تماس با مشاوره تحصیلی ندای مشاور

azmoon.org + ورود سیستم اصلی دانشگاه آزاد مهر ۱۴۰۲

📚 خلاصه ای از مقاله azmoon.org + ورود سیستم اصلی دانشگاه آزاد مهر ۱۴۰۲:

azmoon.org سایت دانشگاه آزاد

در این مقاله ندای مشاور به معرفی سایت دانشگاه آزاد www.azmoon.org، ثبت نام، اعلام نتایج و انتخاب رشته ارشد ، دکتری و ثبت نام بدون کنکور در سایت azmoon.org می پردازیم.

azmoon.org + ورود سیستم اصلی دانشگاه آزاد مهر ۱۴۰۲

azmoon.org + ورود سیستم اصلی دانشگاه آزاد مهر ۱۴۰۲

سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد

سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی azmoon.org مختص داوطلبانی است که متقاضی ثبت نام در دانشگاه آزاد و  تحصیل در دوره های کاردانی تا دکتری دانشگاه آزاد بصورت با کنکور و بدون کنکور می باشند

 

azmoon.org

در واقع مراحل پذیرش و ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ، انتخاب رشته دانشگاه آزاد، اعلام نتایج دانشگاه آزاد و سایر اخبار و  امور مربوط به ثبت نام دانشگاه آزاد در تمامی مقاطع تحصیلی از طریق سایت سنجش دانشگاه آزاد صورت می پذیرد که با توجه به اهمیت مراحل ثبت نام و انتخاب رشته، در ادامه به راهنمای ثبت نام دانشگاه آزاد در سامانه www.azmoon.org می پردازیم.

این سامانه دارای امکانات بسیار زیادی است که سه تا از امکاناتی که بیش ترین استفاده را دارند عبارتند از:

  • ثبت نام بدون کنکور در تمامی مقاطع
  • انتخاب رشته های کنکور در تمامی مقاطع
  • اعلام نتایج با کنکور و بدون کنکور برای تمامی مقاطع

در ادامه به توضیح شرایط و نحوه استفاده از این امکانات می پردازیم که بصورت توضیحی و تصویری هر بخش را قرار داده ایم.

ثبت نام در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه آزاد از سایت azmoon.org

همانطور که بالا ذکر شد، ثبت نام دانشگاه آزاد در تمامی مقاطع تحصیلی از طریق سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد صورت می گیرد که داوطلبان میبایست قبل از اقدام به ثبت نام از شرایط و نحوه ثبت نام اطلاع پیدا کنند. بدین منظور در ادامه مقاله نحوه ثبت نام در مقاطع مختلف تحصیلی برای دانشگاه آزاد شرح داده شده است.

شرایط ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی به صورت ثبت نام کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد و ثبت نام کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد می باشد.

  • داوطلبانی می توانند در مقطع کاردانی پیوسته تحصیل کنند که دارای دیپلم ۴ ساله ی نظام قدیم یا دیپلم ۳ ساله سالی واحدی یا نظام جدید از رشته های فنی و حرفه ای و یا نظری باشند.
  • داوطلبانی مجاز به شرکت در مقطع کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد می باشند که دارای مدرک دیپلم نظام قدیم یا مدرک کاردانی و یا دیپلم پیش دانشگاهی و همچنین مدرک دیپلم نظام جدید باشند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد

ثبت نام مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد نیز در دو دسته کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی) انجام می گیرد.

  • برای شرکت در ثبت نام کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد داوطلبان بایستی دارای دیپلم نظام جدید(6-3-3) و یا مدرک پیش دانشگاهی باشند. همچنین داوطلبانی که دارای دیپلم چهارساله نظام قدیم می باشند یا مدرک فوق دیپلم دارند نیز مجاز به انتخاب رشته در ین دوره می باشند.
  • برای شرکت در دوره کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد، متقاضیان بایستی مدرک فوق دیپلم داشته باشند تا با شرکت در دوره های کاردانی به کارشناسی موفق به اخذ مدرک لیسانس شوند.

بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد هم بصورت با کنکور و هم بصورت بدون کنکور پذیرش دارد. پذیرش با کنکور که از طریق کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد صورت می پذیرد که داوطلبان بایستی در کنکور شرکت کنند.

  • پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد به دو طریق صورت می گیرد: روش اول پذیرش بصورت استعدادهای درخشان می باشد که دو مرتبه در سال انجام می گیرد.
  • روش دوم بدون آزمون کارشناسی ارشد نیز از طریق شرکت در دوره های فراگیر و دانشپذیری دانشگاه آزاد می باشد که از سال 1402 اولین دوره ثبت نام شروع شده و معمولا ظرفیت بسیار زیادی برای هر رشته و گرایشی اختصاص می دهند که داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه آزاد را دریافت نمایند.

بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

شرایط ثبت نام بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد

پذیرش و ثبت نام در مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد علاوه بر کنکور دکتری ، بر اساس شرایط استعداد درخشان می باشد که داوطلبانی که دارای شرایط استعداد درخشان را دارند میتوانند از این طریق اقدام کنند.

همجنین متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد میتوانند بصورت بدون آزمون در واحدهای بین الملل این دانشگاه از طریق آزمون اختصاصی پذیرش شوند.

بیشتر بخوانید: ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد

راهنمای تصویری ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در سایت azmoon.org

تمامی داوطلبانی که واجد شرایط ثبت نام در مقاطع تحصیلی مختلف بدون کنکور هستند، می توانند به سایت azmoon.org وارد شوند و مراحل مربوط به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را انجام دهند. تمامی مراحل مربوط به ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org انجام می شود.

☑️ برای تکمیل فرم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در ابتدا باید گزینه مد نظر خود را برای ثبت نام انتخاب کنید.

☑️ سپس باید با ورود به گزینه مد نظر دفترچه ثبت نام را مطالعه کرده و کد رشته محل ها انتخابی خود را مرتب کنید. بعد از دانلود و بررسی رشته محل های ارائه شده باید بر روی گزینه خرید کارت اعتباری کلیک کرده و در ادامه بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

☑️ بعد از انتخاب گزینه ثبت نام، در صفحه بعد باید اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید و بر روی گزینه ورود به ثبت نام کلیک کنید.

نکته: متقاضیان ثبت نام برای رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد قبل از اقدام به ثبت نام و خرید کارت اعتباری، حتما دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه آزاد رو دانلود نموده و مطالعه نمایند تا با آگاهی بیشتر به امر انتخاب رشته بپردازند.

بیشتر بخوانید: دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سایت azmoon.org

با توجه به ادغام کنکور سراسری و کنکور دانشگاه آزاد در تمامی مقاطع تحصیلی ، کنکور مجزایی برای دانشگاه آزاد برگزارر نمیگردد، اما پس از اعلام نتایج کنکور، داوطلبان بایستی انتخاب رشته مجزایی برای دانشگاه آزاد انجام دهند که تمای مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir صورت میپذیرد، که در ادامه به توضیح هرکدام میپردازیم.

انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد

پس از برگزاری کنکور سراسری و انتشار کارنامه های مربوط به داوطلبان کنکور در سایت سازمان سنجش، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته کنکور دانشگاه ازاد شدن باید مراحل انتخاب رشته خود را در سایت دانشگاه آزاد انجام دهند.

یعنی روند انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می شود، اما در صورتی که داوطلبان قصد ثبت نام و انتخاب رشته در واحدهای تحصیلی آزاد مختلف را داشته باشند، باید به صورت مجزا به سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد مراجعه نمایند و مراحل مربوط به انتخاب رشته دانشگاه آزاد انجام دهند.

سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سایت azmoon.org قرار داده شده است. لذا تمامی داوطلبان کنکور سراسری می توانند با ورود به این سامانه، مراحل مربوط به انتخاب رشته خود را بر اساس رتبه و تراز کسب شده خودشان انجام دهند.

? داوطلبان می توانند با دانلود و مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری در سایت دانشگاه آزاد و بررسی رشته محل های ارائه شده، هزینه انتخاب رشته را پرداخت کرده و مراحل انتخاب رشته در سایت دانشگاه آزاد را انجام دهند. در ادامه لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ازاد و نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته ارائه شده است.

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد کلیک کنید

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

با وجود اینکه در طی سال های اخیر اکثر رشته های مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد براساس سوابق تحضیلی دانشجو می پذیرند ولی یک سری رشته های پرمتقاضی در این مقطع همچنان از طریق برگزاری کنکور سراسری داوطلب جذب می کنند که همزمان با شروع فرایند ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کارداتنی به کارشناسی دانشگاه آزاد، لیست رشته های با آزمون این مقطع نیز منتشر می شود و داوطلبان می توانند با توجه به مدرک خود، با مراجعه به سایت سنجش دانشگاه آزاد اقدام به انتخاب رشته کنند.

انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد

با توجه به مشترک بودن کنکور کارشناسی ارشد در تمامی دانشگاه ها، متقاضیان شرکت در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، میبایست پس از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد، با توجه به رتبه و تراز کسب شده که در قالب کارنامه منتشر می شود، در صورتی که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد شده باشند، میتوانند برای انتخاب رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد ازطریق سامانه azmon.org اقدام نمایند. دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد معمولا با یک هفته قاصله زمانی از طریق سنجش دانشگاه آزاد منتشر می شود.

بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد

انتخاب رشته کنکور دکتری دانشگاه آزاد

انتخاب رشته مقطع دکتری دانشگاه آزادنیز از طریق سایت www.azmoon.org انجام می پذیرد که داوطلبان پس از اطلاع از نتایج آزمون میتوانند با مطالعه دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد، اقدام به مشاهده رشته ها و انتخاب مراکز دانشگاهی نمایند.

متقاضیان مقطع دکتری دانشگاه آزاد توجه داشته باشند که علاوه بر انجام انتخاب رشته، تمامی مراحل مربوط به انجام ثبت نام مصاحبه و پرداخت هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد از طریق همین سامانه امکانپذیر می باشد.

بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته دکتری آزاد

راهنمای تصویری انتخاب رشته دانشگاه آزاد azmoon.org

1 در ابتدا وارد سایت azmoon.org شده و بر روی گزینه ” انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه آزاد ” کلیک کنید.

2 در ادامه باید کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد که در پایین کارنامه اولیه شما در سایت سنجش نوشته شده است را به همراه کد ملی وارد کرده و بر روی گزینه ورود کلیک نمایید.

3 در ادامه نیز باید بعد از ورود به صفحه بعد کارت اعتباری مربوط به انتخاب رشته را خریداری کرده و کد رشته محل های انتخابی خود را وارد نمایید.

در حال حاضر، پذیرش بدون کنکور در بیش از 85٪ از رشته‌های دانشگاهی، از جمله دانشگاه‌های آزاد، بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد. دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی دانشجویان بدون کنکور را پذیرش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

مشاهده نتایج دانشگاه آزاد از سایت azmoon.org

از دیگر امکانات سایت دانشگاه آزاد ، اعلام نتایج دانشگاه آزاد می باشد که داوطلبان میتوانند با مراجعه به همین سایت در قسمت اعلام نتایج، نتایج قبولی و کارنامه دانشگاه آزاد را مشاهده نمایند.

توجه داشته باشید که نتایج کنکور دانشگاه آزاد و همچنین نتایج بدون آزمون دانشگاه آزاد در تمامی مقاطع تحصیلی از طریق همین سامانه به اطلاع داوطلبان رسانده می شود. امکان مشاهده نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سایت سنجش دانشگاه آزاد در مقاطع ذیل امکانپذیر می باشد:

  1. مشاهده نتایج کنکور سراسری دانشگاه آزاد: داوطلبان برای مشاهده نتایج کنکور سراسری دانشگاه آزاد در سامانه azmoon.org، نیاز به کد ملی و شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد دارند.
  2. مشاهده نتایج بدون کنکور کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد: متقاضیانی که دردوره های بدون کنکور دانشگاه آزاد ثبت نام نموده اند، پس از اتمام مهلت ثبت نام میتوانند از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس www.azmoon.org ، اقدام به مشاهده نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته نمایند.
  3. مشاهده نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد: آندسته از داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ناپیوسته شرکت می نمایند نیز میتوانند از طریق همین سامانه اقدام به دریافت کارنامه خود نمایند.
  4. مشاهده نتایج ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد: نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد معمولا سه الی چهار هفته پس از انجام مراحل انتخاب رشته ازطریق سایت azmoon.org منتشر می شود. داوطلبان میتوانند با مراجعه به این سامانه کارنامه خود را دریافت نمایند. همچنین نتایج استعداد درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز از طریف همین سامانه اعلام می شود.
  5. مشاهده نتایج دکتری دانشگاه آزاد: نتایج نهایی دکتری دانشگاه آزاد نیز از طریق سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org منتشر می شود و داوطلبان می توانند برای مشاده نتایج به همین سامانه مراجعه کنند. نتایج آزمون دکتری دانشگاه ازاد پس از اتمام مراحل مصاحبه اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: ورود به سامانه اعلام نتایج دانشگاه آزاد

سیستم خرید کارت اعتباری ثبت نام در سامانه azmoon.org

برای ثبت نام در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد، می‌توانید از سامانه azmoon.org استفاده کنید. با خرید کارت اعتباری، این امکان برای شما فراهم می‌شود.

?? برای شروع فرایند ثبت نام، به سامانه azmoon.org مراجعه کنید و گزینه “سیستم خرید کارت اعتباری ثبت نام” را انتخاب کنید. پس از خرید کارت، لینک مربوطه را باز کنید.

?? سپس، مشخصات شخصی خود را وارد کنید و از طریق درگاه بانکی، خرید اینترنتی را تکمیل کنید. به این ترتیب، یک شناسه و رمز ثبت نام دریافت خواهید کرد که با آن می‌توانید وارد سیستم ثبت نام برای آزمون‌ها شوید.

مهم است که توجه داشته باشید کارت اعتباری خریداری شده مربوط به مقطع تحصیلی شما باشد؛ در غیر این صورت، قابل استفاده نخواهد بود. لازم به ذکر است هزینه خرید کارت قابل بازگشت نمی‌باشد و سامانه azmoon.org هیچ مسئولیتی در قبال خرید نادرست کاربران ندارد.

پس از انتخاب مقطع تحصیلی خود، می‌توانید اطلاعات شخصی و هویتی خود را جهت ثبت کارت تکمیل کنید. هزینه خرید کارت اعتباری برای مقاطع کارشناسی 53 هزار تومان و مقطع کاردانی 51 هزار تومان است.

در صورت فراموشی اطلاعات کارت خریداری شده، با مرکز مشاوره ثبت نام دانشگاه آزاد تماس بگیرید تا اطلاعاتتان بازیابی و ثبت نامتان تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: نحوه خرید کارت اعتباری ثبت نام دانشگاه آزاد

نکات مهم درباره ثبت نام و انتخاب رشته دون کنکور دانشگاه آزاد 1402 – 1403

  1. دانشگاه آزاد امکان ثبت نام بدون کنکور را در تمامی مقاطع تحصیلی برای متقاضیان تحصیل در این دانشگاه فراهم نموده است که داوظلبان میبایست با توجه به شرایط خود برای ثبت نام در هریک از مقاطع تحصیلی از طریق سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org اقدام نمایند.
  2. به اطلاع کلیه داوطلبان ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد ترم مهر و بهمن 1402 می رسانیم،پذیرش داوطلبان محترم از سامانه azmoon.org به صورت پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی خواهد بود و ملاک قبولی داوطلبان در رشته های مورد نظرشان معدل و سوابق تحصیلی داوطلب خواهد بود.
  3. دانشگاه آزاد هر سال دو بار پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور انجام می دهد، یکی برای ورودی های مهر و یکی برای ورودی های بهمن ماه می باشد. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 برای دو ورودی انجام خواهد شد و برای مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری انجام می گیرد.
  4. ثبت نام ورودی مهر از اواسط مرداد آغاز شده و تا اوایل مهر ادامه دارد و به صورت آنلاین انجام خواهد بود.
  5. ثبت نام ورودی بهمن حدودا در آذر ماه آغاز خواهد شد.
  6. تاریخ دقیق ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به محض اعلام، در همین مقاله منتشر خواهد شد.
  7. به اطلاع کلیه داوطلبان محترم می رساند سیستم ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد azmoon.org به صورت شبانه روزی فعال بوده تا روند ثبت نام دانشجویان تسهیل یابد ضمنا دانشجویانی که قصد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را دارند می توانند پس اطلاع ازشرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد از طریق سیستم ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد www.azmoon.org نسبت به امور ثبت نامی خود اقدام نمایند.
  8. شرایط ثبت نام برای هر مقطع دانشجویی متفاوت می باشد و دانشجویان گرامی حتما پس از احراز شرایط خود، نسبت به ثبت نام اقدام کنند در صورتی که داوطلبی دارای شرایط ثبت نام بدون کنکور نبوده و ثبت نام کند ثبت نام وی مردود و مبلغ ثبت نام وی استرداد داده نخواهد شد. همچنین ثبت نام هر داوطلب فقط در یک کد رشته محل از طریق درگاه ثبت نام www.azmoon.org امکان پذیر خواهد بود و در صورت مشاهده ثبت نام داوطلبی در دو کد رشته محل هر دو ثبت نام وی مردود می باشد و هیچ عذری پذیرفته نخواهد بود.
  9. متقاضیان محترم ثبت نام موظفند تا قبل از پایان مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد نسبت به تکمیل مراحل و روند ثبت نام خود از طریق درگاه www.azmoon.org اقدام کنند. آخرین مهلت احتمالی برای نیمسال دوم 1402-1403 تا آخر بهمن ماه خواهد بود. در ادامه مقاله نحوه ثبت نام در مقاطع مختلف تحصیلی برای دانشگاه آزاد شرح داده شده است.
  10. متقاضیان لازم است با مراجعه به سامانه ثبت نام اینترنتی مرکزسنجش،پذیرش و فـارغ التحصـیلی دانشـگاه بـه آدرس www.azmoon.org نسبت به دریافت و مطالعـه دفترچـه راهنمای این دوره اقدام نمایند.
  11. متقاضیان می توانند با پرداخت مبلـغ 1,000,000ریـال نسبت به خرید کارت اعتباری ثبت نام اقدام نمایند و بـا درج شماره کارت اعتباری و شماره کد ملی وارد صفحه ثبـت نـام شوند.
  12. اتباع غیر ایرانی جهت ثبت نام در این دوره لازم است با مراجعه به وب سایت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فنـاوری بـه آدرس www.saorg.ir اطلاعـات مربوطه را تکمیل و با اخذ کد پیگیری 13 رقمی مبـادرت بـه خرید کارت اعتباری نمایند.
  13. متقاضیان میتوانند نسبت به انتخاب20 رشته/شـهر از یک مجموعه و یک نظام آموزشـی از میـان رشته/شهرهای ارائه شده در سامانه اقدام نمایند.
  14. متقاضیانی که تمایل به انتخاب رشته/شهر از نظام های آموزشی متفاوت دارند مـیتواننـد مجـددا ً بـا خریـد کـارت اینترنتی ثبت نام نسـبت بـه انتخـاب 20 رشـته/شـهر از نظـام آموزشی دیگر اقدام نمایند.
  15. باتوجه به اینکه پـس از خریـداری کـارت اعتبـاری ثبت نام امکان بازپس گیری آن وجود ندارد لـذا بـه داوطلبـان اکیدا توصیه می شود پس از آگاهی از شرایط و ضوابط ثبت نام نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام نمایند.
  16. فایل تصویری تهیه شده توسط داوطلب لازم اسـت از طریق سامانه ثبت نام ارسال گردد.
  17. داوطلبان لازم است پس از آماده نمودن فایل تصویری و اطلاعات لازم جهت ثبت نام به سامانه ثبت نام اینترنتی مرکز سنجش ،پذیرش و فارغ التحصیلی دانشـگاه آزاد اسـلامی بـه آدرس www.azmoon.org  مراجعه نمایند .برخی از نکات مهمی که لازم است قبل از شروع ثبت نام به آنها توجه کامـل داشته باشند در صفحه ورودی این سامانه درج گردیده است.

بیشتر بخوانید: شرایط انصراف از دانشگاه آزاد

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

در ادامه هم باید کد رشته محل های انتخابی خود را وارد نمایید. این کدها در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد مشخص شده اند که در جدول زیر، لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته 1402 قرار گرفته است.

☑️ لینک ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته 1402 دانشگاه آزاد

☑️ لینک ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته 1402 دانشگاه آزاد

☑️ لینک ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته 1402 دانشگاه آزاد

☑️ لینک ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته 1402 دانشگاه آزاد

خلاصه ای از راهنمای ورود به سامانه ثبت نام azmoon.org

برای ورود به سیستم azmoon.org، از طریق مرورگر سیستم خود به سایت معتبر وارد شوید. در هنگام ورود به سیستم، لطفاً به آدرس سایت دقت کنید و مطمئن شوید که آدرس سایت به درستی وارد شده است. در صورت صحیح بودن ورود به سیستم، به صفحه azmoon.iau.ac.ir هدایت خواهید شد.

برای ورود به سایت دانشگاه آزاد azmoon.org کلیک کنید

رعایت نحوه صحیح ثبت نام در وبسایت معتبر و همچنین سایت مربوطه بسیار حائز اهمیت است. با توجه به تعداد زیادی از افرادی که در نیمسال گذشته به دلیل ثبت نام نادرست، قادر به ورود به دانشگاه نشدند، در این راهنما نحوه صحیح ثبت نام را به شما آموزش خواهیم داد.

1 در مرحله اول، به سایت اصلی به آدرس azmoon.iau.ac.ir به درستی وارد شوید.

2 در مرحله دوم، مقطع تحصیلی مورد نظر را انتخاب کنید و کارت اعتباری ثبت نام را خریداری کنید.

3 در مرحله سوم، اطلاعات هویتی، سوابق تحصیلی و کد رشته محل را تکمیل کنید.

4 تصاویر و مدارک مورد تأیید را بارگذاری کنید.

5 رسید ثبت نام را دریافت کنید.

انواع تسهیلات اعطایی دانشگاه آزاد به دانشجویان مقاطع مختلف( کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری)

تسهیلات دانشگاه آزاد azmoon.org

وام دانشگاه آزاد

جداول نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد 1402 – 1403 منتشر شد، شهریه رشته های با آزمون دانشگاه آزاد و شهریه رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد، قبل از شروع هر نیمسال تحصیلی تصویب شده و به دانشگاه ها ابلاغ میشود و دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه آزاد باید شهریه پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: مقدار شهریه دانشگاه آزاد

نحوه ثبت نام در آزمون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه

داوطلبان فارغ التحصیل در رشته حقوق و یا فقه و مبانی حقوق اسلامی که شرایط شرکت در آزمون وکالت قوه قضاییه را دارند می توانند با ورود به سایت دانشگاه ازاد به نشانی azmoon.org و انتخاب گزینه ثبت نام در آزمون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه برای تکمیل فرم ثبت نام آزمون وکالت اقدام کنند.

ثبت نام آزمون وکالت مشابه فرایند ثبت نام تمامی آزمون های سایت دانشگاه آزاد می باشد و داوطلبان باید با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام و خرید کارت اعتباری از سایت دانشگاه آزاد برای تکمیل فرم ثبت نام خود اقدام نمایند. این ثبت نام از تاریخ 20 فروردین ماه آغاز می شود.

iهمجنین داوطلبانی که فرایند ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه را در زمان مقرر در سایت دانشگاه آزاد انجام داده اند می توانند با ورود مجدد به سایت azmoon.org و انتخاب گزینه “اعلام نتیجه آزمون فوق العاده وکالت مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه” و وارد کردن اطلاعات لازم از جمله کnملی، شمارشناسنامه و سال تولد اقدام به مشاهده نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه کنند.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون وکالت

سوالات متداول سایت دانشگاه آزاد azmoon.org

1 برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه چه اقدامی باید انجام داد ؟

برای ثبت نام باید به سایت azmoon.org مراجعه کنید و بعد از مطالعه دفترچه ثبت نام مقطع مورد نظر و تهیه کارت اعتباری اقدام به ثبت نام کنید .

2 برای پیگیری اخبار دانشگاه آزاد می توان از سایت azmoon.org استفاده نمود ؟

خیر . این سایت مختص ثبت نام و شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه آزاد است و برای پیگیری اخبار دانشگاه آزاد می توانید از سایت روابط عمومی سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد استفاده کنید .

3 آیا احتمال دارد نتایج انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد در سایت دیگری اعلام شود ؟

به دلیل ادغام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد در مواردی خاص سازمان سنجش نتایج هر دو را با هم اعلام نموده و بعد از آن کارنامه دانشگاه آزاد جداگانه منتشر شده است .

4 آیا احتمال دارد نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سایت دیگری اعلام شود ؟

گاها در سال های قبل پیش آمده است که نتایج انتخاب رشته در سایت Azmoon.net اعلام شده است ؛ همچنین در مواردی مانند اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد و دکتری گاها نتایج در سایت سنجش اعلام شده است.

5 انتخاب رشته دانشگاه آزاد در چه سایتی انجام می شود؟

انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی www.azmoon.org انجام می پذیرد.

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور دانشگاه آزاد
بیشتر بخوانید: سایت سنجش دانشگاه آزاد azmoon.iau.ir

azmoon.org + ورود سیستم اصلی دانشگاه آزاد مهر ۱۴۰۲

azmoon.org + ورود سیستم اصلی دانشگاه آزاد مهر ۱۴۰۲

برچسب ها

azmoon.org www.azmoon.org سایت دانشگاه آزاد سامانه ثبت نام دانشگاه آزاد ورود به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد آدرس سایت دانشگاه آزاد سنجش دانشگاه آزادورود به سنجش دانشگاه آزاد ورود به azmoon.org


  1. لیلی گفت:

    سلام کارشناسی ارشد بدون کنکور هست؟

  2. هما یوسفی گفت:

    آیا دانشگاه آزاد اهواز کارشناسی زبان انگلیسی هم داره امسال؟

  3. مسی گفت:

    سلام و وقت بخیر
    آیا برای مقطع کاردانی ناپیوسته ترم مهر ۱۴۰۱ ثبت نام انجام خواهد شد؟
    چون وارد سایت azmoon.org شدم فقط برای مقطع کاردانی پیوسته ثبت نام فعال بود

  4. زهرا احمدی گفت:

    آموزش ابتدایی کسی که لیسانس داره چند سال باید بخونه؟

  5. مبین گفت:

    سلام برای رشته های با آزمون هم امسال تکمیل ظرفیت هست؟؟

  6. فاطمه گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من ماه گذشته دانشگاه ازاد با سوابق انتخاب رشته کردم برای مقطع کاردانی پیوسته میخواستم بدونم کی نتایج اعلام میشه؟و اینکه انگار دوباره انتخاب رشته میکنن ک فک کنم تا ۲۲ یا۲۹هم وقت داره آیا دوباره باید انتخاب رشته کنم یا این فرق داره و نیازی نیست؟
    پیشاپیش سپاسگزارم از پاسخگوییتون

  7. لیلی گفت:

    سلام
    ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد کی هست؟

  8. حسین هادی پور گفت:

    ثبت نام کارشناسی حقوق واحد مرکزی دانشگاه ازاداسلامی

در صورت نیاز به مشاوره درباره:

azmoon.org + ورود سیستم اصلی دانشگاه آزاد مهر ۱۴۰۲

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره زیر تماس بگیرید.

909-907-1375

پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل