تماس با مشاوره تحصیلی ندای مشاور

ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 1402

📚 خلاصه ای از مقاله ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 1402:

ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور

در این مقاله در رابطه با ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ شامل زمان، شرایط و نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1402 توضیحاتی ارائه شده است

ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 1402

ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 1402

ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 1402

ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 1402 – 1403 نوعی از پذیرش مخصوص برای دانشگاه پیام نور می باشد که در سال های اخیر دانشگاه آزاد نیز از این روش پذیرش برای جذب دانشجو استفاده کرده است. ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور بصورت کاملا اینترنتی بوده و از طریق سایت سازمان سنجش که شانس اینترنتی آن sanjesh.org می باشد صورت می پذیرد و به هیچ وجه هیچ ثبت نامی از سایت فراگیر پیام نور صورت نمی پذیرد.

اگر در رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری قبول نشده اید می توانید شانس خود را برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد با فراگیر پیام نور امتحان نمایید. چرا که یکی از آسان ترین و راحت ترین روش برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد ، ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 14021403 می باشد.

ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور

در ابتدا به توضیح فراگیر پیام نور می پردازیم که اصلا منظورمان از فراگیر چیست و چه تفاوتی با پذیرش عادی دارد. در سیستم ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور در ابتدا سه یا چهار درس بر اساس رشته انتخابی شما معرفی می گردد. شما این کتاب ها را که کتاب های معروفی نیز هستند را تهیه کرده و مطالعه می کنید و سپس یک آزمون ورودی از شما گرفته می شود.

اگز شما نمره حد نصاب برای قبولی در ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور را کسب کنید این سه یا چهار کتاب به عنوان ترم اول شما محسوب می گردد و در واقع شما برای ترم دوم در دانشگاه پیام نور ثبت نام می نمایید.

پذیرش بصورت فراگیر پیام نور ویژگی های بسیار خوبی دارد که یکی از آن ها این است که یک ترم جلوتر می افتید و همچنین میزان شهریه کمتر این دانشگاه نیز خصوصا در مقطع کارشناسی ارشد که بقیه دانشگاه ها شهریه بسیار بالایی دارند می تواند بسیار خوب باشد. در ادامه به زمان ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ شرایط ثبت نام می پردازیم و سعی می کنیم تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیارشما عزیزان قرار دهیم.

زمان و نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1402

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور توسط سازمان سنجش صورت می پذیرد. پس سایت ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور در واقع همان سایت سنجش می باشد. ثبت نام فراگیر فقط یکبار در سال انجام می گیرد و شما می توایند رشته و دانشگاه مورد نظر خود را در زمان ثبت نام انتخاب نمایید.

باید ابتدا توضیح دهیم که ارشد فراگیر پیام نور بصورت بدون کنکور نیست. و در واقع همانگونه که گفته شد یک آزمون ورودی را باید بگذرانید. ولی نکته مثبت این است که قبولی در فراگیر پیام نور آسان تر از کنکور سراسری کارشناسی ارشد می باشد. پس اینکه اکثرا فکر می کنند ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بدون کنکور می باشد کاملا اشتباه است.

زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور معمولا در نیمه دوم سال می باشد. و هر ساله زمان ثبت نام آن تغییر می کند. ولی طبق روال سال های قبل اگر بخواهیم بگوییم به احتمال خیلی زیاد ثبت نام فراگیر 1402 در بهمن ماه یا اسفند ماه خواهد بود. در سال قبل ثبت نام در اوایل اسفنده شروع شد و تا اواخر اسفند نیز ادامه داشت و چندین بار مهلت ثبت نام تمدید شد. به محض مشخص شدن زمان ثبت نام فراگیر دانشگاه پیام نور در این مقاله اطلاع رسانی خواهیم نمود پس این صفحه را ذخیره نمایید.

بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه پیام نور

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1402 – 1403

ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور دارای شرایط خاصی برای پذیرش می باشد که معمولا دارای شرایط عمومی و اختصاصی می باشد. شما باید ابتدا بطور کامل شرایط زیر را مطالعه کنید و در صورتی که تمامی شرایط لازم برای ثبت نام را داشته باشید ، می توانید ثبت نام فراگیر را انجام دهید. در زیر مهمترین شرایط لازم اورده شده است:

1 مدرک تحصیلی : داوطلبان فراگیر باید دارای مدرک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته ( کاردانی و سپس کاردانی به کارشناسی ) که مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت باشد. دانشجویانی نیز که در حال حاضر در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند حتما باید در نیمسال اول 1402 یعنی آخر بهمن ماه فارغ التحصیل شده و مدرک تحصیلی خود را دریافت نمایند.

2 داوطلب مجاز است با هر مدرک کارشناسی که داشته باشد در تمامی رشته های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1402 شرکت نماید. در واقع راحت تر بخواهیم بگوییم شما با هر مدرک لیسانسی که داشته باشید می توانید در هر رشته ای ثبت نام کنید و مرتبط بودن رشته مهم نمی باشد.

فقط نکته ای که وجود دارد این است که اگر رشته کارشناسی شما با رشته انتخابی در کارشناسی ارشد خیلی غیر مرتبط باشد ، چند واحد پیش نیاز با تشخیص دانشگاه مجبورید بگذرانید. این واحد های پیش نیاز حداکثر 12 واحد می باشد و بیش تر از آن نمی توانند پیش نیاز اعمال کنند ولی طبق تجربیاتی که داوطلبان داشته اند 4 تا 6 واحد اکثر دانشگاه ها پیش نیاز ارائه می کنند.

3 داوطلبانی که ترم آخر کارشناسی را طی می کنند باید در زمان ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور ، فرم مخصوص معدل را نیز که نشان دهنده میزان معدل شما در زمان ثبت نام در فراگیر می باشد را باید پر کرده و به امضای دانشگاه برسانید و در صورت قبولی در دانشگاه باید این فرم را به دانشگاه ارائه دهید.

4 داوطلبانی که مدرک سطح دوم حوزه را دارند ، این مدرک معادل مدرک کارشناسی رشته های انسانی محسوب می شود و می توانند فقط در رشته های انسانی اقدام به انتخاب رشته و شرکت در فراگیر پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد بکنند.

در این قسمت مهمترین شرایط ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور را بیان کردیم البته شرایط دیگری نیز وجود دارد که در صورتی که خواستید می توانید در دفترچه راهنما مطالعه نمایید.

✔ همچنین همانگونه که گفتیم دانشگاه آزاد نیز در دوره کارشناسی ارشد بصورت بدون کنکور پذیرش می نماید که می توانید این گزینه را نیز علاوه بر پیام نور برای ثبت نام در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

داوطلبان عزیز برای ثبت نام فراگیر ارشد پیام نور باید ابتدا وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و دفترچه ثبت نام را دانلود نموده و بطور کامل مطالعه نمایید و سپس کارت ثبت نام فراگیر پیام نور را خریداری کرده و اقدام به ثبت نام نمایید. در زیر به صورت تصویری سعی کرده ایم مراحل ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور را توضیح دهیم پس با ما همراه باشید.

1 ورود به سایت سازمان سنجش : برای ورود ابتدا عبارت sanjesh.org را در گوگل وارد نمایید. بعد از وارد کردن باید با تصویری مشابه زیر روبرو شوید روی لینک سازمان سنجش کلیک نمایید.

ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور

2 بعد از ورود با تصویری مشابه تصویر زیر روبرو خواهید شد. همانگونه که در تصویر زیر مشخص می باشد در منو سمت راست روی گزینه پیام نور کلیک نمایید.

ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور

3 بعد از کلیک صفحه ای مشابه تصویر زیر را مشاهده خواهید نمود.

ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

4 در این بخش دنبال مطلبی مشابه تصویر زیر بگردید و روی آن کلیک نمایید تا دانلود دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور برای شما عزیزان دانلود شود. البته برای راحتی لینک دانلود دفترچه را در بالا قرار دادیم روی لینک کلیک نمایید تا دانلود دفترچه فراگیر پیام نور شروع شود.

فراگیر پیام نور

5 خرید کارت اعتباری ثبت نام: بعد ازمطالعه کامل دفترچه در سمت راست در بخش سرویس ها مشابه تصویر زیر کارت خود را خریداری نمایید. باخرید کارت اطلاعات داده شده را ذخیره نمایید.

ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1402

6 در زمان شروع ثبت نام لینک ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 1402 فعال خواهد شد که با کلیک روی آن لینک وارد ثبت نام می شوید که مشخصات کارت خریداری شده را از شما می خواهد.

7 بعد از وارد کردن مشخصات کارت صفحه ای مشابه زیر را مشاهده خواهید نمود که بعد از وارد کردن مشخصات فردی و تحصیلی خود باید کد رشته محل خود را که ازدفترچه استخراج می کنید را وارد نمایید و ثبت نهایی را کلیک نمایید.

فراگیر کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

فراگیر کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1402

فراگیر دانشگاه پیام نور

8 بعد از ثبت نهایی یک کد پیگیری به شما داده می شود که آن را پرینت کرده و یا جایی یادداشت کنید ، در زمان اعلام نتایج نیاز می باشد.

بیشتر بخوانید:  ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری

مشاوره ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1402 – 1403

آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 14011402 دارای ویژگی هایی می باشد که بسیاری از داوطلبان را به سوی خود جلب می کند و هر ساله علاقمندان به شرکت در این آزمون دانشگاه پیام نور بیش تر می شود. از جمله این موارد می توان که شما با ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ به عنوان دانش پذیر معرفی می شوید. پس واژه دانش پذیر در واقع در فراگیر پیام نور معنی پیدا می کند و قبل از اینکه در آزمون قبول شوید دانش پذیر محسوب می شوید.

بعد از مراحله دانش پذیری منابع آزمون ورودی به شما معرفی می شود که باید تهیه و مطالعه نمایید تا بتوانید در آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور بتوانید شرکت نمایید.

منابع معرفی شده در واقع همان کتب ترم یک شما می باشد که در صورت قبولی در آزمون به معنای این است که ترم یک را گذرانده اید.

همچنین در فراگیر ارشد شما در ابتدا رشته و دانشگاه خود را انتخاب می کنید ولی در دانشگاه های دیگر بعد از اعلام شدن رتبه باید اقدام به انتخاب رشته و دانشگاه بکنید.

یکی دیگر از مزیت های بسیار خوب کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور شهریه بسار پایین تر این دانشگاه در مقایسه با دانشگاه هایدیگر مانند دانشگاه آزاد می باشد که با توجه به شهریه بسیار بالای این دانشگاه ها ، علاقه به ورود به فراگیر افزایش یافته است.

همچنین باید بیان کنیم ظرفیت رشته ها در این آزمون بسیار پایین می باشد و در سال های اخیر رقابت زیادی برای قبولی بوجود آمده است. بنابراین باید با برنامه ریزی دقیق و مناسب پیش بروید تا بتوانید نمره قبولی را کسب نمایید.

علاوه بر ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور می توانید در فراگیر دانشگاه آزاد نیز شرکت نمایید. همچنین تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری نیز می تواند یکی دیگر از گزینه های ورودی برای مقطع ارشد باشد.

بیشتر بخوانید:  انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

لیست رشته های ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1402 گروه انسانی

✅ در زیر لیست رشته های گروه انسانی که در مقطع کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور می توانید ثبت نام نمایید آورده شده است. رشته ها کامل می باشند و سعی خواهیم کرد منابع هر رشته را نیز اضافه کنیم.

آموزش و به سازی منابع انسانی
اخلاق گرایش اخلاق اسلامی
اخلاق گرایش اخلاق کاربردی
اخلاق گرایش فلسفه اخلاق
ادبیات عربی
ادیان و عرفان
برنامه ریزی آمایش سرزمین
برنامه ریزی آموزشی
برنامه ریزی درسی
برنامه ریزی رفاه اجتماعی
تاریخ گرایش تاریخ اسلام
تاریخ گرایش تاریخ ایران اسلامی
تاریخ گرایش تاریخ تشیع
تاریخ و تمدن ملل اسلامی
تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش
تحقیقات آموزشی
تکنولوژی آموزشی
جامعه شناسی
جغرافیا و برنامه ریزی روستایی گرایش برنامه ریزی کالبدی- فضایی
جغرافیا و برنامه ریزی روستایی گرایش توسعه اقتصاد روستایی
جغرافیا و برنامه ریزی روستایی گرایش مدیریت توسعه پایدار روستایی
جغرافیا و برنامه ریزی شهری گرایش آمایش شه ری
جغرافیا و برنامه ریزی شهری گرایش برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری
جغرافیا و برنامه ریزی شه ری گرایش محیط زیست شه ری
جغرافیای سیاسی گرایش ژئوپلیتیک
جغرافیای سیاسی گرایش مطالعات ایران
جمعیت شناسی
حسابداری
حسابرسی
حقوق بین الملل
حقوق جزا و جرمشناسی
حقوق خصوصی
حقوق دادرسی اداری
رفتار حرکتی گرایش رشد حرکتی
روان شناسی اجتماعی مدیریت رسانه
مدیریت صنعتی گرایش تولید و عملیات
مدیریت فناوری اطلاعات گرایش سیستم های اطلاعاتی پیشرفته
مدیریت فناوری اطلاعات گرایش کسب و کار الکترونیک
مدیریت فناوری اطلاعات گرایش مدیریت دانش
مدیریت فناوری اطلاعات گرایش مدیریت منابع اطلاعاتی
مدیریت کسب و کار گرایش استراتژی
مدیریت کسب و کار گرایش انرژی
مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی
مدیریت کسب و کار گرایش رفتار سازمانی و منابع انسانی
مدیریت کسب و کار گرایش سیستم های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات
مدیریت کسب و کار گرایش عملیات زنجیره تأمین
مدیریت کسب و کار گرایش فناوری
مدیریت کسب و کار گرایش مالی
مدیریت مالی
مدیریت منابع انسانی گرایش مدیریت منابع انسانی اسلامی
مدیریت ورزشی گرایش مدیریت بازاریابی و ارتباطات ورزشی
مدیریت ورزشی گرایش مدیریت سازمان ها و باشگاه های ورزشی
مدیریت ورزشی گرایش مدیریت رویدادها و گردشگری ورزشی
مشاوره گرایش مشاوره توانبخشی
مشاوره گرایش مشاوره خانواده
مشاوره گرایش مشاوره شغلی
مشاوره گرایش مشاوره مدرسه
مطالعات فرهنگی
نهج البلاغه گرایش اجتماعی، سیاسی و حقوق عمومی
روان شناسی بالینی
روان شناسی بالینی کودک و نوجوان
روان شناسی تربیتی
روان شناسی شخصیت
روان شناسی عمومی
روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی
روزنامه نگاری
زبان شناسی
زبان شناسی گرایش اجتماعی
زبان و ادبیات انگلیسی
زبان و ادبیات فارسی
زبان و ادبیات فارسی گرایش آموزش زبان فارسی
زبان و ادبیات فارسی گرایش ویرایش و نگارش
ژئومورفولوژی گرایش ژئومورفولوژی نظری
ژئومورفولوژی گرایش ژئومورفولوژی و آمایش محیط
علم اطلاعات و دانش شناسی گرایش مدیریت اطلاعات
علم اطلاعات و دانش شناسی گرایش مدیریت کتابخانه های دانشگاهی
علم اطلاعات و دانش شناسی گرایش مدیریت کتابخانه های دیجیتال
علم اطلاعات و دانش شناسی گرایش مطالعات کتابخانه های عمومی
علوم اقتصادی گرایش اقتصاد اسلامی
علوم اقتصادی گرایش اقتصاد انرژی
علوم اقتصادی گرایش اقتصاد و تجارت الکترونیک
علوم اقتصادی گرایش بانکداری اسلامی
علوم اقتصادی گرایش برنامه ریزی سیستم های اقتصادی
علوم اقتصادی گرایش توسعه اقتصادی و برنامه ریزی
علوم سیاسی
علوم شناختی گرایش روان شناسی شناختی
علوم قرآن و حدیث
فقه و مبانی حقوق اسلامی
فلسفه دین
فلسفه و حکمت اسلامی
فیزیولوژی ورزشی گرایش فیزیولوژی ورزشی و تندرستی
فیزیولوژی ورزشی گرایش فیزیولوژی ورزشی کاربردی
کارآفرینی گرایش کسب و کار الکترونیکی
کارآفرینی گرایش کسب و کار جدید
کارآفرینی گرایش گردشگری
مترجمی زبان انگلیسی
محیط زیست گرایش آموزش محیط زیست
مدیریت آموزشی
مدیریت امور شهری
مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین المللی
مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی داخلی
مدیریت بازرگانی گرایش تجارت الکترونیکی
مدیریت بازرگانی گرایش کارآفرینی
مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت استراتژیک
مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی جهانگردی
مدیریت دولتی گرایش بودجه و مالیه عمومی
مدیریت دولتی گرایش توسعه منابع انسانی
مدیریت دولتی گرایش خط مشی گذاری عمومی
مدیریت دولتی گرایش طراحی سازمان های دولتی
مدیریت دولتی گرایش مدیریت تحول
مدیریت دولتی گرایش مدیریت تطبیقی و توسعه
مدیریت دولتی گرایش مدیریت رفتار سازمانی
مدیریت دولتی گرایش مدیریت منابع انسانی
آب و هوا شناسی گرایش آب و هوا شناسی محیطی
آب و هوا شناسی گرایش تغییر اقلیم
آب و هوا شناسی گرایش سینوپتیک
آسیب شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی گرایش تمرینات اصلاحی
آموزش زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور

لیست رشته های ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور گروه علوم پایه

✅ در زیر لیست رشته های گروه علوم پایه که در مقطع کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور می توانید ثبت نام نمایید آورده شده است. رشته ها کامل می باشند.

آمار ریاضی
آموزش ریاضی
بیوشیمی
بیوفیزیک
ریاضی کاربردی گرایش بهینه سازی
ریاضی کاربردی گرایش ریاضی مالی
ریاضیات و کاربردها گرایش آنالیز
ریاضیات و کاربردها گرایش جبر
زیست شناسی جانوری گرایش سلولی و تکوینی
زیست شناسی جانوری گرایش فیزیولوژی
زیست شناسی گیاهی گرایش سلولی و تکوینی
زیست شناسی گیاهی گرایش فیزیولوژی
زیست فناوری گرایش میکروبی
ژنتیک
ژئوفیزیک گرایش زلزله شناسی
شیمی گرایش شیمی آلی
شیمی گرایش شیمی تجزیه
شیمی گرایش شیمی کاربردی
علوم زمین گرایش چینه نگاری و دیرینه شناسی
علوم زمین گرایش زمین ساخت ( تکتونیک )
علوم زمین گرایش زمین شناسی زیست محیطی
فیزیک گرایش اپتیک و لیزر
فیزیک گرایش ذرات بنیادی و نظریه میدان ها
فیزیک گرایش فیزیک ماده چگال
فیزیک گرایش فیزیک هسته ای
فیزیک گرایش نجوم و اختر فیزیک

بیش تر بخوانید:  لیست رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

لیست رشته های ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور گروه فنی و مهندسی

✅ در زیر لیست رشته های گروه فنی و مهندسی که در برای ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور می توانید ثبت نام نمایید آورده شده است. رشته ها کامل می باشند.

مهندسی برق گرایش افزاره های میکرو و نانو الکترونیک
مهندسی برق گرایش مدارهای مجتمع الکترونیک
مهندسی شیمی گرایش پلیمر
مهندسی شیمی گرایش صنایع غذایی
مهندسی شیمی گرایش محیط زیست
مهندسی شیمی گرایش طراحی فرآیند
مهندسی صنایع گرایش بهینه سازی سیستمها
مهندسی صنایع گرایش سیستم های کلان
مهندسی صنایع گرایش مدیریت مهندسی
مهندسی عمران گرایش آب و سازه های هیدرولیکی
مهندسی عمران گرایش راه و ترابری
مهندسی عمران گرایش ژئوتکنیک
مهندسی عمران گرایش سازه
مهندسی عمران گرایش مهندسی محیط زیست
مهندسی عمران گرایش مهندسی و مدیریت ساخت
مهندسی فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیکی
مهندسی فناوری اطلاعات گرایش سیستم های تکنولوژی اطلاعات ITS
مهندسی فناوری اطلاعات گرایش معماری سازمانی
مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار
مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی و رباتیکز
مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی
مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید
مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی
مهندسی مواد گرایش شناسایی و انتخاب مواد مهندسی

بیش تر بخوانید: رشته های دکتری دانشگاه پیام نور

لیست رشته های ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور گروه کشاورزی و منابع طبیعی

در زیر لیست رشته های گروه کشاورزی و منابع طبیعی که در برای ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 1402 می توانید ثبت نام نمایید آورده شده است. رشته ها کامل می باشند.

1 اقتصاد کشاورزی گرایش اقتصاد تولید و مدیریت واحدهای کشاورزی: به دانشجویان مهارت‌های تحلیلی و مدیریتی را برای بهبود عملکرد و کارایی واحدهای کشاورزی ارائه می‌دهد. در این رشته، دانشجویان با مباحث اصول اقتصاد کشاورزی، برنامه‌ریزی تولید، مدیریت منابع، تجارت بین‌المللی و بازاریابی محصولات کشاورزی و سیاست‌های کشاورزی آشنا می‌شوند.

2 اقتصاد کشاورزی گرایش سیاست و توسعه کشاورزی: رشته ای است که به دانشجویان آموزش می‌دهد که چگونه سیاست‌های مرتبط با بخش کشاورزی را تحلیل و ارزیابی کنند و راه‌کارهای توسعه پایدار در این حوزه را ارائه دهند. دانشجویان در این رشته با مباحث اقتصاد کشاورزی، سیاست‌گذاری کشاورزی، توسعه پایدار و مدیریت منابع در بخش کشاورزی آشنا می‌شوند. هدف این برنامه آموزشی، آماده‌سازی دانشجویان برای شناسایی و بررسی چالش‌ها و فرصت‌های سیاستی و اقتصادی در حوزه کشاورزی و ارائه راهکارهایی برای توسعه پایدار و بهبود عملکرد بخش کشاورزی است.

3 بیوتکنولوژی کشاورزی: رشته ای است که به دانشجویان آموزش می‌دهد که چگونه از تکنیک‌های بیوتکنولوژی در بهبود عملکرد و عملکرد محصولات کشاورزی استفاده کنند. این رشته ترکیبی از علوم کشاورزی و علوم زیستی است و دانشجویان با مباحث مرتبط با ژنتیک، تولید و زیست فناوری در کشاورزی آشنا می‌شوند. هدف اصلی این برنامه، آماده‌سازی دانشجویان برای بهبود روش‌های تولید و بهره‌وری در کشاورزی با استفاده از تکنولوژی‌های بیوتکنولوژیک است. این شامل بخش‌هایی مانند تولید گیاهان تراریخته، بهبود بیماری‌ها و آفات محصولات کشاورزی، توسعه روش‌های تقویت تولید و مقاومت در برابر شرایط نامساعد و بهینه‌سازی فرایندهای کشاورزی می‌شود.

4 توسعه روستایی: رشته ای است که به دانشجویان آموزش می‌دهد که چگونه شرایط اجتماعی، اقتصادی و زیرساختی روستاها را بهبود بخشند و توسعه پایدار در این مناطق را تحقق بخشند. دانشجویان در این رشته با مباحث مرتبط با برنامه‌ریزی توسعه روستایی، مدیریت منابع طبیعی، توسعه اجتماعی و اقتصادی روستاها و سیاست‌های توسعه مناطق روستایی آشنا می‌شوند. هدف اصلی این برنامه آموزشی، آماده‌سازی دانشجویان برای شناسایی چالش‌ها و فرصت‌های مرتبط با توسعه روستاها و ارائه راهکارهایی برای بهبود شرایط زندگی، اشتغال و توسعه پایدار در این مناطق است.

5 علوم دامی گرایش تغذیه دام: به دانشجویان آموزش می‌دهد که چگونه تغذیه بهینه و مدیریت تغذیه دام‌ها را بهبود بخشند. دانشجویان در این رشته با مفاهیم و اصول تغذیه دامی، ترکیبات غذایی، نیازهای تغذیه‌ای دام‌ها و روش‌های ارزیابی تغذیه دام‌ها آشنا می‌شوند. هدف اصلی این برنامه آموزشی، آماده‌سازی دانشجویان برای بهینه‌سازی تغذیه دام‌ها، بهبود عملکرد دامی، افزایش تولید و بهبود کیفیت محصولات دامی است. دانشجویان در این رشته می‌توانند مهارت‌های مرتبط با تغذیه دامی، ترکیبات غذایی مناسب، انتخاب خوراک، مدیریت علوفه‌زارها و بهره‌وری غذایی دام‌ها را توسعه دهند.

6 علوم و مهندسی محیط زیست گرایش ارزیابی و آمایش سرزمین: به دانشجویان آموزش می‌دهد که چگونه تأثیرات محیطی و اکولوژیکی را در سرزمین و منابع طبیعی بررسی و ارزیابی کنند و راهکارهایی برای مدیریت پایدار و بهینه آنها ارائه دهند. دانشجویان در این رشته با مفاهیم و روش‌های ارزیابی زیست محیطی، مدیریت سرزمین، برنامه‌ریزی منطقه‌ای، حفاظت و بهره‌برداری از منابع طبیعی آشنا می‌شوند. هدف اصلی کارشناسی ارشد ارزیابی و آمایش سرزمین، آماده‌سازی دانشجویان برای انجام ارزیابی‌های زیست محیطی جامع، تحلیل و برنامه‌ریزی مدیریت منابع طبیعی و بهبود پایداری محیط زیست است. دانشجویان در این رشته می‌توانند مهارت‌های مرتبط با بررسی و تحلیل تأثیرات زیست محیطی، طراحی و اجرای طرح‌های مدیریت سرزمین، ارزیابی توسعه پایدار و ایجاد تعادل بین محیط زیست و توسعه را توسعه دهند.

7 مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی گرایش انرژی: به دانشجویان آموزش می‌دهد که چگونه از منابع انرژی پایدار و انرژی‌های نو، به عنوان منابع انرژی برای ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی، استفاده کنند. دانشجویان در این رشته با مفاهیم و تکنولوژی‌های مرتبط با مصرف انرژی کشاورزی، بهینه‌سازی مصرف سوخت، استفاده از انرژی خورشیدی، بادی و بیوگاز در کشاورزی آشنا می‌شوند. هدف اصلی کارشناسی ارشد انرژی در مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی، آماده‌سازی دانشجویان برای استفاده بهینه و پایدار از منابع انرژی در بخش کشاورزی و توسعه فناوری‌های نو در این زمینه است. دانشجویان می‌توانند مهارت‌های مرتبط با طراحی و بهینه‌سازی سیستم‌های انرژی مکانیزاسیون کشاورزی، مدیریت منابع انرژی، ارزیابی تأثیرات محیطی و اقتصادی استفاده از انرژی را توسعه دهند.

بیش تر بخوانید: رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی

سایت ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

نحوه ثبت نام فراگیر پیام نور بصورت اینترنتی و آنلاین می باشد و متقاضیان برای ثبت نام دوره های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1402 – 1403 باید به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند. سایت سنجش مجری برگزاری آزمون ارشد فراگیر پیام نور بوده و سالی یک بار آزمون ارشد فراگیر را برگزار کرده و به متقاضیان امکان ثبت نام را می دهد. داوطلبان برای ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ فقط باید به سایت سنجش مراجعه کرده و از طریق همین سایت ثبت نام نمایند.

سایت ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 1402 – 1403 فقط از طریق سنجش می باشد و افراد نباید از طریق سایت های دیگر برای ثبت نام اقدام نمایند. هر سایت های دیگری به جز سایت سنجش مدرک وزارت علوم را به متقاضیان شرکت در دوره فراگیر پیام نور نمی دهد و تنها حکم آموزش های دوره ای را دارد. افراد برای ثبت نام فراگیر پیام نور باید در زمان ثبت نام فراگیر ارشد پیام نور از طریق نشانی sanjesh.org برای ثبت نام اقدام کنند.

لازم به ذکر است که تمام اطلاع رسانی های مربوط به ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از بخش پیام نور سایت سنجش در دسترس داوطلبان قرار می گیرد و افراد با مراجعه به سازمان سنجش می توانند از شرایط ثبت نام فراگیر پیام نور نیز باخبر شوند. برای ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 1402 – 1403 باید مراحل ثبت نام را در سایت سنجش طی نمود و فرم ثبت نام را به طور دقیق پر کرد.

بیشتر بخوانید: ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد
بیشتر بخوانید: لیست رشته های کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 1402

ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 1402

برچسب ها

فراگیر پیام نور ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور فراگیر پیام نور ارشد۱۴۰۱ فراگیر پیام نور ارشد۱۴۰2 ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1402 ثبت نام فراگیر دانشگاه پیام نور زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور ثبت نام کارشناسی فراگیر پیام نور سازمان سنجش کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور آخرین اخبار فراگیر ارشد پیام نور ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور مهلت ثبت نام فراگیر پیام نور سازمان سنجش فراگیر پیام نور زمان برگزاری آزمون فراگیر ارشد پیام نور


  1. صادق گفت:

    سلام وخسته نباشید شایعاتی هست که بهمن یا اسفند ماه پیام نور ارشد ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ثبت‌نام فراگیر دارد آیا حقیقت داره؟
    ممنون

  2. صادق گفت:

    سلام وخسته نباشید آیا ارشدفراگیر پیام نور ۱۴۰۲-۱۴۰۳ بهمن یا اسفندماه ثبت‌نام می‌کند؟
    ممنون

    • سامانه ندای مشاور گفت:

      سلام ، فعلا هیج اطلاعیه ای مبنی بر فرایند شروع ثبت نام نیومده است و در صورت انتشار اطلاعیه جدیدی این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

  3. رز گفت:

    سلام ، مگر پذیرش فراگیراز طریق سنجش کنسل نشده است…امسال که دفترچه نیومده بود و گفتن دیگه نمیاد ..ودیگه از طریی فراگیر دانشجو جذب نمیکنن…شما مطمنین که بهمن یا اسفند دفترچه میاد …بر چه اساسی میگن …تشکر از شما

    • سامانه ندای مشاور گفت:

      سلام فعلا دقیق مشخص نیست به احتمال خیلی زیاد ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور انجام میشه

  4. سامانه ندای مشاور گفت:

    چه زمانی می‌توانم در ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور شرکت کنم؟

    • سامانه ندای مشاور گفت:

      زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور هر سال تغییر می‌کند، اما معمولاً در نیمه دوم سال برگزار می‌شود. برای اطلاعات دقیق‌تر درباره زمان ثبت نام، به سایت رسمی سازمان سنجش مراجعه کنید.

  5. سامانه ندای مشاور گفت:

    مزایای ثبت نام در ارشد فراگیر پیام نور چیست؟

    • سامانه ندای مشاور گفت:

      یکی از مزایای ثبت نام در ارشد فراگیر پیام نور، آسان‌تر بودن قبولی نسبت به کنکور سراسری کارشناسی ارشد است. همچنین، شهریه کمتری در دانشگاه پیام نور پرداخت می‌شود نسبت به دیگر دانشگاه‌ها، به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد.

  6. سامانه ندای مشاور گفت:

    آیا ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور بدون کنکور است؟

    • سامانه ندای مشاور گفت:

      خیر، ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور همراه با یک آزمون ورودی است که باید آن را قبل از قبولی گذرانده و نمره مورد نیاز را کسب کنید.

  7. سامانه ندای مشاور گفت:

    چگونه می‌توانم در ارشد فراگیر پیام نور شرکت کنم؟

    • سامانه ندای مشاور گفت:

      ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور به صورت کاملاً آنلاین انجام می‌شود و باید از طریق سایت سازمان سنجش (sanjesh.org) اقدام به ثبت نام کنید.

  8. سامانه ندای مشاور گفت:

    چه نوع پذیرشی برای ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور وجود دارد؟

    • سامانه ندای مشاور گفت:

      ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور نوعی پذیرش است که توسط دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌های آزاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  9. سامانه ندای مشاور گفت:

    زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور در سال ۱۴۰۲ چگونه است؟

    • سامانه ندای مشاور گفت:

      بر اساس روال سال‌های گذشته، ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور در حدود بهمن ماه یا اسفند ماه انجام می‌شود. زمان دقیق ثبت نام در هر سال در مراحل بعدی اعلام خواهد شد.

در صورت نیاز به مشاوره درباره:

ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 1402

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره زیر تماس بگیرید.

909-907-1375

پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل