تماس با مشاوره تحصیلی ندای مشاور

منابع آزمون کارشناسی ارشد مشاوره 99

📚 خلاصه ای از مقاله منابع آزمون کارشناسی ارشد مشاوره 99:

مشاوره تحصیلی

داوطلبانی که قصد دارند در آژمون کارشناسی ارشد رشته مشاوره 99 ، شرکت نمایند باید با مطالعه دروس مربوط به رشته انتخابی خود ، آمادگی لازم برای حضور در جلسه آزمون را کسب کنند. اطلاع از منابع دروس امتحانی کنکور کارشناسی ارشد مشاوره ، ضرایب و مباحث امتحانی مهم ترین گام برای موفقیت در آزمون […]

منابع آزمون کارشناسی ارشد مشاوره 99

منابع آزمون کارشناسی ارشد مشاوره 99

داوطلبانی که قصد دارند در آژمون کارشناسی ارشد رشته مشاوره 99 ، شرکت نمایند باید با مطالعه دروس مربوط به رشته انتخابی خود ، آمادگی لازم برای حضور در جلسه آزمون را کسب کنند. اطلاع از منابع دروس امتحانی کنکور کارشناسی ارشد مشاوره ، ضرایب و مباحث امتحانی مهم ترین گام برای موفقیت در آزمون محسوب می شود.

داوطلبان هر یک از گرایش های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد رشته مشاوره لازم است با توجه به سرفصل ها و ضرایب دروس امتحانی آزمون کارشناسی ارشد رشته مشاوره که در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد ۹۹ درج شده، به سؤالات امتحانی آزمون کارشناسی ارشد رشته مشاوره پاسخ دهند.

سازمان سنجش هر ساله تنها به اعلام عناوین دروس امتحانی آزمون کارشناسی ارشد مشاوره و ضرایب دروس امتحانی برای هر یک از گرایش‌های این رشته به صورت کلی اقدام می‌کند. اما جزئیات منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته مشاوره اعلام نمی‌شود.

داوطلبانی که علاقه دارند در رشته مشاوره شرکت کنند می بایست با مطالعه منابع مرتبط آمادگی لازم جهت حضور در جلسه آزمون را کسب نمایند.

برای اطلاع از بهترین منابع آژمون کارشناسی ارشد مشاوره سال 99

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۳۷۵ تماس بگیرید

تماس از طریق تلفن ثابت در استان تهران با شماره ۹۰۹۲۳۰۵۷۸۴

تماس از طریق موبایل همراه اول با شماره ۹۹۲۲۱۱۰۶

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

معرفی منابع کارشناسی ارشد مشاوره

عنوان مواد امتحانی ارشد مشاوره

1- زبان عمومی و تخصصی

2- آمار و روش تحقیق

3-مبانی مشاوره و راهنمایی

4- روش ها و فنون راهنمایی در مشاوره

5- نظریه های مشاوره و روان درمانی

6- کاربرد آزمون های روانی در مشاوره

7- روانشناسی شخصیت

گرایش های ارشد مشاوره

مشاوره خانواده

مشاوره مدرسه

مشاوره شغلی

مشاوره توانبخشی

آشنایی با هر گرایش رشته مشاوره

مشاوره خانواده: این گرایش محبوب ترین گرایش مشاوره است و به بررسی مسائل خانواده،ارتباط همسران،تعارضات و اختلافات زناشویی و ارتباط والدین و فرزندان و از همه مهم تر مشاوره ی پیش از ازدواج و مهارت های همسرگزینی میپردازه. فارغ التحصیلان مشاوره ی خانواده به مشاوره ی تخصصی پیش از ازدواج،اجرای تست ها و سنجش های مربوط به همسرگزینی و کمک به ازدواج موفق، حل اختلافات و بحران های زناشویی و آموزش فرزندپروری موفق مشغول می شوند.

مشاوره مدرسه: این گرایش همونطور که از اسمش پیداست به تربیت مشاور مدارس و مشاوران تحصیلی میپردازه،تمرکز این گرایش روی تعامل با دانش آموزان و حل مسائل مربوط به مدرسه است. فارغ التحصیلان مشاوره ی مدرسه به فعالیت در حوزه ی نوجوانان و یادگیری، مدارس،آموزش و پرورش، مرکز خدمات تحصیلی و کنکور مشغول می شوند.

مشاوره توانبخشی: این گرایش یاورانه ترین گرایش مشاوره است و علاقه مندان به دغدغه های اجتماعی رو به خودش جذب میکنه، تنوع کار در مشاوره ی توانبخشی بسیار بالاست. فارغ التحصیلان مشاوره ی توانبخشی در حوزه ی مشاوره ی اعتیاد،مراکز خاص،معلولین،سالمندان،کودکان خیابانی،آسیب دیدگان بلاهای طبیعی و و کشف توانمندی و تطبیق این گروه ها برای حداکثر بهره مندی در جامعه مشغول می شوند.

مشاوره شغلی: این گرایش شبیه به روانشناسی صنعتی و سازمانی است. به بررسی رغبت افراد به مشاغل،کمک به انتخاب بهترین و مناسب ترین شغل از نظر بازدهی شخصیتی،تطبیق افراد با محیط شغلی و آموزش شغل موفق می پردازد. فارغ التحصیلان  مشاوره ی شغلی در مراکز مشاوره ی شغلی،اجرای آزمون های رغبت سنج، برگزاری مهارت ها و سمینارهای سازمانی مشغول می شوند.

در ادامه منابع پیشنهادی آزمون کارشناسی ارشد مشاوره که می توانند منابع مناسبی جهت موفقیت داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد مشاوره 99 باشند ارائه شده است :

*ضرایب دروس برای هر چهار گرایش مشاوره یکسان است*

زبان عمومی و تخصصی

تعداد سؤالات این درس در آزمون 30 سؤال و ضریب آن 3 می‌باشد. ده سوال اول مربوط به لغات عمومی،پنج سوال بعدی مربوط به کلوز تست و در قسمت تخصصی سه درک مطلب داریم. به دلیل ضریب بالای زبان و تاثیر زیاد بر روی رتبه،مطالعه ی لغات زبان عمومی و آشنایی با درک مطلب برای رسیدن به تسلط نسبی حتما توصیه می شود. محتوای 3 درک مطلب کنکور مشاوره از مطالب تخصصی مشاوره،روانشناسی و گاها علوم تربیتی است.

منابع پیشنهادی زبان عمومی:

کتاب 504
کتاب 1100 واژه
Essential words for Toefl

منابع پیشنهادی زبان تخصصی:

کتاب انگلیسی برای دانشجویان رشته مشاوره از منصور کوشا یا طالب زاده
متون روانشناسی به زبان انگلیسی لیندا لیل

آمار و روش تحقیق

تعداد سؤالات این درس در آزمون کارشناسی ارشد رشته مشاوره، 20 سوال و ضریب آن برای تمام گرایش ها، 2 است.

منابع پیشنهادی آمار و روش تحقیق:

روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی-اسماعیل بیابانگرد انتشارات دوران  
احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی -علی دلاور انتشارات رشد
تحلیل آماری در روانشناسی و علوم تربیتی- ترجمه دکتر دلاور و سیامک نقشبندی انتشارات ارسباران

مبانی مشاوره و راهنمایی

ضریب این درس 2 و تعداد سوالات آن 20 سوال می باشد.

منابع درس مبانی عموما از کتاب های دکتر شفیع آبادی است ولی در کنکورهای اخیر از درس نظره های روان درمانی و فنون هم سوالاتی دیده شده. در سال های اخیر سوالات این درس به سمت مفاهیم خانواده درمانی سوق داده شده است در نتیجه مطالعه یکی از منابع خانواده درمانی ضروری است.

منابع پیشنهادی مشاوره و راهنمایی:

مقدمات راهنمایی و مشاوره عبدالله شفیع آبادی
مبانی راهنمایی و مشاوره عبدالله شفیع آبادی، شکوه نوابی نژاد
اصول و مبانی مشاوره، ساموئل گلادينگ، ترجمه ى گنجي
پویایی گروه و مشاوره ی گروهی عبدالله شفیع آبادی
راهنمایی و مشاوره ی شغلی و حرفه ای عبدالله شفیع آبادی
خانواده درمانی مینوچین ترجمه ی دکتر ثنایی

روش ها و فنون راهنمایی در مشاوره

ضریب این درس 3 و تعداد سوالات آن 20 سوال می باشد. این درس در کنکور ارشد مشاوره ضریب بالایی دارد و مطالعه ی دقیق آن در موفقیت کنکور و حتی آماده شدن برای به کار گیری مهارت های مشاوره در آینده بسیار مهم است.

منابع پیشنهادی روش و فنون راهنمایی و مشاوره :     

مفاهیم بنیادی و مباحث تخصصی در مشاوره دیوید گلدارد ترجمه ی سیمین حسینیان
مهارت های پایه و پیشرفته در مشاوره و روان درمانی سیمین حسینیان و آناهیتا خدابخشی کولایی
روش ها و فنون مشاوره (مصاحبه ی بالینی) عبدالله شفیع آبادی

نظریه های مشاوره و روان درمانی

ضریب این درس 3 و تعداد سوالات آن 20 سوال می باشد. این درس مهم ترین و جزء  پر مطلب ترین دروس کنکور مشاوره است. آشنایی و تسلط با نظریه های روان درمانی و مشاوره و استفاده از آنها در جلسات مشاوره و تشخیص و تفکیک آنها از یکدیگر از جمله اهداف این درس است. مطالعه این درس عموما با کتاب نظریه های مشاوره و روان درمانی شفیع آبادی شروع می شود.

منابع پیشنهادی مشاوره و رواندرمانی:    

نظریه های مشاوره و روان درمانی،عبدالله شفیع آبادی و غلامرضا ناصری
نظریه های روان درمانی و مشاوره شارف،ریچارد اس شارف،ترجمه ی فیروزبخت
نظریه و کاربست مشاوره و روان درمانی،جرالد کری،ترجمه ی سیدمحمدی

کاربرد آزمون های روانی در مشاوره

ضریب این درس 2 و تعداد سوالات آن 20 سوال می باشد. همانطور که از اسم درس پیداست این درس به تعریف و کاربرد استفاده ی انواع آزمون های روانی در مشاوره می پردازد. درسی بسیار کاربردی و شیرین که در عین حجم بالا شما را با اطلاعات کاربردی مفیدی آشنا میکند.

منابع پیشنهادی کاربرد آزمون های روانی:

آشنایی با آزمون سازی و آزمون های روانی، ابوالفضل کرمی.
کاربرد آزمون های روانی در مشاوره، حمزه گنجی
روان شناسی و سنجش هوش، حمزه گنجی

روانشناسی شخصیت

ضریب این درس 2 و تعداد سوالات آن 20 سوال می باشد. این درس به بررسی و مقایسه ی نظریات شخصیت در روانشناسی و مشاوره می پردازد.

منابع پیشنهادی رواشناسی شخصیت:    

روانشناسی شخصیت شولتز،ترجمه ی کریمی
روانشناسی شخصیت فیست
روانشناسی شخصیت جان پروین

ازجمله منابع مهم برای کسب آمادگی جهت آزمون ارشد، مطالعه و مرور سؤالات کنکور کارشناسی ارشد سال های گذشته است. چرا که از طرفی داوطلبان با نحوه طرح سؤالات از سوی طراحان آشنا شده و از سویی دیگر احتمال تکرار سؤالات سال‌های گذشته دور از ذهن نیست. علاوه بر این، مرور سؤالات به نوعی مرور مباحث مطالعه‌ شده نیز می‌باشد.

با توجه به ادغام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد ، منابع کنکور ارشد مشاوره نیز برای داوطلبان هر دو دانشگاه یکسان می باشد. به دلیل رقابت تنگاتنگ داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد بهتر است داوطلبان بعد از تهیه منابع ، از مشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد استفاده نمایند تا بتوانند به بهترین نحو برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد خود را انجام دهند و در فرصت باقی مانده تا برگزاری کنکور ارشد بهترین عملکرد را داشته باشند.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با منابع آزمون کارشناسی ارشد مشاوره ۹۹ و یا مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی سامانه ندای مشاور با کارشناسان سامانه در ارتباط باشید.

برای اطلاع از بهترین منابع آژمون کارشناسی ارشد مشاوره سال 99

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۳۷۵ تماس بگیرید

تماس از طریق تلفن ثابت در استان تهران با شماره ۹۰۹۲۳۰۵۷۸۴

تماس از طریق موبایل همراه اول با شماره ۹۹۲۲۱۱۰۶

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

 

منابع آزمون کارشناسی ارشد مشاوره 99

منابع آزمون کارشناسی ارشد مشاوره 99

برچسب ها

در صورت نیاز به مشاوره درباره:

منابع آزمون کارشناسی ارشد مشاوره 99

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره زیر تماس بگیرید.

909-907-1375

پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل