تماس با مشاوره تحصیلی ندای مشاور

اعلام نتایج دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – زمان جواب

📚 خلاصه ای از مقاله اعلام نتایج دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – زمان جواب:

اعلام نتایج دانشگاه پیام نور

در این مقاله ندای مشاور درباره نحوه اعلام نتایج قبولی بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ توضیح داده شده و زمان جواب بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402 ارائه شده است

اعلام نتایج دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – زمان جواب

اعلام نتایج دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – زمان جواب

اعلام نتایج دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ همانند هر ساله به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد. داوطلبانی که در دوره های با کنکور و بدون کنکور دانشگاه پیام نور شرکت نموده اند، می توانند چند روز پس از پایان زمان ثبت نام با مراجعه به سایت ثبت نام و وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، نتیجه قبولی ثبت نام پیام نور 1402 رو مشاهده نمایند.

اعلام نتایج دانشگاه پیام نور

شرکت‌کنندگان در فرایند ثبت نام دانشگاه پیام نور ، باید در زمان مقرر برای ثبت نام و انتخاب رشته اقدام نمایند. افرادی که موفق به ثبت نام در رشته‌های با کنکور و بدون کنکور دانشگاه پیام نور شده‌اند، باید طبق زمانبندی تعیین شده برای مشاهده نتایج خود اقدام کنند. مشاهده به موقع نتایج اهمیت بسیاری دارد و داوطلبان می‌توانند اقداماتی مانند اعتراض به نتایج و ثبت نام در رشته مورد قبول را انجام دهند.

برای مشاهده نتایج دانشگاه پیام نور ، شرکت‌کنندگان باید وارد سایتی شوند که هنگام ثبت نام در این آزمون اعلام می‌شود و نتیجه خود را مدتی پس از تکمیل ثبت نام خود مشاهده کنند. معمولاً، زمان ثبت نام تا اعلام نتایج قبولی این دانشگاه کمتر از یک ماه است. لذا، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق‌تر و کامل‌تر، در ادامه زمان و روش اعلام نتایج قبولی دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ را توضیح خواهیم داد.

زمان اعلام نتایج دانشگاه پیام نور

عموما، هر سال داوطلبانی که قصد انتخاب رشته‌ های دانشگاه پیام نور را دارند، می‌توانند نتایج نهایی انتخاب رشته و ثبت نام خود را پس از اتمام مهلت نام‌نویسی و بررسی سوابق خود از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org به صورت آنلاین مشاهده کنند.

یکی از مهم ترین سوالات افرادی که در دوره های بدون آزمون دانشگاه پیام نور نام نویسی کرده اند، درباره زمان اعلام نتایج است. در این رابطه باید بگوییم که ثبت نام دانشگاه پیام نور در هر سال دو مرتبه برای ترم های مهر و بهمن ماه انجام می گیرد. در همین راستا، نتایج بدون کنکور پیام نور هم برای هر کدام از نیمسال های تحصیلی به صورت جداگانه منتشر می شود.

در هر دوره از این فراخوان، زمان اعلام نتایج دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ توسط سازمان سنجش و آموزش کشور مشخص می‌شود و به داوطلبان اعلام می‌شود. اما زمان دقیق اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور بستگی به ثبت نام در ترم مهر یا بهمن ماه این دانشگاه دارد و اعلام نتایج دانشگاه پیام نور برای ورودی مهر و ورودی بهمن ۱۴۰۲ متفاوت می باشد.

زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهر ۱۴۰۲

ثبت نام ورودی مهر دانشگاه پیام نور هم زمان با انتخاب رشته کنکور سراسری انجام می گیرد و در آن داوطلبان در بازه زمانی مرداد ماه بایستی برای ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه پیام نور اقدام نمایند. با توجه به این توضیحات نتایج دانشگاه پیام نور نیز با اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری در یک قالب انجام می گیرد. به همین جهت می توان اواخر شهریور ماه را برای اعلام نتایج دانشگاه پیام نور تخمین زد.

براساس روال سال های گذشته ، نتایج ورودی مهر دانشگاه پیام نور معمولا در اواخر شهریور ماه متشر می گردد و داوطلبان میتوانند با مراجعه به سایت سنجش ، نتایج قبولی خود را مشاهده نمایند. به‌محض مشخص شدن زمان دقیق اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور ورودی مهر ۱۴۰۲ این مقاله به‌روزرسانی می‌شود و اطلاعات جدید در این بخش منتشر می‌شود.

☑️ لطفا توجه داشته باشید که در حال حاضر هیچ اطلاعیه‌ای از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور درباره تاریخ و نحوه انتشار نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری ورودی مهر سال تحصیلی ۱۴۰۲ ارائه نشده است. با این حال، با توجه به سابقه سال گذشته، قابل پیش‌بینی است که نتایج در اواخر ماه شهریور منتشر شود.

در صورتی که اطلاعیه‌ای درباره زمان دقیق و روش اعلام نتایج قبولی منتشر شود، این مقاله به‌روزرسانی خواهد شد. همچنین، به داوطلبانی که در دانشگاه موردنظرشان پذیرش نشده‌اند، توصیه می‌شود شانس خود را در سایر دانشگاه‌ها نیز امتحان کنند.

زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهمن ۱۴۰۲

مراحل ثبت نام ورودی بهمن در دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به صورت آنلاین انجام می‌شود. در این حالت، سازمان سنجش نیز مسئول اعلام نتایج قبولی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور است. برای دریافت نتایج پذیرش خود، داوطلبان باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

☑️ در حال حاضر، هنوز اطلاعیه‌ای از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور درباره تاریخ و روش انتشار نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری بهمن سال تحصیلی ۱۴۰۲ ارائه نشده است. با این حال، با توجه به سال گذشته، می‌توان پیش‌بینی کرد که نتایج در اواخر بهمن ماه منتشر خواهند شد.

با توجه به آخرین اطلاعات، زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهمن ۱۴۰۲، به محض تایید و اعلام شدن آن، این مقاله بروزرسانی خواهد شد و لینک مشاهده نتایج در این بخش قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه پیام نور

روش‌های اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

نحوه اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور با روش ثبت نام آنلاین هماهنگ است. به طور ساده، نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ به صورت آنلاین و از طریق سایت سازمان سنجش (sanjesh.org) اعلام می‌شود.

در ابتدای این متن اشاره کردیم که داوطلبان برای دریافت نتایج دانشگاه پیام نور بایستی به سامانه سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه نمایند. با توجه به این که اعلام نتایج دانشگاه پیام نور به طور مشترک با اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری انجام می گیرد، از این رو در بازه زمانی اعلام نتایج کنکور سراسری داوطلبان در ابتدا بایستی به سامانه سنجش و بخش سراسری آن مراجعه نمایند.

پس از ورود به این سامانه بایستی بر روی لینک دریافت نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری کلیک نمایید. با کلیک بر روی این لینک بخش ورود اطلاعات داوطلبی در مقابل شما ظاهر می گردد. در این مرحله اطلاعات داوطلبی که معمولا شامل شماره پروند ، شماره داوطلبی و شماره شناسنامه می باشد بایستی در بخش تعیین شده وارد کرد و سپس کارنامه داوطلب قابل درسترس می باشد.

با توجه به الگوی ثبت نام و اعلام نتایج هر ساله برای ورودی مهر ماه و بهمن ماه دانشگاه پیام نور، نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور ورودی مهر و بهمن نیز به صورت آنلاین و از طریق سایت سنجش اعلام می‌شود. در ادامه، مراحل اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ توضیح داده شده است.

☑️ مراحل مشاهده نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲:

  1. به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنید.
  2. گزینه “سراسری” را از منوی سایت انتخاب کنید.
  3. گزینه “نتایج نهایی انتخاب رشته‌های پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲” را انتخاب کنید.
  4. اطلاعات فردی و ثبت نامی مورد نیاز را وارد کنید.
  5. نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور ورودی مهر ۱۴۰۲ را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج کنکور سراسری

 

نحوه اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

☑️ در ادامه به آموزش تصویری نحوه مشاهده نتایج دانشگاه پیام نور می پردازیم.

? 1- از منوی سازمان سنجش، گزینه “سراسری” را انتخاب کنید.

مشاهده نتایج دانشگاه پیام نور

? 2- در صفحه باز شده، گزینه “نتایج نهایی انتخاب رشته‌های پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲” را انتخاب کنید.

نحوه اعلام نتایج دانشگاه پیام نور

? 3- وارد صفحه جدیدی خواهید شد که می بایست گزینه “اعلام نتیجه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی سراسری سال 1402” را انتخاب کنید.

 جواب قبولی دانشگاه پیام نور

? 4- وارد سامانه ثبت نام شده و اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید.

صفحه اعلام نتایج دانشگاه پیام نور بدون کنکور

? 5- نتایج بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور ورودی مهر ۱۴۰۲ را مشاهده کنید.

توجه کنید که تصویر آموزشی مربوط به سال گذشته است. پس از اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲، این مقاله بروزرسانی خواهد شد و لینک مشاهده نتایج در این قسمت درج خواهد شد.

متقاضیانی که فرم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری را آنلاین تکمیل کرده‌اند، باید یک شماره پرونده و کد پیگیری دریافت کنند تا از تکمیل فرآیند ثبت نام خود اطمینان حاصل شود.

✔ نکته: در صورتی که اطلاعات کاربری خود را گم کرده یا به آن دسترسی ندارید، می توانید از طریق ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش اقدام به بازیابی آن ها نمایید.

بیشتر بخوانید: سیستم ارسال درخواست سایت سنجش

 زمان و نحوه اعلام نتایج پیام نور در دوره با کنکور

در بخش های بالا در رابطه با زمان و نحوه اعلام نتایج قبولی دانشگاه پیام نور در دوره بدون کنکور خدمت شما دوستان و عزیزان توضیحاتی را خدمت شما دوستان عزیز ارائه کردیم. اما آیا در رابطه با زمان و نحوه اعلام نتایج پیام نور در دوره با کنکور چیزی می دانید؟

اگر به دنبال کسب اطلاعاتی در رابطه با زمان و نحوه اعلام نتایج قبولی دانشگاه پیام نور در دوره با کنکور و اعلام نتایج ثبت نام فراگیر ارشد پیام نور هستید می توانید با مشاورانی خبره و کاردان در این زمینه مشورت کنید.

✔ توجه داشته باشید که چنانچه موفق به قبولی در دوره های بدون آزمون دانشگاه پیام نور نشده اید و بعد از مشاهده نتیجه متوجه شدید که مجوز قبولی در رشته مورد نظر را کسب نکرده اید، می توانید در تکمیل ظرفیت بدون کنکور پیام نور شرکت نمایید.

البته راه حل دیگر برای این دسته از داوطلبان ثبت نام بدون کنکور در سایر دانشگاه ها می باشد از جمله آن ها می توان به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اشاره نمود. این دانشگاه ها همه ساله ثبت نام های بدون کنکور دارند که می تواند گزینه مناسبی برای این دسته از داوطلبان به حساب آید.

بیشتر بخوانید: ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

مشاهده نتایج بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۲ تکمیل ظرفیت

علاقه مندان به تحصیل در رشته های مختلف بدون آزمون دانشگاه پیام نور که پس از ثبت نام در موعد مقرر موفق به قبولی نشده اند، می توانند در دوره تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور ثبت نام کرده و شانس قبولی در این رشته را برای ورودی ترم بهمن داشته باشند. بعد از این که ثبت نام را به صورت آنلاین از طریق سایت سازمان سنجش انجام دادید، باید منتظر اعلام نتایج بدون کنکور پیام نور 1402 باشید که باز هم در همین سامانه منتشر می شود.

از آن جایی که سالانه افراد زیادی داوطلب شرکت در رشته های بدون کنکور پیام نور هستند، در این بخش هم به روش مشاهده نتایج این دوره ها پرداخته ایم. به این ترتیب، اگر نسبت به نام نویسی در دوره های تکمیل ظرفیت بدون آزمون این دانشگاه اقدام کرده باشید، به راحتی می توانید از وضعیت قبولی تان مطلع شوید.

☑️  جهت اطلاع از نتایج بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۲ دوره تکمیل ظرفیت کافی است مراحل زیر را طی کنید.

  • 1- در این مورد هم ابتدا باید وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور شوید. زیرا همان طور که گفتیم، نتایج دوره تکمیل ظرفیت هم مانند دوره اصلی از طریق سامانه سنجش منتشر می شود. برای این کار نشانی اینترنتی این سایت یعنی www.sanjesh.org را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو نمایید. پس از این که به صفحه اصلی این سامانه وارد شدید، جهت مشاهده نتایج بدون کنکور پیام نور از منو موجود در سمت راست صفحه بر روی گزینه «سراسری» کلیک کنید.
  • 2- در ادامه همه لینک های مربوط به این بخش برای تان نمایش داده می شود که باید از میان آن ها، لینک مشاهده نتایج دوره بدون کنکور دانشگاه پیام نور را انتخاب نمایید. اگر در موعد مقرر به این سامانه مراجعه کرده باشید، لینک مذکور با عنوان «نتایج نهایی انتخاب رشته های پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ » در این صفحه موجود خواهد بود. پس بر روی آن کلیک نمایید.
  • 3- با انتخاب لینک مربوط به اعلام نتایج بدون کنکور پیام نور 1402 ، وارد پنجره ورودی زیر می شوید. در این قسمت دو روش مختلف برای ورود و مشاهده نتایج پیش روی تان قرار دارد. در روش اول باید شماره داوطلبی و شماره شناسنامه را وارد نمایید. روش دوم هم شماره پرونده و شماره شناسنامه را درخواست می کند. پس این موارد را در جایگاه مشخص شده قرار داده و پس از تایید کد امنیتی، گزینه «مشاهده نتیجه» را بزنید.
  • 4- در صورتی که اطلاعات خواسته شده را به شکل صحیح وارد کرده باشید، نتایج بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۲ دوره تکمیل ظرفیت برای تان نمایش داده خواهد شد. در نتیجه می توانید از قبولی یا عدم قبولی تان در رشته مورد نظر مطلع شوید.

✔ در این بخش هم روش مشاهده نتیجه دوره تکمیل ظرفیت بدون کنکور پیام نور را برای تان توضیح دادیم. پس در صورتی که نسبت به شرکت در این دروه اقدام کرده باشید، به سادگی می توانید وارد سایت مربوطه شده و نتایج بدون کنکور پیام نور را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: سامانه اعلام نتایج دانشگاه آزاد

مراحل بعد از اعلام نتایج قبولی بدون کنکور پیام نور

در بخش های قبل به زمان انتشار نتیجه انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه پیام نور پرداخته و نحوه اطلاع از نتایج بدون کنکور پیام نور را بیان کردیم. از این رو، اکنون به راحتی می توانید به سامانه مربوطه مراجعه کرده و از وضعیت قبولی تان مطلع شوید. اما موضوع مهم در این رابطه، مراحل بعد از مشاهده نتایج است.

در واقع، داوطلبان می خواهند بدانند که بعد از بررسی نتیجه انتخاب رشته شان باید چه کاری انجام دهند. در این رابطه باید بگوییم که شرکت کنندگان بعد از اعلام نتایج بدون کنکور پیام نور 1402 در دو دسته قرار می گیرند. دسته اول کسانی هستند که مردود شده و امکان تحصیل بدون کنکور پیام نور را از دست داده اند. این افراد باید در سال های آینده مجددا اقدام کرده یا جهت تکمیل ظرفیت ثبت نام نمایند. اما کسانی که در رشته مد نظر قبول شده باشند، باید یک سری مراحل دیگر را طی کنند که در ادامه به آن ها پرداخته ایم.

مراجعه به واحد آموزشی و انجام ثبت نام نهایی

آن دسته از داوطلبانی که انتخاب رشته بدون کنکور را انجام داده و پس از مشاهده نتایج بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۲ متوجه قبولی شان می شوند، باید در اسرع وقت به واحد آموزشی خود مراجعه کرده و ثبت نام شان را نهایی کنند. برای این کار لازم است همه مدارک مورد نیاز را آماده کرده و در هنگام مراجعه برای ثبت نام با خود همراه داشته باشید. برای اطلاع از مدارک لازم جهت نام نویسی در هر یک از واحدهای دانشگاه پیام نور، می توانید با بخش آموزش این واحد تماس گرفته یا به سامانه این دانشگاه مراجعه کنید.

البته در سال های اخیر، امکان ثبت نام غیر حضوری هم تا حدودی فراهم گردیده است. بنابراین، پس از مشاهده نتایج بدون کنکور پیام نور و بررسی شرایط واحد آموزشی تان، می توانید به صورت حضوری یا غیر حضوری جهت ثبت نام اقدام نمایید. در صورتی که قصد استفاده از روش آنلاین دارید، باید از مدارک مورد نیاز اسکن گرفته و آن ها را در سامانه مربوطه بارگذاری کنید.

انتخاب واحد و پرداخت شهریه

بعد از این که به صورت حضوری یا آنلاین ثبت نام تان را در به شکل نهایی انجام داید، نوبت به انتخاب واحد می رسد. برای این کار باید چارت آموزشی مربوط به رشته ای که پس از اعلام نتایج پیام نور 1402 در آن قبول شده اید را بررسی و بر اساس آن انتخاب واحد برای اولین ترم خود را انجام دهید.

برای انتخاب واحد این رشته ها در دانشگاه پیام نور هم باید از سامانه در نظر گرفته شده برای آن استفاده کنید. به عبارت دیگر، انتخاب رشته به صورت کاملا آنلاین انجام می گیرد. علاوه بر آن، لازم است شهریه مربوط به ترم خود را هم واریز کنید. این شهریه طبق دستورالعمل های مربوط به دانشگاه پیام نور محاسبه می شود. بنابراین، باید بر اساس تعداد واحدهای انتخابی و شهریه ثابت، مبلغ مربوطه را به حساب دانشگاه واریز کنید. دقت کنیدکه با توجه به رشته قبولی در هنگام اعلام نتایج بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۲ ، ممکن است نیاز به شهریه متفاوتی وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور

اعلام نتایج دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – زمان جواب

اعلام نتایج دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – زمان جواب

برچسب ها

در صورت نیاز به مشاوره درباره:

اعلام نتایج دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – زمان جواب

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره زیر تماس بگیرید.

909-907-1375

پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل