تماس با مشاوره تحصیلی ندای مشاور

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

📚 خلاصه ای از مقاله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401:

مشاوره تحصیلی

پس از این که داوطلبان در انتخاب رشته کنکور سراسری شرکت نمودند و نتایج این انتخاب رشته اعلام گردید برای پذیرفته نشدگان در این مرحله فرصت دوباره تکمیل ظرفیت کنکور سراسری می باشد.

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری و برای تمامی گروه ها و دانشگاه هایی که دارای ظرفیت خالی می باشد انجام می گیرد. این مرحله آخرین فرصت برای ورود به دانشگاه برای داوطلبان به حساب می آید و بایستی با دقت کامل این مرحله را طی نمایند. در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری داوطلبان می توانند برای ظرفیت های خالی دانشگاه های سراسری ، پیام نور ، غیر انتفاعی اقدام نمایند.

امسال نیز پس از اعلام نتایج کنکور سراسری و ثبت نام پذیرفته شدگان، احتمالا دانشگاه ها برای تکمیل نمودن ظرفیت های خالی، اقدام به ثبت نام در قالب تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401 تمایند که در این صورت داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده بودند می توانند مجددا شانس خود را برای قبولی در رشته های اعلام شده امتحان نمایند.

تکمیل ظرفیت کنکور یک شانس دوباره برای داوطلبانی است که قصد تحصیل در رشته مورد علاقه خود را در دانشگاه های کشور دارا می باشند. دانشگاه ها به منظور جبران ظرفیت های خالی خود تقاضای برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت را از سازمان سنجش دارند تا از این طریق هم داوطلبان شانس خود را برای پذیرش امتحان کنند هم این دانشگاه ها ظرفیت های خالی خود را تکمیل کنند. در ادامه این مطلب به بیان زمان ، نحوه ثبت نام و موارد مرتبط با تکمیل ظرفیت کنکور سراسری خواهیم پرداخت.

مهلت تکمیل ظرفیت کنکور

زمان شروع تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

پس از این که داوطلبان پذیرفته شده در هر کدام از رشته محل ها مشخص گردید و ظرفیت های خالی این رشته محل ها معلوم شد، تکمیل ظرفیت کنکور سراسری شروع می گردد. درصورتی که از سوی سازمان سنجش برای کنکور 1401، تکمیل ظرفیت برگزار گردد،می توان زمان شروع تکمیل ظرفیت کنکور 1401را اواخر مهر یا اوایل آبان عنوان نمود. اما با تغییراتی که در زمینه شروع ثبت نام های دانشگاهی در دوره اخیر ایجاد گردیده، احتمالا زمان شروع این مرحله به اواسط پاییر تغییر پیدا کند و داوطلبان پذیرفته شده با عنوان تکمیل ظرفیت کنکور بهمن 1401 برای ورودی بهمن ماه در دانشگاه ها پذیرفته شوند.

در واقع زمان شروع تکمیل ظرفیت کنکور سراسری به تعداد صندلی های خالی دانشگاه ها بستگی دارد، یعنی هرچقد آمار ثبت نام داوطلبان پذیرفته شده در دانشگاه ها پایین باشد، احتمال برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور 1401 افزایش می یابد.  درحال حاضر هنوز اطلاعیه ای از سوی سازمان سنجش مبنی بر زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401 منتشر نشده و به محض اینکه اطلاعیه ای منتشر شود از طریق همین سامانه اطلاع رسانی خواهد شد.

ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

نحوه ثبت نام در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

نحوه شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری همانند انتخاب رشته سراسری می باشد. به این صورت که داوطلبان پس از شروع این فرایند با توجه به رشته محل هایی که در دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری قرار داده شده است می توانند دست به انتخاب رشته بزنند. در این مرحله داوطلبان می توانند 50 انتخاب را داشته باشند که این تعداد انتخاب در این مرحله می تواند بسیار مفید باشد. با توجه به این توضیحات برای اطلاع از لیست رشته های تکمیل ظرفیت کنکور 1401 بایستی در ابتدا دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور 1401 توسط داوطلبان مورد مطالعه قرار گیرد. نحوه ثبت نام در تکمیل ظرفیت آزمون سراسری ۱۴۰۱ به شرح ذیل می باشد:

1 ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org در بازه زمانی اعلام شده

2 کلیک بر روی لینک قرمز رنگ “سراسری

3 کلیک بر روی گزینه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

4 خرید سریال ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور 1401

5 تکمیل فرم اطلاعات داوطلبی

6 انجام انتخاب رشته محل های مورد علاقه

8 کلیک بر روی گزینه تایید و سپس ثبت نهایی

پس از انجام مراحل بالا، در پایان انتخاب رشته از فرم تکمیل شده پرینت بگیرید و تا زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور 1401 نزد خود نگه دارید.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری به دو دسته کلی ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی و تکمیل ظرفیت با کنکور تقسیم می گردد.

در روش اول که تکمیل ظرفیت بر اساس سوابق تحصیلی می باشد داوطلبان می توانند در رشته هایی که در دانشگاه های سراسری، شبانه، پیام نور و غیر انتفاعی اعلام ظرفیت می نمایند اقدام به انتخب رشته نمایند. برای این دسته از داوطلبان لزومی به شرکت در آزمون سراسری وجود ندارد و تنها داشتن مدرک دیپلم کفایت می نماید.

اما در روش دوم که تکمیل ظرفیت کنکور می باشد داوطلبان بایستی در آزمون سراسری شرکت نموده باشند. این دسته از داوطلبان بر اساس رتبه کسب شده در آزمون می توانند برای ثبت نام در رشته های تکمیل دانشگاه های سراسری اقدام نمایند. از این رو این دسته از داوطلبان بایستی در آزمون شرکت کرده باشند و کارنامه نهایی آزمون برای آنها صادر گردیده باشد تا بتوانند در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری شرکت نمایند. در ادامه به بررسی شرایط ثبت نام در تکمیل ظرفیت 1401 می پردازیم:

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های بدون آزمون سراسری 1401

داوطلبانی که می خواهند در ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری شرکت نمایند، بایستی دارای شرایط عمومی و اختصاصی مرحله تکمیل ظرفیت سوابق تحصیلی باشند، که شرایط عمومی و اختصاصی تکمیل ظرفیت بر اساس سوابق تحصیلی 1401 اشاره کرده ایم:

شرایط عمومی ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های بدون آزمون سراسری 1401

1 اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

2 تبعیت از قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران

3 عدم اعتیاد به مواد مخدر

4 عدم سابقه کیفری

 

شرایط اختصاصی ثبت نام تکمیل ظرفیت با سوابق تحصیلی سراسری 1401

1 ارائه آخرین مدرک تحصیلی دیپلم 4 ساله نظام قدیم، دیپلم 3 ساله نظام قدیم+ پیش دانشگاهی، دیپلم 3 ساله نظام جدید و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) برای مقطع کارشناسی (لیسانس)

2 ارائه مدرک دیپلم 4 ساله نظام قدیم، دیپلم 3 ساله نظام قدیم، دیپلم 3 ساله نظام جدید برای مقطع (فوق دیپلم)

3 عدم منع نظام وظیفه برای آقایان

نکته: ملاک پذیرش سوابق تحصیلی و معدل مقطع قبلی داوطلبان خواهد بود.

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

شرایط ثبت نام در تکمیل ظرفیت کنکور 1401 در صورت برگزاری آن این چنین می باشد:

شرکت در آزمون کنکور اولین شرط برای شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری دانشگاه ها می باشد.

رشته و دانشگاهی که داوطلب می خواهد در آنجا ادامه تحصیل دهد، باید در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری ارائه شده باشد.

علاقه مندان بسته به نظام آموزشی خود باید یکی از مدارک پیش دانشگاهی، دیپلم نظام آموزشی جدید یا قدیم و یا کاردانی را داشته باشند.

امکان ثبت نام برای داوطلبانی که تا تاریخ 30 مهر ماه 1401 موفق به دریافت مدرک فارغ التحصیلی خود شده اند، وجود دارد. متقاضیانی که تا پایان روز 30 بهمن ماه 1401 مدرک فارغ التحصیلی خود را دریافت کنند، در صورت موافقت دانشگاه با شروع تحصیل آن ها از نیمسال دوم تحصیلی می توانند در فرآیند تکمیل ظرفیت شرکت نمایند.

مجاز به انتخاب رشته بودن داوطلب در مرحله نهایی کنکور برای ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت ضروری است.

آن دسته از داوطلبانی که در حال حاضر دانشجو می باشند، در صورتی که در هر یک از رشته های تکمیل ظرفیت پذیرفته شوند، پذیرش در رشته جدید در واقع پذیرش نهایی آنها خواهد بود. به همین دلیل به هیچ عنوان امکان ادامه تحصیل در رشته فعلی را نخواهند داشت.

نداشتن منع نظام وظیفه برای داوطلبان آقا

پرداخت هزینه ثبت نام تکمیل ظرفیت

در صورتیکه داوطلبان در رشته های با آزمون دانشگاه های سراسری پذیرفته شوند و یا در تکمیل ظرفیت در هر یک از دانشگاه های پیام نور و همچنین غیر انتفاعی پذیرفته شده باشند، می توانند در رشته جدید ثبت نام نمایند و برای ادامه تحصیل دچار محدودیت نخواهند بود.

بیشتر بخوانید:

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

برچسب ها

ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری تکمیل ظرفیت کنکور رشته های تکمیل ظرفیت کنکور سراسری مهلت تکمیل ظرفیت کنکور سراسری شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور لیست دانشگاه های تکمیل ظرفیت کنکور تکمیل ظرفیت بدون آزمون سراسری تکمیل ظرفیت کنکور بهمن 1401 تکمیل ظرفیت کنکور پزشکی تکمیل ظرفیت کنکور پیراپزشکیثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور ترم بهمن

در صورت نیاز به مشاوره درباره:

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره زیر تماس بگیرید.

909-907-1375

پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل