تماس با مشاوره تحصیلی ندای مشاور

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

📚 خلاصه ای از مقاله لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402:

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402 + رشته های با کنکور پیام نور + پرطرفدارترین رشته ها + رشته های پزشکی و پیراپزشکی پیام نور + لیست کامل رشته ها

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

داوطلبانی که می خواهند بدون کنکور در دانشگاه پیام نور تحصیل نمایند ابتدا باید لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402 را بدانند و از نحوه و شرایط ثبت نام این رشته ها با خبر باشند تا بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند. رشته تحصیلی که می خوانید می تواند آینده شغلی و به طور کلی آینده شما را تعیین نماید پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا رشته های دانشگاه پیام نور را برای شما معرفی نماییم.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

در این مقاله که کامل ترین مقاله برای رشته های پیام نور می باشد به سوالات زیر بطور کامل پاسخ داده ایم:

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور توضیح داده شده است ( آپدیت مهر 1402 )

رشته های پیام نور با کنکور 1402 بطور کامل بیان شده است.

بهترین رشته های پیام نور توضیح داده شده است.

رشته های پزشکی پیام نور و رشته های پیراپزشکی پیام نور توضیح داده شده است.

بهترین رشته های پیام نور تجربی و رشته های پیام نور انسانی بطور کامل بیان شده است.

و بسیاری موارد دیگر که تک به تک به توضیه آن ها می پردازیم. لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با دید باز بهترین دانشگاه و رشته را بتوانید برای خود انتخاب نمایید.

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

در سال های اخیر تقریبا بالای 95 درصد رشته های پیام نور بصورت بدون کنکور در دانشگاه های کشور پذیرش دارند. بنابراین دست شما برای انتخاب بین این همه رشته باز می باشد. تنها رشته ها و دانشگاه هایی که پر متقاضی هستند بصورت با کنکور اقدام به پذیرش می کنند تا حق کسی ضایع نشود.

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور در سال دو بار صورت می پذیرد که یکبار برای ورودی مهر ماه می باشد و یکبار نیز برای ورودی بهمن ماه می باشد. زمان ثبت نام این رشته ها نیز معمولا برای ورودی مهر ماه در مرداد ماه می باشد و برای داوطلبان ورودی بهمن ماه نیز آذر یا دی می باشد که معمولا دی ماه می باشد.

دانشگاه پیام نور جزء دانشگاه های سراسری محسوب می شود و شهریه بسیار پایینی نیز دارد که می توان گفت کمترین میزان شهریه بین همه دانشگاه ها را دارد و همچنین اعطای وام شهریه با بهره 2 درصد ، تنوع رشته ای بسیار بالا و غیر حضوری بودن اکثر رشته ها نیز سبب شده است که همه بتوانند در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

ثبت نام دانشگاه پیام نور 1402 در گروه های ریاضی ، انسانی ، گروه تجربی ، زبان و هنر صورت می پذیرد. همچنین داوطلبان توجه نمایند که در هر چهار گروه ثبت نام رشته ها در پیام نور بدون کنکور می باشد و فقط تعداد کمی از این رشته ها با کنکور می باشد.

پس تا اینجا اطلاعات کلی درباره ثبت نام رشته های دانشگاه پیام نور بدست آوردیم در ادامه به معرفی بهترین رشته های دانشگاه پیام نور در گروه های مختلف این دانشگاه می پردازیم.

بهترین رشته های پیام نور تجربی

در زیر بهترین رشته های پیام نور تجربی را معرفی می نماییم. البته قابل ذکر است مبنایی که برای انتخاب بهترین رشته قرار دادیم میزان پر طرفدار بودن رشته های می باشد در واقع پرطرفدارترین رشته های پیام نور تجربی را در زیر قرار داده ایم.

رشته های دانشگاه پیام نور تجربی

رشته های تجربی در سال های اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده اند و دلیل آن هم وجود رشته های پزشکی و پیراپزشکی در این گروه می باشد که به لحاظ بازار کاری و درامدی از بقیه رشته ها بهتر می باشند. در این گروه سه رشته بسیار پر طرفدار را قرار داده ایم که عبارتند از:

1 زیست شناسی سلولی و مولکولی : این رشته دارای گرایش های مختلفی می باشد که همه آن ها پر طرفدار می باشند که گرایش های این رشته عبارتند از : ژنتیک ، بیوشیمی ، میکروبیولوژی ، بیوفیزیک و بیوتکنولوژی که با نام بیوفناوری نیز شناخته می شود و همچنین این رشته ها برای کسانی که می خواهند برای مقطع کارشناسی ارشد به خارج از کشور مهاجرت نمایند نیز بسیار مفید می باشد.

2 شیمی کاربردی و محض : این رشته همیشه و در همه دانشگاه ها پرطرفدار و پر کاربرد می باشد و تقریبا در اکثر کارخانه ها و شرکت ها نیاز به کارشناس این رشته احساس می شود و در مقطع ارشد می توان به مهندسی شیمی نیز تغییر داد که بسیار رشته خوبی می باشد.

3 علوم و مهندسی صنایع غذایی : صنایع غذایی نیز رشته های پر طرفدار و پولسازی محسوب می شوند و جزء رشته هایی به حساب می آیند که هم می توان در شرکت ها استخدام شد و هم برای خود کار کرد.

رشته های خوب زیادی نیز وجود دارد که می توانید با تحقیق یکی از آن ها را با توجه به شرایط و نیاز خود انتخاب نمایید در پایین لیست رشته های دانشگاه پیام نور را بطور کامل قرار خواهیم داد تابتوانید یکیاز آن ها را انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید:  انتخاب رشته کنکور تجربی

بهترین رشته های پیام نور انسانی

باید بیان کنیم که ملاک ما از بهترین رشته های پیام نور انسانی در واقع پرطرفدارترین رشته های پیام نور انسانی می باشد که با توجه به گرایش بسیار بالایی که داوطلبان به این رشته هادارند سعی در معرفی آن ها داریم. در زیر پنج رشته پر طرفدار انسانی پیام نور را معرفی می نماییم.

رشته های دانشگاه پیام نور انسانی

1 حقوق: این رشته همانند رشته پزشکی برای رشته تجربی می باشد و همیشه پر طرفدار بوده و خواهد بود. بازار کار این رشته بستگی به خود شما دارد. با دریافت مدرک لیسانس این رشته علاوه بر شرکت در آزمون ها استخدامی می توانید در سه آزمون وکالت ، سردفتری و قضاوت شرکت نمایید. و همانگونه که می دانید میزان درآمد و بازار کار این رشته ها خوب می باشد و تا سیستمی که در سال های اخیر اتخاذ شده است قبولی در رشته های وکالت و سردفتری آسان تر شده است و با کمی تلاش می توانید در این رشته ها قبول شده و وارد شغل پردرآمد وکالت شوید.

2 روانشناسی: این رشته نیز در دانشگاه پیام نور بسیار پر طرفدار می باشد و برای دریافت پروانه باید تا مقطع ارشد ادامه تحصیل دهید و سپس از سازمان نظام روانشناسی اقدام به دریافت مجوز و مشاوره کنید.

3 مدیریت : این رشته نیز دارای گرایش های متعددی مانند مدیریت بازرگانی ، صنعتی ، دولتی می باشد که رشته ای است در جامعه نیاز زیادی به آن هست. یکی از ویژگی های مثبت رشته های مدیریت این است که می توانند در اکثر ادارات استخدام شوند و تقریبا در تمام آزمون های استخدامی شرکت نمایند.

4 علوم تربیتی : یکی دیگر از بهترین رشته های پیام نور انسانی علوم تربیتی می باشد که این رشته شباهت زیادی به رشته روانشناسی دارد و بیش ترین قسمت فعالیت این رشته را می توان به آموزش و پرورش نسبت دارد و برای آزمون هایی که این وزارت خانه برگزار می کند معمولا رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور می تواند شرکت نماید.

5 حسابداری: این رشته در واقع به نوعی می توان گفت نقش آچار فرانسه را بین همه رشته های موجود دارد و در همه جا کاربرد دارد. این رشته از یک مغازه کوچک تا بزرگترین شرکت ها کاربرد دارد و معمولا در تمامی آزمون های استخدامی می توانید شرکت نمایید.

6 رشته مدیریت صنعتی: رشته مدیریت صنعتی در دانشگاه پیام نور به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا در زمینه مدیریت منابع و عملیات صنعتی، بهبود عملکرد سازمان‌ها و برنامه‌ریزی استراتژیک تخصص پیدا کنند. دروسی همچون مدیریت عملیات، بهینه‌سازی صنعتی، مدیریت زنجیره تامین و تحلیل سیستم‌ها در این رشته تدریس می‌شود. همچنین، مفاهیمی همچون تحلیل و بررسی عملکرد سازمانی، مدیریت پروژه و تصمیم‌گیری استراتژیک نیز در برنامه‌های آموزشی این رشته جای دارند.

7 رشته طبیعت‌گردی و محیط‌زیست: رشته طبیعت‌گردی و محیط‌زیست در دانشگاه پیام نور به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا در زمینه حفاظت از محیط‌زیست، توسعه پایدار و مدیریت منابع طبیعی تخصص پیدا کنند. دروسی همچون اکولوژی، مدیریت محیط‌زیست، حفاظت از گونه‌های درختی و آب‌شناسی در این رشته تدریس می‌شود. همچنین، مفاهیمی همچون ارزیابی اثرات زیست محیطی، انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه پایدار نیز در برنامه‌های آموزشی این رشته مورد بحث قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:  انتخاب رشته کنکور انسانی

بهترین رشته های پیام نور ریاضی

باید متذکر شویم منظور ما از بهترین رشته های دانشگاه پیام نور ریاضی در واقع پرطرفدارتین رشته های دانشگاه پیام نور ریاضی می باشد که داوطلبان بسیار زیادی هر ساله این رشته ها را انتخاب می کنند. در زیر پنج رشته بسیار پر طرفدار گروه ریاضی را معرفی می نماییم.

رشته های دانشگاه پیام نور ریاضی

1 مهندسی برق: این رشته چه در داخل و چه در خارج از کشور بسیار محبوب می باشد و فارغ التحصیلان این رشته در شرکت های خصوصی و دولتی که غالبا فعالیت صنعتی دارند می توانند مشغول به کار شوند و همچنین با این رشته می توان شغلی مستقل برای خود ایجاد نمود.

2 مهندسی صنایع: جزء رشته های خوب محسوب می شود که بازار کار نسبتا خوبی دارد و می تواند مفید باشد.

3 مهندسی کامپیوتر: مهندسی کامپیوتر به گرایش های نرم افزار و سخت افزار و شبکه تقسیم می شود که همه این رشته ها بسیار پرکاربرد می باشند. با توجه به رشد روز افزون تکنولوژی این رشته ها آینده بسیار خوبی دارند به شرطی که مطالب دانشگاهی اکتفا نکرده و دوره های تخصصی مثل طراحی سایت و برنامه نویسی اپلیکیشن های موبایل و غیره را در کنار این رشته ها ادامه دهید. این رشته ها در اکثر شرکت ها استخدام می شوند و همچنین می توانید برای خود نیز کاری مستقل ایجاد نمایید.

4 مهندسی مکانیک : این رشته پیام نور نیز در بخش صنعت بسیار کاربردی بوده و از شرکت های بسیار بزرگ مانند خودروسازی ها تا شرکت های کوچک م حتی تعمیرگاه های معمولی می تواند مفید باشد.

5 مهندسی عمران : این رشته نیز نیازی به تعریف ندارد و همیشه پرطرفدار و پولساز بوده و خواهد بود به شرطی که آزمون های نظام مهندسی مانند نظارت یا محاسبه را طی کرده و سعی کنید خودتان وارد عرصه ساخت شوید و برای خودتان کار کنید.

بیشتر بخوانید:  انتخاب رشته کنکور ریاضی

بهترین رشته های پیام نور هنر و زبان

دوباره باید متذکر شویم منظور ما از بهترین رشته های دانشگاه پیام نور هنر و زبان پرطرفدارترین رشته های این گروه می باشن که در زیر 5 مورد از این رشته ها را نام می بریم.

رشته های دانشگاه پیام نور هنر و زبان

1 نقاشی : رشته ای است که نیاز به آموزش و همچنین خلاقیت بسیار بالایی می باشد و اگر واقعا با عشق وارد این رشته نشوید نمی توانید آن را ادامه دهید زیرا در اوایل ممکن است درآمد خاصی برای شما نداشته باشد.

2 عکاسی : این رشته نیز رشته بسیار خوب و کاربردی می باشد که با یادگیری و کسب مهارت می توانید در مجلات و خبرگزاری های مختلف مشغول به کار شوید و یا حتی با یک آتلیه شلی مستقل برای خود داشته باشید.

3 طراحی پارچه : این رشته نیز در کنار طراحی لباس می تواند بسیار پولساز باشد و نیاز به خلاقیت بالایی دارد تا بتوانید نیازهای تولید کنندگان را برآورده نمایید.

4 مترجمی زبان : با توجه به افزایش موج مهاجرت به خارج ازکشور بازار کار ترجمه مقالات و پایان نامه ها بسیار مناسب بوده و نیاز به زبان انگلیسی بیش از بیش احساس می شود. این رشته بسیار مفید و کاربردی می باشد و بنظر می رسد در آینده بازار بهتری نیز خواهد داشت.

5 زبان و ادبیات انگلیسی : این رشته نیز بیش تر بر مکالمه تاکید دارد و باز هم با توجه به رشد تکنولوژی و ورود واژگان انگلیسی و سیل مهاجرانی که می خواهند از کشور خارج شوند بازار کار بسیار خوبی دارد و عملا در این مقطع زمانی بدون دانستن زبان انگلیسی نمی توان بسیاری ازکارها را انجام داد.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کنکور زبان های خارجی

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری هنر

رشته های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه پیام نور

بسیاری از داوطلبان سوالات زیادی درباره رشته های پزشکی پیام نور از ما میپرسند سوالاتی مانند:

رشته های پزشکی پیام نور چه زمانی ثبت نام دارند؟

رشته داروسازی دانشگاه پیام نور در کدام دانشگاه ها ارائه می شود؟

رشته های پیراپزشکی پیام نور آیا بدون کنکور هستند؟

رشته دندانپزشکی دانشگاه پیام نور در کدام واحدها ارائه می شود

رشته داروسازی دانشگاه علمی کاربردی شهریه اش چقدر می باشد؟

و بسیاری سوالات مشابه دیگر که اغلب داوطلبان ورود به دانشگاه پیام نور از ما می پرسند. در جواب سوال این عزیزان باید بگوییم که رشته های پزشکی و پیراپزشکی توسط وزارت بهداشت جذب می شوند و دانشگاه پیام نور فقط زیر نظر وزارت علوم می باشد و رشته های وزارت بهداشت به هیچ وجه در این دانشگاه ارائه نمی شود.

پس در یک کلمه اگر بخواهیم بگوییم :  ” رشته های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه پیام نور وجود ندارند چه با کنکور و چه بدون کنکور ”

پس رشته پرستاری پیام نور ، رشته اتاق عمل پیام نور و غیره را نیز نمی توانید در این دانشگاه ثبت نام نمایید چون اصلا وجود ندارند.

بیش تر بخوانید: رشته های پیراپزشکی دانشگاه علمی کاربردی

بیش تر بخوانید: رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد

رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی پیام نور

داوطلبان عزیزی که دارای مدرک کاردانی یا همان فوق دیپلم می باشند اغلب دنبال لیست رشته های کاردانی به کارشناسی پیام نور  می گردند و نمی توانند به جواب درستی دست پیدا کنند. در پاسخ به این دوستان باد بگوییم که رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی پیام نور اصلا وجود ندارد.

در واقع اگر بخواهیم راحت تر بگوییم دانشگاه پیام نور رشته هایی در مقطع کاردانی و کاردانی به کارشناسی ندارد و فقط ثبت نام این دانشگاه در مقاطع کارشناسی پیوسته بعنی از دیپلم به لیسانس و کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. پس دنبال رشته های کاردانی به کارشناسی دانشگاه پیام نور نباشید.

البته شما می توانید از مدرک کاردانی به عنوان پیش دانشگاهی استاده کنید و دوباره در رشته های کارشناسی پیام نور  شرکت کنید و یا اینکه وارد دانشگاه آزاد یا علمی کاربردی در مقطع کاردانی به کارشناسی شوید.

بیش تر بخوانید: رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

بیش تر بخوانید: رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

رشته های کاردانی پیام نور

بسیار از داوطلبان نیز دنبال رشته های کاردانی پیام نور می گردند و سردرگم می شوند و نمی توانند پاسخ درستی در این رابطه پیدا کنند. در پاسخ به این دوستان نیز باید بگوییم رشته های کاردانی دانشگاه پیام نور اصلا وجود ندارند و این دانشگاه در مقطع کاردانی هیچ رشته ای ارائه نمی دهد.

بنابراین شما اگر می خواهید بدون کنکور وارد رشته ای شوید می توانید از دانشگاه علمی کاربردی و یا دانشگاه آزاد استفاده نمایید.

بیش تر بخوانید: رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور در گروه علوم انسانی

گروه علوم انسانی از گروه های مهم دانشگاه پیام نور می باشد که تنوع رشته بالایی دارد و در اکثر رشته های مهم این گروه اقدام به پذیرش بدون آزمون دانشجو در مقطع کارشناسی نموده است. در ادامه به رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور در این گروه خواهیم پرداخت.

  1. حقوق
  2. فقه و مبانی حقوق اسلامی
  3. فقه و حقوق اسلامی
  4. روانشناسی
  5. علوم تربیتی
  6. مددکاری اجتماعی
  7. مدیریت بازرگانی
  8. مدیریت دولتی
  9. مدیریت صنعتی
  10. مدیریت امور بانکی
  11. مدیریت بیمه
  12. مشاوره
  13. حسابداری
  14. پژوهشگری اجتماعی
  15. جغرافیا
  16. روابط عمومی
  17. روزنامه نگاری
  18. زبان و ادبیات فارسی
  19. علوم سیاسی
  20. علوم قرآن و حدیث
  21. علوم ورزش
  22. اقتصاد
  23. جهانگردی
  24. ادیان و عرفان
  25. برنامه ریزی اجتماعی و تعاون
  26. تاریخ
  27. تاریخ و تمدن ملل اسلامی
  28. زبان و ادبیات عربی
  29. فلسفه و کلام اسلامی
  30. علم اطلاعات و دانش شناسی

بیش تر بخوانید:  ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور در گروه علوم تجربی

رشته های گروه علوم تجربی که با عنوان رشته های علوم پایه در سطح دانشگاهی شناخته می شود شامل رشته های گروه تجربی بجز رشته های پزشکی و علوم پزشکی می باشد. چرا که برای تحصیل رد رشته های گروه پزشکی و پیراپزشکی داوطلبان بایستی در آزمون سراسری شرکت نمایند.

در این بخش به بیان رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور در گروه علوم تجربی یا همان علوم پایه خواهیم پرداخت.

  1. زیست شناسی
  2. زیست شناسی گیاهی
  3. علوم و مهندسی محیط زیست
  4. علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)

بیش تر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور در گروه ریاضی مهندسی

رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور در گروه ریاضی به مانند دیگر دانشگاه ها اکثرا رشته های مهندسی را شامل می گردد. از این رو این رشته ها به عنوان رشته های ریاضی مهندسی شناخته می شود.

دانشگاه پیام نور نیز به مانند دیگر گروه ها در این گروه نیز دانشجو بدون ازمون پذیرش می نماید. در این بخش به بیان رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور در این گروه خواهیم پرداخت.

  1. ریاضیات و کاربرد ها
  2. علوم کامپیوتر
  3. فیزیک
  4. مهندسی برق
  5. مهندسی صنایع
  6. مهندسی کامپیوتر
  7. مهندسی شهر سازی
  8. مهندسی معماری
  9. مهندسی پلیمر
  10. مهندسی راه آهن
  11. مهندسی شیمی
  12. مهندسی عمران
  13. مهندسی مکانیک
  14. مهندسی مواد و متالوژی
  15. شیمی محض
  16. زمین شناسی

بیش تر بخوانید: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

برچسب ها

رشته های بدون کنکور پیام نور ۱۴۰2 بهترین رشته های دانشگاه پیام نور رشته های دانشگاه پیام نور رشته های پیام نور انسانی ارزان ترین رشته های پیام نور بهترین رشته های انسانی پیام نور لیست رشته های پیام نور رشته های پیام نور تجربی رشته های پیام نور با کنکور۱۴۰1 رشته های پیام نور انسانی تهران بهترین رشته های پیام نور رشته های دانشگاه پیام نور تهران رشته های پیام نور با کنکور تجربی رشته های هنر دانشگاه پیام نور تهران رشته های کارشناسی ناپیوسته پیام نور رشته های دانشگاه پیام نور تهران رشته های پزشکی پیام نور رشته های کارشناسی پیام نور رشته های پیراپزشکی پیام نور رشته های کارشناسی پیام نور بدون کنکور رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی پیام نور رشته های کاردانی پیام نور رشته داروسازی دانشگاه پیام نور رشته های کاردانی به کارشناسی پیام نور رشته های دانشگاه پیام نور تهران بدون کنکور لیست رشته های بدون کنکور پیام نور بهترین رشته های پیام نور تجربی رشته های بدون کنکور پیام نور


  1. حمیده گفت:

    پرسش: آیا رشته آموزش پرستاری در دانشگاه پیام نور موجود است؟

    • پاسخ: بله، در دانشگاه پیام نور رشته آموزش پرستاری وجود دارد. این رشته به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا در زمینه مهارت‌های پرستاری، مراقبت از بیماران و بهداشت عمومی تخصص پیدا کنند. دروسی همچون آناتومی و فیزیولوژی، مراقبت پرستاری، بهداشت عمومی و پزشکی اجتماعی در این رشته تدریس می‌شود.

  2. رقیه گفت:

    پرسش: آیا رشته هنرهای تجسمی در دانشگاه پیام نور قابل دسترسی است؟

    • پاسخ: بله، در دانشگاه پیام نور رشته هنرهای تجسمی وجود دارد. این رشته به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا در حوزه نقاشی، مجسمه‌سازی، طراحی صنعتی و گرافیک تخصص پیدا کنند. دروسی همچون طراحی هنری، نقاشی، مجسمه‌سازی و طراحی گرافیکی در این رشته تدریس می‌شود.

  3. فاطمه گفت:

    پرسش: آیا رشته علوم آزمایشگاهی در دانشگاه پیام نور موجود است؟

    • پاسخ: بله، در دانشگاه پیام نور رشته علوم آزمایشگاهی وجود دارد. این رشته به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا در حوزه آزمایشات علمی و تجربی، تجزیه و تحلیل داده‌های آزمایشگاهی و مدیریت آزمایشگاه تخصص پیدا کنند. دروسی همچون شیمی آزمایشگاهی، فیزیک آزمایشگاهی، آمار و آنالیز داده‌ها در این رشته تدریس می‌شود.

  4. طاهره گفت:

    پرسش: آیا رشته روابط بین‌الملل در دانشگاه پیام نور قابل دسترسی است؟

    • پاسخ: بله، در دانشگاه پیام نور رشته روابط بین‌الملل وجود دارد. این رشته به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا در حوزه روابط بین‌الملل، قوانین بین‌المللی و سیاست خارجی تخصص پیدا کنند. دروسی همچون حقوق بین‌الملل، سیاست خارجی، روابط بین‌المللی ایران و سازمان‌های بین‌المللی در این رشته تدریس می‌شود.

  5. نعمتی گفت:

    پرسش: آیا رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه پیام نور موجود است؟

    • پاسخ: بله، در دانشگاه پیام نور رشته علوم کامپیوتر وجود دارد. این رشته به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا در حوزه طراحی و توسعه نرم‌افزار، شبکه‌های کامپیوتری و هوش مصنوعی تخصص پیدا کنند. دروسی همچون برنامه‌نویسی، الگوریتم‌ها، شبکه‌های کامپیوتری و بینایی کامپیوتری در این رشته تدریس می‌شود.

  6. ترابی گفت:

    پرسش: آیا رشته حقوق در دانشگاه پیام نور قابل دسترسی است؟

    • پاسخ: بله، در دانشگاه پیام نور رشته حقوق وجود دارد. این رشته به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا در زمینه حقوق عمومی و تخصصی، قوانین و آیین‌نامه‌ها تخصص پیدا کنند. دروسی همچون قانون مدنی، قانون تجارت، حقوق کیفری و قوانین بین‌المللی در این رشته تدریس می‌شود.

  7. امیر گفت:

    پرسش: آیا رشته فیزیک در دانشگاه پیام نور موجود است؟

    • پاسخ: بله، در دانشگاه پیام نور رشته فیزیک وجود دارد. این رشته به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا در زمینه مفاهیم و اصول فیزیکی، الکترومغناطیس و فیزیک کوانتومی تخصص پیدا کنند. دروسی همچون مکانیک کلاسیک، الکترومغناطیس، مکانیک کوانتومی و فیزیک ذرات در این رشته تدریس می‌شود.

  8. امیری گفت:

    پرسش: آیا رشته علوم پزشکی در دانشگاه پیام نور قابل دسترسی است؟

    • پاسخ: بله، در دانشگاه پیام نور رشته علوم پزشکی وجود ندارد. دانشگاه پیام نور بیشتر در حوزه علوم انسانی، مهندسی، علوم پایه و هنر فعالیت می‌کند و دوره‌های مرتبط با پزشکی را ارائه نمی‌دهد.

  9. علمی گفت:

    پرسش: آیا رشته مهندسی صنایع در دانشگاه پیام نور موجود است؟

    • پاسخ: بله، در دانشگاه پیام نور رشته مهندسی صنایع وجود دارد. این رشته به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا در بهبود عملکرد و بهینه‌سازی فرایندهای تولیدی و خدماتی تخصص پیدا کنند. دروسی همچون مدیریت زنجیره تأمین، برنامه‌ریزی تولید، طراحی و بهینه‌سازی سیستم‌ها در این رشته تدریس می‌شود.

  10. حسنی گفت:

    پرسش: آیا رشته مدیریت مالی در دانشگاه پیام نور وجود دارد؟

    • پاسخ: بله، در دانشگاه پیام نور رشته مدیریت مالی وجود دارد. این رشته به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا در حوزه مدیریت مالی، سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی مالی تخصص پیدا کنند. دروسی همچون مدیریت مالی، اقتصاد مالی، سرمایه‌گذاری و حسابداری مدیریتی در این رشته تدریس می‌شود.

  11. علی گفت:

    پرسش: آیا رشته روان‌شناسی تربیتی در دانشگاه پیام نور وجود دارد؟

    • پاسخ: بله، در دانشگاه پیام نور رشته روان‌شناسی تربیتی وجود دارد. این رشته به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا در زمینه روان‌شناسی کودکان و نوجوانان، روان‌شناسی تربیتی و مشاوره تحصیلی تخصص پیدا کنند. دروسی همچون روان‌شناسی تربیتی، تکنیک‌های مشاوره تحصیلی، روان‌شناسی یادگیری و روان‌شناسی خانواده در این رشته تدریس می‌شود.

در صورت نیاز به مشاوره درباره:

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره زیر تماس بگیرید.

909-907-1375

پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل