تماس با مشاوره تحصیلی ندای مشاور

سهمیه اشتغال دانشگاه علمی کاربردی

📚 خلاصه ای از مقاله سهمیه اشتغال دانشگاه علمی کاربردی:

سهمیه اشتغال دانشگاه علمی کاربردی را میتوان سهمیه ویژه برای متقاضیان شاغل در نطر گرفت که قصد تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی را دارند. از آن جایی که بسیاری از شاغلین عزیز تمایل به تحصیل در رشته های مرتبط با شغل خود را دارند و بدنبال ارتقای درک تحصیلی خود می باشند ، دانشگاه علمی […]

سهمیه اشتغال دانشگاه علمی کاربردی

سهمیه اشتغال دانشگاه علمی کاربردی

سهمیه اشتغال دانشگاه علمی کاربردی را میتوان سهمیه ویژه برای متقاضیان شاغل در نطر گرفت که قصد تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی را دارند. از آن جایی که بسیاری از شاغلین عزیز تمایل به تحصیل در رشته های مرتبط با شغل خود را دارند و بدنبال ارتقای درک تحصیلی خود می باشند ، دانشگاه علمی کاربردی با ایجاد سهمیه شاغلین این فرصت را در اختیار داوطلبان شاغل قرار داده تا براحتی بتوانند در رشته مورد علاقه خود پذیرفته شده و ادامه تحصیل دهند.

پس سهمیه اشتغال دانشگاه علمی کاربردی مختص داوطلبان شاغل می باشد و بدین صورت می باشد که هر واحد دانشگاهی در رشته های ارائه شده ، علاوه بر سهمیه داوطلب آزاد ، سهمیه ویژه ای را با عنوان سهمیه اشتغال در نظر می گیرد که فقط داوطلبان شاغل میتوانند انتخاب کنند.

پس داوطلبان شاغل توجه داشته باشند که سهمیه و ظرفیت رشته ها در مراکز دانشگاه علمی کاربردی بصورت جداگانه برای شاغلین در نظر گرفته می شود و در واقع داوطلبی که شرایط استفاده از سهمیه اشتغال را داشته باشد ، برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر خود فقط با داوطلبان شاغل رقابت می کند.

مزایای استفاده از سهمیه اشتغال دانشگاه علمی کاربردی

با توجه به اینکه سهمیه بالای داوطلبان شاغل در هر واحد دانشگاهی و تعداد پایین داوطلبان شاغل در رشته های مختلف ، میتوان گفت داوطلبی که بتواند از سهمیه استغال دانشگاه علمی کاربردی استفاده کند می تواند بدون هیچ دغدغه ای در رشته مورد علاقه خود قبول شود.

همچنین از دیگر مزیت های استفاده از سهمیه اشتغال در دانشگاه علمی کاربردی این می باشد که در صورتی که تعداد داوطلبان شاغل پذیرفته شده در یک رشته و واحد دانشگاهی به حد نصاب برسد ، کلاس های مجزایی برای این دسته از داوطلبان تشکیل می شود تا تداخلی با ساعات کاری آن ها نداشته باشد و داوطلبان شاغل بدون هیچ دردسری بتوانند در کلاس های دانشگاهی حضور داشته باشند. دانشگاه علمی کاربردی با در نظر گرفتن سهمیه اشتغال امکان تسهیل حضور در کلاس های دانشگاهی را برای شاغلین فراهم می نماید تا این عزیزان بتوانند در ساعات خارج از شیفت کاری خود در دانشگاه حضور پیداکنند.

تعریف شاغلی در سهمیه اشتغال دانشگاه علمی کاربردی

داوطلب شاغل : شاغل به شخصی اطلاق می شود که در رشته انتخابی مورد نظر اشتغال به کار داشته و دارای تجربه و سابقه کار مرتبط با رشته خود داشته باشد.

بدیهی است داوطلبانی که اشتغال به کار داشته ولی در رشته مورد انتخابی خود فعالیت نکنند، نمی توانند از سهمیه شاغل مراکز آموزشی دانشگاه علمی کاربردی استفاده نمایند.

حداقل سابقه کار مرتبط برای متقاضیان سهمیه اشتغال دانشگاه علمی کاربردی یک سال می باشد.

داوطلب شاغل مجاز به انتخاب حداکثر سی ( 30 ) کدرشته محل در مقطع کاردانی و بیست ( 20 ) کدرشته محل در مقطع کارشناسی (در صورت وجود) از بین رشته های تحصیلی موجود، صرفا در یک زیرگروه آموزشی می باشد. در صورت انتخاب از چند زیر گروه آموزشی، تمامی انتخاب های داوطلب حذف خواهد شد.

به داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه شاغل توصیه می شود هنگام انتخاب رشته از مراکز آموزشی، به تعریف شاغل آن مرکز مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی توجه نمایند و چنانچه از نظر مرکز آموزشی ذیربط شاغل می باشند، اقدام به انتخاب آن کد رشته محل نمایند.

داوطلبان شاغل می بایست صرفا از رشته های تحصیلی مرتبط با زمینه شغلی خود انتخاب نمایند، در غیر این صورت پذیرش آنان « کان لم یکن » تلقی می گردد.

داوطلبان شاغلی که کد اشتغال آن ها براساس تعاریف مندرج در دفترچه ثبت نام ،  یکی از کدهای 101 الی 218 می باشد، در صورت وجود رشته مرتبط در سایر مراکز دانشگاه علمی کاربردی با کد اشتغال 199 ، می توانند از آن مرکز آموزشی نیز انتخاب رشته نمایند.

براساس تعریف شاغل کد اشتغال 199 : شاغل به فردی اطلاق می گردد که در دستگاه های اجرایی و شرکت ها اعم از دولتی یا غیردولتی در حرفه منطبق با رشته انتخابی حداقل یک سال سابقه کار مرتبط داشته و مشغول به کار باشد.

به عنوان مثال : داوطلب شاغل پس از انتخاب گروه آموزشی صنعت ، زیرگروه آموزشی 101 را انتخاب می نماید. سپس با مراجعه به کد رشته محل های مربوط به این زیرگروه آموزشی ، حداکثر سی ( 30 ) کد رشته محل را (در صورت وجود) که براساس تعاریف مندرج در دفترچه راهنما مرتبط با زمینه شغلی ایشان می باشد و نیز با توجه به جنسیت پذیرش براساس علاقه و به ترتیب اولویت انتخاب می نماید. انتخاب رشته از دیگر جداول برای این داوطلب مجاز نمی باشد.

چنانچه داوطلب شرکت در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی مهر 98 هستید مطالعه مقالات زیر برای شما داوطلبان توصیه می کنیم :

ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی مهر 98

ثبت نام کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی مهر 98

ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی مهر 98

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی مهر 98

شهریه دانشگاه علمی کاربردی سال 98

نتایج دانشگاه علمی کاربردی مهر 98

تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی مهر 98

برای مشاوره استفاده از سهمیه اشتغال دانشگاه علمی کاربردی مهر 98

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071375 تماس بگیرید

تماس از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 99221106

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب

 

 

 

سهمیه اشتغال دانشگاه علمی کاربردی

سهمیه اشتغال دانشگاه علمی کاربردی

برچسب ها

در صورت نیاز به مشاوره درباره:

سهمیه اشتغال دانشگاه علمی کاربردی

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره زیر تماس بگیرید.

909-907-1375

پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل