تماس با مشاوره تحصیلی ندای مشاور

شرایط و راهنمای آزمون استخدامی آموزش و پرورش

📚 خلاصه ای از مقاله شرایط و راهنمای آزمون استخدامی آموزش و پرورش:

تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی

وزارت آموزش و پرورش معمولا هر ساله در جهت تامین نیروی آموزشی خود از طریق برگزاری آزمون استخدامی سراسری اقدام به جذب نیرو به عنوان معلم در مقاطع تحصیلی مختلف می نماید در سه سال اخیر این آزمون به صورت متوالی برگزار گردیده است . از این رو بر آن شدیم تا در این مقاله با عنوان شرایط و […]

شرایط و راهنمای آزمون استخدامی آموزش و پرورش

شرایط و راهنمای آزمون استخدامی آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش معمولا هر ساله در جهت تامین نیروی آموزشی خود از طریق برگزاری آزمون استخدامی سراسری اقدام به جذب نیرو به عنوان معلم در مقاطع تحصیلی مختلف می نماید در سه سال اخیر این آزمون به صورت متوالی برگزار گردیده است . از این رو بر آن شدیم تا در این مقاله با عنوان شرایط و راهنمای آزمون استخدامی آموزش و پرورش توضیحاتی کامل در زمینه پروسه این آزمون ارئه دهیم.

برای مشاوره زمان و نحوه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 98

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره  9099071375 تماس بگیرید

تماس از طریق تلفن ثابت در استان تهران با شماره 9092305784

تماس از طریق موبایل همراه اول با شماره 99221106

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

مرحله اول ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

برگزاری این آزمون همانند دیگر آزمون های استخدامی سراسری توسط سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می گیرد . بدین منظور داوطلبان پس از ارائه آگهی استخدام در سایت سنجش در بازه زمانی مقرر نسبت به ثبت نام خود در این آزمون اقدام نمایند. اولین مرحله برای ثبت نام خرید کارت اعتباری از سایت می باشد و سپس وارد لینک ثبت نام شده و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه ای خود و بارگزاری عکس مراحل ثبت نام را به پایان می رسانند و در نهایت شماره پروند و  کد رهگیری برای آنها صادر می شود.

مرحله دوم آماده سازی و تهیه منابع

منابع این آزمون همانند دیگر آزمون های استخدامی سراسری بر اساس رشته های پذیرش متفاوت می باشد و تنها دروس عمومی به صورت مشترک می باشد از این رو منابع این دروس نیز مشترک می باشد و شامل فناوری اطلاعات/مهارت های هفت گانه ای سی دی ال ، ریاضی و آمار مقدماتی ، زبان و ادبیات فارسی ، معارف اسلامی ،زبان انگلیسی-عمومی و اطلاعات عمومی-دانش اجتماعی و حقوق اساسی می باشد . برای آماده سازی داوطلبان عزیز می توانند برای درسی مانند فناوری اطلاعات از جزوه این درس که هفت مهارت اصلی را توضیح داده استفاده نمایند.داوطلبان گرامی برای اطلاع از سایر منابع  و یا اطلاع از شرایط و راهنمای آزمون استخدامی آموزش و پرورش می توانند با کارشناسان سامانه در تماس باشند.

مرحله سوم برگزاری آزمون استخدام آموزش پرورش

برگزاری آزمون سومین مرحله در جهت پذیرش در آزمون استخدامی آموزش و پرورش می باشد.این آزمون همانند دیگر آزمون ها دارای نمره منفی می باشد بنابراین داوطلبان دقت کافی را داشته باشند.

مرحله چهارم اعلام نتایج و معرفی سه برابر ظرفیت

در این مرحله که در حدود یک ماه پس از برگزاری آزمون صورت می گیرد نتایج آزمون بر روی درگاه اینترنتی سایت سنجش قرار می گیرد و داوطلبان با وارد کردن شماره پرونده و کد رهگیری خود می توانند نتایج را مشاهده نمایند.در این مرحله سه برابر ظرفیت استخدامی که از قبل تعیین شده برای ورود به مراحل بعدی اعلام می گردد.داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که عبور از این مرحله به منزله قبولی صد در صدی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش نمی باشد چرا که مراحل مهم دیگیر که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت وجود دارد ، اما داوطلبان عزیز با عبور از این مرحله گام بزرگی در جهت قبولی نهایی در استخدامی برداشته اند. در زیر نمونه ای از کارنامه آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 94 که مربوط به شهر تهران است را مشاهده می کنید.

مرحله چهارم تشکیل پروند و برگزاری مصاحبه علمی

در این مرحله داوطلبانی که نام آنها در لیست سه برابر ظرفیت اعلام شده با در دست داشتن مدارکی همچون کارت ملی ، شناسنامه ، مدرک تحصیلی مندرج در آگهی استخدامی ، مدرکی دال بر بومی بودن و… به مراکزی که از قبل برای تشکیل پرونده اعلام شده مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده خود اقدام می نمایند.و پس از آن با مشخص شدن زمان و مکان دقیق مصاحبه علمی برای مصاحبه علمی آماده می شوند. در این مرحله داوطلبان با حضور در مرکز مصاحبه علمی و تشکیل جلسه ای که متشکل از پنج تن از اساتید در زمینه رشته تخصصی آنهاست ، مصاحبه علمی شروع می شود.داوطلبان عزیز برای آگاهی از کم و کیف این مصاحبه علمی  و یا در زمینه شرایط و راهنمای آزمون استخدامی آموزش و پرورش می توانند با مشاورین ندای مشاور در ارتباط باشند.

مرحله پنجم مصاحبه عقیدتی سیاسی و تست پزشکی

داوطلبین پس از گذراندن مراحل قبلی در این مرحله در مورد مسائل عقیدتی و میزان پایندی آنها به این مسائل سنجیده مس شوند این مرحله معمولا توسط یک مصاحبه گر در مرکز هسته گزینش استان صورت می گیرد. و پس از گذراندن این مرحله داوطلبان به مراکز درمانی مورد تائید یا همان پزشک معتمد برای چکاب کلی و تست پزشکی معرفی می شوند. در این بخش یک تست پزشکی کلی از فرد در زمینه های مختلفی صورت می گیرد و چنانچه مشکل پزشکی خاصی نداشته باشد وارد مرحله بعدی می شود.

مرحله ششم معرفی یک برابر ظرفیت و شروع دوره آموزشی یک ساله

این مرحله در واقع آخرین مرحله از مراحل پذیرش در آزمون استخدامی فرهنگیان می باشد که در آن بر اساس امتیازاتی که در مراحل قبل به دست آوردند اسامی یک برابر ظرفیت (اسامی نهایی پذیرفتگان) اعلام می گردد. و در نهایت دوره آموزشی یک ساله متشکل از دوره دو ترمی شروع می شود.در پایان ضمن ارزوی موفقیت برای تک تک داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش امیدواریم مطالب این مقاله برای خوانندگان عزیز مفید بود باشد.در صورت هر گونه ابهام و یا سوال می توانید با کارشناسیان سامانه ندای مشاور در تماس باشید.

برای مشاوره زمان و نحوه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 98

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره  9099071375 تماس بگیرید

تماس از طریق تلفن ثابت در استان تهران با شماره 9092305784

تماس از طریق موبایل همراه اول با شماره 99221106

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط و راهنمای آزمون استخدامی آموزش و پرورش

شرایط و راهنمای آزمون استخدامی آموزش و پرورش

برچسب ها

در صورت نیاز به مشاوره درباره:

شرایط و راهنمای آزمون استخدامی آموزش و پرورش

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره زیر تماس بگیرید.

909-907-1375

پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل