تماس با مشاوره تحصیلی ندای مشاور

irtextbook.ir – irtextbook.com – سایت ثبت نام کتاب درسی

📚 خلاصه ای از مقاله irtextbook.ir – irtextbook.com – سایت ثبت نام کتاب درسی:

سایت ثبت نام کتاب درسی 1402 - 1403

در این مقاله ندای مشاور سایت ثبت نام کتاب درسی irtextbook.com معرفی شده و جزئیات ثبت نام کتاب درسی مانند زمان و نحوه ثبت نام در سامانه irtextbook.ir بیان شده است.

irtextbook.ir  – irtextbook.com – سایت ثبت نام کتاب درسی

irtextbook.ir – irtextbook.com – سایت ثبت نام کتاب درسی

سایت irtextbook.com، که توسط وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شده است، به منظور تسهیل در فرآیند تهیه کتب درسی توسط دانش‌آموزان با نرخ دولتی، در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ راه‌اندازی شده است. این سامانه به دانش‌آموزان امکان می‌دهد در پایه‌های مختلف، در زمان تعیین شده به سایت irtextbook.com مراجعه کرده و سفارش کتاب‌های درسی خود را ثبت کنند.

برای ورود به سایت ثبت نام کتاب درسی کلیک کنید.

سایت ثبت نام کتاب درسی 1402 - 1403

 

تهیه کتاب‌های درسی یکی از مراحل مهم در فرآیند تحصیل در سطوح مختلف می‌باشد و هر ساله سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی مسئولیت توزیع کتاب‌های درسی را برعهده دارد. با هدف نظارت دقیق بر فرآیند توزیع کتاب‌ها، سازمان مذکور به طراحی سامانه ثبت سفارش کتاب‌ درسی از طریق اینترنت پرداخته است. نظارت کامل و دائمی بر همه مراحل توزیع و فروش کتاب‌های درسی سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ و سایر منابع آموزشی توسط اداره کل نظارت بر نشر و توزیع منابع آموزشی صورت می‌گیرد و ثبت نام کتاب‌های درسی به صورت آنلاین انجام می‌شود.

برای ثبت نام کتاب‌ درسی، دانش‌آموزان باید در زمان مقرر به سایت irtextbook.com مراجعه کرده و پس از ورود به پنل کاربری خود با استفاده از کد ملی و شماره سریال شناسنامه، مراحل ثبت نام و خرید کتاب‌های درسی را انجام دهند. به دلیل اهمیت ثبت نام کتاب‌های درسی، در ادامه این مقاله به معرفی سامانه irtextbook.ir پرداخته شده و زمان و روش ثبت نام کتاب‌های درسی در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ توضیح داده شده است.

معرفی سایت ثبت نام کتاب درسی 1402 – 1403

سامانه های my.medu.ir، sso.my.gov.ir و irtextbook.com سه سامانه مرجع برای ثبت نام کتاب های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ هستند. در این سه سامانه، سایت irtextbook.com به عنوان سایت نهایی برای ثبت سفارش کتب آموزشی استفاده می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این سه سامانه، بخش های مختلف مرتبط با آنها معرفی شده است.

به طور کلی، فرآیند نام نویسی سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ باید توسط مدیر مدرسه در سامانه سیدا به اتمام برسد تا افراد مجاز به ثبت سفارش کتب آموزشی در سامانه irtextbook.com باشند. در ادامه، یک راهنمای تصویری برای بخش های مختلف این سامانه ارائه شده است تا بتوانید با عملکرد آنها آشنا شوید.

در صورتی که قصد ثبت نام در کلاس‌های نهضت سوادآموزی را دارید و یا به هر دلیلی از ثبت نام کتاب درسی جا مانده‌اید، می‌توانید به سایت نمایشگاه کتاب تهران مراجعه کنید و با مبلغی مناسب کتب را سفارش داده و درب منزل دریافت کنید.

بیش تر بخوانید: ثبت نام نمونه دولتی

معرفی سایت irtextbook.com

سایت www.irtextbook.com یک سامانه آنلاین برای سفارش و خرید کتاب های درسی است. این سایت شامل بخش های مختلفی است که به طور کامل توضیح داده شده است:

irtextbook.com

شماره 1 :

1 بخش “تماس با ما”: در این بخش، کاربران می‌توانند سوالات متداولی که ممکن است در استفاده از سامانه برای آن‌ها پیش آمده باشد را مطالعه کنند. همچنین، امکان برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی از طریق این بخش فراهم است.

2 بخش “درباره ما”: در این بخش، شرکت‌هایی که خدمات مربوط به سایت را ارائه می‌دهند مانند شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی ایران و … توضیح داده شده است.

3 بخش “ورود دانش آموزان”: این بخش برای دسترسی دانش آموزان به بخش سفارش و ورود به پنل طراحی شده است. در این قسمت، دانش آموزان می‌توانند سفارش‌های خود را ثبت کرده و پیگیری کنند.

4 بخش “صفحه اصلی”: با کلیک بر روی این قسمت، کاربران به صفحه ابتدایی سایت بازگشته و می‌توانند از آنجا به بخش‌های دیگر دسترسی پیدا کنند.

5 بخش “فیلم‌های آموزش سامانه”: در این بخش، مجموعه‌ای از فیلم‌های آموزشی درباره نحوه عملکرد و امکانات سامانه برای کاربران قرار گرفته است.

“شماره 2 “: در این بخش، اطلاعات مربوط به زمانبندی سفارش کتاب‌های درسی، زمان توزیع کتاب‌ها و اصلاح

سفارشات به ترتیب تاریخ در جدول مشخص شده است.

“شماره 3 “: این بخش شامل خدماتی مانند ثبت سفارش دوره‌ای و مشاهده و پیگیری سفارشات دانش آموزان با استفاده از بخش “ورود دانش آموزان” و وارد کردن اطلاعات دانش آموزی است.

“شماره 4“: در این قسمت، تنها کتاب‌های تک جلدی قابل سفارش هستند. دانش آموزان و معلمانی که قصد خرید کتاب به صورت تک جلدی را دارند، باید به این بخش از سایت مراجعه کنند.

در پایین صفحه سایت، بخش “سوالات متداول” قرار دارد که کاربران می‌توانند سوالات رایج خود را مشاهده کنند. در صورت بروز هرگونه مشکل یا سوالی که در بخش سوالات متداول موجود نیست، می‌توانند با استفاده از شماره تلفن‌های درج شده در این بخش تماس بگیرند.

بیش تر بخوانید: ثبت نام مدارس شاهد

معرفی سایت my.medu.ir

سایت my.medu.ir یک پلتفرم الکترونیکی برای خدمات آموزش و پرورش است که به دانش آموزان و فرهنگیان امکانات متنوعی را فراهم می‌کند. برای ورود به این سایت و ثبت نام کتاب‌های درسی، شما باید نقش خود را به عنوان دانش آموز یا فرهنگیان انتخاب کرده و در بخش های شماره 1 و 2 کد ملی و شماره شناسنامه خود را وارد کنید.

این پلتفرم الکترونیکی شامل امکانات و خدمات متنوعی است که به کاربران اجازه می‌دهد به صورت آنلاین با سامانه تعامل داشته باشند. از جمله خدمات ارائه شده در این سایت می‌توان به ثبت نام کتاب‌های درسی، دسترسی به منابع آموزشی، پیگیری وضعیت ثبت نام و سفارشات، و دریافت اطلاعیه‌ها و اخبار آموزشی اشاره کرد.

با استفاده از این سامانه، دانش آموزان قادر خواهند بود کتاب‌های درسی خود را به راحتی و آسانی ثبت نام کنند و از طریق سامانه پیگیری کنند. همچنین، فرهنگیان نیز می‌توانند با استفاده از این پلتفرم، سفارشات خود را ثبت کنند و وضعیت آنها را پیگیری کنند.

با این سامانه الکترونیکی، فرایند ثبت نام کتاب‌های درسی ساده‌تر و موثرتر خواهد بود و کاربران قادر خواهند بود به صورت آنلاین از خدمات آموزشی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: سایت ثبت نام مدارس تیزهوشان

معرفی سایت sso.my.gov.ir

سایت SSO.my.gov.ir یکی از سامانه‌های معتبر خدمات دولت هوشمند است که به کاربران امکان ورود و استفاده از خدمات الکترونیکی آموزش و پرورش را می‌دهد. برای ثبت نام کتاب‌های درسی، شما باید نقش خود را به عنوان دانش‌آموز یا فرهنگیان انتخاب کرده و با وارد کردن کد ملی و شماره شناسنامه خود به ترتیب در بخش‌های 1 و 2 وارد سامانه شوید.

سامانه سیدا نیز یکی از سامانه‌های قابل اعتماد آموزش و پرورش است که تمام اطلاعات هویتی و شناسنامه‌ای دانش‌آموزان، معدل و سوابق تحصیلی آن‌ها را در بر می‌گیرد. اما باید توجه داشت که دسترسی به سامانه سیدا فقط برای مدیران مدرسه، معاون آموزشی و معلمان و کادر اجرایی مدارس ممکن است و دانش‌آموزان به آن دسترسی ندارند. با ورود به پورتال خود با وارد کردن آدرس اینترنتی sida.medu.ir، کاربران می‌توانند از خدمات مختلفی استفاده کنند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

1 ثبت نام گروهی کتاب‌های درسی برای دانش‌آموزان.
2 ثبت نمرات توسط معلمان.
3 صدور کارنامه‌های سالیانه.
4 پرونده تحصیلی، پرورشی و بهداشتی.
5 مشاهده سوابق تحصیلی دانش‌آموزان.
6 ارتقاء پایه تحصیلی.
7 انتخاب واحد و دروس.
8 ثبت نام دانش‌آموزان.
9 انجام امور فارغ التحصیلی.
10 صدور تاییدیه تحصیلی و گواهی فراعت از تحصیل برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم متوسطه و …

سامانه سیدا اطلاعات دانش‌آموزان را از سایت سناد دریافت می‌کند. بنابراین، اگر اطلاعات دانش‌آموزی توسط مدیر مدرسه در سامانه سناد ثبت نشده باشد، مدیران و کادر اجرایی مدارس قادر به استفاده از خدماتی مانند صدور کارنامه دانش‌آموز نخواهند بود. یکی از خدمات مهم سامانه سیدا، ثبت نام گروهی کتاب‌های درسی برای تمامی مقاطع است. مدیران با کلیک بر روی لینک موجود در سایت سیدا به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی هدایت می‌شوند و می‌توانند به صورت گروهی نام نویسی کتب را انجام دهند.

 بیش تر بخوانید: سامانه پادا pada.medu.ir

زمان ثبت نام در سایت کتاب های درسی irtextbook.ir

سامانه ثبت نام کتاب های درسی در سایت irtextbook.ir یا irtextbook.com به منظور تسهیل فرآیند توزیع مواد آموزشی، ثبت سفارش و ویرایش ثبت نام کتاب های درسی دانش آموزان در دوره های تحصیلی ابتدایی و متوسطه دوم (نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) و کتاب درسی تکمیلی دوره اول متوسطه برای استعداد های درخشان را فراهم می‌کند.

در چند سال اخیر، سفارش کتاب های درسی از طریق سایت ثبت نام کتاب درسی صورت می‌پذیرد. دانش آموزان و والدین آنها می‌توانند در مدت زمان تعیین شده با مراجعه به سایت ثبت سفارش کتاب درسی 1402 – 1403، با آرامش خاطر و با کمترین هزینه، کتاب های درسی سال تحصیلی 1402 – 1403 را ثبت نام کنند.

بر اساس اعلام آموزش و پرورش، زمان ثبت نام کتب درسی برای میان پایه های تحصیلی از تاریخ 9 اردیبهشت آغاز شده و تا تاریخ 26 خرداد ماه ادامه خواهد داشت. اما برای سایر پایه های ورودی مانند پایه اول ابتدایی، هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم به دلیل تغییر مدرسه دانش آموزان، زمان ثبت نام از تاریخ 5 تیر آغاز و تا تاریخ 10 شهریور ماه ادامه خواهد داشت. در این زمان، دانش آموزان می‌توانند با ورود به سایت مذکور و انجام مراحل خرید، کتاب های خود را سفارش داده و در زمان مقرر از مدرسه دریافت کنند.

همچنین، برخی از دانش آموزان و متقاضیان کنکور و علاقه‌مندان به تهیه کتاب های درسی به صورت تک جلدی و آزاد می‌توانند به سایت خرید کتاب درسی آزاد مراجعه کنند.

بیش تر بخوانید: ثبت نام جهش تحصیلی

زمان ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

زمان ثبت نام کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در سایت irtextbook.com برای هر پایه تحصیلی متفاوت است. دانش آموزان باید با رعایت مهلت‌های اعلام شده به سامانه مراجعه کنند و مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند. طبق اطلاعیه آموزش و پرورش، ثبت نام کتب درسی برای تمامی پایه‌های تحصیلی از تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.

زمان ثبت نام برای هر پایه تحصیلی متفاوت است و جدول زمانبندی زیر شامل اطلاعات لازم را در این خصوص ارائه می‌دهد. برای اطلاع از مهلت ثبت نام کتاب درسی هر پایه، زمان اصلاح اطلاعات، توزیع کتاب درسی و دریافت آن توسط دانش آموزان، توصیه می‌شود این جدول را مطالعه کنید. برای اطلاعات دقیقتر در مورد ثبت نام کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، مقاله مرتبط را مطالعه فرمایید.

irtextbook.com

لازم به ذکر است که در سال قبل، آموزش و پرورش برای راحتی دانش آموزان، مهلت یک ماهه‌ای را در تیرماه برای اصلاح ثبت نام در نظر گرفته بود، اما در سال جاری هنوز زمان دقیق آن اعلام نشده است و پس از اطلاع‌رسانی در جدول، اعلام خواهد شد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نحوه ثبت نام کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، پیشنهاد می‌شود مقاله مرتبط را مطالعه کنید.

بیش تر بخوانید: سامانه سرویس مدارس تهران sns.tehranedu.ir

نحوه ثبت کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه irtextbook.com

نحوه ثبت کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه در سایت irtextbook.com بسیار آسان و ساده است. در ادامه، روش کامل ثبت اطلاعات در سامانه را توضیح خواهم داد:

1 ابتدا، آدرس سایت irtextbook.com را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کنید.

سایت ثبت سفارش کتاب درسی www.irtextbook.ir

2 سپس، گزینه “ورود دانش آموز” را انتخاب کنید تا به صفحه ورود به سامانه هدایت شوید.

سایت ثبت نام کتاب درسی 1402 - 1403

3 در قسمت مربوطه، کد ملی خود را که به عنوان نام کاربری استفاده می‌شود، و سریال شناسنامه را که به عنوان رمز عبور مورد استفاده قرار می‌گیرد، وارد کنید.

www.irtextbook.ir

4 فرم ثبت نام را با تکمیل اطلاعات مربوطه تکمیل کنید و سفارش خود را ثبت کنید.

سامانه ثبت نام کتاب های درسی

تصاویر ارائه شده در راهنمای تصویری به‌روزرسانی شده‌اند و بر اساس آخرین تغییرات سامانه ثبت نام کتاب درسی است. در صورتی که تغییری در فرآیند سفارش کتاب درسی در این سایت رخ دهد، اطلاعات لازم در سایت منتشر خواهد شد و تصاویر نیز به‌روزرسانی خواهند شد.

برای ثبت نام در این سامانه و سفارش کتاب های درسی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، فقط دانش آموزانی که در سامانه سیدا مدارس توسط مدیر مدرسه ثبت نام شده‌اند، مجاز به خرید کتاب هستند. دانش آموزانی که ثبت نام آن‌ها در سیدا مدارس تکمیل نشده است، امکان خرید کتاب ندارند. برای اطلاعات بیشتر درباره مدارک مورد نیاز و شرایط ثبت نام کتاب درسی، به مقاله مرتبط که لینک آن در ادامه قرار دارد، مراجعه کنید.

همچنین، افرادی که به هر دلیلی از ثبت نام کتاب درسی جا‌مانده‌اند و یا قصد خرید آن‌ها را به صورت تک جلدی دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سایت نمایشگاه کتاب تهران، کتاب‌ها را با هزینه‌ای مناسب سفارش داده و آن‌ها را درب منزل خود دریافت نمایند.

بیش تر بخوانید: ثبت نام دبیرستان انرژی اتمی

ثبت نام کتاب درسی

ثبت نام کتاب درسی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از طریق سایت irtextbook.ir انجام می‌شود. دانش آموزان می‌توانند در زمان مقرر به این سایت مراجعه کرده و با انجام مراحل ثبت نام، کتب درسی خود را به صورت آنلاین سفارش دهند. برای موفقیت در ثبت نام، دانش آموزان باید با روند و شرایط ثبت نام و همچنین هزینه‌های مربوطه آشنا باشند.

ثبت نام و تهیه کتاب درسی برای دانش آموزان و والدین آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. در سال‌های اخیر، این فرآیند به صورت آنلاین و از طریق اینترنت انجام می‌شود. به همین دلیل، والدین و دانش آموزان باید در زمان مقرر به سایت irtextbook.ir مراجعه کرده و طی مراحل ثبت نام را به درستی انجام دهند. به علت اهمیت این مسئله، پس از اتمام مهلت ثبت نام، امکان تمدید آن وجود ندارد.

برای کسب اطلاعات دقیقتر درباره زمان، روش و هزینه ثبت نام کتاب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، در ادامه این مقاله به تفصیل به آن پرداخته شده است. دانش آموزان می‌توانند با مطالعه این مقاله، با جزئیات و مراحل لازم برای ثبت نام آشنا شده و اقدامات لازم را در سایت ثبت نام کتاب های درسی، که تحت نظارت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آموزش و پرورش است، انجام دهند.

بیشتر بخوانید: سایت همگام hamgam.medu.ir

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام کتاب های درسی 1402 – 1403

عملیات ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از طریق سایت irtextbook.ir به صورت آنلاین و با روش تصویری انجام می شود. برای راهنمایی شما در این فرآیند، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

1 ابتدا، آدرس سایت irtextbook.ir را در مرورگر خود وارد کنید و سپس بر روی لینک “سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش ثبت سفارش دانش‌آموزان” کلیک کنید.

2 در صفحه باز شده، در قسمت پایین و سمت چپ، گزینه “ورود دانش آموزان” را انتخاب کنید.

نحوه ثبت سفارش کتاب درسی

3 در صفحه ورود، کد ملی و شماره سریال شناسنامه خود را وارد کرده و به پرتال دانش آموزی خود وارد شوید.

ثبت نام کتاب های درسی دانش آموزان دوره متوسطه

4 سپس بر روی گزینه “فروش و توزیع مواد آموزشی” کلیک کنید تا وارد سامانه فروش کتاب های درسی شوید.

ثبت نام کتب درسی 1402 - 1403

5 در این مرحله، اطلاعات پستی مدرسه مورد نظر خود را وارد کنید تا کتاب ها به آدرس صحیح ارسال شوند.

ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳

6 سپس، شماره تماس دانش آموز یا والدین را وارد کنید تا در صورت نیاز با شما تماس گرفته شود.

نحوه ثبت سفارش کتاب درسی

7 در این قسمت، مطابق با سال تحصیلی و رشته تحصیلی خود، بسته مورد نظر را انتخاب کنید.

سفارش کتاب درسی دانش آموزان دوره ابتدایی

8 اطلاعات کتاب های درسی سفارشی شما در این بخش نمایش داده می شود. قبل از ادامه، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات صحیح است و سپس گزینه “ثبت و ادامه” را انتخاب کنید.

ثبت نام کتاب های درسی دانش آموزان دوره متوسطه

9 در مرحله نهایی، مبلغ کل کتاب های درسی شما نمایش داده می شود. در صورت تمایل، گزینه “پرداخت” را انتخاب کنید تا به درگاه پرداخت اینترنتی هدایت شوید و هزینه را پرداخت کنید.

سفارش کتاب درسی دانش آموزان دوره ابتدایی

توجه داشته باشید که برای پرداخت هزینه کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، از کارت بانکی عضو شبکه شتاب که دارای رمز دوم (اینترنتی) استفاده می شود. با رعایت این مراحل، شما قادر خواهید بود به صورت آنلاین کتاب های درسی خود را ثبت نمایید و به دریافت آنها بپردازید.

مراقب باشید که در هر مرحله از فرآیند ثبت نام، اطلاعات را به دقت و صحیحی وارد کنید تا هیچ خطایی در فرآیند دریافت کتاب ها به وجود نیاید و بتوانید به راحتی مجدداً ثبت نام کنید.

بیش تر بخوانید: ثبت‌نام پایه هفتم پادا

هزینه ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

هزینه ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ براساس اطلاعات فعلی در دسترس قابل تعیین نیست. اما بر اساس روال سال های گذشته و افزایش هزینه ها، احتمالاً هزینه کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ نسبت به سال قبل افزایش خواهد داشت.

به منظور اطلاع از هزینه های دقیق، بهتر است به سایت irtextbook.ir مراجعه کرده و پس از ثبت سفارش کتاب های درسی، مبلغ دقیق را در سامانه پرداخت نمایید. پس از اعلام قیمت کتاب های درسی سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، می توانید در جدول زیر هزینه ثبت نام را مشاهده و با اطمینان بیشتری به پرداخت مبلغ مورد نیاز اقدام کنید.

هزینه ثبت نام کتاب درسی

  1. قیمت کتاب‌ های درسی دوره ابتدایی :
    ▪️ پایه اول ابتدایی: ۴۷ هزار تومان. افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۱۱ هزار تومان
    ▪️ پایه دوم ابتدایی: ۵۲ هزار تومان. افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان
    ▪️ پایه سوم ابتدایی: ۵۸ هزار تومان. افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان
    ▪️ پایه چهارم ابتدایی: ۵۸ هزار تومان. افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان
    ▪️ پایه پنجم ابتدایی: ۵۸ هزار تومان. افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان
    ▪️ پایه ششم ابتدایی: ۶۹ هزار تومان. افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۱۶ هزار تومان
  2. قیمت کتاب‌ های درسی دوره متوسطه اول :
    ▪️ پایه هفتم(دختران): ۱۱۶ هزار تومان. افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان
    ▪️ پایه هفتم (پسران): ۱۱۴ هزار تومان. افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان
    ▪️ پایه هشتم(دختران): ۹۸ هزار تومان. افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۳ هزار تومان
    ▪️ پایه هشتم(پسران): ۱۰۰ هزار تومان. افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان
    ▪️ پایه نهم: ۱۰۴ هزار تومان. افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان
  3. قیمت کتاب‌ های درسی دوره متوسطه دوم
    ▪️ پایه دهم تجربی: ۱۳۱ هزار تومان. افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۳۱ هزار تومان.
    ▪️ پایه دهم ریاضی: ۱۳۲ هزار تومان. افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۳۱ هزار تومان
    ▪️ پایه دهم انسانی: ۱۲۴ هزار تومان. افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان
    ▪️ پایه یازدهم تجربی: ۱۳۴ هزار تومان. افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۳۲ هزار تومان
    ▪️ پایه یازدهم ریاضی: ۱۴۰ هزار تومان. افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان
    ▪️ پایه یازدهم انسانی: ۱۲۲ هزار تومان. افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۹ هزار تومان
    ▪️ پایه دوازدهم تجربی: ۱۰۲ هزار تومان. افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۴ هزار تومان
    ▪️ پایه دوازدهم ریاضی: ۱۰۸ هزار تومان. افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۵ هزار تومان
    ▪️ پایه دوازدهم انسانی: ۱۱۰ هزار تومان. افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۶ هزار تومان

بیش تر بخوانید: ثبت نام پایه اول ابتدایی

اطلاعات لازم برای ورود به سایت ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

سامانه ثبت نام کتاب درسی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ از طریق سایت‌های irtextbook.com و irtextbook.ir امکان پذیر است. برای ثبت سفارش کتاب درسی، شرایط لازم به صورت انفرادی و گروهی فراهم شده است. روش اول برای دانش آموزان و والدین آنها است که می‌توانند سفارش خود را ثبت کنند، و روش دوم برای مدیران و مسئولان آموزشی مدارس است که می‌توانند سفارشات گروهی را ثبت کنند.

لطفا توجه داشته باشید که تحویل کتاب‌های درسی به دانش آموزان توسط مدارس انجام می‌شود و این توزیع مطابق با “تقویم زمانی سفارش کتاب های درسی” انجام می‌گیرد.

برای شروع فرآیند ثبت سفارش خود در سامانه، با کلیک روی گزینه “ورود دانش آموزان”، اطلاعات زیر را نیاز خواهید داشت:
1 کد ملی
1 شماره سریال شناسنامه (6 رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش آموز)

در صورتی که دانش آموز اتباع باشد، به جای کد ملی، کد اتباع خود را وارد کند و برای شماره سریال شناسنامه از 6 رقم عدد 1 استفاده کند.

با وارد کردن این اطلاعات، می‌توانید سفارش خود را ثبت کرده و به دریافت کتاب‌های درسی بپردازید.

بیشتر بخوانید: سامانه سیدا sida.medu.ir

رسید ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

رسید ثبت نام کتاب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ یکی از مراحل مهم برای دانش آموزان است. پس از ثبت سفارش کتاب های درسی خود در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی در سایت irtextbook.ir، دانش آموزان باید به صفحه پیگیری سفارشات مراجعه کنند و با مشاهده و پرینت اطلاعات، کتاب های درسی خود را از مدرسه محل تحصیل دریافت کنند. در ادامه، مراحل کامل رسید ثبت نام کتاب درسی را بررسی می کنیم:

1 ابتدا به سایت irtextbook.ir یا irtextbook.com مراجعه کنید.
2 روی گزینه “ورود دانش آموزان” کلیک کنید.
3 با وارد کردن “کد ملی” و “شماره سریال شناسنامه” خود، وارد پرتال دانش آموزی شوید.
4 سپس روی گزینه “فروش و توزیع مواد آموزشی” کلیک کنید و وارد سامانه فروش شوید.
5 در قسمت مربوطه، اطلاعات پستی مدرسه مورد نظر خود و شماره تماس دانش آموز یا والدین را وارد کنید.
6 در قسمت “ثبت سفارش”، متناسب با سال تحصیلی و رشته تحصیلی خود، بسته مورد نظر را انتخاب کنید. سپس با بررسی صحت اطلاعات، گزینه “ثبت و ادامه” را انتخاب کنید.
7 در این مرحله، میزان هزینه ثبت نام کتاب های درسی شما نمایش داده می شود. در صورت تمایل، گزینه “پرداخت” را انتخاب کنید تا به درگاه پرداخت اینترنتی هدایت شوید و هزینه را پرداخت کنید.
8 پس از اتمام ثبت نام کتاب درسی، می توانید وارد بخش “مشاهده سفارشات” شوید و رسید ثبت نام کتاب درسی خود را که مشابه تصویری که در متن آمده است است، مشاهده کنید.

در صورتی که قصد ثبت نام در کلاس های نهضت سوادآموزی را دارید یا به هر دلیلی از ثبت نام کتاب درسی عقب نمانده‌اید و یا قصد خرید کتاب ها را به صورت تک جلدی دارید، می توانید به سایت نمایشگاه کتاب تهران مراجعه کرده و با پرداخت مبلغ مناسب، کتاب های خود را سفارش دهید و به آسانی درب منزل دریافت کنید.

بیش تر بخوانید: ثبت نام مدارس هیئت امنایی

مشکلات ممکن در ورود به سامانه ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

در هنگام ورود به سامانه ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، ممکن است با مشکلات زیر مواجه شوید. لطفاً توجه داشته باشید که راه‌حل‌های زیر برای حل مشکلات معرفی شده است:

1 عدم ثبت‌نام در سامانه سناد یا سیدا: در صورتی که دانش‌آموز برای سال جاری در سامانه سناد یا سیدا ثبت‌نام نکرده باشد، امکان ثبت سفارش کتاب درسی برای او وجود ندارد. برای حل این مشکل، باید به مدرسهٔ محل تحصیل دانش‌آموز مراجعه کرده و درخواست ثبت‌نام در سامانه را ارائه دهید.

2 شماره سریال شناسنامه نادرست: اگر شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز به‌طور نادرست در سامانه ثبت شده باشد، نیز مشکلی در ورود به سامانه ثبت نام کتاب درسی به وجود خواهد آمد. در این صورت، بهتر است به مدرسهٔ محل تحصیل مراجعه کرده و اطلاعات صحیح شناسنامه را به روز رسانی کنید.

به‌علاوه، با توجه به حجم بالای مراجعه کنندگان، ممکن است سامانه به طور موقت از دسترس خارج شود. در این صورت، نگران نباشید و پس از گذشت چند ساعت، دوباره به سامانه مراجعه کنید.

در نهایت، برای انجام ثبت سفارش کتاب درسی دانش‌آموزان، مدارس باید اطلاعات تحصیلی و شناسنامهٔ دانش‌آموزان را در سامانهٔ “سناد” به‌روزرسانی کنند. در واقع، ورود مدارس به سامانهٔ “فروش و توزیع مواد آموزشی” از طریق سامانهٔ سناد انجام می‌شود.

بیش تر بخوانید: ثبت نام سرویس مدارس سپند irtusepand.ir

نحوه اصلاح سفارش در سایت ثبت نام کتاب درسی 1402 – 1403

برای اصلاح سفارش در سایت ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، می‌توانید طبق مراحل زیر عمل کنید:

1 در مرورگر خود، سامانه irtextbook.com یا irtextbook.ir را جستجو کنید و گزینه “ورود دانش‌آموزان” را انتخاب کنید. این گزینه معمولاً در صفحه اصلی سایت قرار دارد.

2 در مرحله بعد، کد ملی خود را به عنوان نام کاربری و همچنین شماره سریال شناسنامه خود را به عنوان رمز عبور وارد کنید. این اطلاعات در کادرهای مربوطه قابل ویرایش هستند.

3 سپس، با انتخاب گزینه “اصلاح سفارش” در منوی سمت راست صفحه، می‌توانید به ویرایش ثبت نام کتاب درسی و اصلاح اشتباهات بپردازید. در این قسمت، امکان تغییر رشته، ترک تحصیل یا تغییر پایه فعلی وجود دارد.

4 در قسمت اصلاح ثبت سفارش کتاب درسی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲، می‌توانید تغییرات مورد نیاز را اعمال کنید. ممکن است نیاز به تغییر رشته درسی، ترک تحصیل یا تغییر پایه داشته باشید.

5 در انتها، پس از تایید نهایی اصلاح سفارش، تغییرات لازم را اعمال کنید و سفارش خود را به‌روزرسانی کنید. در این مرحله، مطمئن شوید که تغییرات صحیح و مطابق با نیازهایتان اعمال شده باشند.

بیش تر بخوانید: تغییر رشته در دبیرستان

نحوه خرید کتاب درسی

در حال حاضر، خرید کتاب های تحصیلی به صورت آنلاین و از طریق سیستم ثبت سفارش کتاب های تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به انجام می‌رسد. از این رو، دانش‌آموزانی که تمایل به تهیه کتاب های تحصیلی دارند، می‌توانند به وب‌سایت خرید کتاب های تحصیلی با آدرس irtextbook.ir مراجعه نمایند و با وارد کردن اطلاعات مشخصه ملی و سریال شناسنامه، مراحل مربوط به ثبت سفارش کتاب های تحصیلی را انجام دهند.

در این وب‌سایت، مشتریان باید دارای ثبت نام در یک مدرسه باشند و اطلاعات آن‌ها باید در سامانه آموزشی سیدا آموزش و پرورش ثبت گردیده باشد.

ثبت سفارش تک جلدی کتاب های درسی

معلمان ارجمند و دانش آموزان متقاضی کتاب درسی، برای ثبت سفارش دوره ای و تک جلدی کتاب های درسی به ترتیب زیر اقدام نمایند:

⬅️ ثبت نام در سامانه: برای ورود به سامانه حتما باید یک بار در سامانه ثبت نام انجام شود.
⬅️ ورود به سامانه: پس از ثبت نام، با کد ملی و کلمه عبور وارد سامانه شوید. در صورتی که کلمه عبور را فراموش کرده اید، روی دکمه “کلمه عبور را فراموش کرده ام” کلیک نمایید.
⬅️ ثبت و پرداخت سفارش: پس از ورود به سامانه، کتاب های مورد نیاز را انتخاب و سفارش را ثبت و پرداخت نمایید.

برای ثبت سفارش تک جلدی کتاب های درسی ویژه معلمان و دانش آموزان و یا پیگیری سفارش خود، روی ورود به بخش سفارش کتاب تک جلدی کلیک نمایید.

بیشتر بخوانید: رمز مای مدیو

خلاصه ای از نحوه ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

برای ثبت نام کتاب‌های درسی دوره‌های ابتدایی و متوسطه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، دانش‌آموزان باید به وبسایت irtextbook.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت سفارش کتاب‌های خود را تکمیل کنند. در صورتی که برخی از دانش‌آموزان با مشکلات ثبت نام در سامانه مواجه شده‌اند، ابتدا باید برای رفع این مشکلات به ثبت نام کتاب درسی در سایت مذکور مراجعه کرده و سپس مراحل را انجام دهند.

در صورتی که یک داوطلب امکان ثبت نام کتاب در سامانه را ندارد، می‌تواند این فرآیند را از طریق مدیران مدارس انجام دهد. به عبارت دیگر، والدین می‌توانند با پرداخت هزینه کتاب‌های درسی به مدارس، فرآیند ثبت سفارش کتب درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را به مسئولین مدرسه واگذار کنند.

برای آشنایی با جزئیات ثبت نام کتاب‌های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، مانند زمان، نحوه، سایت و سایر موارد، می‌توانید به مقاله‌ای که لینک آن در ادامه قرار داده شده است، مراجعه کنید.

توجه: ثبت نام کتاب‌های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ باید در زمان تعیین شده و به درستی انجام شود تا امکان دریافت کتاب برای آن‌ها وجود داشته باشد. در نتیجه، در این قسمت، نحوه ثبت نام کتاب‌های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را به ترتیب مراحل و به طور خلاصه توضیح می‌دهیم:

1 ورود به سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی از طریق وبسایت irtextbook.ir
2 ثبت کد ملی دانش‌آموز و شماره سریال شناسنامه
3 تکمیل فرم ثبت نام با توجه به اطلاعات دانش‌آموزی
4 پرداخت هزینه خرید کتاب‌های درسی

ثبت نام کتاب‌های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ باید به درستی در سامانه سفارش کتاب انجام شود. در صورتی که دانش‌آموزی اطلاعات نادرستی را هنگام خرید کتاب‌های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ وارد کند و در زمان ویرایش ثبت نام، خطایی ایجاد شود، باید این مشکل را برطرف کرده و اطلاعات را به درستی ویرایش کند. در غیر اینصورت، دریافت کتب ممکن نخواهد بود و امکان ثبت مجدد وجود نخواهد داشت.

برای جلوگیری از اشتباهات در زمان ثبت نام کتاب‌های درسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ توسط دانش‌آموزان، والدین و مدیران مدارس، می‌توانید از راهنمای تصویری در این قسمت برای راهنمایی در مراحل سفارش کتاب درسی استفاده کنید.

بیش تر بخوانید: انتخاب رشته نهم به دهم

 

در صورت نیاز به مشاوره تحصیلی می توانید از خدمات سامانه ندای مشاور استفاده کنید. همچنین برای دانلود فایل pdf این مطلب روی irtextbook.ir کلیک کنید.

irtextbook.ir  – irtextbook.com – سایت ثبت نام کتاب درسی

irtextbook.ir – irtextbook.com – سایت ثبت نام کتاب درسی

برچسب ها

نحوه ثبت نام کتب درسی هزینه سفارش کتب درسی سایت ثبت نام کتاب درسی زمان ثبت نام کتاب درسی irtextbook.comirtextbook.ir


  1. سوال: آیا می‌توانم در صورت نیاز کتاب درسی را از فروشگاه فیزیکی سامانه تحویل بگیرم؟

  2. سوال: آیا می‌توانم کتاب درسی را به عنوان هدیه سفارش دهم؟

  3. سوال: آیا می‌توانم از کدهای تخفیف در سفارش کتاب درسی استفاده کنم؟

    • پاسخ: بسته به سیاست سامانه، ممکن است بتوانید از کدهای تخفیف در سفارش کتاب درسی استفاده کنید. اطلاعات مربوط به کدهای تخفیف را در سامانه irtextbook.ir بررسی کنید.

  4. سوال: آیا مهلتی برای سفارش کتاب درسی وجود دارد؟

    • پاسخ: بسته به شرایط سامانه، ممکن است مهلتی برای سفارش کتاب درسی وجود داشته باشد. بهتر است به زودی سفارش خود را ثبت کنید تا از اطلاعات و مهلت‌های جدید باخبر شوید.

  5. سوال: آیا می‌توانم کتاب‌های درسی را به صورت عمده سفارش دهم؟

  6. سوال: آیا می‌توانم نسخه‌ی چاپی و الکترونیکی کتاب درسی را همزمان سفارش دهم؟

    • پاسخ: بسته به شرایط سامانه، ممکن است بتوانید نسخه‌های چاپی و الکترونیکی کتاب درسی را همزمان سفارش دهید. برای اطلاعات بیشتر، با سامانه irtextbook.ir تماس بگیرید.

  7. سوال: آیا می‌توانم کتاب درسی را به صورت آنلاین خریداری کنم؟

    • پاسخ: بله، در برخی موارد می‌توانید کتاب درسی را به صورت آنلاین خریداری کنید. در سامانه irtextbook.ir، اطلاعات مربوط به خرید آنلاین کتاب‌های درسی را بررسی کنید.

  8. سوال: آیا می‌توانم کتاب‌های درسی را از فروشگاه‌های معتبر دیگر تهیه کنم؟

    • پاسخ: بله، شما می‌توانید کتاب‌های درسی را از فروشگاه‌های معتبر دیگر نیز تهیه کنید. اما لطفاً قبل از خرید، قیمت و شرایط سفارش را در سامانه irtextbook.ir مقایسه کنید.

  9. سوال: آیا می‌توانم کتاب‌های درسی را به صورت الکترونیکی دانلود کنم؟

    • پاسخ: بله، در برخی موارد می‌توانید کتاب‌های درسی را به صورت الکترونیکی دانلود کنید. در سامانه irtextbook.ir، اطلاعات مربوط به کتاب‌های الکترونیکی و روش دانلود آن‌ها را بررسی کنید.

  10. سوال: آیا می‌توانم کتاب‌های درسی را از طریق پست خارج از کشور سفارش دهم؟

    • پاسخ: بله، اگر شما خارج از کشور قرار دارید، ممکن است بتوانید کتاب‌های درسی را از طریق پست خارج از کشور سفارش دهید. لطفاً با سامانه irtextbook.ir تماس بگیرید و شرایط مربوط به سفارش در خارج از کشور را بررسی کنید.

  11. سوال: آیا امکان خرید کتاب درسی به صورت اقساطی وجود دارد؟

    • پاسخ: بسته به سیاست‌های سامانه و همکاران مالی، ممکن است برخی از کتاب‌های درسی را به صورت اقساطی بخرید. جهت اطلاعات بیشتر، با سامانه irtextbook.ir تماس بگیرید.

  12. سوال: آیا می‌توانم کتاب درسی را از سایت‌های دیگر سفارش دهم؟

    • پاسخ: بله، شما می‌توانید کتاب‌های درسی را از سایت‌های دیگر نیز سفارش دهید. اما بهتر است ابتدا قیمت و شرایط سفارش در سامانه irtextbook.ir را بررسی کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

نحوه ثبت کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه irtextbook.com,سامانه ثبت نام کتاب درسی irtextbook.com,سایت ثبت سفارش کتاب درسی 1402 - 1403,ثبت نام کتب درسی در سال 1402 - 1403,سایت ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳,irtextbook.com و یا irtextbook.ir,سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی,ثبت نام کتاب درسی سال تحصیلی,ویرایش ثبت نام کتاب درسی,سایت نمایشگاه کتاب تهران,سایت ثبت نام کتاب درسی,سامانه irtextbook.ir,سایت irtextbook.com,سایت خرید کتاب درسی,www.irtextbook.com,www.irtextbook.ir,ثبت نام کتاب درسی,ثبت نام کتب درسی,irtextbook.com,سریال شناسنامه,کتاب های درسی,۱۴۰۲ - ۱۴۰۳,سامانه ثبت,سفارش کتاب,کتاب درسی,کتب درسی,ثبت نام,سامانه,کد ملی,درسی,سایت,کتاب,ثبت

در صورت نیاز به مشاوره درباره:

irtextbook.ir – irtextbook.com – سایت ثبت نام کتاب درسی

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره زیر تماس بگیرید.

909-907-1375

پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل