تماس با مشاوره تحصیلی ندای مشاور

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – زمان ثبت نام

📚 خلاصه ای از مقاله تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – زمان ثبت نام:

ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور پیام نور

در این مقاله درباره جزئیات ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ توضیح و زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور ارائه شده است

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – زمان ثبت نام

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – زمان ثبت نام

در هر سال، دانشگاه پیام نور با استفاده از روش ثبت نام بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی داوطلبان، در مقطع کارشناسی پیوسته دانشجوان جدیدی را به خود می‌پذیرد. از جمله راه‌هایی که داوطلبان می‌توانند بدون آزمون وارد این دانشگاه شوند، شرکت در ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ است. در این روش، داوطلبان در زمان ثبت نام قادر خواهند بود رشته‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور پیام نور

بسیاری از داوطلبانی که علاقه‌مند به ثبت نام و ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور هستند، درباره زمان، شرایط و روش ثبت نام در این دانشگاه اطلاعات کافی ندارند. برای شروع، باید بدانید که دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های سراسری است که هر سال در چند مرحله، دانشجوان جدیدی را در مقطع کارشناسی پیوسته به خود می‌پذیرد. بیش از ۸۵ درصد رشته‌های این دانشگاه برای ورود به آن بدون آزمون است.

علاوه بر روش‌هایی که اشاره شد، روش “تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲” نیز برای داوطلبان علاقمند به ادامه تحصیل در رشته‌های کارشناسی ارائه می‌شود. این روش به داوطلبان امکان می‌دهد براساس سوابق تحصیلی خود، به عنوان مثال معدل کتبی دیپلم، در ثبت نام این دانشگاه شانس خود را بسنجند. به منظور ارائه جزئیات بیشتر درباره تکمیل ظرفیت این دانشگاه، در این مقاله زمان، نحوه و شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ را بررسی خواهیم کرد.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

در مرحله اول، دانشگاه پیام نور هر سال در ماه مهر به صورت بدون آزمون و فقط براساس سوابق تحصیلی دانشجوان، پذیرش می‌کند. پس از اتمام این دوره، در ماه بهمن، برای رشته‌ها و ظرفیت‌های خالی، لیست رشته‌های بدون آزمون سراسری برگزار می‌شود.

همانگونه که بیان شد تکمیل ظرفیت به طور کلی پس از مشخص شدن ظرفیت های خالی هر کدام از رشته محل ها شروع می گردد. ظرفیت خالی این رشته محل ها نیز پس از این که داوطلبان پذیرش شده اقدام به ثبت نام می نمایند مشخص می گردد. از این رو برای زمان شروع تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور با توجه به این که این ثبت نام برای ورودی مهر ماه هم زمان با انتخاب رشته سراسری شروع می گردد می توان اواخر مهر ماه را که زمان شروع تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری می باشد تخمین زد. البته این بازه ی زمانی ممکن است دچار تغییراتی شوند از این رو داوطلبان نسبت به اطلاعیه هایی که از سوی سازمان سنجش در این زمینه انتشار می یابد توجه نمایند.

تاکنون، اعلامیه‌ای از سازمان سنجش درباره زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور 1402 منتشر نشده است.

با اعلام زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲، این مقاله به‌روزرسانی خواهد شد و لینک ثبت نام در این بخش در دسترس قرار خواهد گرفت.

قبل از آغاز ثبت نام در دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲، سازمان سنجش دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری را منتشر می‌کند. بهتر است داوطلبان برای دریافت دفترچه انتخاب رشته دانشگاه پیام نور، مقاله زیر را نیز مطالعه کنند.

بیش تر بخوانید: دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

در صورتی که شما قصد دارید در پذیرش تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور شرکت کنید، باید ابتدا به وب‌سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید و ثبت نام خود را انجام دهید. در ادامه، مراحل ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور بیان شده است.

1- با مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org، گزینه “سراسری” را از منوی سمت راست انتخاب کنید.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور

2- روی لینک فعال “ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی سراسری – بهمن ماه سال ۱۴۰۲” کلیک کنید.

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور

3- قبل از شروع ثبت نام، برای پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری، بر روی عبارت “خرید کارت” در سمت راست کلیک کنید.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور

4- گزینه مربوط به خرید سریال ثبت نام در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری را فعال کنید و دکمه “تایید و ادامه” را فشار دهید.

تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور

5- نام و نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و همراه، و پست الکترونیک خود را وارد کنید و بعد از انتخاب درگاه پرداخت در صفحه بعدی، بر روی عبارت “تایید و ادامه” کلیک کنید.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور

6- کد پیگیری پرداختی که توسط سایت صادر شده را یادداشت کنید و پس از مطالعه قوانین و فعال کردن تیک مربوطه، گزینه “ادامه روند پرداخت” را انتخاب کنید.

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور

7- اطلاعات کارت بانکی خود را در کادرهای مربوطه وارد کنید و دکمه “پرداخت” را بزنید.

شرایظ ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور

8- به صفحه اول ثبت نام بازگردید و بعد از بررسی شرایط و قوانین داخل صفحه، روی “تایید و ادامه – گام بعدی” کلیک کنید.

راهنمای تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور

9- در نهایت، سریال ثبت نام و عبارت امنیتی را جهت شروع فرآیند نام نویسی در بخش های مربوطه وارد کنید و در پایان دکمه “تایید” را بفشارید.

زمان تکمیل ظرفیت پیام نور

 

10- پس از بارگذاری عکس پرسنلی اسکن شده، فرم انتخاب رشته را تکمیل کرده و در آخر دکمه “تایید نهایی” را بفشارید.

بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور 1402

به منظور ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ به عنوان پذیرفته شده نهایی، داوطلبان باید شرایط عمومی و اختصاصی تعریف شده را که در زیر آمده است، دارا باشند:

  1. تدین به دین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور.
  2. التزام عملی و اعتقاد به نظام کشور و قانون اساسی کشور.
  3. فارغ التحصیلی تا پایان مهلت تعیین شده.
  4. داشتن مدرک دیپلم نظام جدید، دیپلم و پیش دانشگاهی، دیپلم ۴ ساله نظام قدیم یا مدرک کاردانی.
  5. هر داوطلب مجاز به انتخاب ۱۰۰ کد رشته در محل است.
  6. پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) داوطلبان صورت می‌گیرد.
  7. عدم منع نظام وظیفه برای آقایان در زمان ثبت نام.
  • پذیرش در تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور صرفا بر اساس سوابق تحصیلی افراد است و در این پذیرش معدل کل یا کتبی داوطلب مورد بررسی قرار می گیرد.
  • هر داوطلب می تواند حداکثر 100 کد رشته محل را انتخاب نماید.
  • همه رشته های دانشگاه پیام نور به صورت کارشناسی پیوسته ارائه می شوند.
  • کلیه داوطلبان آقا برای ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور نباید از نظر نظام وظیفه منعی برای ادامه تحصیل داشته باشند.
  • آن دسته از داوطلبانی که جزء پذیرفته شدگان نهایی کنکور سراسری هستند، در صورت ثبت نام و قبولی در تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور، قبولی قبلی آن ها لغو خواهد شد.
  • فارغ التحصیلان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش، جهت ثبت نام باید دارای مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی تایید شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند.
  • داوطلبان با معدل بالاتر، شانس بیشتری برای پذیرش در رشته های بدون کنکور و پرمتقاضی خواهند داشت.
  • متقاضیانی که فارغ التحصیل از رشته های علوم پزشکی مقطع کاردانی می باشند و قصد ثبت نام بدون آزمون در این دانشگاه ها را دارند، باید دوره تعهد خدمتشان به پایان رسیده باشد.
  • دانشجویان دوره های غیر روزانه که از معافیت تحصیلی نیز بهره نمی برند، می توانند بدون انصراف از دانشگاه به ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های پیام نور بپردازند و در صورت قبولی انصراف خود را قطعی نمایند.

بیش تر بخوانید: تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

مدارک ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

علاقه مندان به شرکت در پذیرش بدون آزمون، باید پیش از هر اقدامی اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با مدارک ثبت نام بدون کنکور پیام نور کسب کنند. تمامی مدارک به همراه شرایط و نکات لازم در دفترچه راهنمای این فرآیند درج می شوند که در ادامه، آن ها را ذکر کرده ایم.

مدارک ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور

☑️ نکات مهم

? فایل اسکن شده عکس پرسنلی باید یک سری ویژگی مثل فرمت jpg، حداقل اندازه 300×200 پیکسل و حداکثر 400×300 پیکسل، حجم کمتر از 70 کیلو بایت، زمینه روشن، تهیه شده در سال جاری و بدون اثر مهر و منگنه را داشته باشد.

? اگر نام نویسی به صورت اینترنتی انجام شود، باید به سامانه گلستان دانشگاه پیام نور مراجعه کرده و فایل اسکن شده این مدارک را بارگذاری نمایید.

?در صورتی که ثبت نام حضوری باشد، باید مدارک فوق را به واحد پذیرنده در دانشگاه محل قبولی تحویل دهید.

بیش تر بخوانید: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

دفترچه تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور درباره‌ی شرایط و ضوابط، سهمیه‌ها و تسهیلات، رشته‌ها و دانشگاه‌های پذیرنده و موارد دیگر اطلاعاتی را برای داوطلبان فراهم می‌کند. افراد برای دریافت این دفترچه باید در زمان مناسب که معمولاً همزمان با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور است، به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

با توجه به عدم انتشار دفترچه راهنمای سال جدید، در ادامه دفترچه راهنمای مربوط به سال گذشته را برای شما قرار داده‌ایم تا با موارد فوق آشنا شوید. همچنین، لینک دفترچه 1402 نیز به محض انتشار فعال خواهد شد.

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور پیام نور بهمن 1402

دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور پیام نور 1402 (به زودی فعال می‌شود)

بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام کنکور سراسری

 

رشته‌ها و دانشگاه‌های تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

واجدین شرایط باید قبل از ثبت نام با لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌های پذیرنده آشنا شوند. این رشته‌ها به همراه دانشگاه‌ها و ظرفیت پذیرش از طریق دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور منتشر می‌شوند. در ادامه، لیست مهم‌ترین رشته‌های گروه‌های آزمایشی مختلف و واحدهای دانشگاهی پذیرنده مندرج در دفترچه راهنما را برای شما ارائه داده‌ایم.

رشته های تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور

لیست دانشگاه ها در تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور

✔ داوطلبان تنها می توانند در یکی از رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ثبت نام نمایند و اگر داوطلبی در دو رشته محل ثبت نام نمایند بدیهی است اطلاعات ثبت نام داوطلب حذف می گردد.

بیشتر بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور

بیشتر بخوانید: رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

بیشتر بخوانید: رشته های دکتری دانشگاه پیام نور

 

شهریه رشته های دوره تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور

بحث شهریه ورودی دانشگاه ها همواره یکی از مسائل حائز اهمیت در زمان انتخاب رشته تحصیلی است. برای آگاهی کامل از مبلغ شهریه دانشگاه پیام نور در دوره تکمیل ظرفیت، باید اطلاعات دقیقی را جمع آوری کنید.

شهریه پرداختی در دانشگاه پیام نور برای رشته‌های تکمیل ظرفیت به صورت شهریه ثابت و متغیر تعیین می‌شود. در ابتدا، هنگام ثبت نام در دانشگاه پیام نور، باید شهریه ثابت را پرداخت کنید. اما پرداخت شهریه متغیر تا زمان شرکت در امتحانات پایان ترم زمان دارد.

لازم به ذکر است که در صورت عدم پرداخت شهریه ثابت در زمان ثبت نام، امکان انتخاب واحد در دانشگاه پیام نور وجود ندارد.

مبلغ شهریه پرداختی برای تحصیل در دانشگاه پیام نور به مقداری است که در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها، از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، بسیار کمتر است. هزینه پرداختی برای هر ترم تحصیل در دانشگاه پیام نور به تعداد واحدهای انتخابی شما وابسته است. به عبارت دیگر، با اخذ تعداد کمی از واحدهای درسی، شهریه کمتری پرداخت خواهید کرد، در حالی که با انتخاب تعداد بیشتری واحد، مبلغ بیشتری را باید پرداخت کنید.

همچنین، مبلغ شهریه پرداختی برای تحصیل در دانشگاه پیام نور هر ساله، به هر دو شهریه متغیر و ثابت تغییر می‌کند و بالاتر می‌رود. بنابراین، در هنگام ثبت نام در دوره تکمیل ظرفیت پیام نور، به این موضوع حساس توجه کنید.

بیش تر بخوانید: شهریه دانشگاه آزاد

آیا امکان برگزاری دوره تکمیل ظرفیت برای رشته های با آزمون پیام نور در سال جاری وجود دارد؟

دوره تکمیل ظرفیت برای رشته‌های با آزمون و بدون آزمون در دانشگاه پیام نور هر سال برگزار می‌شود و افراد علاقمند می‌توانند به صورت حضوری به دانشگاه مراجعه کرده و در این دوره ثبت نام کنند. اگر شما در دوره با آزمون دانشگاه پیام نور قبول نشده یا در کنکور سراسری شرکت نکرده‌اید، می‌توانید برای شرکت در دوره تکمیل ظرفیت اقدام کنید. در نتیجه، در سال جاری همچنان امکان برگزاری و شرکت در دوره تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور وجود دارد.

بیشتر بخوانید اعلام نتایج ثبت نام دانشگاه پیام نور

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – زمان ثبت نام

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – زمان ثبت نام

برچسب ها

در صورت نیاز به مشاوره درباره:

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – زمان ثبت نام

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره زیر تماس بگیرید.

909-907-1375

پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل