تماس با مشاوره تحصیلی ندای مشاور

نتایج کنکور سراسری

📚 خلاصه ای از مقاله نتایج کنکور سراسری:

مشاوره تحصیلی

نتایج کنکور سراسری در واقع آخرین مرحله از فرایند کنکور سراسری می باشد که در آن داوطلبان ثمره تلاش های خود را کسب می نمایند. از این رو در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

نتایج کنکور سراسری

نتایج کنکور سراسری

 

نتایج کنکور سراسری

 

برای مشاوره درباره نتایج کنکور سراسری با کادر مجرب سامانه ندای مشاور تماس بگیرید

تماس از طریق تلفن ثابت از سراسر کشور با شماره

9099071375

تماس از طریق موبایل همراه اول

99221106

پاسخگویی همه روزه حتی روزهای تعطیل از ۸-۲۴ صورت می گیرد

 

 نتایج کنکور سراسری

به هنگامی که در زمینه نتایج کنکور سراسری صحبت به میان می آید ممکن است بازه زمانی خاصی مطرح می گردد. البته نتایج کنکور سراسری در دو مرحله در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. مرحله اول با عنوان نتایج اولیه کنکور سراسری و مرحله دوم با عنوان نتایج نهایی کنکور سراسری مطرح می گردد. در نتایج اولیه کنکور سراسری داوطلبان کارنامه اولیه خود را دریافت می نمایند. در این کارنامه مشخص می گردد که داوطلبان در این آزمون چه عملکردی داشته اند و رتبه و تراز کسب نموده آنها چه می باشد. در این کارنامه همچنین مجاز بودن داوطلبان برای شرکت در انتخاب رشته کنکور سراسری مشخص می گردد. اما در نتایج نهایی کنکور سراسری نتیجه انتخاب رشته کنکور سراسری سراسی اعلام میگردد. در این کارنامه مشخص می گردد که داوطلب مورد نظر در کدام یک از رشته محل های انتخابی خود در انتخاب رشته کنکور سراسری پذیرش کسب نموده است. در این مقاله ما به بررسی شرایط و ضوابط هر دو این مراحل خواهیم پرداخت. از این رو در صورتی در این زمینه سوال و یا ابهامی داشته باشید توصیه می گردد ادامه این مطلب را مطالعه نمایید.

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری

همانگونه که بیان کردیم نتایج کنکور سراسری با عنوان نتایج اولیه و نتایج نهایی مطرح می باشد. از این رو می توان زمان اعلام نتایج کنکور سراسری در بازه زمانی متفاوتی تخمین زد. با توجه به این توضیحات نتایج اولیه کنکور سراسری وعمولا در مرداد ماه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و نتایج نهایی نیز در اواخر شهریور ماه اطلاع رسانی می گردد.

نحوه دریافت نتایج کنکور سراسری

به مانند دیگر مراحل کنکور سراسری داوطلبان برای دریافت نتایج کنکور سراسری بایستی به سامانه سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org بایستی مراجعه نمایند. این سامانه در واقع متولی برگزاری و اعلام نتایج این آزمون می باشد. به همین جهت به هنگام ورود به این سامانه بایستی داوطلبان برای دریافت نتیجه اولیه و یا نهایی کنکور سراسری به بخش سراسری مراجعه نمایند. پس از ورود به این بخش از سامانه بر روی لینک دریافت نتیجه کلیک نموده و با وارد نمودن اطلاعات داوطلبی نسبت به دریافت و اطلاع از نتیجه آزمون اقدام نمود. لازم به ذکر می باشد نتایج اولیه کنکور سراسری با توجه به ادغام کنکور برای داوطلبان دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت مشترک از طریق سایت www.sanjesh.org انجام می گیرد. اما با توجه به متفاوت بودن سامانه انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد نتیجه نهایی یا نتیجه انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد متفاوت با یکدیگر می باشد و داوطلبان تحصیل دانشگاه آزاد بایستی به سامانه سنجش و پذیرش دانشگازاد به نشانی www.azmoon.org مراجعه نمایند.

اقدامات پس از نتایج کنکور سراسری

پس از این که نتایج کنکور سراسری صورت گرفت و داوطلبان از این نتیجه اطلاع حاصل نمدند دو حالت پیش می آید. یا داوطلب مورد نظر در یکی از رشته محل های انتخاب نموده خود پذیرش کسب کرده است و یا این که نتیجه انتخاب رشته او مردود می باشد. در حالت اول بایستی برای ادامه فرایند ثبت نام حضوری خود به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه نموده و با توجه به زمانبندی اعلام شده اقدام به ثبت نام حضوری نماید. حال اگر نتیجه نهایی آزمون مردود اعلام گردد در این صورت داوطلب می توان برای رشته های بدون آزمون دانشگاه های دیگری همچون دانشگاه آزاد یا دانشگاه علمی کاربردی اقدام نماید. همچنین می تواند برای مرحله تکمیل ظرفیت رشته محل های مشخص اقدام نماید. تکمیل ظرفیت نیز معمولا در اواسط مهر ماه انجام می گیرد.

توضیحات پایانی در نتایج کنکور سراسری

لازم به ذکر می باشد در صورتی داوطلب در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری نسبت به نتیجه اعلام شده از سوی سامانه تردیدی داشته باشد می تواند از طریق سیستم پاسخگویی سامانه سازمان سنجش نسبت به نتیجه اعلام شده اعتراض نماید. مورد مهم در این زمینه زمان کوتاه ثبت اعتراض می باشد از این رو در بازه زمانی اعلام شده حتما نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام نمایید.

 

نتایج کنکور سراسری

 

برای مشاوره درباره نتایج کنکور سراسری با کادر مجرب سامانه ندای مشاور تماس بگیرید

تماس از طریق تلفن ثابت از سراسر کشور با شماره

9099071375

تماس از طریق موبایل همراه اول

99221106

پاسخگویی همه روزه حتی روزهای تعطیل از ۸-۲۴ صورت می گیرد

 مطالب مفید

انتخاب رشته کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

اعلام نتایج دانشگاه آزاد

اعلام نتایج کنکور سراسری 97

برنامه ریزی کنکور تجربی

برنامه ریزی کنکور ریاضی

برنامه ریزی کنکور علوم انسانی

برنامه ریزی کنکور هنر

برنامه ریزی کنکور زبان

 

نتایج کنکور سراسری

نتایج کنکور سراسری

برچسب ها

در صورت نیاز به مشاوره درباره:

نتایج کنکور سراسری

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره زیر تماس بگیرید.

909-907-1375

پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل