تماس با مشاوره تحصیلی ندای مشاور

مشاوره خانواده | اعتیاد به رابطه

📚 خلاصه ای از مقاله مشاوره خانواده | اعتیاد به رابطه:

مشاوره خانواده

  تعریف اعتیاد به رابطه در زمینه مشاوره خانواده در مشاوره خانواده: اعتیاد به رابطه  یکی از اعتیادهای رفتاری است که میتوان گفت شکلی از اختلال صمیمیت است. در این نوع اختلال فرد سعی در نزدیک شدن یا نزدیک ماندن به فرد دیگری دارد. این نوع اختلال رفتاری چهار شکل دارد: اعتیاد به عشق بی […]

مشاوره خانواده | اعتیاد به رابطه

مشاوره خانواده | اعتیاد به رابطه

مشاوره خانواده | اعتیاد به رابطه 

تعریف اعتیاد به رابطه در زمینه مشاوره خانواده

در مشاوره خانواده: اعتیاد به رابطه  یکی از اعتیادهای رفتاری است که میتوان گفت شکلی از اختلال صمیمیت است. در این نوع اختلال فرد سعی در نزدیک شدن یا نزدیک ماندن به فرد دیگری دارد. این نوع اختلال رفتاری چهار شکل دارد:

اعتیاد به عشق

بی میلی جنسی

اجتناب از عشق

اعتیاد به روابط جنسی

مشاوره خانواده می گوید یک رابطه اعتیادی زمانی شکل می گیرد که فرد در آن برای توجه و حضور شخص دیگر به صورت غیرطبیعی دچار وسوسه می شود. او برای کامل شدن، کاملا به این فرد وابسته است. در اعتیاد به رابطه وقتی این شخص در کنار او نیست، احساسی درست شبیه احساس یک معتاد به مواد مخدر دارد، در اعتیاد به رابطه این فرد می خواهد  به هر قیمتی رابطه را حفظ کند و هر زمان که احساس کند رابطه رو به پایان است ، احساس می کند قرار است زندگی اش به پایان برسد و بدون حضور آن فرد دچار افسردگی، اضطراب و پوچی می شود.

در رابطه بین فردی اعتماد به نفس ندارد و رابطه اش با عزت نفس پایین پیش می رود. در اعتیاد به رابطه عشق زیاد همراه با توجه وسواسی به دیگری از سوی فرد داده می شود، در حالی که میزان عشقی که دریافت می شود، کافی نیست. در اعتیاد به رابطه  فرد زمان و انرژی زیادی صرف می کند و به ادامه رابطه امید دارد و مرزهای بین فردی سالم به دلیل، کارهایی که فرد برای ادامه یافتن رابطه انجام می دهد، ناپدید می شود و در نهایت «خود» به خاطر فردی دیگر ترک می شود.

ارتباط زیستی، اعتیاد به رابطه شبیه اعتیاد به مواد است. عاشق شدن می تواند حس سرخوشی را در فرد به وجود بیاورد. زمانی که رابطه ای شکل می گیرد، دنیا مکانی شادتر و روشن تر به نظر می رسد. این مسئله ممکن است به دلیل عوامل شیمیایی طبیعی باشد، عشق باعث فعال شدن بخش هایی از مغز می شود که آزادسازی دوپامین را کنترل می کنند.

این نواحی مغز با اعتیاد به مواد نیز در ارتباط هستند. افرادی که به عشق معتادند ممکن است به احساسات مرتبط با سطوح بالای دوپامین معتاد باشند.

تماس از سراسر کشور بدون گرفتن پیش شماره

9099071375

پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب حتی روزهای تعطیل

تعریف اعتیاد به رابطه در زمینه مشاوره خانواده

مطالب مفید

اعتیاد به رابطه

روابط بین فردی

اعتیاد به عشق

اختلال صمیمیت

مشاوره خانواده

اعتیاد به رابطه و مشاوره خانواده

اعتیاد به عشق و خانواده

مشاوره خانواده | اعتیاد به رابطه

مشاوره خانواده | اعتیاد به رابطه

برچسب ها

در صورت نیاز به مشاوره درباره:

مشاوره خانواده | اعتیاد به رابطه

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره زیر تماس بگیرید.

909-907-1375

پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل