تماس با مشاوره تحصیلی ندای مشاور

مشاوره نام نویسی کنکور 1402

📚 خلاصه ای از مقاله مشاوره نام نویسی کنکور 1402:

مشاوره تحصیلی

راهنمای نام نویسی کنکور سراسری 1402 نام نویسی کنکور سراسری سال 1402 در پنج گروه اصلی برگزار می گردد که عبارتند از : کنکور علوم تجربی ، کنکور فنی ریاضی ، کنکور علوم انسانی ، کنکور هنر و کنکور زبان. داوطلبان شرکت در گروه های علوم تجربی و ریاضی و علوم انسانی می توانند علاوه […]

مشاوره نام نویسی کنکور 1402

مشاوره نام نویسی کنکور 1402

راهنمای نام نویسی کنکور سراسری 1402

نام نویسی کنکور سراسری سال 1402 در پنج گروه اصلی برگزار می گردد که عبارتند از : کنکور علوم تجربی ، کنکور فنی ریاضی ، کنکور علوم انسانی ، کنکور هنر و کنکور زبان. داوطلبان شرکت در گروه های علوم تجربی و ریاضی و علوم انسانی می توانند علاوه بر گروه انتخابی خود در یکی از گزوه های هنر و زبان نیز شرکت کنند. نام نویسی کنکور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می پذیرد. کنکور یکی از بزرگترین چالش های دانش آموزان کشور می باشد که تقریبا اکثر داوطلبان پس از دریافت مدرک دیپلم و یا حتی دوران دبیرستان به یه نحوی استرس کنکور را دارند. البته در سال های اخیر با توجه به افزایش تعداد رشته هایی که به صورت بدون کنکور یعنی براساس سوابق تحصیلی و یا حتی بدون سوابق تحصیلی انجام می گیرد، استرس نام نویسی کنکور سراسری و ورود به دانشگاه در داوطلبان کمتر شده است. دانشگاه هایی که به صورت بدون کنکور دانشجو می پذیرند عبارتند از: دانشگاه پیام نور، موسسات غیرانتفاعی، دانشگاه علمی کاربردی ، دانشگاه آزاد. ولی با این همه هنوز رقابت بر سر قبولی در دانشگاه های سراسری بالا می باشد بخصوص دانشگاه های دولتی شهرهای بزرگ مانند تهران و… معمولا والدین برای قبولی فرزندانشان در رشته های خوب و دانشگاه های خوب هزینه های زیادی را متحمل می شوند از کلاس های کنکور گرفته تا خرید بسته های آموزشی گران قیمت که در واقع بتوانند آینده خوبی را برای فرزندان خود بسازند ولی به این موضوع توجهی نمی کنند که مهمترین مساله برای قبولی در کنکور داشتن انگیزه در دانش آموز و داوطلب کنکور می باشد نه صرفا داشتن بسته اموزشی یا کلاس های کنکور. قبل از اینکه دانش آموز وارد پروسه نام نویسی کنکور 1402 شود ابتدا باید هدفی برای دانش اموز ایجاد نمود و آینده ای واضح از این مسیری که طی می کند ایجاد کرد تا داوطلب با چشمان باز و با انگیزه برای رسیدن به هدف تلاش کند چون بدون داشتن هدف مشخص هیچ داوطلبی نمی تواند نتیجه مطلوبی در این راه بگیرد. زیرا بدون داشتن هدف و صرفا مجبور کردن داوطلب به خواندن درس خواندن باعث ازار و دلسردی داوطلب از درس و کتاب می شویم. با توجه به این دغدغه مهم، تصمیم گرفتیم که اطلاعات جامعی در مورد چگونگی و نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ در اختیار کاربران قرار دهیم. اگر شما هم قصد شرکت در کنکور 1402 را دارید یا در میان اعضای خانواده، دوستان یا آشنایانتان، افرادی قصد ثبت نام در کنکور سراسری را دارند؛ آموزش نام نویسی کنکور ۱۴۰۲ را از دست ندهید.

زمان و نحوه نام نویسی کنکور سراسری 1402

افرادی که قصد ثبت نام کنکور 1402 را دارند، لازم است بدانند که ثبت نام این آزمون به صورت اینترنتی است و از سایت ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ www.sanjesh.org انجام می پذیرد. ثبت نام کنکور 1402 در گروه های آزمایشی مختلفی انجام می گیرد که شامل نام نویسی کنکور سراسری در گروه آزمایشی اصلی و نام نویسی کنکور سراسری در گروه شناور می باشد که داوطلبان از الان باید انتخاب خود را انجام دهند زیرا بعد از نام نویسی دیگر نمی توانند انتخاب خود را تغییر دهند. پس داوطلبان با دقت انتخاب خود را انجام داده و نسبت به نام نویسی کنکور سراسری اقدام نمایید.

طبق آخرین اطلاعیه های اعلام شده کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ در دو نوبت برگزار خواهد شد. ثبت نام کنکور دی ماه 1402 برای نوبت اول در بازه 8 ام تا 14 ام آبان ماه 1401 و نام نویسی کنکور نوبت دوم 1402 در بازه روزهای 15 لغایت 21 فروردین انجام خواهد گرفت.

تمامی مراحل ثبت نام و نام نویسی کنکور 1402 و پیگیری‌ های بعدی از طریق سایت سنجش انجام می‌شود. بنابراین افرادی که تمایل دارند در کنکور سراسری ۱۴۰۲ شرکت کنند، لازم است بر اساس زمان‌بندی اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، به این سایت وارد شوند و فرم ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ را تکمیل نمایند.

هر سال بسیاری از افراد ثبت نام خود را به ساعات پایانی مهلت نام نویسی کنکور سراسری 1402 موکول می کنند و یا به هر دلیل دیگری موفق به تکمیل فرم ثبت نام این آزمون نشده و به دنبال تمدید مهلت ثبت نام کنکور 1402 می باشند. سازمان سنجش برای ایجاد راحتی داوطلبان کنکوری و کاهش استرس آنان در خصوص ثبت نام کنکور معمولا چند روزی نیز مهلت این ثبت نام را تمدید می کند.

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

نام نویسی کنکور سراسری دارای شرایط و ضوابط مشخصی می باشد که در قالب دفترچه راهنمای نام نویسی کنکور سراسری 1402 منتشر می شود. داوطلبانی که متقاضی شرکت در کنکور 1402 می باشند می توانند با دانلود دفترچه نام نویسی کنکور 1402 از شرایط نام نویسی کنکور 1402 اطلاع داشته باشند.متقاضیان شرکت در کنکور 1402 ( کنکور سراسری تجربی، کنکور سراسری ریاضی، کنکور سراسری انسانی، کنکور سراسری هنر و کنکور سراسری زبان ) باید با مطالعه دقیق دفترچه نام نویسی کنکور ۱۴۰۲ با آگاهی کامل نام نویسی خود را در گروه آموزشی مورد نظر خود انجام دهند.

دفترچه کنکور سراسری 1402 اطلاعاتی مانند شرایط، مدارک، نحوه ثبت نام، منابع کنکور سراسری و ضرایب دروس هر یک از گروه های آزمایشی (ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان) و آخرین تغییرات در نحوه برگزاری این آزمون را در اختیار داوطلبان می گذارد.

دفترچه راهنمای نام نویسی کنکور 1402 معمولا همزمان با آغاز نام نویسی این آزمون در سایت سنجش منتشر می شود. توجه داشته باشید که معمولا اطلاعات موجود در دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون هر سال تغییرات چندانی نخواهد داشت. به محض انتشار دفترچه ثبت نام کنکور  ۱۴۰۲ لینک دانلود دفترچه مذکور در همین صفحه قرار خواهد گرفت.

شرایط نام نویسی کنکور نوبت دی 1401

برای نام نویسی در آزمون سراسری 1402، لازم است که داوطلبان شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در این آزمون را دارا باشند. شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1402 در دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم شده که بدین شرح می باشد:

شرایط عمومی نام نویسی کنکور سراسری 1402

1 اعتقاد به دین اسلام يا يكی از اديان مصرحه در قانون اساسی

2 عدم دشمنی و مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران

3 نداشتن سابقه عضويت در سازمان های غيرقانونی، فراماسونری

4 عدم احراز فساد اخلاقی

5 عدم اعتياد به مواد مخدر

 

شرایط اختصاصی نام نویسی کنکور 1401

1 داشتن دیپلم چهار ساله نظام قدیم، مدرک پیش دانشگاهی، مدرک کاردانی (فوق دیپلم)، دیپلم پایه دوازدهم نظام جدید

2 فارع التحصیلی برای رشته هایی که پذیرش آن ها در نیمسال اول تا 31 شهریور 1402

3 فارغ التحصیلی برای رشته هایی که پذیرش آن ها در نیمسال دوم تحصیلی می باشد تا 30 بهمن ماه می باشد.

4 دارا بودن گواهینامه پیش‌دانشگاهی نظام ترمی واحدی یا سالی واحدی یا دیپلم چهار ساله نظام قدیم یا مدرک کاردانی

5 داوطلب ثبت نام در کنکور سراسری 1402 نباید دانشجوی روزانه هیچ کدام از مقاطع تحصیلی نظیر کاردانی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی ارشد (پیوسته و ناپیوسته) و دکتری عمومی یا تخصصی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی باید.

6 افرادی که در کنکور سراسری سال 1401 پذیرفته شده‌اند، در صورت ثبت نام و شرکت در کنکور 1402 ، تنها می‌توانند در دوره‌های نوبت دوم (شبانه) انتخاب رشته کنکور را انجام دهند.

7 دانشجویانی که در دوره‌های نوبت دوم، مازاد ظرفیت، پردیس خودگردان، پیام نور، مجازی، دانشگاه‌ها و مؤسسات غیر انتفاعی و دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل می‌باشند، در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه می توانند بدون انصراف دادن از تحصیل، ثبت نام کنکور 1402 را انجام دهند.

8 افراد فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی، در صورتی که دوباره در کنکور ۱۴۰۲ شرکت کنند و پذیرفته شوند، در صورت نداشتن تعهد خدمت به دستگاه های اجرایی، تعهد سهمیه بومی یا سهمیه مناطق محروم، بدون مشکل می توانند به تحصیل خود ادامه دهند.

9 افراد فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی، در صورتی که دوباره در کنکور 1402 شرکت کنند و پذیرفته شوند، در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه می‌توانند بدون مشکل به تحصیل خود ادامه دهند.

مدارک لازم برای نام نویسی کنکور سراسری 1402

داوطلبان بایستی به هنگام نام نویسی و ثبت نام کنکور 1402 اطلاعات خود را به طور کامل و صحیح در فرم ثبت نام قرار دهند و صحت اطلاعات وارد شده در فرم ثبت نام کنکور سراسری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به همین جهت افراد برای تکمیل فرم نام نویسی اینترنتی کنکور 1402 لازم است تا اطلاعات خود را دقیق وارد کنند. پیش از ثبت نام و وارد کردن اطلاعات کنکور 1402 باید مدارک شناسایی و تحصیلی خود را آماده کرده و اطلاعات خواسته شده را مطابق این مدارک وارد کنند.

مدارک ثبت نام و نام نویسی کنکور 1402

1 اسکن عکس 3*4 داوطلب

2 شناسنامه و کارت ملی جهت وارد کردن اطلاعات فردی شناسنامه ای

3 کارنامه دیپلم و پیش دانشگاهی

4 آدرس و شماره تماس و کد پستی محل سکونت

5 کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

6 کد منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک دیپلم

7 کد عنوان دیپلم

8 کد نظام وظیفه برای آقایان

9 کد دانش آموزی داوطلب

10کد عنوان پیش دانشگاهی

مدارک فردی ثبت نام کنکور سراسری 1402

در جدول زیر می توانید به طور کامل مدارک فردی لازم برای نام نویسی در آزمون سراسری 1402 را مشاهده کنید :

ردیف مدارک فردی توضیحات
1 اطلاعات شناسنامه و کارت ملی نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، سری و سریال شناسنامه، شماره ملی
2 عکس تمام رخ از داوطلب اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۴۰۰*۳۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰*۲۰۰ باشد .

عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.

عکس تمام رخ  4*3 یا ۴*۶ که در سال جاری گرفته شده باشد .

تصویر داوطلب باید کاملا واضح و بدون اثر مهر ، منگنه و هرگونه لکه باشد .

اسکن عکس از روی کارت های شناسایی کارت ملی، شناسنامه و مدارک مشابه قابل قبول نیست .

3 اطلاعات مربوط به محل سکونت آدرس محل دقیق سکونت داوطلب، کد پستی، شماره تلفن ثابت
4 اطلاعات مربوط به تایید سهمیه کد پیگیری ۱۲ رقمی برای استفاده از سهمیه رزمندگان و سهمیه ایثارگران ۵ درصد، مختص داوطلبانی که شامل این سهمیه هستند.
5 کد وضعیت نظام وظیفه آقایان آقایان باید وضعیت نظام وظیفه خود را با استفاده از دفترچه ثبت نام کنکور سراسری مشخص کرده و در فرم ثبت نام وارد نمایند
6 کد ۱۳ رقمی مربوط به داوطلبان غیر ایرانی

(اتباع)

داوطلبان غیر ایرانی می بایست به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org بخش سامانه اتباع غیر ایرانی مراجعه کرده و کد پیگیری ۱۳ رقمی خود را دریافت نموده و در فرم ثبت نام وارد نمایند.
7 تشکیل پرونده داوطلبان معلول داوطلبان معلول برای شرکت در کنکور می بایست در سازمان بهزیستی پرونده داشته باشند.
8 تکمیل فرم شماره یک همه متقاضیان شرکت در کنکور 1402 به جز فارغ التحصیلان بخش های مرکزی شهرهای اصفهان، تبریز، تهران، شیراز، مشهد و بخش کن شهر تهران، بخش تجریش شهر شمیرانات، بخش لواسانات شهر شمیرانات می بایست فرم شماره یک را پر کرده و به تایید آموزش و پرورش محل تحصیل یا محل فارغ التحصیلی و یا نزدیکترین اداره آموزش و پرورش محل سکونت خود برسانند.
9 تکمیل فرم شماره دو دانشجویان روزانه برای شرکت در کنکور 1401 می بایست نسبت به تکمیل این فرم و ارائه آن به دانشگاه محل تحصیل اقدام نمایند.
10 سریال ۱۲ رقمی کارت اعتباری ثبت نام داوطلبان باید قبل از ثبت نام، هزینه آن را پرداخت کرده و سریال ثبت نام را که یک کد ۱۲ رقمی است، یادداشت نمایند. علاقمندان به انتخاب در رشته محل های دانشگاه آزاد نیاز به پرداخت هزینه جداگانه در این مرحله از آزمون ندارند.

 

کد های لازم برای ثبت نام کنکور 1402

در جدول زیر می توانید به طور کامل کد های لازم برای ثبت نام در آزمون سراسری 1402 را مشاهده کنید :

ردیف کد توضیحات
1 کد دانش آموزی منظور از کد دانش آموزی شماره ای ۸ تا ۱۱ رقمی است (در نظام ترمی واحدی ۸ رقمی لحاظ شده و در نظام سالی واحدی متوسطه آموزش و پرورش ۹ یا ۱۰ رقمی است.) این شماره بر روی کارنامه تحصیلی سالانه یا کارنامه فارغ التحصیلی دوره متوسطه و یا پیش دانشگاهی درج شده است.
2 کد مناطق و نواحی اخذ دیپلم منظور از کد منطقه و یا ناحیه اخذ دیپلم عددی چهاررقمی است که دانش آموز نظام جدید آموزش متوسطه در آن منطقه یا ناحیه فارغ التحصیل شده است. این کد در کادر بالایی برگ کارنامه فارغ التحصیلی، مقابل منطقه/ناحیه درج شده است.
3 کد منطقه آموزش و پرورش داوطلبان کنکور سراسری به منظور دسترسی به  کد منطقه آموزش و پرورش ، جهت ثبت نام در کنکور سراسری باید به سایت سازمان سنجش کشور مراجعه نمایند و با نام منطقه آموزش و پرورش، کد منطقه را مشاهده نمایند.
4 کد ۱۲ رقمی سهمیه ایثارگری سپاه داوطلبانی که متقاضی استفاده از سهمیه ۵ درصدی ایثارگران می باشند، جهت دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی ایثارگری سپاه ، باید سایت ارگان مربوطه مراجعه نمایند و کد رهگیری خود را دریافت نمایند.
5 کد ۱۲ رقمی سهمیه ایثارگری ارتش داوطلبانی که متقاضی استفاده از سهمیه ۵ درصدی ایثارگران می باشند، جهت دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی ایثارگری ارتش ، باید سایت ارگان مربوطه مراجعه نمایند و کد رهگیری خود را دریافت نمایند. آن دسته از داوطلبانی که ارگان مربوطه آنها ارتش می باشد، برای دریافت کد رهگیری ۱۲ رقمی، باید به سایت aja.ir  مراجعه نموده و با وارد کردن کد ملی، کد رهگیری ۱۲ رقمی خود را دریافت نمایند.
6 کد وضعیت نظام وظیفه آقایان آقایان باید وضعیت نظام وظیفه خود را با استفاده از دفترچه ثبت نام کنکور سراسری مشخص کرده و در فرم ثبت نام وارد نمایند
7 کد ۱۳ رقمی مربوط به داوطلبان غیر ایرانی ( اتباع ) داوطلبان غیر ایرانی می بایست به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org بخش سامانه اتباع غیر ایرانی مراجعه کرده و کد پیگیری ۱۳ رقمی خود را دریافت نموده و در فرم ثبت نام وارد نمایند.
8 کد ۱۲ رقمی کارت اعتباری ثبت نام داوطلبان باید قبل از ثبت نام، هزینه آن را پرداخت کرده و سریال ثبت نام را که یک کد ۱۲ رقمی است، یادداشت نمایند. علاقمندان به انتخاب در رشته محل های دانشگاه آزاد نیاز به پرداخت هزینه جداگانه در این مرحله از آزمون ندارند.
9 کد پیگیری ۱۶ رقمی کنکور سراسری کد پیگیری شامل یک کد ۱۶ رقمی است که پس از پایان مراحل ثبت نام از طریق درگاه به هر متقاضی داده می شود.

مراحل نام نویسی کنکور 1402 نوبت دی ماه

داوطلبان برای ثبت نام در کنکور سراسری دی ماه 1401 می بایسیت مطابق راهنمای ذیل عمل نمایند.

1 ابتدا به سایت ثبت نام کنکور سراسری به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و گزینه “سراسری” را از منوی موجود در قسمت راست سایت انتخاب نمایید.

راهنمای ثبت نام کنکور 1402

 

2 بر روی لینک فعال “ثبت نام آزمون سراسری سال 1402 (کنکور سراسری دی ماه 1401 / تیر ماه 1402)” کلیک نمایید.

لینک ثبت نام کنکور 1402

 

3 پیش از اقدام به تکمیل فرم نام نویسی، باید هزینه ثبت نام را پرداخت کرده و یک سریال ثبت نام خریداری کنید. بدین منظور از قسمت پیوند های مورد نیاز موجود در بخش راست صفحه، گزینه “خرید سریال ثبت نام” را انتخاب نمایید.

نحوه ثبت نام کنکور 1402

 

4 در این مرحله باید نوع سریال ثبت نام را با توجه به گروه آزمایشی خود مشخص نموده و سپس گزینه “تایید و ادامه” را انتخاب نمایید. همچنین اگر تمایل دارید که کد رشته های مربوط به دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور را در انتخاب رشته خود داشته باشید، باید برای آن ها نیز سریال علاقه مندی جداگانه خریداری کنید.

شرایط ثبت نام کنکور 1402

5 پس از انتخاب نوع سریال ثبت نام، صفحه ای برای شما نمایان می شود که باید اطلاعات خواسته شده را در آن وارد نموده و کلید “تایید وادامه” را بفشارید.

خرید کارت اعتباری ثبت نام کنکور 1402

6 در این مرحله اطلاعات ثبت شده نمایان می شود که در صورت تایید باید تیک عبارت پایین جدول را علامت بزنید تا دکمه “ادامه روند پرداخت” برای شما فعال گردد.

نحوه نام نویسی کنکور سراسری 1402

7 اکنون شما وارد درگاه پرداخت اینترنتی شده اید و لازم است با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتابی که رمز پویای آن فعال است، هزینه لازم را پرداخت نمایید. در صورتی که پرداخت هزینه ثبت نام را با موفقیت انجام دهید، شماره پیگیری پرداخت به شما ارائه می شود که باید آن را حفظ و در صورت نیاز پرینت کنید.

زمان ثبت نام کنکور 1402

8 حال به صفحه اول سامانه ثبت نام زیر بازگردید و بر روی گزینه “تایید و ادامه – گام بعدی” کلیک نمایید.

سایت ثبت نام کنکور 1402

9 در این مرحله می بایست سریال ثبت نام خریداری شده و شماره تلفن همراه خود را در قسمت های مربوطه درج کرده و سپس بر روی عبارت “تایید” کلیک کنید.

سریال ثبت نام کنکور 1402

10 در صفحه جدید، مطابق با وضعیت نظام تحصیلی داوطلب، گزینه مناسب انتخاب می‌شود.
داوطلبان نظام آموزشی جدید باید گزینه مربوط به «دانش‌آموز شاخه نظری رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم معارف اسلامی هستم» را انتخاب کنند و وارد مرحله بعد شوند. گروه دوم هم لازم است گزینه «دانش‌آموز شاخه فنی و حرفه‌ای یا کاردانش هستم» را انتخاب کنند و وارد مرحله بعد شوند.

11 انتخاب نظام تحصیلی جدید:

داوطلبانی که نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی را انتخاب می‌کنند وارد صفحه مربوط به انتخاب نظام تحصیلی می‌شوند و لازم است که با توجه به سال دریافت مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی، گزینه مناسب را انتخاب کنند و وارد مرحله بعد شوند. گفتنی است که در این مرحله، برخی از داوطلبان مشمول سوابق تحصیلی نمی‌باشند و مستقیماً وارد صفحه بارگذاری عکس می‌شوند.

داوطلبانی که گزینه نظام قدیم را انتخاب می‌کنند مستقیماً وارد صفحه بارگذاری عکس می‌شوند.

12 پس از مشاهده و تأیید اطلاعات، باید به صفحه بارگذاری عکس مراجعه کنید و پس از بارگذاری عکس خود، به صفحه تقاضانامه ثبت نام کنکور 1402 وارد شوید و اطلاعات مربوط به بندهای مختلف را تکمیل کنید. پس از آن، گزینه تأیید نهایی را انتخاب کنید و از صفحه تقاضانامه تکمیل شده، شماره پرونده ۷ رقمی و کد پیگیری ۱۶ رقمی خود پرینت بگیرید و نزد خود نگه دارید.

مشاوره نام نویسی کنکور دی ماه 1402

انسان های موفق در طول زندگی خود برای تمامی کارهای خود حتی کارهای کوچک برنامه ریزی می کنند و برنامه ریزی بزرگترین اصل در رسیدن به موفقیت می باشد. برنامه ریزی کنکور باید انعطاف پذیر بوده و قابل اجرا باشد و برای هر داوطلب با توجه به روحیه خود داوطلب انجام گیرد زیرا اخلاق و روحیه هر شخصی متفاوت از شخص دیگر می باشد برای مثال یک داوطلب در صبح زود می تواند درس بخواند و یک داوطلب در اخر شب.

بنابراین باید قبل از برنامه ریزی برای کنکور سراسری ابتدا شناختی از روحیات داوطلب انجام گیرد و سپس اقدام به تنظیم برنامه درسی برای داوطلب نمود مساله ای که بسیاری از مشاوران در برنامه ریزی کنکور از آن غافل می شوند. همچنین برنامه باید به گونه ای باشد که داوطلب را محدود به ساعات خاصی نکند و حالت تخیلی نداشته باشد و قابل اجرا بوده و حالت واقع بینانه داشته باشد. بهترین برنامه ساده ترین برنامه می باشد و از پیچیدگی و سردرگمی داوطلب باید جلوگیری کرد.

  • بیشتر بدانید:

برنامه ریزی برای کنکور تجربی

برنامه ریزی برای کنکور انسانی

برنامه ریزی برای کنکور ریاضی

برنامه ریزی برای کنکور زبان

برنامه ریزی برای کنکور هنر

بعد از برنامه ریزی درست و تسلط کامل به کتاب های درسی داوطلبان باید شناخت درستی از بهترین منابع کنکور سراسری داشته باشند. همیشه این را باید در نظر داشت که با زیاد خواندن در کنکور موفق نمی شویم بلکه با درست خواندن در کنکور موفق می شویم.

انتخاب بهترین منابع کمک درسی کنکور سراسری باعث می شود داوطلب به جای اینکه در بین کتاب های غیراصولی و غیر استاندارد سردرگم شود فقط با خواندن چند کتاب به تمامی مطالب درسی تسلط یابد.و در آخر داوطلب کنکور باید یک ارزیابی از میزان درک مطالب درسی خود داشته باشد که بتواند ضعف های خود را شناخته و آن ها را پوشش دهد که این ارزیابی می تواند با تست زنی انجام گیرد و بهترین منبع برای تست زنی کنکور سراسری سوالات چند سال اخیر کنکور می باشد نه تست های تالیفی غیر اصولی.

اکثر داوطلبان بطور کلی از کتاب های درسی خود که مرجع اصلی طرح سوال در کنکور می باشند غافل شده و بدون اینکه تسلطی به متن و تمرین های درسی داشته باشند به سراغ کتاب های کمک درسی می روند که این مساله یکی از بزرگترین اشتباهات داوطلبان می باشند زیرا که سوالات کنکور چیزی خارج از مباحث کتاب درسی نمی باشد.

  • برای اطلاع از منابع درسی کنکور سراسری سال 1402 می توانید از لینک های زیر استفاده کنید:

منابع کنکور علوم تجربی

منابع کنکور علوم انسانی

منابع کنکور ریاضی

منابع کنکور هنر

منابع کنکور زبان

مشاوره نام نویسی کنکور 1402

مشاوره نام نویسی کنکور 1402

برچسب ها

زمان نام نویسی کنکور سراسری ۱۴۰۲ سایت نام نویسی آزمون سراسری1402 شرایط ثبت نام کنکور 1402 ثبت نام کنکور 1402 سایت سنجش ثبت نام کنکور دی ماه ۱۴۰۱ نحوه ثبت نام کنکور دی 1402 راهنمای نام نویسی کنکور دی 1401

در صورت نیاز به مشاوره درباره:

مشاوره نام نویسی کنکور 1402

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره زیر تماس بگیرید.

909-907-1375

پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل