تماس با مشاوره تحصیلی ندای مشاور

lmsmap.iauec.ac.ir سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد

📚 خلاصه ای از مقاله lmsmap.iauec.ac.ir سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد:

با غیر حضوری شدن آموزش دانشگاه آزاد ، سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد به نشانی lmsmap.iauec.ac.ir برای آموزش های غیر حضوری این دانشگاه معرفی شده است . لذا کلاس های مجازی دانشگاه آزاد با قابلیت بارگذاری و برگزاری کلاس های درسی به دو صورت آنلاین و آفلاین در سامانه آموزش های مجازی دانشگاه آزاد شروع […]

lmsmap.iauec.ac.ir سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد

lmsmap.iauec.ac.ir سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد

با غیر حضوری شدن آموزش دانشگاه آزاد ، سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد به نشانی lmsmap.iauec.ac.ir برای آموزش های غیر حضوری این دانشگاه معرفی شده است . لذا کلاس های مجازی دانشگاه آزاد با قابلیت بارگذاری و برگزاری کلاس های درسی به دو صورت آنلاین و آفلاین در سامانه آموزش های مجازی دانشگاه آزاد شروع به کار نموده است.

دانشگاه آزاد سامانه آموزش مجازی lmsmap.iauec.ac.ir را برای آموزش از راه دور دانشجویان این دانشگاه در نظر گرفته است. داوطلبان با ورود به این سامانه می توانند با ورود به این سامانه از آموزش های مجازی ارائه شده بهره مند شوند.

دانشجویان گرامی توجه داشته باشند که برای استفاده از سامانه برگزاری کلاس های مجازی دانشگاه آزاد اسلامی باید یک کامپیوتر PC با لپتاپ با ویندوز ۷ به بالا و با گوشی موبایل یا تبلت با سیستم عامل اندروید نسخه ۴٫۱ به بالا و متصل به اینترنت در اختیار داشته باشند.

اگر از کامپیوتر رومیزی PC استفاده می کنید، کامپیوتر شما باید مجهز به میکروفون و اسپیکر باشد. در خصوص لپتاپ ها میکروفون داخلی یا اسپیکر داخلی لپتاپ ها که در تمامی آنها وجود دارد، کافی است. در خصوص استفاده از موبایل یا تبلت، اسپیکر و میکروفون داخلی این دستگاه ها برای شنیدن صحبت های استاد و با صحبت کردن شما در کلاس کافی هستند. ولی پیشنهاد می گردد در استفاده از گوشی موبایل یا تبلت، از هدفون های مجهز به میکروفون که اغلب در زمان خرید، همراه این دستگاه ها ارائه میشوند، استفاده شود تا صدای استاد در صورت روشن بودن میکروفون شما در کلاس باز پخش نشود.

در ادامه نحوه ورود سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد lmsmap.iauec.ac.ir را ارائه داده ایم .

برای دريافت مشاوره در زمينه نحوه ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد
از طريق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071375 تماس بگيريد
تماس از استان تـهران با تلفن ثابت: 9092305784
تماس از طريق موبایل همراه اول با شماره: 99221106
پاسخگويی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ايام تعطيل

ورود دانشجویان به کلاس های درس مجازی دانشگاه آزاد با استفاده از گوشی موبایل یا تبلت با سیستم عامل اندروید

برای شروع کار، گوشی موبایل یا تبلت خود را روشن کنید و منتظر شوید تا سیستم عامل اندروید شما اجرا گردد. بعد از ورود به سیستم عامل اندروید موبایل یا تبلت خود را به اینترنت متصل کنید. سپس گام های زیر را به ترتیب اجرا کنید:

  • نصب اپلیکیشن ها و افزونه های لازم در گوشی موبایل یا تبلت با سیستم عامل اندروید

در گام اول جهت ورود به کلاس های مجازی با استفاده از گوشی موبایل یا تبلت، جهت نصب نرم افزار ها و افزونه های لازم، در صفحه موبایل خود به ترتیب لینک های زیر را لمس کنید:

دانلود و نصب اپلیکیشن موبایلی Cm Browser

دانلود و نصب اپلیکیشن موبایلی Adobe Connect

دانشجویان گرامی توجه داشته باشند که حتما برای ورود به کلاس های آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی باید مرورگر Cm Browser از لینک فوق بر روی گوشی موبایل یا تبلت شما نصب گردد و ورود به سامانه با سایر مرورگر های اندروید دارای مشکلات و محدودیت هایی می باشد.

  • نحوه ورود به سامانه با استفاده از موبایل یا تبلت اندرویدی

پس از نصب اپلیکیشن های فوق بر روی گوشی موبایل، جهت ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی آدرس اینترنتی http://Imsmap.javec.ac.ir را در موبایل خود وارد کنید.

در صورتی که در گام آخر نصب مرور گر Cm Browser بر روی گوشی موبایل، مطابق گام هشتم در مراحل نصب، این مرورگر را به عنوان مرورگر پیشفرض گوشی خود انتخاب کرده باشید، با لمس لینک بالا توسط این مرورگر وارد صفحه “درگاه ورود به سامانه های آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیک” خواهید شد. در غیر این صورت از میان اپلیکیشن های موبایل خود، اپلیکیشن Cm Browser را با شکل آیکون ها پیدا کرده و آن را اجرا نمایید. سپس در صفحه باز شده ، آدرس Lmsmap.iauec.ac.ir را در نوار آدرس مرورگر Cm Browser تایپ نمایید و کلید Enter را بزنید.

در صفحه باز شده مطابق شکل زیر بر روی نام استان مورد نظر خود کلیک کنید. سپس در زیر صفحه باز شده، بر روی واحد دانشگاهی خود کلیک کنید

پس از کلیک بر روی نام واحد دانشگاهی خود، صفحه ورود به سایت باز میشود و شما می توانید نام کاربری و کلمه عبور خود را برای ورود به سامانه در پنجره مربوطه تایپ کرده و سپس دکمه ورود به سایت را فشار دهید.

نام کاربری دانشجویان در اولین ورود به سامانه برابر شماره دانشجویی آنها و کلمه عبور برابر کد ملی دانشجویان می باشد.

پس از ورود به سایت، دانشجویان گرامی قادر خواهند بود لیست دروس نظری اخذ شده خود در ترم جاری را مشاهده نمایند. برای بزرگنمایی نام کلاسها می توانید دو انگشت خود را بر روی صفحه موبایل قرار داده و آنها را به آرامی از هم دور کنید. دانشجویان گرامی توجه داشته باشند که دروس عملی به شکل آموزش مجازی برگزار نخواهند شد

مطابق روز و ساعت برنامه هفتگی کلاس شما در برگه انتخاب واحد، در روز و ساعت هر درسی که قرار دارید و می خواهید وارد کلاس آن درس شوید، روی نام آن کلیک کنید.

سپس در صفحه باز شده بر روی گزینه Main Class کلیک کنید

حالا در صفحه باز شده بر روی گزینه پیوستن به کلاس کلیک کنید

همچنین با کلیک بر روی نام قسمت در بخش جلسات ضبط شده، دانشجویان عزیز می توانند به فیلم جلسات گذشته هر درس دسترسی داشته باشند و جلسه مربوطه را مشاهده نمایند.

با فشردن دکمه پیوستن به کلاس، در صورتی که زمان هفتگی برگزاری کلاس فرا رسیده باشد و استاد درس حضور داشته باشند، صفحه کلاس درس مطابق شکل زیر باز میشود.

دانشجویان پس از باز شدن صفحه کلاس میتوانند مطالب درج شده توسط استاد مربوطه را مشاهده نمایند و صنای استاد را نیز در صورت روشن بودن صدای اسپیکر گوشی موبایل خود و یا متصل بودن هدفون، بشنوند

دانشجویان گرامی در طول تدریس استاد درس می توانند پیام های خود را از طریق زیر منوی چت در کلاس مطرح کنند، پیشنهاد می شود با توجه به مشکلات تایپ با حروف فارسی در برخی از گوشی های موبایل، دانشجویان پیام های خود را با حروف انگلیسی ولی با زبان فارسی درج نمایند.

در صورتی که دانشجویی قصد پرسش سوال به صورت صوتی داشته باشد، می تواند با استفاده از ايكون كا در سمت بالا راست صفحه، نشانه گر بالا بردن دست به معنی داشتن سوال را لمس کرده تا استاد مربوطه در صورت موافقت، میکروفون شما را وصل کند.

در این حالت می توانید سوال خود را در کلاس به صورت صوتی مطرح نمایید و صدای شما برای تمام دانشجویان حاضر و استاد کلاس و همچنین در فایل ضبط شده کلاس قابل شنیدن خواهد بود.

ورود دانشجویان به کلاس های درس مجازی دانشگاه آزاد با استفاده از کامپیوتر رو میزی (PC) و یا لپتاپ

برای شروع کار، کامپیوتر یا لپتاپ خود را روشن کنید و منتظر شوید تا سیستم عامل ویندوز شما اجرا گردد. بعد از ورود به سیستم عامل ویندوز کامپیوتر خود را به اینترنت متصل کنید. سپس گام های زیر را به ترتیب اجرا کنید

  •  نصب نرم افزار ها و افزونه های لازم بر روی کامپیوتر رومیزی با لپتاپ

در گام اول جهت ورود به کلاس های درس مجازی، جهت نصب نرم افزار ها و افزونه های لازم، به ترتیب بر روی لینک های زیر کلیک کنید

اگر بعد از کلیک بر روی هر یک از لینک های بالا، صفحه اخطار ظاهر شد، گزینه Allow را کلیک کنید.

با کلیک بر روی لینک های بالا، فایل نرم افزارهای مربوطه دانلود می شوند. فایل ها را از مسیر دانلود شده اجرا کرده و نرم افزارها را به ترتیب بالا نصب کنید. در طول مراحل نصب، وارد کردن هیچگونه کد با فعالیت دیگری نیاز نیست و فقط گزینه هایی که به ترتیب ظاهر می شوند را تأیید کنید تا مراحل نصب پیش رفته و تمام شود.

  • ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی

پس از نصب نرم افزار های فوق، آيكون مربوط به مرورگر Firefox در دسکتاپ کامپیوتر شما ظاهر خواهد شد ” با کلیک بر روی آیکون مربوطه این مرورگر (فقط مرورگر Firefox را باز کنید. در بخش نوار آدرس مطابق شکل زیر آدرس Lmsmap.iauec.ac.ir را تایپ کنید و Enter کنید تا وارد درگاه ورود به سامانه های آموزش مجازی شوید. سپس در صفحه باز شده، بر روی نقشه کشور ایران روی نقشه استان مورد نظر خود کلیک کنید.

در صفحه باز شده مطابق شکل زیر نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد کنید.

نام کاربری دانشجویان: در اولین ورود به سامانه برابر شماره دانشجویی آنها و

کلمه عبور: برابر کد ملی دانشجویان می باشد.

درگام بعدی فضای کلاس مطابق شکل زیر برای شما باز خواهد شد.

از لحظه ورود شما به کلاس، کلیه فعالیت ها، چت ها و صداها (در صورت روشن بودن میکروفون) در کلاس به طور اتوماتیک ضبط خواهند شد

در صورتی که مطابق تصویر پایین، رنگ دکمه میکروفون شما پس از کلیک بر روی آن به رنگ سبز تغییر رنگ نمی دهد، جهت مشاهده نحوه انجام تنظیمات مربوطه اینجا را کلیک کنید. پس از انجام تنظیمات باید یکبار کلاس را بسته و مجددا وارد آن شوید تا تنظیمات مؤثر گردند.

دانشجویان گرامی در طول تدریس استاد درس می توانند پیام های خود را از طریق زیر منوی چت در کلاس مطرح کنند. پیشنهاد می شود با توجه به مشکلات تایپ با حروف فارسی در برخی از گوشی های موبایل، دانشجویان پیام های خود را با حروف انگلیسی ولی با زبان فارسی درج نمایند. در صورتی که دانشجویی قصد پرسش سوال به صورت صوتی داشته باشد، می تواند با استفاده از آیکون ، نشانه گر بالا بردن دست به معنی داشتن سؤال را کلیک کرده تا استاد مربوطه میکروفون شما را وصل کند. در این حالت می توانید سوال خود را در کلاس به صورت صوتی مطرح نمایید و صدای شما برای تمام دانشجویان حاضر و استاد کلاس و همچنین در فایل ضبط شده کلاس قابل شنیدن خواهد بود.

فیلم مربوط به کلاس درس هر روز حدودأ بعد از ساعت ۲۰ نیمه شپ بر روی سامانه قرار میگیرد و توسط دانشجویان حاضر با غایب کلاس قابل مشاهده است. بنابراین حتی اگر دانشجویی به صورت آنلاین در کلاس حضور نداشته باشد، بعدا می تواند بین ساعت ۲۰ هر روز تا ۸ صبح فردا با مراجعه به سامانه، فیلم ضبط شده آن جلسه از کلاس را مشاهده کند.

تا اینجا، مطالبی که به طور مختصر بیان شد، مراحل ابتدایی تا انتهایی حضور در کلاس های مجازی دانشگاه آزاد برای دانشجویان بود که جهت حضور در یک کلاس معمولی برای هر درس کافی می باشد. در خصوص سایر نکات جزئی تر، می توانید بسته به نوع سؤالی که برای شما وجود دارد با کارشناسان سامانه ندای مشاور در تماس باشید.

بیشتر بخوانید:

سامانه سمالایو دانشگاه علمی کاربردی

سایت سنجش دانشگاه آزاد azmoon.org

برای دريافت مشاوره در زمينه نحوه ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد
از طريق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071375 تماس بگيريد
تماس از استان تـهران با تلفن ثابت: 9092305784
تماس از طريق موبایل همراه اول با شماره: 99221106
پاسخگويی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ايام تعطيل

lmsmap.iauec.ac.ir سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد

lmsmap.iauec.ac.ir سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد

برچسب ها

در صورت نیاز به مشاوره درباره:

lmsmap.iauec.ac.ir سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره زیر تماس بگیرید.

909-907-1375

پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل