تماس با مشاوره تحصیلی ندای مشاور

امریه سربازی در شرکت‌ های دانش بنیان

📚 خلاصه ای از مقاله امریه سربازی در شرکت‌ های دانش بنیان:

امریه سربازی در شرکت‌ های دانش بنیان

در این مقاله به توضیح امریه سربازی در شرکت‌ های دانش بنیان در سال 1402 می پردازیم.

امریه سربازی در شرکت‌ های دانش بنیان

امریه سربازی در شرکت‌ های دانش بنیان

مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان با هدف تسهیل “زیست بوم کسب و کارهای دانش بنیان”، برنامه هایی در زمینه تسهیلات سربازی اعضای فعال در شرکت های دانش بنیان و فناور را در قالب دو طرح زیر اجرا می نماید:

1. انجام پروژه جایگزین خدمت در صنایع دفاعی و کشوری: نخبگان فناور در صورت احراز شرایط و کسب امتیازهای لازم می توانند بعنوان انجام خدمت نظام وظیفه، از طریق معرفی به مرکز نخبگان نیروهای مسلح پروژه ای را برای یکی از صنایع دفاعی و کشوری انجام دهند.

2. امریه در شرکت دانش بنیان: نخبگان فناور در صورت احراز شرایط و کسب امتیازهای لازم می توانند بعنوان انجام خدمت نظام وظیفه، بعنوان مامور (امریه) در طول مدت خدمت، در یکی از شرکت های دانش بنیان فعالیت نمایند.

امکان بکارگیری سربازان نخبه در شرکت‌های دانش‌ بنیان

رئیس قرارگاه مهارت‌افزایی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد کل نیروهای مسلح و معاونت علمی رییس جمهور درباره بکارگیری سربازان نخبه گفت: این افراد می‌توانند دوران خدمت سربازی خود را در شرکت‌های دانش‌بنیان سپری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، نشست مشترک قرارگاه مهارت افزایی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح و نمایندگان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، وزرات صمت و وزارت ورزش و جوانان صبح دوشنبه با حضور سردار «مهدی فرحی» رئیس قرارگاه مهارت افزایی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح برگزار شد.

سردار فرحی در این نشست اظهار داشت: در جهت ارتقای بهره وری و به خدمت‌گیری سربازان نخبه، در چند ماه گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد کل نیروهای مسلح و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور منعقد شد که منشأ تحولات خوبی خواهد بود.

وی افزود: می‌خواهیم با استفاده از این طرح، از ظرفیت سربازانی که دارای استعداد و شایستگی مناسبی هستند در دستگاه‌های خصوصی و دولتی استفاده کنیم.

سردار فرحی ادامه داد: فرآیندی را با اشراف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعیین کرده‌ایم که طی آن چهارچوبی برای مشمولان افسر وظیفه مشخص شده است و این افراد می‌توانند طبق این چهارچوب، دوران خدمت سربازی خود را در شرکت‌های دانش‌بنیان سپری کنند.

رئیس قرارگاه مرکزی مهارت افزایی سربازان با بیان اینکه این طرح آزمایشی است، گفت: برای سال جاری تعداد ۵۰۰ نفر برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است که در صورت موفقیت‌آمیز بودن این طرح، در سال آینده این تعداد افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: یکی از طرح‌های ما برای مشمولانی است که به واسطه ارائه پروژه‌های تحقیقاتی شش ماه کسر‌ خدمت گرفته‌اند؛ این افراد می‌توانند باقی خدمت خود را در شرکت‌های دانش بنیان تحت شیوه نامه‌ای مشخص سپری کنند. سهمیه مشخص شده برای این طرح نیز ۲۰۰ نفر در سال جاری است.

آیا امکان گذراندن دوره سربازی در شرکت‌ های دانش بنیان وجود دارد؟

معاون رئیس جمهور: مشمولان وظیفه فعال در شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند پس از گذراندن دوره آموزشی، سربازی خود را در این شرکت‌ها بگذرانند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز سمنان، سورنا ستاری در شورای اداری استان سمنان گفت: با اخذ مجوز از رهبر معظم انقلاب اسلامی و همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، با تعیین شرایط و براساس کیفیت فعالیت های علمی، فعالان مشمول وظیفه در شرکت های دانش بنیان می توانند به صورت امریه ای در این شرکت ها دوران سربازی خود را سپری کنند.

وی همچنین از اجرای طرج رایزن صادراتی دانش بنیان در 30 کشور جهان خبر داد و گفت: این طرح بیشتر در کشورهای اطراف ایران در حال اجراست و در قالب آن از شرکت هایی که با این کشورها مراودات صادراتی داشته باشند در زمینه های مختلف نظیر حضور در نمایشگاه ها و اخذ استانداردهای دانش بنیان صادرات حمایت می کنیم.

ستاری در این جلسه همچنین اعلام کرد: سه میلیارد تومان برای کمک به صندوق پژوهش و فناوری استان سمنان اختصاص یافته و برای تامین بودجه شرکت های دانش بنیان این استان به هر میزان که بخش خصوصی سرمایه گذاری کنند، مشارکت خواهیم کرد.

در این جلسه تفاهم نامه همکاری های دوجانبه گسترش فعالیتهای مراکز دانش بنیان در استان سمنان و تفاهم نامه قرارداد همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری سمنان، پارک علم و فناوری استان و اتاق بازرگانی بمنظور ایجاد مرکز نوآوری و شکوفایی در استان سمنان امضا شد.

امریه سربازی در شرکت‌ های دانش بنیان

امریه سربازی در شرکت‌ های دانش بنیان

برچسب ها

امریه سربازی در شرکت‌ های دانش بنیان

در صورت نیاز به مشاوره درباره:

امریه سربازی در شرکت‌ های دانش بنیان

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره زیر تماس بگیرید.

909-907-1375

پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل