تماس با مشاوره تحصیلی ندای مشاور

کد نظام وظیفه کنکور 1401

📚 خلاصه ای از مقاله کد نظام وظیفه کنکور 1401:

مشاوره تحصیلی

بر اساس اعلام رسمی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، داوطلبان «مرد» برای ثبت نام و شركت در آزمون سراسری سال 1401 لازم است یكی از شرایط و مقررات وظیفه عمومی کنکور را دارا بوده و كد مربوط را در بند 45 فرم تقاضانامه ثبت نام کنکور سراسری 1401 درج نمایند. داوطلبان مرد […]

کد نظام وظیفه کنکور 1401

کد نظام وظیفه کنکور 1401

بر اساس اعلام رسمی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، داوطلبان «مرد» برای ثبت نام و شركت در آزمون سراسری سال 1401 لازم است یكی از شرایط و مقررات وظیفه عمومی کنکور را دارا بوده و كد مربوط را در بند 45 فرم تقاضانامه ثبت نام کنکور سراسری 1401 درج نمایند.

داوطلبان مرد برای شرکت در کنکور سراسری بایستی وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنند و در واقع فاقد منع قانونی از لحاظ نظام وظیفه برای شرکت در آزمون باشند تا بتوانند برای تحصیل و شرکت در کنکور اقدام کنند. بدین منظور داوطلبان مرد باید در  کنکور 1401 وضعیت نظام وظیفه خود را از طریق لیست کد نظام وظیفه که با توجه به شرایط هر داوطلب تعریف شده و در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1401 درج شده مشخص نمایند . داوطلبان مرد باید با آگاهی کامل از شرایط نظام وظیفه خود لیست کد های نظام وظیفه مندرج در دفترچه مذکور را مطالعه و کد مربوطه را در فرم ثبت نام کنکور وارد نمایند . با توجه به اهمیت کد نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور 1401 برای داوطلبان مرد در ادامه این مقاله لیست کد نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور سراسری 1401 را در اختیار داوطلبان قرار دهیم .

برای دریافت مشاوره در زمینه کد نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور 1401

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۳۷۵ تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

لیست کد های نظام وظیفه در ثبت نام کنکور سراسری 1401

كد 1) دارا بودن كارت پایان خدمت هوشمند؛

كد 2) دارا بودن كارت معافیت دائم هوشمند (كفالت، پزشكی، ایثارگرا ن و موارد خاص)؛

كد 3) مشمولان دارای برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشكی، كفالت و سایر…) در مدت اعتبار آن؛

كد 4) متولدین سال 1354 و قبل از آن، این قبیل مشمولان باید پس از اعلام قبولی و در زمان ثبت نام كارت معافیت دائم هوشمند (معافیت سنی عنایت مقام معظم رهبری) را ارائه نمایند؛

كد 5) دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه یا پیش دانشگاهی كه به صورت حضوری و پیوسته مشغول به تحصیل بوده و تا تاریخ 31 / 6/ 1401 در سنوات مجاز تحصیلی (حداكثر 20 سالگی تمام)، فارغ التحصیل می شوند؛

كد 6) فارغ التحصیلان مقطع متوسطه (دارای مدرك پیش دانشگاهی) به شرط اتمام تحصیل حداكثر تا 20 سالگی به صورت پیوسته و حضوری (مدارس روزانه، بزرگسالان و آموزش از راه دور) و درصورت یكه وارد غیبت نشده باشند؛

تبصره: دانش آموزانی كه دوره متوسطه (سال اول متوسطه) را از مهر 92 آغاز كرده باشند، سقف مجاز سنوات تحصیلی آنان حداكثر تا پایان 20 سالگی خواهد بود.

كد 7) دانش آموزانی كه قبل از سن مشمولیت (قبل از 18 سالگی تمام) موفق به دریافت پیش دانشگاهی شده باشند، به شرط نداشتن غیبت؛

توضیح: دانش آموزانی كه در سن 17 سالگی و قبل از سن مشمولیت موفق به دریافت دیپلم یا پیش دانشگاهی می شوند، چنانچه حداكثر تا شش ماه پس از رسیدن به سن مشمولیت (18 سالگی تمام) وارد دانشگاه شوند، مجاز به ادامه تحصیل می باشند؛ در غیر این صورت به دلیل ورود به غیبت، مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود. مگر اینكه در مهلت شش ماه معرفی، خود را از طریق یكی از دفاتر پلیس+ 10 به وظیفه عمومی معرفی كرده و در هنگام پذیرش در دانشگاه دارای برگ اعزام بدون غیبت باشند.

تبصره: افرادی كه تاریخ اعزام به خدمت آنان قبل از اعلام قبولی یا پذیرش در دانشگاه است، لازم است برابر ضوابط مربوط نسبت به تمدید موعد اعزام خود اقدام نمایند. در غیر این صورت به دلیل ورود به غیبت، شرایط ادامه تحصیل را از دست خواهند داد. در ضمن افرادی كه در موعد اعزام (مندرج در برگ آماده به خدمت) به خدمت اعزام میشوند در صورت پذیرش در مقطع كارشناسی و بالاتر، جهت ادامه تحصیل از خدمت ترخیص خواهند شد.

كد 8) كاركنان وظیفه (سربازان در حال خدمت) بدون غیبت اولیه دارای مدرك پیش دانشگاهی حضوری و پیوسته (دانش آموز رسمی) به شرطی كه در مقطع كارشناسی و بالاتر پذیرفته شوند؛

كد 9) كاركنان وظیفه ای كه خدمت دوره ضرورت آنان تا تاریخ 31 / 6/ 1401 به پایان می رسد (این دسته از افراد باید به هنگام ثبت نام در دانشگاه، گواهی یا كارت پایان خدمت ارائه نمایند)؛

كد 10 ) طلاب علوم دینی دارند ه مدرك دیپلم یا پیش دانشگاهی دارای معافیت تحصیلی حوزه؛ به شرطی كه مركز مدیریت حوزه های علمیه یا مركز مدیریت حوزه علمیه خراسان یا اصفهان تأیید نمایند كه طلبه قادر است ضمن اشتغال به تحصیل در حوزه به موازات آن در دانشگاه نیز تحصیل كند، با همان معافیت تحصیلی حوزه، اشتغال به تحصیل وی در دانشگاه بلامانع است. بدیهی است هر موقع كه حوزه علمیه معافیت تحصیلی طلبه ای را خاتمه یافته اعلام نماید، ادامه تحصیل وی در دانشگاه منوط به اجازه سازمان وظیفه عمومی و صدور معافیت تحصیلی دانشگاهی است. اینگونه دانشجویان برای ثبت نام در هر ترم تحصیلی
باید موافقت نامه حوزه علمیه مربوط را ارائه نمایند؛

كد 11 ) كاركنان پایور شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت از سازمان مربوط برای ادامه تحصیل؛

كد 12 ) دانشجویان انصرافی درصورتی كه در سقف سنوات تحصیلی اولیه، موضوع تبصره 1 ماده 33 قانون،انصراف داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید بیش از یك سال سپری نشده باشد. مضافا مشروط به اینكه قبلاً (از تاریخ 22 / 8/ 1390 به بعد) از امتیاز یك بار انصراف استفاده نكرده باشند.

نکات مهم در رابطه با مقررات نظام وظیفه در کنکور 1401

1) مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند و در صورت شركت در آزمون و قبولی در آن، معافیت تحصیلی برای آنان صادر نگردیده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام از آ نها نمی باشند.

2) دانشجویان اخراجی دانشگاه ها تا پایان خدمت دوره ضرورت یا دریافت معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند (به جز افرادی كه قبل از ورود به سن مشمولیت اخراج شده اند).

3) مشمولانی كه در مقطع كاردانی فارغ التحصیل شده اند، مجاز به شركت در آزمون سراسری نمی باشند. این افراد فقط می توانند در مقطع كارشناسی ناپیوسته (كاردانی به كارشناسی ناپیوسته) تحصیل خود را ادامه دهند.

4) معافیت تحصیلی برای هر مقطع فقط یك بار صادر می شود. بنابراین فارغ التحصیلان هر مقطع مجاز به تحصیل مجدد در همان مقطع نمی باشند. ضمناً تأكید می گردد فارغ التحصیلان مقطع كاردانی مجاز به شروع به تحصیل در مقاطع كارشناسی پیوسته، كارشناسی ارشد پیوسته و دكتری پیوسته نمی باشند و نیز فارغ التحصیلان مقطع كارشناسی مجاز به شروع به تحصیل در مقطع كارشناسی ارشد پیوسته و دكتری پیوسته پزشكی، دندانپزشكی، داروسازی و دامپزشكی نیستند.

5) ترخیص سربازان حین خدمت صرفا جهت ادامه تحصیل در مقطع كارشناسی و بالاتر مجاز بوده و ترخیص آنان جهت تحصیل در مقطع كاردانی مجاز نیست.

6) دانشجویانی كه تمایل به انصراف و شروع به تحصیل مجدد دارند، در طول تحصیلات دانشگاهی (ازدیپلم تا دكتری) فقط یك بار مجاز به انصراف می باشند، مشروط به اینكه در سنوات اولیه تحصیلی انصراف داده و از زمان انصراف تا شروع به تحصیل مجدد بیش از یك سال سپری نشده باشد.

7) دانشجویان مقاطع كارشناسی و بالاتر پیوسته كه با دریافت مدرك مقطع پایینتر از ادامه تحصیل انصراف و یا اخراج میگردند، تا پایان خدمت دوره ضرورت یا دریافت معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند. مگر با رعایت تبصره 1 ماده 7 آیین نامه اجرایی معافیت تحصیلی مشروط به رعایت سقف مجاز سنوات تحصیلی اولیه مقطع فارغ التحصیل شده، مجاز به ادامه تحصیل در مقطع بالاتر شناخته شوند (یعنی مقطع معادل كاردانی را حداكثر در 5/ 2 سال فارغ التحصیل شده باشند).

8) كاركنان وظیفه (سربازان حین خدمت) مجاز به تحصیل همزمان با انجام خدمت نیستند. این افراد درصورت قبولی در دانشگاه و داشتن شرایط ادامه تحصیل، از خدمت ترخیص خواهند شد.

9) دانش آموزانی كه در سقف مجاز سنوات تحصیلی، پس از ورود به سال مشمولیت در ماه های خرداد یا شهریور هرسال به عنوان دانش آموز رسمی فارغ التحصیل می شوند، چنانچه تا پایان شهریور سال آینده در دانشگاه پذیرفته شوند، فاقد غیبت بوده و از معافیت تحصیلی استفاده خواهند كرد.

مثال: دانش آموز متولد 1380 و قبل از آن كه در خرداد یا شهریور 1398 در مقطع دیپلم یا پیش دانشگاهی طی سنوات مجاز تحصیلی (یعنی حداكثر تا 20 سالگی تمام) فارغ التحصیل حضوری میشود، آخرین مهلت معرفی تا پایان شهریور سال 1401 است.

10) تمامی پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال 1398 ملزم هستند جهت دریافت مجوز ثبت نام در دانشگاه، از طریق دفاتر پلیس+ 10 شهرستان محل قبولی دانشگاه، نسبت به اخذ معافیت تحصیلی اقدام نمایند. در غیر این صورت از ادامه تحصیل آنان ممانعت به عمل خواهد آمد.

11) سنوات مجاز تحصیل در مقاطع: كاردانی 5/ 2 سال، كارشناسی پیوسته 5 سال، كارشناسی ارشد پیوسته 6 سال و دكترای پیوسته 8 سال است.

برای دریافت مشاوره در زمینه کد نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور 1401

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۳۷۵ تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

کد نظام وظیفه کنکور 1401

کد نظام وظیفه کنکور 1401

برچسب ها

در صورت نیاز به مشاوره درباره:

کد نظام وظیفه کنکور 1401

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره زیر تماس بگیرید.

909-907-1375

پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل