تماس با مشاوره تحصیلی ندای مشاور

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مهر 1402 | کاردانی و کارشناسی

📚 خلاصه ای از مقاله ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مهر 1402 | کاردانی و کارشناسی:

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

توضیحات جامع درباره ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مهر ۱۴۰۲ و زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1402 و شرایط و نحوه ثبت نام دانشگاه کاردانی و کارشناسی

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مهر 1402 | کاردانی و کارشناسی

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مهر 1402 | کاردانی و کارشناسی

در صورتی که شما علاقه‌مند به ادامه تحصیل در مقاطع کاردانی یا کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی هستید، می‌توانید به وبسایت سازمان سنجش مراجعه کنید تا شرایط، لیست رشته‌ها و تاریخ دقیق ثبت‌نام برای دانشگاه علمی کاربردی سال ۱۴۰۲ را کسب نمایید.

در صورتی که تمایل به تحصیل در مقاطع کاردانی و کارشناسی بدون نیاز به شرکت در کنکور دارید، می‌توانید در دانشگاه‌های علمی کاربردی ثبت‌نام کنید. اما باید به یاد داشته باشید که این دانشگاه‌ها شرایط و ضوابط خاصی برای پذیرش بدون کنکور تعیین کرده‌اند و فردی که شرایط موردنیاز را نداشته باشد، قادر به ثبت‌نام در دانشگاه علمی کاربردی سال ۱۴۰۲ نخواهد بود. بنابراین، اگر می‌خواهید در این دانشگاه ثبت‌نام کنید، باید با شرایط تعیین شده آشنا شده و به طور مطلوب آماده شوید.

⬅️ زمان ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی سال ۱۴۰۲ برای مقاطع کارشناسی از تاریخ 5 شهریورمه و برای مقاطع کاردانی پیوسته از تاریخ 7 شهریور ماه در وبسایت سازمان سنجش اعلام شده است.

برای ورود مستقیم به سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی کلیک کنید.

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

در زمان ثبت‌نام، پس از دانلود دفترچه ثبت‌نام دانشگاه علمی کاربردی، شما باید لیست رشته‌های موجود برای ثبت‌نام را بررسی کرده و به ترتیب اقدام کنید. تاریخ دقیق ثبت‌نام برای مقاطع کارشناسی و کاردانی دانشگاه علمی کاربردی در وبسایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر خواهد شد. به دلیل اهمیت این موضوع برای متقاضیان، در این مقاله به بررسی زمان ثبت‌نام، شرایط و لیست رشته‌های موردنیاز برای دانشگاه علمی کاربردی سال ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

زمان ثبت‌نام در دانشگاه عمی کاربردی سال ۱۴۰۲

دانشگاه علمی کاربردی در دوره‌های ترمی ورودی مهر و بهمن، دو بار در سال برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشجو می‌پذیرد. ثبت‌نام در این دانشگاه به صورت کاملاً اینترنتی انجام می‌شود و تنها توسط سامانه سازمان سنجش قابل انجام است.

مانند سال‌های گذشته، در زمان ثبت‌نام دانشگاه علمی کاربردی سال ۱۴۰۲، رشته‌های تحصیلی بدون کنکور برای ورودی نیمسال اول تحصیلی اعلام خواهد شد. بنابراین، متقاضیان می‌توانند در زمان نام‌نویسی دفترچه را دانلود کرده و پس از آن به تکمیل ثبت‌نام خود بپردازند. توجه داشته باشید که زمان ثبت‌نام دانشگاه عمی کاربردی ۱۴۰۲ هنوز مشخص نشده است و در این مقاله جدول زمانی سال گذشته درج شده است. اما احتمالاً در همان بازه زمانی برای سال جدید نیز قرار خواهد گرفت.

جدول زمانی ثبت‌نام دانشگاه علمی کاربردی مهر ۱۴۰۲

  1. – مقطع کارشناسی ناپیوسته: از 5 شهریور تا 13 شهریور:
    متقاضيان پذیرش دوره‌ کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی مهرماه سال 1402 مي‌رساند كه ثبت‌نام و انتخاب رشته از روز سه‌شنبه به تاريخ 1402/06/07 آغاز و در روز دوشنبه  به تاريخ 1402/06/13 پايان مي‌پذيرد؛ براين اساس متقاضيان بايد در مهلت مقرر و پس از مطالعه دقيق «دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی» به درگاه اطلاع رساني این سازمان به نشاني:  www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. دفترچه راهنما، هم‌زمان با شروع ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل دسترس خواهد بود.
  2. – مقطع کاردانی پیوسته: از 7 شهریور تا 13 شهریور:
    متقاضيان پذیرش و ثبت نام کاردانی علمی کاربردی مهرماه سال 1402 مي‌رساند كه ثبت‌نام و انتخاب رشته از روز سه‌شنبه به تاريخ 1402/06/07 آغاز و در روز دوشنبه  به تاريخ 1402/06/13 پايان مي‌پذيرد؛ براين اساس متقاضيان بايد در مهلت مقرر و پس از مطالعه دقيق «دفترچه راهنمای ثبت‌ نام» به درگاه اطلاع رساني این سازمان به نشاني:  www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. دفترچه راهنما، هم‌زمان با شروع ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل دسترس خواهد بود.
  • سازمان سنجش برای آن گروه از متقاضیانی که به هر دلیلی قادر به نام‌نویسی برای ورودی مهر نشده‌اند، فرصت دیگری برای ورودی نیمسال دوم تحصیلی ارائه می‌دهد. این افراد واجد شرایط می‌توانند در ورودی بهمن ماه ثبت‌نام کرده و امتحان پذیرش در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی را امتحان کنند.
  • همان‌طور که گفته شد، ثبت‌نام در دانشگاه‌های علمی کاربردی جهت پذیرش بدون آزمون، در دو دوره تحصیلی مهر و بهمن انجام می‌شود. تاریخ‌های اعلام شده برای ثبت‌نام در این دو نیمسال با یکدیگر متفاوت هستند و معمولاً در تاریخ‌های نزدیک به شروع نیمسال اول و دوم، توسط سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌های خود منتشر می‌شوند.

بیش تر بخوانید: لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی
بیش تر بخوانید: لیست رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

راهنمای تصویری ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی سال ۱۴۰۲

در هر سال، قبل از شروع هر نیمسال، ثبت نام و انتخاب رشته در دانشگاه علمی کاربردی به صورت آنلاین از طریق سایت ثبت نام انجام می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند در زمان مشخص با مراجعه به این سایت و مطالعه اطلاعیه‌ها و دفترچه مربوطه، ثبت نام خود را انجام دهند.

برای شروع فرآیند ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی سال ۱۴۰۲، ابتدا به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید. سپس در منوی سمت راست، بر روی “جامع علمی کاربردی” کلیک کنید.

ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی مرحله 1

در مرحله اول ثبت نام، بر روی لینک فعال “ثبت نام پذیرش دوره‌های علمی کاربردی بهمن ماه ۱۴۰۲” متناسب با مقطع مورد نظر (کاردانی/ کارشناسی ناپیوسته) کلیک کنید.

ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی مرحله 2

مرحله دوم ثبت نام شامل انتخاب گزینه “خرید کارت اعتباری” جهت پرداخت هزینه ثبت نام است.

ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی مرحله 3

در مرحله سوم، سریال اعتباری دوره مورد نظر را انتخاب کنید و بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک کنید.

ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی مرحله 4

در مرحله چهارم، تیک عبارت “ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده‌ام.” را فعال کنید و سپس بر روی “ادامه روند پرداخت” کلیک کنید.

ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی مرحله 5

در مرحله پنجم، اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب را در صفحه مربوطه وارد کنید و سپس بر روی گزینه “پرداخت” کلیک کنید.

ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی مرحله 6

پس از انجام مراحل فوق، به صفحه اصلی بازگردید و بر روی “تایید و ادامه – گام بعدی” کلیک کنید.

ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی مرحله 7

در مرحله هشتم، سریال ثبت نام خریداری شده را در کادر مشخص شده وارد کنید و بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک کنید.

ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی مرحله 8

در مرحله نهم، پس از ورود به سامانه، فرم تقاضانامه مربوطه را با استفاده از اطلاعات فردی، اطلاعات تحصیلی و کد رشته محل‌های مورد نظر تکمیل کنید. لازم به ذکر است که در پایان فرآیند ثبت نام، سامانه یک شماره پرونده 6 رقمی و یک کد پیگیری ثبت نام 16 رقمی را برای شما ارائه می‌دهد که باید آن‌ها را نگه دارید.

توجه داشته باشید که پس از پرداخت هزینه و خرید سریال اعتباری، جهت تکمیل مراحل پذیرش خود، باید به مرکز دانشگاهی مورد نظر مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: لیست دروس انتخاب واحد علمی کاربردی
بیشتر بخوانید: حذف و اضافه دانشگاه علمی کاربردی

دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی سال ۱۴۰۲

در هر سال، قبل از شروع هر نیمسال، دانشگاه علمی کاربردی دفترچه‌ای را برای راهنمایی و اطلاع رسانی جزئیات ثبت نام منتشر می‌کند. این دفترچه حاوی اطلاعات مهمی است که داوطلبان باید قبل از ثبت نام اینترنتی به آن توجه کنند.

در دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی برای سال ۱۴۰۲، اطلاعات مهمی مانند زمان و نحوه ثبت نام، شرایط و مدارک مورد نیاز، هزینه ثبت نام بدون کنکور، و لیست کدهای رشته‌های موجود در دانشگاه قرار دارد.

متقاضیانی که قصد شرکت در پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی را دارند، باید دفترچه راهنما را به دقت مطالعه کنند. آنها باید رشته مقطع مورد نظر خود را در هر نیمسال جداگانه انتخاب کنند و اطلاعات کامل مربوط به ثبت نام را جمع‌آوری کرده و سپس مراحل ثبت نام را تکمیل کنند.

دفترچه ثبت نام می‌تواند از طریق سایت سازمان سنجش در آدرس sanjesh.org دریافت شود. در حال حاضر، دفترچه ثبت نام کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی برای سال ۱۴۰۲ منتشر نشده است. بنابراین، پیشنهاد می‌شود به زمان و هزینه‌ها و کدهای رشته محل توجه کافی داشته باشید.

اگر دفترچه ثبت نام به طور دقیق مطالعه نشود، ممکن است شرکت کننده با مشکلاتی روبرو شود. در ادامه، لینک دانلود دفترچه ثبت نام سال گذشته قرار داده شده است و هنگام انتشار دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی برای سال ۱۴۰۲، جدول زیر به‌روزرسانی خواهد شد.

برای دانلود دفترچه ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی کلیک کنید

برای دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی کلیک کنید

بیش تر بخوانید: دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی
بیشتر بخوانید: کارورزی دانشگاه علمی کاربردی

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1402

برای ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی در سال ۱۴۰۲، تمامی شرایط عمومی و اختصاصی زیر باید به طور کامل رعایت شود:

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

  1. اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان تعریف شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  2. عدم داشتن دشمنی یا کینه‌توزی نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران.
  3. رعایت و اجرای احکام عملی دین اسلام.
  4. مطابقت وضعیت جسمانی با رشته انتخابی.
  5. عدم داشتن سابقه انجام کارهای غیراخلاقی در دوران تحصیلی و شغلی.
  6. عدم اعتیاد به مواد مخدر.

شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

  • داشتن مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم، دیپلم سه ساله نظری نظام جدید، دیپلم فنی و حرفه‌ای یا کاردانش جهت ثبت نام در دوره کاردانی.
  • داشتن مدرک کاردانی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته.
  • افرادی که دارای مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند، می‌توانند بدون نیاز به آزمون در دوره کارشناسی ناپیوسته ثبت نام کنند.
  • افرادی که در رشته‌ای غیرهمنام با مدرک تحصیلی خود ثبت نام می‌کنند، باید دروس جبرانی و پیشنیازهای مرتبط با رشته پذیرش را پاس کنند.
  • داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت (مخصوصاً برای آقایان) یکی از شرایط اساسی است.
  • افرادی که خدمت وظیفه آن‌ها تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲ به اتمام می‌رسد، باید در هنگام ثبت نام گواهی پایان خدمت خود را به همراه داشته باشند.
  • پذیرش داوطلبان در دانشگاه علمی کاربردی براساس معدل کل یا کتبی مدرک تحصیلی آن‌ها و با در نظر گرفتن سهمیه‌های مربوط به شاغلین، داوطلبان بومی و ایثارگر انجام می‌شود.
  • اگر داوطلبان در دوره‌های قبلی در رشته‌های بدون کنکور کاردانی یا کارشناسی پذیرش شده باشند، در صورت قبولی مجدد در نوبت بهمن ماه، ثبت نام قبلی آن‌ها لغو خواهد شد.

بیش تر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد
بیش تر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور
بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی

راهنمای مدارک موردنیاز برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مهر ۱۴۰۲

برای ثبت نام آنلاین در دانشگاه‌های علمی کاربردی، داوطلبان می‌بایست مدارک زیر را ارائه دهند تا اطلاعات هویتی و تحصیلی آنان تأیید شود و در صورت مطابقت با شرایط ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی، پذیرفته شوند. در جداول زیر به مدارک مورد نیاز برای نام نویسی در مقاطع کاردانی و کارشناسی اشاره شده است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

بیشتر بخوانید: سوالات متداول و مشکلات سامانه هم آوا
بیشتر بخوانید: نام کاربری و رمز ورود سایت هم آوا

نحوه پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در سال ۱۴۰۲

برای رصد و پیگیری وضعیت ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی در سال ۱۴۰۲، یکی از راه‌های مؤثر کسب گواهی، دریافت کد پیگیری است. اگر کد پیگیری دریافت نشده و یا اطلاعات ثبت نام به‌درستی نمایش داده نشده است، می‌توانید با مراجعه به سایت سازمان سنجش، طی مراحل زیر، پیگیری ثبت نام خود را انجام دهید:

1. به سایت sanjesh.org رفته و بر روی گزینه “علمی کاربردی” کلیک کنید.

پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بخش 1

2. اطلاعیه‌ها را مشاهده کرده و بر روی اطلاعیه “ثبت نام” کلیک کنید.

پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بخش 2

3. برای کاردانی ناپیوسته، بر روی گزینه “مشاهده و چاپ” در سمت راست صفحه کلیک کنید. برای مقطع کارشناسی ناپیوسته، گزینه “مشاهده اطلاعات ثبت نامی” را در کادر “قبلاً ثبت نام نموده‌ام” انتخاب کنید.

پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بخش 3

4. اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و دکمه “ورود به سیستم” را فشار دهید.

پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بخش 4

مهم: همچنین، به‌منظور بررسی وضعیت خود در زمان اعلام نتایج دانشگاه علمی کاربردی، می‌توانید از کد پیگیری استفاده کنید تا نتایج را دریافت کنید.

بیش تر بخوانید: سامانه هم آوا
بیشتر بخوانید: سامانه سما لایو علمی کاربردی

سهمیه‌های مربوط به ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی در سال ۱۴۰۲

یکی از عواملی که بر روند پذیرش داوطلبان تأثیر می‌گذارد، سهمیه است. اگر شما مشمول اعمال این امتیاز هستید، در زمان تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی، نوع سهمیه و کد 12 رقمی مربوط به آن را وارد نمایید. انواع سهمیه‌های مورد استفاده در پذیرش رشته‌های بدون کنکور علمی کاربردی عبارتند از:

سهمیه‌های مربوط به ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی

تذكرات مهم در سهميه رزمندگان و ايثارگران:

  • 1) براساس قوانين مذكور حدنصاب معدل ايثارگران (اعم از ايثارگران مشمول ظرفيت 25 درصدي و يا 5 درصدي) 70 % معدل آخرين فرد پذيرفته شده در گزينش آزاد در هر كدرشتهمحل و حدنصاب معدل رزمندگان 75 % معدل آخرين فرد پذيرفته شده در گزينش آزاد در هر كدرشته محل است.
  • 2) ظرفيت در كدرشته محل هايي به سهميه های فوق تخصيص مييابد، كه امكان گرد كردن رياضي براي آنها وجود داشته باشد.
  • 3) سهميه هاي فوق براساس قوانين و مقررات اختصاص يافته و در صورت هرگونه تغيير در اين سهميه ها توسط مراجع ذيصلاح، ضوابط و مقررات اعمالي
    اطلاع رساني خواهد شد.
  • 4) داوطلبان استفاده از سهميه رزمندگان (شخص رزمنده داوطلب بسيجي) و ايثارگران (همسر و فرزند رزمنده داوطلب بسيجي) سازمان بسيج مستضعفين، لازم است ضمن مراجعه به محل نگهداري پرونده جبهه (نواحي مقاومت بسيج سراسر كشور)، دريافت كد پيگيري 12 رقمي و درج آن در فرم تقاضانامه اينترنتي اين مرحله از پذيرش اقدام كنند. بديهي است آمار و اطلاعات پس از اتمام ثبت نام از طريق سپاه هاي استاني به سازمان بسيج مستضعفين ارسال و پس از تجميع اطلاعات، براي اعمال در اطلاعات ثبت نامي داوطلبان به سازمان سنجش آموزش كشور ارسال خواهد شد. لذا از مراجعه مستقيم به سازمان بسيج مستضعفين براي اخذ كد پيگيري 12 رقمي جدا خودداري شود.

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج علمی کاربردی
بیشتر بخوانید: شماره دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی

میزان شهریه دانشگاه علمی کاربردی در سال ۱۴۰۲

همه داوطلبان می‌بایستی شرایط و مقررات مربوط به دانشگاه علمی کاربردی را رعایت کنند تا بتوانند ثبت نام نهایی خود را انجام دهند. در ادامه، جدولی حاوی تعرفه های آموزشی برای هر یک از گروه‌های رشته‌های این دانشگاه ارائه شده است. همچنین، باید بدانید که تعرفه آموزشی دانشگاه علمی کاربردی کمتر از دانشگاه‌های غیرانتفاعی و آزاد و در برخی موارد بیشتر یا برابر با تعرفه دانشگاه پیام نور است.

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی کاردانی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی کارشناسی

  • امكان افزايش شهريه ثابت و متغير، با توجه به نظر هيات امناي دانشگاه، نسبت به جدول فوق وجود دارد.
  • حق نظارت دانشگاه 15 % از كل شهريه ثابت و متغير براساس جداول فوق ميباشد.
  • شهريه ثابت براي طول دوره تحصيلي ثابت بوده ولي ميزان شهريه متغير در هر سال تحصيلي توسط هيات امناي دانشگاه اعلام و براي همه دانشجويان اجرا ميشود.
  • براي آن دسته از دانشجوياني كه با معرفي مراكز آموزشي، اشتغال حين تحصيل ايشان در واحد متقاضي مركز آموزش علمي كاربردي محقق ميشود، تا زمان استمرار اشتغال در طول دوره تحصيلي دانشجو ، دانشگاه مجاز است نسبت به اخذ شهريه تا سه برابر اقدام كند.
  • براي آن دسته از دانش آموختگاني كه با معرفي مراكز آموزشي ، اشتغال پس از تحصيل ايشان در واحد متقاضي مركز آموزش علمي كاربردي يا ساير بخش هاي بازاركار محقق ميشود، دانشگاه مجاز است طي مدت دو سال و در صورت تداوم اشتغال دانش آموخته، نسبت به اخذ دو برابر شهريه مازاد متناسب با شهريه پرداختي دانش آموخته در طول دوره تحصيلي اقدام كند.
  • شهريه تمامي رشته محل های مراكز آموزش علمي كاربردي مستقر در مناطق آزاد به ميزان 1/5 (يك و نيم) برابر شهريه دوره هاي مشابه در مراكز علمي كاربردي ساير مناطق كشور ميباشد.
    تبصره: اين ضريب براي آن دسته از دانشجويان بومي كه مدرك ديپلم متوسطه خود را از آن منطقه آزاد اخذ نموده باشند، اعمال نميشود.
  • براساس قوانين و مقررات صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، پرداخت وام شهريه به منظور كمك براي تامين بخشي از هزينه های تحصيلي دانشجويان از طريق مراكز آموزشي مربوط امكانپذير ميباشد. همچنين به منظور كمك به جبران بخشي از هزينه هاي درماني دانشجويان كه براثر حوادث متقبل ميشوند، در هر سال تحصيلي دانشجويان الزماً تحت پوشش بيمه حوادث قرار ميگيرند
  • شهريه پرداختي دانشجويان انصراف از تحصيل علمی کاربردی ، چنانچه انصراف از تحصيل آنها بعد از مهلت حذف و اضافه باشد، بازگردانده نميشود و در صورتي كه زمان انصراف از تحصيل قبل از مهلت مذكور باشد، فقط شهريه متغير آن نيمسال قابل برگشت است و شهريه ثابت و حق نظارت دانشگاه بازگردانده نميشود

 

 

بیشتر بخوانید: شهریه دانشگاه علمی کاربردی
بیش تر بخوانید: رشته های پیراپزشکی دانشگاه علمی کاربردی

سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در سال ۱۴۰۲

برای ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی در سال ۱۴۰۲، افراد باید به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه کنند. این سایت با عنوان sanjesh.org شناخته می‌شود. پس از ورود به صفحه اصلی، باید هزینه ثبت نام را پرداخت کرده و سپس رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

با اتمام این مراحل، فرآیند ثبت نام کامل می‌شود و برای ادامه، باید دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی در سال ۱۴۰۲ را از سایت سازمان دریافت کنند. با این دفترچه، می‌توانند رمز رشته‌های بدون کنکور را براساس سوابق تحصیلی خود در دانشگاه علمی کاربردی بدست آورند.

با مراجعه به سایت سازمان سنجش و تکمیل رمز رشته‌های مورد نظر، می‌توانید همه رشته‌ها و رمز آن‌ها را در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی مشاهده کنید و بر اساس آن‌ها انتخاب خود را انجام دهید. این سامانه در زمان انتخاب رشته تحصیلی و ثبت نام به راحتی در دسترس است و شما می‌توانید به سادگی ثبت نام خود را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: سامانه نقل و انتقال دانشگاه علمی کاربردی
بیش تر بخوانید: اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی

رشته های تحصیلی دانشگاه علمی کاربردی در سال ۱۴۰۲

گزینه‌های تحصیلی دانشگاه علمی کاربردی برای ثبت نام به صورت بدون کنکور در زمان ثبت نام تعیین می‌شوند. این گزینه‌ها با تأیید وزارت علوم کشور اعلام می‌شوند و بر اساس فهرست منتشر شده برای مقاطع کاردانی و کارشناسی در رشته‌های تجربی، ریاضی و انسانی تفاوت‌هایی وجود دارد.

اشخاصی که قصد ثبت نام در گزینه‌های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی را دارند، باید از این گزینه‌ها مطلع شوند. توصیه می‌شود داوطلبان قبل از انتخاب گزینه بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی، با شرایط و روش ثبت نام آشنا شوند.

گزینه‌های تحصیلی دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور شامل چهار گروه آموزشی صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر می‌شوند. هر سال دو بار، یک بار در نیمسال اول و یک بار در نیمسال دوم، امکان ثبت نام در مقاطع کاردانی و کارشناسی وجود دارد. فهرست گزینه‌های بدون کنکور این دانشگاه از طریق سازمان سنجش منتشر می‌شود.

دانشگاه علمی کاربردی چندین سال است که در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشجو پذیرش می‌کند. متقاضیان ثبت نام در گزینه‌های بدون کنکور می‌توانند در هر سال، دفتر

چه انتخاب گزینه را مشاهده کنند. افراد با توجه به آخرین مدرک تحصیلی و رشته علاقه‌مندی خود، می‌توانند از بین فهرست گزینه‌ها، گزینه‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند.

اطلاع از گزینه‌های تحصیلی دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور برای بسیاری از افراد اهمیت دارد، زیرا می‌توانند با توجه به مقطع تحصیلی خود، فهرست گزینه‌های ثبت نام را انتخاب کنند. ثبت نام در این دانشگاه به تفکیک مقاطع انجام می‌شود. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ها با آموزش مهارت‌های اقتصادی و حرفه‌ای، پس از اتمام دوره تحصیلی خود، می‌توانند وارد بازار کار شوند.

متقاضیان با داشتن مدرک دیپلم نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز می‌توانند در مقطع کاردانی این دانشگاه ثبت نام کنند. در ادامه، لیستی از گزینه‌های تحصیلی دانشگاه علمی کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی را در جداولی جداگانه آورده‌ایم.

لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی 1402

لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی بخش 1

لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی بخش 2

لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی بخش 3

لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی بخش 4

لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی بخش 5

لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی بخش 6

لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی بخش 7

لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی بخش 8

لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی بخش 9

لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی بخش 10لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی بخش 11

لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی بخش 12

لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی بخش 13

لیست رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی 1402

لیست رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی بخش 1

لیست رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی بخش 2

لیست رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی بخش 3

لیست رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی بخش 4

لیست رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی بخش 5

لیست رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی بخش 6

لیست رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی بخش 7

لیست رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی بخش 8

بیشتر بخوانید: لیست رشته های غیرحضوری دانشگاه علمی کاربردی
بیشتر بخوانید: رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی

تذكرات مهم درخصوص ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مهر 1402

  1. 1) همه داوطلبان لازم است به پنجره واحد خدمات الكترونيكي وزارت آموزش و پرورش به نشاني my.medu.ir مراجعه نموده و نسبت به دریاقت کد 19 رقمي از سامانه اقدام كنند.
  2. 2) مندرجات فرم تقاضانامه ثبتنام بايد دقيق و صادقانه تكميل شود.
  3. 3) مسئوليت صحت تمامي مندرجات تكميلشده فرم تقاضانامه به عهده داوطلب خواهد بود.
  4. 4) مندرجات فرم تقاضانامه قابل تغيير نميباشد، بنابراين داوطلب بايد در زمان تكميل اطلاعات تقاضانامه نهايت دقت را به كار گيرد.
  5. 5) در هر مرحله از پذيرش، ثبت نام، تحصيل و حتي در صورت دانش آموختگي (ثبت نام اينترنتي، ثبت نام در مركز آموزش، حين تحصيل و يا پس از فارغ التحصیلی علمی کاربردی ) مشخص شود كه فرد اطلاعات غير واقعي و يا مدرك جعلي ارايه نموده است و يا واجد يكي از شرايط و ضوابط مندرج در دفترچه ثبت نام علمی کاربردی نميباشد، ضمن جلوگيري از ادامه تحصيل و ارجاع به كميته انضباطي و ابطال مدرك نامبرده، مطابق قوانين و مقررات وزارت علوم، تحقيقات و فناوري رفتار خواهد شد.
  6. 6) مسئوليت هرگونه مغايرت در معدل كل و نوع و كد مدرك ديپلم اعلام شده از سوي داوطلب به هر دليل از جمله: ورود اشتباه معدل كل و نوع و كد مدرك ديپلم يا عدم آگاهي داوطلب از معدل كل مندرج در گواهينامه ديپلم پايان تحصيلات متوسطه متوجه ايشان بوده و در صورت پذيرفته شدن، منجر  به « لغو » قبولي فرد خواهد شد.
  7. 7) داوطلبان استفاده از سهميه شاغل، آزاد، رزمندگان و ايثارگران ميبايست نوع سهميه خود را در تقاضانامه ثبت نام دقيقاً مشخص كنند. هرگونه مغايرت سهميه انتخابي، منجر به « لغو قبولي » ايشان خواهد شد.
  8. 8) در صورتي كه درحين تحصيل و يا پس از آن مواردي چون تداخل تاريخ دانش آموختگي مقطع قبل با پذيرش، عدم رعايت قوانين نظام وظيفه و يا هرگونه مغايرت اطلاعات مسجل شود دانشگاه هيچگونه تعهدي درخصوص صدور مدرك دانشآموختگي به اين قبيل افراد ندارد.
  9. 9) چنانچه اطلاعات هويتي داوطلب متفاوت با شناسنامه و كارت ملي باشد، مسئوليت حذف از پذيرش و گزينش و يا تاخير در اعلام نتيجه پذيرش به عهده داوطلب خواهد بود و سازمان سنجش آموزش كشور و هيات مركزي گزينش دانشجو در اين مورد هيچگونه مسئوليتي ندارد.

بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی
بیش تر بخوانید: تحصیل همزمان با خدمت سربازی در دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مهر 1402 | کاردانی و کارشناسی

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مهر 1402 | کاردانی و کارشناسی

برچسب ها

ثبت نام علمی کاربردی سامانه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام علمی کاربردی بدون کنکور نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی سایت سنجش علمی کاربردی بدون کنکور ثبت نام کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کارشناسی علمی کاربردی فرم ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی سنجش علمی کاربردی


  1. مهدی گفت:

    درود برشما
    اینجانب دانشجوی اخراجی آموزشی (به علت مشروطی و سنوات) دوره کاردانی الکترونیک (با 12 واحد باقی مانده : 9 واحد نظری و 4 واحد عملی) فنی حرفه ای در سال 84 هستم به دلایلی نیاز به مدرک کارشناسی کامپیوتر دارم حال اینکه برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته (به صورت غیرحضوری دانشگاه تهران یا دانشگاه پیام نور یا علمی کاربردی )امکان تطبیق واحد ها وجود دارد یااینکه باید دوباره کاردانی ثبت نام کنم و بعد از آن برای کارشناسی اقدام کنم ؟؟
    بطور کلی از چه راههایی میتونم اقدام کنم؟

    • سامانه ندای مشاور گفت:

      با سلام در دروس مشترکی که نمره بالای 12 کسب کرده باشید امکان تطبیق وجود دارد.

  2. سامانه ندای مشاور گفت:

    پرسش: چه تاریخی برای ثبت‌نام در دانشگاه علمی کاربردی سال ۱۴۰۲ برای مقاطع کاردانی پیوسته اعلام شده است؟

    • سامانه ندای مشاور گفت:

      پاسخ: ثبت‌نام برای مقاطع کاردانی پیوسته در دانشگاه علمی کاربردی سال ۱۴۰۲ از تاریخ ۱۸ تا ۲۵ تیر ماه میسر است.

  3. سامانه ندای مشاور گفت:

    پرسش: آیا ثبت‌نام در دانشگاه علمی کاربردی برای سال ۱۴۰۲ برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته به صورت همزمان انجام می‌شود؟

    • سامانه ندای مشاور گفت:

      پاسخ: برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، ثبت‌نام در دانشگاه علمی کاربردی برای سال ۱۴۰۲ به صورت همزمان انجام می‌شود.

  4. سامانه ندای مشاور گفت:

    پرسش: آیا ثبت‌نام در دانشگاه علمی کاربردی برای مقاطع کاردانی پیوسته نیاز به حضور حضوری دارد؟

    • سامانه ندای مشاور گفت:

      پاسخ: بله، ثبت‌نام در دانشگاه علمی کاربردی برای مقاطع کاردانی پیوسته نیاز به حضور حضوری دارد.

  5. سامانه ندای مشاور گفت:

    پرسش: چه تاریخی برای ثبت‌نام در دانشگاه علمی کاربردی سال ۱۴۰۲ برای مقاطع کارشناسی اعلام شده است؟

    • سامانه ندای مشاور گفت:

      پاسخ: ثبت‌نام برای مقاطع کارشناسی در دانشگاه علمی کاربردی سال ۱۴۰۲ از تاریخ ۲۸ خرداد تا ۴ تیر ماه میسر است.

  6. سامانه ندای مشاور گفت:

    پرسش: آیا ثبت‌نام در دانشگاه علمی کاربردی برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته به صورت اینترنتی انجام می‌شود؟

    • سامانه ندای مشاور گفت:

      پاسخ: بله، ثبت‌نام در دانشگاه علمی کاربردی برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته به صورت کاملاً اینترنتی انجام می‌شود.

هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی,رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی,سازمان سنجش و آموزش کشور sanjesh.org,ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲,زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی,ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی,ثبت نامدانشگاه علمی کاربردی,شهریه دانشگاه علمی کاربردی,دانشگاه علمی کاربردی 1402,دانشگاه جامع علمی-کاربردی,ثبت نام علمی کاربردی 1402,دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲,رشته دانشگاه علمی کاربردی,دانشگاه های علمی کاربردی,دانشگاه علمی کاربردی,علمی کاربردی 1402,دانشگاه ثبت نام,رشته های تجربی,رشته های نظری,معدل کل دیپلم,شرایط و لیست,علمی کاربردی,دانشگاه علمی,sanjesh.org,1402,ثبت نام,دانشگاه,کاربردی,ثبت

در صورت نیاز به مشاوره درباره:

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مهر 1402 | کاردانی و کارشناسی

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره زیر تماس بگیرید.

909-907-1375

پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل