکی با کنکور یا بدون کنکور دانشگاه آزاد را نداشته‌اند، باید منتظر اعلام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بمانند و در آن زمان می‌توانند مجدداً رشته‌های پیراپزشکی را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد

رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ + آپدیت جدید

رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ + آپدیت جدید

برچسب ها

در صورت نیاز به مشاوره درباره:

رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ + آپدیت جدید

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره زیر تماس بگیرید.

909-907-1375

پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل