تماس با مشاوره تحصیلی ندای مشاور

مراحل پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

📚 خلاصه ای از مقاله مراحل پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد:

دانشگاه آزاد

ثبت نام سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ورودی بهمن 1401 دانشگاه آزاد در دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه از داوطلبان واجد شرایط به صورت بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آن ها ثبت نام به عمل می آورد. داوطلبان می توانند در زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد نسبت به ثبت […]

مراحل پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

مراحل پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

ثبت نام سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ورودی بهمن 1401

دانشگاه آزاد در دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه از داوطلبان واجد شرایط به صورت بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آن ها ثبت نام به عمل می آورد. داوطلبان می توانند در زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد نسبت به ثبت نام و درج کد رشته محل های خود اقدام کنند. طی چند سال اخیر پذیرش در مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه های آزاد به دو صورت با آزمون و بدون آزمون انجام می پذیرد.

ثبت نام پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد فرصت خوبی است تا افرادی که به هر دلیل نتوانسته اند در آزمون سراسری شرکت کنند یا پس از انتخاب رشته در هیچ یک از کد رشته های مورد نظر خود قبول نشده اند ، با نام نویسی در دانشگاه های آزاد به تحصیل خود ادامه دهند. پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد صرفا بر اساس سوابق تحصیلی متقاضیان صورت می گیرد، بدین صورت که در این دوره ها هیچ آزمونی برای پذیرش داوطلبان برگزار نمیگردد و تنها ملاک قبولی داوطلبان، سوابق تحصیلی داوطلب می باشد. داوطلبان می بایست در موعد مقرر که از سوی سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اعلام می گردد ، نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی انجام می پذیرد و داوطبان باید در مدت زمان تعیین شده از سوی سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، به سایت این دانشگاه مراجعه کرده و پس از اطلاع از کد رشته های مورد نظر خود که از طریق دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور آزاد در اختیار آن ها قرار می گیرد، مراحل ثبت نام خود را مطابق با راهنمای تصویری موجود در ادامه مقاله تکمیل نمایند. در ادامه این مقاله توضیحات جامعی در خصوص مراحل ثبت نام، راهنمای تصویری ثبت نام، زمان، نحوه، شرایط و مدارک لازم جهت پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه ازاد بهمن 1401 ارائه شده است.

مراحل ثبت نام پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1401

نخست لازم به ذکر است که نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 برای مقاطع کاردانی و کارشناسی یکسان بوده و تفاوتی ندارد . ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بصورت اینترنتی و از طریق سایت دانشگاه آزاد انجام شود . مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر و بهمن به شرح زیر می باشد:

مراجعه به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org

دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام مقطع مورد نظر و بررسی رشته ها

ورود به لینک خرید کارت اعتباری ثبت نام و پرداخت هزینه تعیین شده

دریافت شناسه و کلمه عبور ثبت نام سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

ورود به لینک پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد در مقطع مورد نظر با استفاده از شناسه و کلمه عبور ثبت نام و کد ملی

تکمیل فرم ثبت نام براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

آپلود عکس 3 * 4 اسکن شده

تکمیل فرم انتخاب رشته با حداکثر 20 انتخاب

تایید و ثبت نهایی اطلاعات و دریافت کد رهگیری

 

بیشتر بخوانید: دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام دانشگاه آزاد با سوابق تحصیلی

ابتدا وارد سایت ثبت نام بدون کنکور آزاد به نشانی azmoon.org شوید.

ثبت نام سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد بدون کنکور

بر روی لینک فعال ” خرید کارت اعتباری ثبت نام “ کلیک کنید. (بدون خرید سریال و کارت اعتباری ثبت نام، اجازه ورود به سامانه نام نویسی بدون آزمون دانشگاه آزاد را نخواهید داشت.)

در این مرحله نوع کارت اعتباری مورد نظر خود را مشخص کرده و بر روی دکمه خرید کارت کلیک کنید.

برای واریز هزینه ثبت نام، باید مطابق تصویر زیر اقدام کنید.

پس از واریز هزینه ثبت نام، سیستم به شما یک شناسه پرداخت ۸ رقمی و رمز عبور ۶ رقمی ارائه می دهد که باید از آن ها برای شروع ثبت نام خود استفاده کنید. بنابراین مجددا به صفحه اصلی سایت بازگردید و پس از کلیک بر روی لینک ثبت نام دوره مورد نظر، مطابق تصویر، اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

پس از ورود به سامانه مربوطه، باید اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام که عبارت اند از : نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، کد ملی، کد پیگیری ۱۲ رقمی مربوط به سهمیه رزمندگان، کد ۱۳ رقمی مربوط به اتباع غیر ایرانی، معدل کل و کتبی دیپلم و … را به درستی درج کنید.

فرم ثبت نام سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ورودی مهر و بهمن

در این مرحله می بایست عکس پرسنلی داوطلب به صورت jpg و با حجمی کمتر از ۷۰ کیلوبایت بارگذاری شود.

راهنمای ثبت نام براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

نوبت به وارد کردن کد رشته محل های مورد نظر در فرم انتخاب رشته می رسد. به این منظور باید کد رشته و کد محل مورد تقاضا را از دفترچه ثبت نام بدون کنکور آزاد ۹۹ – ۱۴۰۰ پیدا کرده و پس از وارد کردن آن ها در قسمت مربوطه فرم مذکور، بر روی گزینه “جستجو” کلیک نمایید تا رشته و دانشگاه مورد نظر شما یافت شود. سپس دکمه “تایید” را بفشارید تا رشته مورد نظرتان ثبت شود. به همین ترتیب می توان انتخاب های بعدی را نیز وارد و ثبت نمود.

پس از پایان تمام مراحل ثبت نام، یک کد رهگیری دریافت خواهید کرد که در زمان اعلام نتایج مورد نیاز قرار می گیرد. توجه داشته باشید که حتما پس از طی تمامی مراحل فوق، به منظور ذخیره اطلاعات وارد شده، بر روی عبارت “تایید نهایی” کلیک کنید.

دریافت کد پیگیری ثبت نام سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد بر اساس سوابق تحصیلی 1401

متقاضیانی که داوظلب شرکت در دوره های پذیرش براساس سوابق تحضیلی دانشگاه آزاد می باشند توجه داشته باشند که ثبت نام با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد هرساله در دو نوبت نیمسال اول با عنوان ثبت نام سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ورودی مهر و در نیمسال دوم در قالب پذیرش با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ورودی بهمن انجام می گیرد.

برای سال 1401 نیز دانشگاه آزاد به همین فرمت دانشجو می پذیرد که طبق اعلام سایت سنجش دانشگاه آزاد، مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد براساس سوابق تحصیلی مهر 1401 از بازه زمانی 20 تیرماه شروع شده و تا مورخه 20 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

همچنین در رابطه با زمان شروع پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد بهمن 1401 ، مهلت ثبت نام از آذر ماه شروع خواهد شد و داوطلبان میتوانند در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و همچنین کارشناسی پیوسته و ناپیوسته شرکت نمایند.

حتما بخوانید: راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

شرایط پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد بهمن 1401

دانشگاه آزاد برای متقاضیانی که داوطلب شرکت در دوره های بدون آزمون این دانشگاه را دارند شرایطی قرار داده که ممکن است هرساله دچار تغییراتی شود، و داوطلبان بایستی قبل از اقدام به ثبت نام از تمامی شرایط ثبت نام با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد در دو نیمسال مهر و بهمن ماه اطلاع پیدا کنند.

شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد همزمان با شروع ثبت نام در قالب دفترچه راهنمای ثبت نام منتشر می گردد که داوطلبان می بایست دفترچه مربوطه را دانلود و آن را مطالعه نمایند. شرایط عمومی و اختصاصی بیان شده در دفترچه ثبت نام به شرح زیر می باشد:

شرایط عمومی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1401

  • اعتقاد به یکی از ادیان مورد تایید جمهوری اسلامی ایران
  • عدم ممنوعیت برای ادامه تحصیل افراد در دانشگاه ها
  • نداشتن مشکل نظام وظیفه برای آقایان
  • نداشتن هیچ گونه فساد اخلاقی
  • برخوردار بودن از توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی

شرایط اختصاصی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1401

داشتن مدارک تحصیلی مورد نیاز:

  • کاردانی پیوسته: دیپلم نظام سالی واحدی / ترمی واحدی، نظام قدیم چهار ساله و یا نظام 3-3-6 رشته های فنی و حرفه ای و کارو دانش
  • کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته: دیپلم نظام سالی واحدی / ترمی واحدی به همراه پیش دانشگاهی و یا کاردانی، دیپلم نظام 3-3-6 و یا دیپلم چهار ساله نظام قدیم
  • کارشناسی ناپیوسته: مدرک کاردانی پیوسته و یا ناپیوسته مورد تایید وزارت علوم
  • در صورتی که مدرک دیپلم نظام جدید حداکثر تا تاریخ 1401/11/30 اخذ شده باشد، فرد می تواند در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی نیمسال دوم دانشگاه آزاد 1401 شرکت نماید.

از آنجایی که پذیرش داوطلبان بر اساس معدل تحصیلی آن ها انجام می شود، لازم است که افراد معدل دیپلم خود را به دقت در هنگام ثبت نام وارد نمایند. بدیهی است که اگر مغایرتی در معدل ثبت نامی و معدل مدرک دیپلم وجود داشته باشد، از ثبت نام فرد خودداری خواهد شد. پذیرش در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی بر اساس معدل های زیر صورت می گیرد:

  • کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته: معدل کتبی دیپلم برای رشته های نظری و معدل کل دیپلم برای رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش
  • کاردانی پیوسته: معدل کل دیپلم
  • کارشناسی ناپیوسته: معدل کل مقطع کاردانی
مراحل پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

مراحل پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

برچسب ها

پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد مراحل ثبت نام براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد زمان ثبت نام باسوابق تحصیلی دانشگاه آزاد شرایط پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد مهلت ثبت نام برساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ثبت نام براساس سوابق تحصیلی کارشناسی دانشگاه آزاد ثبت نام براساس سوابق تحصیلی کاردانی دانشگاه آزاد ثبت نام براساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ثبت نام براساس سوابق تحصیلی دکتری دانشگاه آزاد

در صورت نیاز به مشاوره درباره:

مراحل پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره زیر تماس بگیرید.

909-907-1375

پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل