تماس با مشاوره تحصیلی ندای مشاور

sahat.medu.ir | سایت ساهت | نحوه ورود به سامانه sahat

📚 خلاصه ای از مقاله sahat.medu.ir | سایت ساهت | نحوه ورود به سامانه sahat:

sahat.medu.ir

این مطلب در خصوص سامانه ساهت آموزش و پرورش به آدرس سایت sahat.medu.ir نوشته شده و نحوه ثبت نام در سامانه ساهت برای دانش آموزان و مدیران را آموزش داده است

sahat.medu.ir | سایت ساهت | نحوه ورود به سامانه sahat

sahat.medu.ir | سایت ساهت | نحوه ورود به سامانه sahat

سامانه ساهت (sahat.medu.ir) به منظور جمع آوری سوابق فارغ التحصیلان شرکت کننده در کنکور سراسری فعال شده و مدیران محترم متوسطه دوم همه شاخه ها اعم از مدارس روزانه و بزرگسال ، دولتی و غیردولتی سریعا نسبت به تعریف کاربری خود در این سامانه اقدام نمایند‌. در ضمن مدارسی که چند کد مدرسه فعال در متوسطه دوم دارند باید برای همه ی آنها کاربری تعریف نمایند و مدیران مدارس غیردولتی که کد پرسنلی ندارند بجای آن کد ملی ثبت نمایند.

سوابق تحصیلی دانش آموزان از جمله اطلاعات بسیار مهمی است که باید به درستی ثبت شوند. این موضوع به خصوص برای داوطلبان ورود به دانشگاه ها از اهمیت بیشتری برخوردار است و به همین جهت، وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفت سامانه ای طراحی کند که از طریق آن، تمام اطلاعات تحصیلی دانش آموزان سراسر کشور جمع آوری شود و قابل دریافت و مشاهده باشد.

از این رو، سعی شده است در خصوص سامانه ساهت آموزش و پرورش مطالب بیشتری ارائه شود و به جزئیات دیگری از آن شامل راهنمای ورود به sahat.medu.ir، نحوه ثبت نام دانش آموزان، کارشناسان و مدیران در سایت و راهنمای بازیابی کلمه عبور در ساهت پرداخته شده است.

در واقع، هدف اصلی راه اندازی سامانه ساهت از نام آن که سامانه جمع آموری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه هاست، مشخص است. این سامانه از اهمیت ویژه ای برای داوطلبان ورود به دانشگاه ها برخوردار می باشد و مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش که تنها کاربران مجاز ورود به sahat.medu.ir هستند، قادر به دریافت این اطلاعات و کد سوابق تحصیلی دانش آموزان هستند.

 

 

معرفی سایت ساهت sahat.medu.ir

سامانه ساحت یک وب‌ سایت با آدرس اینترنتی sahat.medu.ir است که به منظور ارائه خدمات آنلاین به دانش‌آموزان، معلمان و کارمندان آموزش و پرورش در سال‌های اخیر ایجاد شده است. این سامانه تحت نظارت سازمان آموزش و پرورش قرار دارد و کاربران می‌توانند با ورود به این سایت، به امکانات موجود در آن دسترسی پیدا کنند. از جمله خدماتی که ساحت ارائه می‌دهد، دریافت کد سوابق تحصیلی دانش‌آموزان است. کاربران می‌توانند با مراجعه به سایت ساحت و وارد شدن به حساب کاربری خود، کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند.

ساحت، مانند سامانه کد سوابق تحصیلی آموزش و پرورش، برای ارائه کد سوابق تحصیلی دانش‌آموزان ایجاد شده است که دانش آموزان و کارمندان آموزش و پرورش و معلمان مجاز به استفاده از این سامانه هستند. دانش‌آموزان باید به سامانه ساهت یا دیپ کد مراجعه کنند و با ورود به این سایت، کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند.

علاوه بر دریافت کد سوابق تحصیلی، ساحت آموزش و پرورش نیز به منظور جمع‌آوری و دانلود اطلاعات دانش‌آموزان راه‌اندازی شده است. برای ورود به سامانه ساحت، کاربران باید در ابتدا ثبت‌نام کنند و سپس با استفاده از نام کاربری (کدملی فرد) و رمز عبور (که هنگام ثبت‌نام دریافت می‌کنند) وارد سامانه شوند.

دانش‌آموزانی که تمایل به دریافت کد سوابق تحصیلی خود دارند، باید به سامانه ساهت یا سایت دیپ کد یا ساحت مراجعه کنند. مقاله موجود در لینکی که در ادامه آمده، به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با نحوه ورود به سایت دیپ کد و استفاده از امکانات آن آشنا شوند.

بیش تر بخوانید: دریافت کد سوابق تحصیلی dipcode.medu.ir

نحوه ورود به سامانه ساهت sahat.medu.ir

تمامی افرادی که قصد دریافت سوابق تحصیلی خود را دارند ، باید نحوه ورود و استفاده از این سامانه sahat.medu.ir  را بدانند. مهم ترین مخاطبین این سامانه در وهله اول دانش اموزان هستند و در ادامه معلمان، مدیران و سایر کادر مدارس هم مخاطبین مهم دیگر این سامانه محسوب می شوند.تمامی مدیران، کارشناسان و دانش آموزانی که قصد مشاهده و دریافت سوابق تحصیلی را دارند، می توانند به سامانه ساهت مراجعه کنند. این سایت، مرکزی جهت جمع آوری اطلاعات تحصیلی دانش آموزان داوطلب ورود به دانشگاه است که در ادامه این بخش، راهنمای ورود به سامانه ساهت آموزش و پرورش sahat.medu.ir ارائه شده است.

✅ جهت ورود به سامانه ساهت و استفاده از خدمات آنلاین ان لازم است چند مرحله ساده را طی کنید که در این بخش آن ها را بیان کرده ایم. این مراحل مورد نیاز برای وارد شدن به سایت مذکور شامل موارد زیر می شوند:

? 1- ابتدا لازم است آدرس الکترونیکی این سامانه یعنی sahat.medu.ir را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو کنید. برای ورود به این سایت می توانید هم از سیستم های کامپیوتری مانند رایانه و لپ تاپ استفاده کرده و هم می توانید با گوشی موبایل خود به آن وارد شوید. در واقع از آن جایی که مخاطب اصلی این سامانه دانش آموزان هستند، از این نظر محدودیت خاصی وجود ندارد.

? 2- بعد از این که نشانی اینترنتی فوق را سرچ کردید، به صورت مستقیم به سایت ساهت وارد شده و صفحه اصلی آن را به شکل زیر مشاهده می کنید. برای شروع، به سایت ساهت به آدرس sahat.medu.ir بروید و گزینه ثبت نام دانش آموز را انتخاب کنید.

? 3- در کادر باز شده، کد ملی و شماره همراه خود را وارد کنید و در پایان، روی دکمه ثبت نام بزنید.

? 4- در گذشته، تنها کارشناسان آموزش و پرورش و مدیران مدارس امکان دسترسی به سامانه ساهت را داشتند، اما اکنون، با تغییر سایت، دانش آموزان نیز می توانند در این سامانه ثبت نام کنند و سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایند. به همین جهت، برای ورود به سامانه دانش آموزان بایستی پس از انجام مراحل در ثبت نام در سامانه ساهت آموزش و پرورش sahat.medu.ir منتظر دریافت نام کاربردی و رمز عبور از طریق پیامک باشند:

? 5- جهت ورود به سایت ساهت دریافت سوابق تحصیلی بایستی پس از دریافت رمز عبور مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید و در کادر باز شده، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد و روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید:

? 6- پس از ورود به سامانه در صفحه باز شده مقطع خود را انتخاب نموده و کد دانش آموزی خود را وارد نمایید و گزینه نمایش کارنامه را بزنید:

? 7- پس از زدن گزینه نمایش کارنامه به صفحه زیر منتقل خواهید شد که در این مرحله بایستی دانش آموز مشخصات نمایش داده شده را با اطلاعات تحصیلی خود تطبیق داده و در نهایت گزینه تایید اطلاعات را زده و کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نماید.

? در صورتی که اطلاعات دانش آموز در سامانه ساهت www.sahat.medu.ir به ثبت نرسیده است، امکان ایجاد حساب کاربری برای دانش آموز در ساهت وجود ندارد،  در این صورت دانش آموز بایستی وارد سامانه شده و کد ملی و شماره موبایل  خود را وارد کند. کد تایید ارسال میشود و فرد مذکور باید مجدد وارد سامانه شود و با وارد کردن رمز خود و کدملی، وارد پنل کاربری شده تا امکان مشاهده کد سوابق تحصیلی در کارنامه برایش فراهم شود.

 

ثبت نام کارشناسان و مدیران در سامانه ساهت

در بخش قبل روش ثبت نام دانش آموزان در سایت ساهت آموزش و پرورش به نشانی sahat.medu.ir را توضیح دادیم.  گروه دیگر از افرادی که می توانند از این سامانه برای دریافت سوابق تحصیلی و اطلاعات دانش اموزان استفاده کنند، مسولان مدارس می باشند. این افراد هم امکان ورود به سامانه با استفاده از اطلاعات کاربری خود را خواهند داشت در صورتی که ثبت نام شان را انجام داده باشند.

اما اگر این افراد تا کنون نسبت به ثبت نام در سامانه ساهت آموزش و پروش اقدام نکرده باشند، ابتدا باید این کار را انجام داده و اطلاعات کاربری دریافت کنند. در این قسمت هم نحوه ثبت نام کارشناسان و مدیران مدارس را توضیح می دهیم تا آن دسته از افراد این گروه که قصد نام نویسی در سایت مذکور را دارند، با مشکلی مواجه نباشند.

✅ نحوه ثبت نام مدیران و کارشناسان مدارس در سامانه ساهت هم تا حد زیادی مشابه انجام ثبت نام دانش آموزان است. یعنی این افراد هم برای نام نویسی شان باید یک سری اقدامات را به صورت پیوسته انجام دهند. این اقدامات شامل موارد زیر می شوند:

? ۱ در این مورد هم ابتدا کاربران باید به صفحه اصلی سایت مربوطه وارد شوند که در بخش های قبل روش انجام این کار را بیان کرده ایم.

? ۲ بعد از این که به صفحه اصلی سایت ساهت وارد شدید، باید از منو موجود در قسمت بالای آن بر روی گزینه «ثبت نام کارشناسان / مدیران» که به همین منظور ایجاد شده است، کلیک کنید.

? ۳ در ادامه وارد صفحه جدیدی به شکل زیر خواهید شد که باید یک سری اطلاعات را به صورت کامل وارد کنید. اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام مسولان مدارس به مراتب بیش تر از اطلاعات مورد نیاز برای نام نویسی دانش آموزان می باشد. این اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، جنسیت، استان، منطقه، ‌مدرسه،‌ کد پرسنلی، شماره تلفن همراه و آدرس پست الکترونیکی می شوند. بعد از این که همه اطلاعات لازم در این بخش را وارد کردید، نوبت به تعیین کلمه عبور می رسد. در این قسمت باید کلمه عبور خود را جهت ورود به سامانه ساهت تعیین نموده و آن را تایید کنید. در نهایت کد امنیتی را هم وارد کرده و بر روی گزینه «ثبت نام در سامانه» کلیک نمایید.

ثبت نام مدیران در سامانه ساهت

 

? ۴ با انجام مراحل فوق، ثبت نام مسولان مدرسه هم در سایت sahat.medu.ir با موفقیت انجام شده و به آن ها اطلاعات کاربری تعلق می گیرد.

همان طور که مشاهده کردید، در این قسمت روش ثبت نام مدیران و کارشناسان مدارس را هم در سامانه ساهت آموزش و پرورش توضیح دادیم تا در صورت نیاز نسبت به نام نویسی در این سایت اقدام نموده و امکان استفاده از خدمات آنلاین آن را داشته باشند.

سایت ساهت جهت تایید دیپلم

یکی از کاربردهای مهم سامانه ساهت، برای افرادی است که قصد تایید دیپلم خود را دارند. این افراد می‌توانند برای تایید دیپلم خود، به سایت ساهت مراجعه کنند. در این سامانه، اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری جمع‌آوری می‌شوند و فرد می‌تواند با عضویت در سامانه، اقدام به تایید دیپلم خود کند.

برای ثبت‌نام در سامانه ساهت، شما باید کدملی و شماره همراه خود را در اختیار داشته باشید. پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام، با استفاده از کدملی و رمز عبور، وارد صفحه اصلی سامانه می‌شوید و می‌توانید اقدامات مربوط به تایید دیپلم خود را انجام دهید.

در صورتی که در نحوه دانلود اطلاعات دانش‌آموز از سایت ساهت تغییراتی اتفاق بیفتد، این مقاله به‌روزرسانی خواهد شد.

بازیابی رمز عبور سایت ساهت

بعد از ثبت‌نام در سایت ساهت، شما برای ورود به این سامانه باید یک رمز عبور تعیین کنید. این رمز عبور به شما اجازه می‌دهد تا به امکانات موجود در سایت ساهت دسترسی پیدا کنید. اما برخی از افراد ممکن است به هر دلیلی رمز عبور خود را فراموش کنند و نتوانند وارد سایت شوند.

وزارت آموزش و پرورش راهی برای بازیابی رمز عبور فراهم کرده است تا افرادی که رمز عبور خود را فراموش کرده‌اند، بدون نیاز به حضور حضوری، رمز عبور خود را بازیابی کنند. این افراد می‌توانند به سایت sahat.medu.ir مراجعه کنند و از نوار ابزار بالای صفحه، گزینه “فراموشی کلمه عبور” را انتخاب کنند تا رمز عبور خود را بازیابی کنند.

بعد از انتخاب گزینه “فراموشی کلمه عبور”، یک صفحه برای شما باز می‌شود و در آن درخواست می‌شوند که کدملی و شماره همراه خود را وارد کنید. پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، یک کد به شماره همراه شما ارسال می‌شود. شما باید این کد را در سایت ساهت وارد کنید تا بتوانید رمز عبور خود را تغییر داده و با رمز عبور جدید وارد سامانه شوید.

 

در صورت نیاز به مشاوره تحصیلی می توانید از خدمات سامانه ندای مشاور استفاده کنید. همچنین برای دانلود فایل pdf این مطلب روی سایت ساهت کلیک کنید.

sahat.medu.ir | سایت ساهت | نحوه ورود به سامانه sahat

sahat.medu.ir | سایت ساهت | نحوه ورود به سامانه sahat

برچسب ها

sahat.medu.ir سایت ساهت نحوه ورود به سایت ساهت نحوه دانلود اطلاعات دانش آموز از سایت ساهت نحوه ثبت نام در سامانه ساهت sahat.medu.ir

در صورت نیاز به مشاوره درباره:

sahat.medu.ir | سایت ساهت | نحوه ورود به سامانه sahat

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره زیر تماس بگیرید.

909-907-1375

پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل