تماس با مشاوره تحصیلی ندای مشاور

راهنمای عملی انجام ثبت نام کنکور سراسری 1403

📚 خلاصه ای از مقاله راهنمای عملی انجام ثبت نام کنکور سراسری 1403:

راهنمای عملی انجام ثبت نام کنکور سراسری

راهنمای عملی انجام ثبت نام کنکور 1403 برای داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری 1403 به همراه آموزش تصویری ثبت نام کنکور 1403

راهنمای عملی انجام ثبت نام کنکور سراسری 1403

راهنمای عملی انجام ثبت نام کنکور سراسری 1403

مهلت ثبت نام آزمون ورودی دانشگاه های سراسری (روزانه ، شبانه ، پیام نور ، غیرانتفاعی ) و دانشگاه آزاد برای نوبت دی سال 1403 از روز 5 آذر شروع شده و تا مورخه 13 آذر 1403 ادامه خواهد داشت و متقاضیان برای شرکت و ثبت نام کنکور سراسری 1403 بایستی در بازه زمانی تعیین شده و در صورت دارا بودن شرایط شرکت در آزمون سراسری 1403 به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده با توجه به راهنمای عملی انجام ثبت نام کنکور 1403 که در ادامه مقاله ارائه می شود اقدام به ثبت نام و نام نویسی در این آزمون نمایند.

با توجه به اینکه مسئولیت درستی اطلاعات وارد شده در فرم ثبت نام به عهده داوطلب است ، به داوطلبان عزیز توصیه میشود قبل از هر اقدامی برای ثبت نام حتما راهنمای ثبت نام و شرکت در آژمون سراسری 1403 را مطالعه نموده و نسبت به تهیه مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور سراسری 1402 اقدام نمایند.

چنانچه در صورتی كه در هر مرحله مشخص شود كه داوطلبی، با اطلاعات نادرست یا رعایت نكردن شرایط و ضوابط ثبت نام نموده است، از ادامه آزمون محروم خواهد شد

توجه داشته باشید که برای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری 1403 بایستی شناسه و سریال ثبت نام در کنکور را با پرداخت هزینه بصورت اینترنتی از سایت سازمان سنجش تهیه نمایید.

در صورتی كه همه مدارك لازم را در دسترس دارید و همه ضوابط و مقرراتی را كه به شما مربوط میشود مطالعه كرده اید، اكنون میتوانید با توجه به راهنمای عملی انجام ثبت نام کنکور سراسری 1403 نسبت به نام نویسی خود اقدام کنید.

راهنمای عملی انجام ثبت نام کنکور سراسری

ورود به صفحه ثبت نام آزمون سراسری 1403

بعدا ز ورود به صفحه اصلی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش ( www.sanjesh.org ) از چند مسیر میتوانید به صفحه ثبت نام در آزمون سراسری وارد شوید:

راهنمای مراحل ثبت نام کنکور 1402

مسیر اول – در صفحه اصلی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش، ستون سمت چپ(دسترسی سریع)

مسیر دوم- در ستون های رنگی سمت راست در صفحه اصلی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش، روی واژه/كلمه «سراسری » كلیك كنید. با ورود به متن اطلاعیه، روی آدرس رنگی كلیك كنید

مسیر سوم- در صفحه اصلی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش در ستون وسط، ردیف سراسری را پیدا كنید. با ورود به متن اطلاعیه ثبت نام، روی آدرس رنگی كلیك كنید.

بیشتر بخوانید: ثبت نام کنکور سراسری 1403
بیشتر بخوانید: شرایط شرکت در آزمون سراسری 1403

مراحل ثبت نام کنکور سراسری 1403

داوطلبان برای ثبت نام در آزمون، پس از ورود به صفحه ثبت نام آزمون سراسری سال 1403 و انتخاب یكی از گزینه ها به شرح ذیل با توجه به وضعیت نظام تحصیلی خود، وارد محیط ثبت نام میشوند:

آموزش ثبت نام کنکور 1402

در مرحله اول ثبت نام داوطلب میبایست وضعیت نظام تحصیلی خود را مشخص نماید:

1 نظام آموزشی جدید (3- 3- 6)

2 نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی.

3 نظام آموزشی قدیم (دوره چهارساله دبیرستان)

4 سطح يک حوزه علميه

آندسته از داوطلبانی كه گزینه 3 « نظام آموزشی قدیم دوره چهارساله دبیرستان » را انتخاب نمایند وارد مرحله تكمیل تقاضانامه ثبت نام میشوند.

آن دسته از متقاضياني كه گزينه 4 « سطح يک حوزه علميه » را انتخاب نمايند وارد مرحله تكميل تقاضانامه ثبت نام مي شوند.

آندسته از داوطلبانی كه گزینه 2 « نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی » را انتخاب نمایند، سوابق تحصیلی برای دارندگان دیپلم های شاخه نظری نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی، كه دیپلم خود را از سال 1384 لغایت سال 1397 ، و پیش دانشگاهی خود را از سال 1391 تا سال 1397 دریافت نموده اند، طبق ضوابط اعمال خواهد شد. لذا این داوطلبان برای ثبت نام در آزمون میبایست در مرحله دوم وضعیت تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود را با انتخاب یكی از گزینه ها به شرح زیر مشخص نمایند:

الف) در مرحله دوم داوطلب نظام آموزشی سالی واحی یا ترمی واحدی میبایست وضعیت دیپلم خود را با علامت گذاری یكی از گزینه های زیر مشخص نماید:

1 دارای دیپلم «ریاضی فیزیك « ،» علوم تجربی « ،» ادبیات و علوم انسانی » یا «علوم و معارف اسلامی » كه از سال 1384 تا 1397 فارغ التحصیل شده ام.

2دارای دیپلم «ریاضی فیزیك « ،» علوم تجربی « ،» ادبیات و علوم انسانی » یا «علوم و معارف اسلامی » كه در سال 1383 و قبل از آن فارغ التحصیل شده ام.

3دارای دیپلم «فنی و حرفه ای « ،» كاردانش « ،» دیپلم تطبیقی امور بین الملل و غیر ایرانی » یا «دانشجو یا فارغ التحصیل مقطع كاردانی پیوسته » هستم.

ب) داوطلب نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی میبایست وضعیت مدرك پیش دانشگاهی خود را به شرح زیر مشخص نماید:

1 دارای مدرك پیش دانشگاهی كه در سال 1391 تا 1397 فارغ التحصیل شده ام.

2 مدرک پیش دانشگاهی خود را تا تاریخ 31 شهریور 1403 دریافت میکنم.

3 دارای مدرك پیش دانشگاهی كه سال 1390 و قبل از آن فارغ التحصیل شده ام.

4 دارای «مدرك پیش دانشگاهی تطبیقی امور بین الملل و غیر ایرانی هستم » و یا «در ستون نمره كتبی كارنامه فارغ التحصیلی نمره درج نشده است .»

5 دانشجو یا فارغ التحصیل مقطع كاردانی پیوسته هستم ولی مدرك پیش دانشگاهی ندارم.

آموزش عملی ثبت نام کنکور دی 1402

 

داوطلبان(دیپلمه های شاخه نظری نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی) نظام آموزشی قبلی درمرحله سوم برای اعمال سوابق تحصیلی میبایست كد سوابق تحصیلی دیپلم و یا پیش دانشگاهی خود را وارد نمایندكه پس از این مرحله اطلاعات شناسنامه ای و نمرات داوطلب نمایش داده می شود و داوطلب می بایست صحت اطلاعات خود را تایید و در صورت مشاهد مغایرت، باید گزینه مغایرت دارد را علامتگذاری نموده و در پایان برای پیگیری موضوع مغایرت سوابق تحصیلی به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرك تحصیلی خود مراجعه نماید.

دانش آموزان متوسطه سال تحصیلی جاری كه در خردادماه سال 1403 فارغ التحصیل میشوند، لازم است برای اطلاع از نحوه اقدام فرایند مشاهده سوابق تحصیلی به اطلاعیه پرینت كارت شركت در آزمون مراجعه نمایند.

داوطلبانی كه گزینه «دارای دیپلم فنی و حرف های و یا كاردانش؛ و دانشجو یا فارغ التحصیل مقطع كاردانی هستم » از بند الف را انتخاب نمایند وارد مرحله تكمیل تقاضانامه ثبت نام میشوند.

آن دسته از داوطلبانی كه گزینه 1 از مرحله اول ثبت نام را انتخاب می نمایند، یكی از گزینه ها به شرح زیر را مشخص نمایند:

داوطلب نظام آموزشی ( 3- 3- 6 ) در مرحله دوم ثبت نام میبایست وضعیت شاخه تحصیلی خود را از گزینه های زیر مشخص نمایند:

1 دارای دیپلم «ریاضی فیزیك « ،» علوم تجربی « ،» ادبیات و علوم انسانی » یا «علوم و معارف اسلامی » هستم.

2 دارای دیپلم «فنی و حرف های « ،» كاردانش » هستم.

داوطلبان نظام آموزشی جدید (نظام 3- 3- 6) پس از تعیین شاخه تحصیلی در صورت انتخاب مورد اول، كد سوابق تحصیلی 17 رقمی مخصوص دانش آموزان نظام جدید 3- 3- 6 را وارد و پس از مشاهده اطلاعات فردی خود نسبت به تائید یا عدم تائید آن اقدام نمایند. در صورت تائید اطلاعات فردی، بندهای مربوط به سوابق تحصیلی در تقاضانامه ثبت نامی درج خواهد شد و داوطلب میبایست نسبت به تكمیل سایر بندهای تقاضانامه ثبت نامی اقدام نماید. در صورت عدم تائید اطلاعات نسبت به ادامه روند ثبت نام اقدام و بعد از اتمام ثبت نام جهت رفع مغایرت به منطقه آموزش و پرورش خود مراجعه نمایند.

تبصره: آندسته از داوطلبانی كه وضعیت خود را نظام آموزشی 3- 3- 6 انتخاب و شاخه تحصیلی خود را گزینه «دارای دیپلم «فنی و حرفه ای « ،» كاردانش » انتخاب نمایند وارد مرحله تكمیل تقاضانامه ثبت نام میشوند.

داوطلبان با ورود به صفحه «ثبت نام جدید» تصویر زبر ( میتوانند نظام تحصیلی خود را با یكی از حالتهای ذیل انتخاب نموده و با درج سریال 12 رقمی ثبت نام، وارد فرایند روند ثبت نام شوند.

تذكر مهم: با توجه به متفاوت بودن دفترچه سؤال برای داوطلبان نظام 3- 3- 6 و سایر نظام ها در جلسه آزمون، ضرورت دارد داوطلبان در تعیین نظام خود در این مرحله دقت لازم را به عمل آورند. بدیهی است عواقب عدم توجه كافی به این نكته به عهده داوطلب خواهد بود.

داوطلبانی كه نظام آموزشی خود را انتخاب می نمایند وارد صفحه «ارسال عكس داوطلب شده و اقدام به بارگذاری عكس خود طبق دستورالعمل مندرج در این تصویر می نمایند.

گام به گام تا ثبت نام کنکور سراسری

توضیحات عكس داوطلب ثبت نام کنکور:

برای ثبت نام در آزمون سراسری، لازم است یك قطعه عكس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسكن نمایید:

ابعاد عكس 3×4 یا 6×4 و بدون حاشی ههای زائد باشد.- عکس باید با حجم حداکثر 300×400 و حداقل 200×300 پیكسل)حداكثر 70 كیلوبایت اسكن و در قالب JPG ذخیره شود.

تصویر داوطلب باید تمام رخ، كاملاً واضح و بدون اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.

عكس مربوط به سال جاری و بهتر است رنگی و با زمینه سفید باشد.

اسكن عكس از روی كارت های شناسایی كارت ملی، شناسنامه و مدارك مشابه قابل قبول نیست.

عكس داوطلبان زن باید با حجاب و صورت آنان به طور كامل مشخص باشد.

در صورت استفاده از عكس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شركت در آزمون از وی سلب میگردد.

داوطلبان بعد از بارگیری عكس و تأیید، وارد محیط تقاضانامه شده و لازم است نسبت به تكمیل بندهای تقاضانامه ثبت نام اقدام نمایند.

كلیه داوطلبان حالتهای اول تا سوم پس از تكمیل تقاضانامه ثبت نام لازم است نسبت به پرینت تقاضانامه تكمیل شده كه حاوی اطلاعات داوطلب و همچنین شماره پرونده 7 رقمی و كد پیگیری ثبت نام 16 رقمی می باشد اقدام نمایند.

برای پیشگیری از مشكلاتی كه در ثبت نام برخی داوطلبان در سال های قبل روی داده است، موارد زیر را رعایت نمایید:

قبل از تأیید نهایی، اطلاعات و بخصوص «عكس » خود را كنترل كنید و این كار را به فرد دیگری واگذار نكنید.

تهیه یك برگ پرینت از فرم نهایی ثبت نام با شماره پرونده 7 رقمی و كد پیگیری 16 رقمی برای كنترل و نگهداری در پرونده شخصی داوطلب الزامی است.

اطلاعات كارتهای اعتباری را تا پایان مراحل آزمون نزد خود نگهداری نمایید.

بیشتر بخوانید: ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد
بیشتر بخوانید: منابع کنکور اردیبهشت
بیشتر بخوانید: ایجاد سابقه تحصیلی برای کنکور

راهنمای عملی انجام ثبت نام کنکور سراسری 1403

راهنمای عملی انجام ثبت نام کنکور سراسری 1403

برچسب ها

راهنمای عملی انجام ثبت نام کنکور 1403آموزش عملی ثبت نام کنکور 1403آموزش تصویری ثبت نام کنکور 1403

راهنمای انجام ثبت نام کنکور 1403,راهنمای تصویری انجام ثبت نام کنکور 1403

در صورت نیاز به مشاوره درباره:

راهنمای عملی انجام ثبت نام کنکور سراسری 1403

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره زیر تماس بگیرید.

909-907-1375

پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل