تماس با مشاوره تحصیلی ندای مشاور

ثبت نام دانشگاه پیام نور 1402 + زمان و شرایط

📚 خلاصه ای از مقاله ثبت نام دانشگاه پیام نور 1402 + زمان و شرایط:

ثبت نام دانشگاه پیام نور

ثبت نام دانشگاه پیام نور 1401 + زمان ثبت نام مهر ماه و بهمن ماه + شرایط ثبت نام با کنکور و بدون کنکور پیام نور + آموزش تصویری ثبت نام + میزان تاثیر معدل قبولی+ پاسخگویی به سوالات متداول پیام نور

ثبت نام دانشگاه پیام نور 1402 + زمان و شرایط

ثبت نام دانشگاه پیام نور 1402 + زمان و شرایط

ثبت نام دانشگاه پیام نور 1402

دانشگاه پیام نور نیز به مانند سایر دانشگاه ها، هرساله در بازه های زمانی خاصی اقدام به پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی از میان داوطلبان واجد شرایط می نماید. ثبت نام دانشگاه پیام نور به دو صورت با آزمون و بدون آزمون انجام می گیرد.

دانشگاه پیام نور از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم می باشد که به دو صورت با آزمون و بدون آزمون ثبت نام دارد. ثبت نام دانشگاه پیام نور 1402 با آزمون همزمان با کنکور می باشد و متقاضیانی که قصد ثبت نام پیام نور در رشته های با کنکور را دارند میباست در کنکور سراسری شرکت نمایند.

ثبت نام دانشگاه پیام نور

ولی آن دسته از داوطلبانی که تمایل به ثبت نام دانشگاه پیام نور با سوابق تحصیلی را دارند توجه داشته باشند که این دانشگاه هرساله در دو نوبت نیمسال اول (مهر) و نیمسال دوم (بهمن) اقدام به ثبت نام دانشجو بصورت بدون کنکور می نماید و متقاضیان پذیرش در پیام نور می توانند با مطالعه شرایط و ضوابط اعلام شده و تناسب آن با شرایط شخص اقدام به ثبت نام کنند.

از جمله عواملی که موجب جذب داوطلبان به شرکت در ثبت نام پیام نور سوابق تحصیلی می شود می توان به تنوع رشته های ارائه شده،  پایین بودن شهریه دانشگاه پیام نور و اختیاری بودن حضور در کلاس در این دانشگاه اشاره کرد .

توجه : ثبت نام بدون کنکور پیام نور برای مقطع کارشناسی ( لیسانس ) انجام می شود و پیام نور مقطع کاردانی یا همان فوق دیپلم و مقطع کارشناسی ناپیوسته ( کاردانی به کارشناسی ) ندارد .

در این مقاله سعی کرده ایم برای علاقه مندان به ثبت نام دانشگاه پیام نور در مهر ماه 1402 دارند، همه آنچه را که باید بدانند از جمله زمان ، شرایط و نحوه ثبت نام در این دانشگاه را شرح دهیم، به همین جهت توصیه می گردد متقاضیان ثبت نام در دانشگاه پیام نور با دقت این مقاله را تا انتها بخوانید زیرا که کامل ترین مقاله ثبت نام پیام نور می باشد تا بتوانید بر اساس سوابق تحصیلی بهترین رشته را انتخاب و ثبت نام نمایید.

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور

زمان ثبت نام پیام نور به دو بخش زمان ثبت نام باکنکور و زمان ثبت نام بدون کنکور تقسیم می شود. زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور با کنکور با ثبت نام کنکور سراسری می باشد که همیشه از سایت سنجش اطلاع رسانی می شود.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور هر ساله توسط سازمان سنجش و از طریق سایت اینترنتی این سازمان اطلاع رسانی می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که ثبت‌ نام برای نیمسال اول و دوم دانشگاه پیام‌نور در یک زمان صورت نمی‌گیرد و برای هریک از آنها به صورت مجزا اطلاعیه صادر می‌شود.

✅ زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور 1401 در سال های گذشته در مرداد ماه انجام می شد. تمامی داوطلبان در این بازه زمانی به سایت سنجش مراجعه نموده و پس از مطالعه دفترچه، کد رشته محل های خود را درج کنند. پذیرش بر اساس سوابق تحصیل دانشگاه پیام‌نور در واقع به صورت همزمان با ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری می باشد که تمامی علاقه مندان به تحصیل در رشته مدنظرشان در دانشگاه پیام‌نور می توانند انتخاب رشته خود را به صورت همزمان با دانشگاه های سراسری انجام دهند.

✅ زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

دانشگاه پیام‌نور در نیمسال دوم نیز یک دفترچه راهنما منتشر می کند و داوطلبان از طریق این دفترچه می توانند کدرشته محل های ارائه شده را استخراج می کنند و فرآیند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ انجام می دهند. زمان نام نویسی معمولا در آذر ماه می باشد و در یک بازه زمانی ده روزه می باشد.
زمان نام نویسی بدون کنکور پیام‌نور ۱۴۰۱ نیمسال دوم بهمن ماه از 30 آذر تا 10 دی ماه می‌باشد.

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور

✔ آن دسته از داوطبانی که در مهلت ثبت‌نام نیمسال اول شرکت نکرده اند و از نام نویسی جامانده اند، می توانند در این مهلت جدید نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

بیش تر بخوانید: ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

در این بخش ثبت نام دانشگاه پیام نور برای سال تحصیلی 14021403 بر اساس سوابق تحصیلی را بصورت تصویری آموزش می دهیم تا بتوانید به راحتی ثبت نام را انجام دهید. برای ثبت نام مراحل را همانند تصاویر زیر انجام دهید.

1 ابتدا آدرس اینترنتی سازمان سنجش یعنی sanjesh.org را در گوگل سرچ کنید. سایت ثبت نام پیام نور همان سایت سنجس می باشد. با سرچ این کلمه نتایجی مشابه تصویر زیر خواهید دید. روی لینک مشخص شده کلیک نمایید تا وارد سایت سازمان سنجش شوید.

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور

2 بعد از ورود به سایت سازمان سنجش تصویری مشابه تصویر زیر خواهید دید. در سمت راست منوهای رنگی را مشاهده می کنید که پیام نور به رنگ آبی قرار داده شده است. ولی سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور این قسمت از سایت سنجش نمی باشد بلکه برای ثبت نام دانشگاه پیام نور باید روی گزینه سراسری که به رنگ قرمز می باشد کلیک نمایید.

سایت ثبت نام پیام نور

3 با کلیک روی گزینه سراسری تصویری مشابه تصویر زیر مشاهده خواهید نمود.

ثبت نام پیام نور

4 در این صفحه دنبال گزینه ای مشابه گزینه زیر بگردید و روی آن کلیک کنید تا دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور برای شما دانلود شود. البته آخرین دفترچه ارائه شده را برای راحتی شما عزیزان در پایین صفحه برای دانلود قرار داده ایم.

ثبت نام دانشگاه پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی

5 بعد از مطالعه کامل دفترچه و مشخص کردن کد رشته های دانشگاه پیام نور ، باید کارت اعتباری ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور را خریداری کنید. برای این کار در همان صفحه در منوی سمت راست در بخش سرویس ها که در تصویر زیر مشخص است کارت خود را خریداری نمایید.

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور

6 بعد از خرید کارت به صفحه بخش سراسری برگردید و روی گزینه ثبت نام براساس سوابق تحصیلی کلیک نمایید. در این بخش اطلاعات کارتی که خریداری کرده اید از شما خواسته می شود آن را وارد کرده و وارد صفحه ثبت نام بدون کنکور می شوید.

7 اطلاعات خواسته شده را کامل و دقیق تکمیل می کنید و کد رشته هایی که از دفترچه انتخاب کردید را وارد می کنید. و سپس روی گزینه ثبت نهایی کلیک می کنید و کد رهگیری را دریافت می کنید. این کد رهگیری در زمان اعلام نتایج ثبت نام دانشگاه پیام نور کاربرد خواهد داشت.

بیش تر بخوانید: انتخاب واحد دانشگاه پیام نور

شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور 1402

شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور نیز همانند سایر ثبت نام ها دارای دو بخش شرایط عمومی و شرایط اختصاصی می باشد. بر اساس اعلام دانشگاه پیام‌نور داوطلبانی که متقاضی ثبت نام دانشگاه پیام نور 1401 هستند کنند، می‌بایست واجد شرایط زیر باشند. در صورتیکه در هیچ یک از شروط زیر مشکلی برای شما وجود ندارد می‌توانید ثبت‌نام خود را در این طرح انجام دهید. در ادامه به بررسی شرایط ثبت نام بدون کنکور پیام نور پرداخته ایم.

 شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه پیام نور

  • معتقد بودن به دین اسلام یا یکی از ادیانی که در قانون اساسی کشور مشخص شده است.
  • نداشتن هیچگونه فساد اخلاقی و اعتیاد به ایکل یا هر مواد مخدر دیگری.
  • موافق بودن با اصل نظام جمهوری اسلامی و عدم مخالفت با نظام و نداشتن پرونده هایی با این عناوین.
  • در هیچ گروه یا سازمان غیر قانونی عضویت نداشته باشند.

این چهار مورد شرایط عمومی ثبت نام ترم جدید دانشگاه پیام نور می باشد که معمولا برای تمامی آزمون ها یکسان می باشد.

شرایط اختصاصی ثبت نام پیام نور

  • باید حتما دارای مدرک دیپلم نظام جدید و یا مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم ( دبیرستان سه سال و پیش دانشگاهی یکسال بود ) و یا داشتن مدرک کاردانی برای ثبت نام بدون کنکور پیام نور الزامی می باشد. پس باید یکی از سه مدرک گفته شده را داشته باشد تا بتوانید در این ثبت نام شرکت نمایید. در صورتی که در حال تحصیل می باشید باید حداکثر آخر بهمن ماه برای ورودی بهمن ماه یا آخر شهریور ماه برای ورودی مهر ماه مدرک خود را دریافت نمایید.
  • داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت سربازی به هر دلیلی و یا اینکه وارد غیبت سربازی نشده باشند و اولین بار باشد که وارد دانشگاه می شوند تا معافیت تحصیلی برای این عزیزان صادر گردد.
  • پذیرش برای رشته های نظری ( ریاضی ، تجربی و انسانی ) بر اساس معدل کتبی دیپلم می باشد ولی برای رشته های فنی حرفه ای و کارودانش بر اساس معدل کل دیپلم می باشد.
  • دانشجویانی که در دوره روزانه مشغول به تحصیل هستند برای مهر ماه حتما باید تا 31 شهریور ماه انصراف از تحصیل دهند.
  • داوطلبانی که در کنکور سال قبل در دوره روزانه قبول شده اند اجازه ثبت نام ندارند.تبصره : اخذ مدرک تا تاریخ 31 شهریور ماه برای داوطلبان جهت ثبت نام ورودی مهر دانشگاه پیام نور و دریافت مدرک تحصیلی تا روز 30 بهمن ماه برای متقاضیان ثبت نام ورودی نیمسال دوم الزامی است.
  • دارندگان مدرک دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم که فاقد مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی هستند ، مجاز به ثبت نام و شرکت در بدون کنکور پیام نور نمی باشند.
  • داوطلبان جهت ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور ، می توانند بدون در نظر گرفتن نوع مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی خود ، فرآیند انتخاب رشته را انجام دهند.
  • داوطلبان می توانند علاوه بر ثبت نام بدون آمون پیام نور ، در رشته های با کنکور نیز ثبت نام کنند ولی در نهایت می توانند تنها یک رشته را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند.
  • دانشگاه پیام نور رشته های پزشکی و پیراپزشکی ارائه نمی شوند.

بیش تر بخوانید: دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور

مدارک لازم ثبت نام بدون کنکور پیام نور 1402

برای نام نویسی بدون کنکور دانشگاه های پیام‌نور داوطلبان بایستی برخی از مدارک خود را از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور بارگذاری کنند که در این قسمت از مقاله مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور پرداخته ایم.

?اصل و کپی شناسنامه

? اصل و کپی کارت ملی

? عکس 3×4 یا 4×6 داوطلب که بایستی در سال جاری با پس زمینه سفید و بدون هیچ حاشیه زائد با فرمن jpg

?وضعیت خدمت وظیفه آقایان (شامل کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت و …)

?آدرس محل سکونت و کد پستی

?عنوان و معدل مدرک تحصیلی و تاریخ فارغ التحصلبی

بیش تر بخوانید: شهریه دانشگاه پیام نور

معدل لازم برای رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور

داوطلبان توجه نمایند در صورتی که دیپلم شما با رشته ای که انتخاب می کنید متناسب نباشد ، مثلا شما دیپلم رشته ریاضی دارید و در انتخاب رشته های دانشگاه پیام نور از رشته های گروه تجربی انتخاب می کنید ، در این حالت تاثیر معدل شما کمی پایین تر می آید.

در واقع در رشته هایی که با مدرک دیپلم شما مرتبط هستند شانس قبولی بیش تری خواهید داشت تا رشته های غیر مرتبط. بنابراین اگر می خواهید دانشگاه پیام نور پر متقاضی مثل دانشگاه های پیام نور مرکز استان یا استان تهران را انتخاب می کنید به این مورد توجه بیش تری نمایید تا بتوانید قبول شوید.

جدول میزان تاثیر سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) با توجه به نوع دیپلم و گروه تحصیلی
گروه تحصیلی دیپلم ریاضی و فیزیک دیپلم علوم تجربی دیپلم ادبیات و علوم انسانی دیپلم علوم و معارف اسلامی سایر عناوین دیپلم

(کدهای 13، 15، 16، 17، 20، 21، 22)

علوم ریاضی و فنی 100 100 57/1 57/1 51/4
علوم تجربی 100 100 57/1 57/1 51/4
علوم انسانی 57/1 57/1 100 100 51/4
هنر 100 100 100 100 100
زبان 100 100 100 100 100

در توضیح جدول بالا باید بگوییم مثلا شما اگر دیپلم رشته انسانی داشته باشید و یک رشته از گروه ریاضی فیزیک را در ثبت نام پیام نور انتخاب کنید میزان معدل شما در حدود 43 درصد کاهش می باشد و حدود 57 درصد در نظر گرفته می شود. ( ستون دوم ، ردیف چهارم ).

بیش تر بخوانید: ورود به سامانه گلستان دانشگاه پیام نور

زمان اعلام نتایج ثبت نام دانشگاه پیام نور

پس از مدت یک ماه نتایج ثبت نام بدون کنکور پیام نور 1402 همراه با نتایج نهایی کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش در درسترس داوطلبان قرار می گیرد. داوطلبان با استفاده از شماره پرونده و کد رهگیری دریافت شده در زمان ثبت‌نام می توانند نتایج انتخاب رشته خود را مشاهده کنند.

آن دسته از داوطلبانی که پذیرفته شده اند در زمان هایی که دانشگاه پیام‌نور تعیین کرده است باید مدارک نام نویسی اینترنتی خود را انجام دهند و پس از آن اصل مدارک لازم را به دانشگاه پذیرفته شده تحویل دهند. برای اطلاع از زمان اعلام نتایج و مراحل نام نویسی پذیرفته شدگاه می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

بیش تر بخوانید: اعلام نتایج ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

سوالات متداول درباره ثبت نام دانشگاه پیام نور

1 آیا در مدرک تحصیلی ما ذکر می شود که بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه پیام نور شده ایم؟

در جواب به این سوال باید بگوییم خیر به هیچ عنوان اسمی از ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور در مدرک شما ذکر نمی شود.

2 اعتبار مدرک ما از کسانی که با آزمون وارد دانشگاه پیام نور می شوند تفاوتی دارد؟

در جواب باید بگوییم خیر هیچ تفاوتی به لحاظ اعتبار مدرک با کنکور و بدون کنکور پیام نور وجود ندارد و صرفا دانشگاه هایی که تعداد متقاضی بیش تر از ظرفیت دانشگاه باشد با کنکور اقدام به ثبت نام می نمایند تا عدالت رعایت شود.

3 ثبت نام دانشگاه پیام نور 1402 در مقطع کاردانی و کاردانی به کارشناسی نیز انجام می شود؟

در پاسخ باید بگوییم خیر ، دانشگاه پیام نور هیچ ثبت نامی در مقطع کاردانی و کاردانی به کارشناسی ندارد.

بیش تر بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور

ثبت نام دانشگاه پیام نور 1402 + زمان و شرایط

ثبت نام دانشگاه پیام نور 1402 + زمان و شرایط

برچسب ها

سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور ثبت نام بدون کنکور پیام نور زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه پیام نور پیگیری ثبت نام دانشگاه پیام نور ثبت نام دانشگاه پیام نور با سوابق تحصیلی ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ ثبت نام پیام نور ثبت نام بدون کنکور پیام نور 1401 زمان ثبت نام بدون کنکور پیام نور پیگیری ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ زمان ثبت نام ترم مهر دانشگاه پیام نور زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور با کنکور سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور سایت ثبت نام پیام نور زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۱ ثبت نام دانشگاه پیام نور با کنکور ۱۴۰۱ ثبت نام ترم جدید دانشگاه پیام نور ثبت نام دانشگاه پیام نور نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور با کنکور ثبت نام پیام نور سوابق تحصیلی سایت پیام نور زمان ثبت نام ترم بهمن دانشگاه پیام نور مهلت ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ ثبت نام بدون آزمون پیام نور


  1. سؤال: چگونه می‌توانم درباره ثبت نام در دانشگاه پیام نور اطلاعات بیشتری بدست آورم؟

    • پاسخ: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام در دانشگاه پیام نور، می‌توانید به سایت رسمی دانشگاه مراجعه کنید. در سایت، اطلاعات مربوط به فرآیند ثبت نام، مدارک مورد نیاز، رشته‌های تحصیلی و هزینه‌های تحصیلی موجود است.

  2. سؤال: آیا دانشگاه پیام نور برنامه‌های تربیت معلم دارد؟

  3. سؤال: آیا دانشگاه پیام نور امکانات آموزشی مناسبی برای دانشجوان فراهم می‌کند؟

    • پاسخ: بله، دانشگاه پیام نور برنامه‌های تربیت معلم در رشته‌های مختلف ارائه می‌دهد. دانشجویان می‌توانند در رشته تربیت معلمی ابتدایی، تربیت معلمی ریاضی، تربیت معلمی علوم تجربی و سایر رشته‌های مشابه تحصیل کنند.

    • پاسخ: بله، دانشگاه پیام نور امکانات آموزشی مناسبی را برای دانشجوان فراهم کرده است. از جمله این امکانات می‌توان به کتابخانه‌های دیجیتال، سیستم‌های آموزش مجازی، کلاس‌های آنلاین و کارگاه‌های تخصصی اشاره کرد.

  4. سؤال: آیا ثبت نام در دانشگاه پیام نور به صورت رایگان است؟

    • پاسخ: ثبت نام در دانشگاه پیام نور رایگان نیست. دانشجوان برای ثبت نام در رشته‌های مختلف، هزینه‌های تحصیلی را پرداخت می‌کنند که می‌تواند بر اساس رشته و ترم تحصیلی متفاوت باشد.

  5. سؤال: آیا دانشگاه پیام نور ثبت نام آنلاین را پشتیبانی می‌کند؟

    • پاسخ: بله، دانشگاه پیام نور به ثبت نام آنلاین نیز امکان می‌دهد. شما می‌توانید از طریق سایت رسمی دانشگاه فرم ثبت نام را پر کرده و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید.

  6. سؤال: آیا برای ترم جاری می‌توانم در دانشگاه پیام نور ثبت نام کنم؟

    • پاسخ: بله، دانشگاه پیام نور دو بار در سال برای ثبت نام در ترم بهاره و پاییزه دانشجوان را به سایت خود دعوت می‌کند. شما می‌توانید در هر یک از این ترم‌ها ثبت نام کنید و به تحصیلات خود ادامه دهید.

  7. سؤال: چه مدارکی برای ثبت نام در دانشگاه پیام نور لازم است؟

    • پاسخ: برای ثبت نام در دانشگاه پیام نور، معمولاً به مدارک تحصیلی قبلی مانند شاهد یا دیپلم، کارت ملی و عکس پرسنلی نیاز است. اطلاعات دقیقتر در رابطه با مدارک مورد نیاز را می‌توانید در سایت رسمی دانشگاه بیابید.

در صورت نیاز به مشاوره درباره:

ثبت نام دانشگاه پیام نور 1402 + زمان و شرایط

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره زیر تماس بگیرید.

909-907-1375

پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل