تماس با مشاوره تحصیلی ندای مشاور

رابطه جنسی پیش از ازدواج

📚 خلاصه ای از مقاله رابطه جنسی پیش از ازدواج:

مشاوره خانواده

رابطه جنسی پیش از ازدواج بسیار متفاوت از نوع رابطه ای است که یک دختر و پسر قبل از ازدواج تجربه می کنند. آنچه قبل از ازدواج انجام می شود بیشتر برای ارضای نیازهای خود، کنجکاوی، تمایل به نشان دادن قدرت در جذب جنس مخالف و هوس بازی است.

رابطه جنسی پیش از ازدواج

رابطه جنسی پیش از ازدواج

در جامعه سنتی ایران با باورهای مذهبی مخصوص به خود، پیوند دو نفر و رابطه زناشویی از مسیر مشخصی طی می شود، اما امروزه با رواج پدیده هایی مانند دوستی جنس مخالف و ازدواج سفید، رابطه جنسی پیش از ازدواج به موضوع مورد بحث در مراکز مشاوره خانواده تبدیل شده است و بسیاری در مورد غلط یا درست بودن آن سوال می کنند. در مورد خطرات رابطه جنسی پیش از ازدواج بیشتر در مورد مسائلی مانند بارداری و ابتلا به بیماری های مقاربتی صحبت شده است. این در حالی است که این نوع رابطه به خصوص در شرایطی که با غیر از همسر انجام شده باشد می تواند بر کیفیت زندگی مشترک تاثیرگذار باشد.

هر چند هنوز به اندازه کشورهای غربی نیست، اما امروز دیگر رابطه جنسی پیش از ازدواج چیز عجیبی در ایران نیست و در مواردی دیده می شود. ازدواج یکی از مهم ترین دغدغه های جامعه امروز است و از این رو تاثیر رابطه جنسی پیش از ازدواج بر ثبات و کیفیت زندگی مشترک اهمیت دارد.

تحقیقات و آمارها نشان می دهند که سن ارتباط با جنس مخالف به دوره پیش از متوسطه رسیده و بسیاری از این افراد با همسر آینده یا افراد دیگر تجربه جنسی داشته اند.

رابطه جنسی پیش از ازدواج: نوعی خودخواهی

دخترک جلوی میز مشاوره نشسته است و با چشم هایی اشک بار از خاطراتش می گوید. از اینکه تصور می کرده رابطه جنسی باعث پیوند و نزدیکی بیشتر با دوست پسرش می شود. از ترس اینکه او را از دست ندهد و با تصور بیشتر شدن علاقه، تن به رابطه جنسی در 15 سالگی داده است. اما چیزی نگذشت که آن عشق آتشین فروکش کرد. او تمام عشقش را نثار دوست پسرش می کرد، اما تمام توجه و علاقه دوستش معطوف بدن او بود، انگار که او وجود نداشت. پس از مدتی هم ناگهان همه ارتباط آنها با هم قطع شد.

رابطه جنسی پیش از ازدواج بسیار متفاوت از نوع رابطه ای است که یک دختر و پسر قبل از ازدواج تجربه می کنند. آنچه قبل از ازدواج انجام می شود بیشتر برای ارضای نیازهای خود، کنجکاوی، تمایل به نشان دادن قدرت در جذب جنس مخالف و هوس بازی است.

این در حالی است که رابطه جنسی پس از ازدواج با هدف پیشبرد زندگی مشترک انجام می شود. دو طرف در زندگی مشترک بیشتر به دنبال تعهد، مسئولیت پذیری و تداوم بخشیدن به زندگی خود هستند. زوج برای تداوم زندگی خود و حفظ همسر مورد علاقه حاضر به از خودگذشتگی و تغییر خود هستند. اما در یک رابطه دوستانه معمولا تعهد و الزامی وجود ندارد و ارتباط با دیگری تنها با هدف پر کردن وقت و لذت بردن انجام می شود.

چرا رابطه جنسی پیش از ازدواج می تواند بر کیفیت زندگی مشترک تاثیر منفی داشته باشد؟

از آنجا که بسیاری از موارد طلاق به دلیل مشکلات آشکار و پنهان جنسی رخ می دهند، بررسی تاثیر رابطه جنسی پیش از ازدواج ضروری است.

بسیاری از افراد برای توجیه رابطه پیش از ازدواج خود این امر را مطرح می کنند که بدین روش می توانند تجربه بیشتری کسب کنند و نواقص مهارتی خود را در رابطه جنسی و تعامل با جنس مخالف برطرف کنند. بدین ترتیب زندگی مشترک آینده آنها می تواند یک زندگی بی نقص باشد.

شاید تجربه در هر امری خوب باشد، اما در این یکی موجب به وجود آمدن وسواس می شود. به دلیل تجربیات متعدد، توقعات فرد در معیارهای همسرگزینی بالاتر می رود و این موجب می شود که در انتخاب شریک زندگی دچار مشکل شود. از سوی دیگر، بسیاری از این افراد به دلیل انجام انتخاب های اشتباه متعدد در یافتن دوست یا شریک زندگی، نسبت به جنس مخالف خود بدبین و بی اعتماد می شوند.

از سوی دیگر، پس از ازدواج نیز این نوع تجربه می تواند مشکل ساز باشد. زمانی که تجربه ارتباط با افراد مختلف زیاد باشد، فرد معمولا به مقایسه همسر خود با دیگران رو می آورد. اما این مقایسه معمولا به صورت کلی انجام نمی شود و تنها یک جنبه از افراد قبلی با همسر فعلی مقایسه می شود. برای مثال، اندام خوب یکی از این افراد با همسر مقایسه می شود، در حالی که فرد به این نکته توجه ندارد که آن نفر فاقد مهارت های برقراری رابطه جنسی فعال بوده است. بنابراین، همسر از همه جوانب با بهترین ها مقایسه می شود و با این که خود نقاط قوت زیادی دارد، اما در مجموع بازنده این مقایسه است.

از سوی دیگر، داشتن تجربه های جنسی پیش از ازدواج توسط یکی از زوجین موجب ایجاد عدم تعادل و هماهنگی بین زن و مرد می شود. این بدان معنا است که فردی که تجربه های جنسی متعدد داشته است به یک سری مهارت ها و پوزیشن های جدید دست می یابد که همسرش چیزی از آنها نمی داند یا تجربه نکرده است. این حالت سبب سرخوردگی زوجین از یکدیگر و ناراحتی می شود. در حالی که زوجینی که تجربه ای عملی از این نوع رابطه ندارند، طی آزمون و خطا با هم به لذت و هماهنگی می رسند.

درمانگران اختلالات جنسی در پاسخ به کسب تجربه برای داشتن زندگی مشترک بی نقص بر این نکته تاکید می کنند که برای داشتن یک رابطه جنسی بی نقص آنچه اهمیت دارد دانش و اطلاعات کافی است، نه مهارت و کسب تجربه از روابط پیشین. برای آنکه با همسر خود رابطه جذاب و آتشینی داشته باشید تنها کافی است شناخت و دانش خوبی از این مسئله داشته باشید. تجربه و مهارت را می توانید در طول زندگی مشترک و در کنار هم به دست بیاورید.

صبر برای رسیدن به شناخت بهتر:

مشاوران توصیه می کنند حتی در دوره عقد نیز رابطه جنسی را به تاخیر بیاندازید و برای رسیدن به شناخت بیشتر صبر کنید. دوره نامزدی و عقد دوره تعامل بیشتر و رسیدن به شناخت عمیق تر است، نه دوره رفع تمایلات جنسی. برقراری رابطه جنسی در هر دوره ای قبل از ازدواج، چه دوستی باشد و چه نامزدی، باعث می شود که فرد به جای تمرکز بر شناخت خلقیات و روحیات همسر آینده خود، بخشی از توانش را صرف جلب رضایت و کسب مهارت در رابطه جنسی کند. این کشش به قدری است که به تدریج فرد را از توجه به اخلاقیات همسر آینده باز می دارد. تحقیقات نشان می دهند کسانی که برای برقراری رابطه جنسی بیشتر صبر می کنند، زندگی مشترک آنها از کیفیت بیشتری برخوردار است.

جهت دریافت مشاوره در زمینه رابطه جنسی پیش از ازدواج

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۳۷۵ تماس بگیرید

تماس از طریق تلفت ثابت در استان تهران با مشاره ۹۰۹۲۳۰۵۷۸۴

تماس از طریق موبایل همراه اول با شماره ۹۹۲۲۱۱۰۶

پاسخگویی همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

رابطه جنسی پیش از ازدواج

رابطه جنسی پیش از ازدواج

برچسب ها

در صورت نیاز به مشاوره درباره:

رابطه جنسی پیش از ازدواج

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره زیر تماس بگیرید.

909-907-1375

پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل