تماس با مشاوره تحصیلی ندای مشاور

hoosh.medu.ir

📚 خلاصه ای از مقاله hoosh.medu.ir:

مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی و شاهد

سامانه اینترنتی سنجش هوش به نشانی www.hoosh.medu.ir به عنوان سایت ثبت نام و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم معرفی گردیده و دانش آموزان و داوطلبان شرکت در نام نویسی مدارس تیزهوشان میتوانند با وارد شدن به پنل دانش آموزی خود مراحل ثبت نام و شرکت در آزمون سنجش هوش تیزهوشان را انجام […]

hoosh.medu.ir

hoosh.medu.ir

سامانه اینترنتی سنجش هوش به نشانی www.hoosh.medu.ir به عنوان سایت ثبت نام و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم معرفی گردیده و دانش آموزان و داوطلبان شرکت در نام نویسی مدارس تیزهوشان میتوانند با وارد شدن به پنل دانش آموزی خود مراحل ثبت نام و شرکت در آزمون سنجش هوش تیزهوشان را انجام دهند.

سنجش هوش هفتم

زمان و نحوه ثبت نام و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم از سامانه hoosh.medu.ir

مدارس تیزهوشان جهت پذیرش متقاضیان تحصیل در این مدارس در مقطع متوسطه اول ، هرساله اقدام به برگزاری آزمون می نماید. آزمون سنجش هوش ابزار مناسبی برای گزینش دانش آموزان مستعد برای تحصیل در مدارس ایتعدادهای درخشان می باشد و داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان پایه هفتم را دارند بایستی با مراجعه به سایت تیزهوشان ، ثبت نام خود را انجام دهند.

تمامی مراحل اعم از ثبت نام سنجش هوش، دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سنجش هوش، مشاهده نتایج سنجش هوش، ثبت درخواست تجدید به صورت اینترنتی و از سامانه hoosh.medu.ir خواهد بود. در نتیجه، همه مراحل به شیوه غیرحضوری ،نظر و دریافت پاسخ آن توسط داوطلبان انجام میشود و مدارس محل تحصیل داوطلبان، در این خصوص مسئولیتی ندارند.

جهت دریافت مشاوره ثبت نام آزمون تیزهوشان هفتم و دهم 1402 – 1401
از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071375 تماس بگیرید
پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

مراحل ثبت نام داوطلبان در آزمون سنجش هوش تیزهوشان

1. ورود به سامانه  hoosh.medu.ir  : دانش آمزان با وارد کردن شماره ملی و رمز ورود همگام وارد سایت می شوند.

2. تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام :  با وارد شدن به پنل کاربردی، دانش آموزان باید مشخصات داوطلبی و هویتی خود را تکمیل نمایند.

3. بارگذاری فایل عکس داوطلب: جهت ثبت نام فایل عکس با ابعاد حداکثر ۲۰۰x۲۰۰ یا ۳۰۰x۴۰۰ پیکسل در قالب jpg با زمینه سفید، مربوط به سال جاری دانش آموز مورد نیاز است ،در صورت استفاده از تصاویر قدیمی با تصویر فردی غیر از دانش آموز شرکت کننده ضمن محرومیت داوطلب از شرکت در آزمون، ثبت نام وی بی اثر خواهد شد.

4. پرداخت وجه ثبت نام

5. دریافت شماره پیگیری ثبت نام : ضروریست داوطلبان پس از طی مراحل ثبت نام، شماره پیگیری را دریافت نمایند و آن را جهت استفاده های بعدی نزد خود نگهداری کنند.

نکته: با توجه به این که مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی انجام میشود، مسئولیت صحت مندرجات در تقاضانامه ثبت نام به طور کامل برعهده داوطلب است و در صورت مغایرت، قبولی داوطلب در پذیرش لغو و بی اثر خواهد بود.

 نحوه پرداخت وجه ثبت نام آزمون سنجش هوش تیزهوشان

مبلغ ثبت نام 380000 ریال (دویست و پنجاه هزار ریال) است که صرفاً از طریق پرداخت اینترنتی از طریق سایت سنجش هوش hoosh.medu.ir خواهد شد. داوطلبان گرامی باید جهت پرداخت وجه ثبت نام، از کارتهای بانکی ، سامانه ثبت نام عضو شبکه شتاب استفاده نموده و رمز دوم پرداخت اینترنتی را در اختیار داشته باشند.

در صورت واریز وجه ثبت نام به صورت مستقیم، از طریق مراجعه به بانك و یا دستگاه های خودپرداز، ثبت نام انجام نمی شود و وجه واریزی نیز قابل استرداد نخواهد بود. مبلغ فوق ثابت بوده و به جز این مبلغ، دریافت هرگونه وجه تحت هر عنوان ممنوع است.

ضوابط و شرایط ثبت نام داوطلبان آزمون سنجش هوش تیزهوشان هفتم

داشتن تابعیت ایرانی

کسب مقیاس “خیلی خوب” در تمامی دروس در نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیـلی 98- 99

کسب مقیاس در “خیلی خوب”  تمامی دروس در نوبت اول پایه ششم در سالتحصیلی 99 – 1400

  • ثبت نام اتباع غیرایرانی، تابع بخشنامه شماره بین الملل و مدارس خارج از کشور است.
  • شایستگی های عمومی دانش آموز نیز همانند مواد درسی محسوب میشود.  
  • چنانچه داوطلبی در مجموع دوسال تحصیلی مذکور، حداکثر در یک عنوان درسی ، مقیاس خوبه را کسب نموده بكد، ثبت نام وی بلامانع است.
  • با توجه به این که مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می شود و مسئولیت صحت مندرجات در تقاضانامه ثبت نام به طور کامل بر عهده داوطلب است و در صورت مغایرت ، قبولی داوطلب لغو و بی اثرخواهد بود.

منابع آزمون سنجش هوش پایه هفتم سالتحصیلی 1402 – 1401

محتوای آزمون تیزهوشان پایه هفتم شامل « هوش» ، « استعداد» و « خلاقیت» است که ابزار آن توسط متخصصان مربوط طراحی می شود.

توجه 1: به ازای هر پاسخ صحیح، ۳ نمره مثبت و به ازای هر پاسخ غلط، ۱ نمره منفی برای داوطلب در نظر گرفته می شود. برای سؤالات بدون پاسخ، نمره ای منظور نخواهد شد.

توجه 2: چنانچه داوطلب در سؤالی بیش از یک گزینه را علامت زده باشد، ۱ نمره منفی برای او منظور خواهد شد.

نحوه پذیرش دانش آموز در آزمون سنجش هوش تیزهوشان

پذیرش دانش آموزان برای ورود به دبیرستان های دوره اول استعدادهای درخشان، صرفاً براساس نتیجه سنجش داوطلبان خواهد بود.

لازم است که داوطلبان، دبیرستان های استعدادهای درخشان مورد نظر خود را با توجه به محل سکونتشان و با عنایت به منطقه/ ناحیه آموزش و پرورش محل استقرار مدارس در سال تحصیلی استعدادهای درخشان انتخاب کنند. حوزه اجرای سنجش داوطلبان، براساس منطقه آموزشی محل تحصیل آنان در سال تحصیلی تعیین خواهد شد. داوطلبان مدارس ایرانی خارج از کشور هم باید در حوزه سنجش داخل کشور حاضر شوند.

در شهرستان هایی که دارای چند دبیرستان دوره اول استعدادهای درخشان هستند، داوطلبان در انتخاب مدرسه مورد نظر خود در سطح شهرستان، اختیار کامل دارند و هر داوطلب میتواند حداکثر سه دبیرستان دوره اول استعدادهای درخشان (هر سه در یك شهرستان واحد) را به ترتیب اولویت در تقاضانامه ثبت نام خود انتخاب نماید.

در صورت انتخاب مدارس شهرهای مختلف یك استان در اولویتهای سه گانه، فقط شهر و مدرسه ای که به عنوان اولویت اول انتخاب شده، ملاک پذیرش یا عدم پذیرش داوطلب خواهد بود. سنجش داوطلبان مدارس ایرانی خارج از کشور، صرفاً در حوزه های سنجش داخل کشور انجام خواهد شد.

در صورت شرکت همزمان دانش آموزان همزاد (دوقلو یا بیشتر، همجنس یا غیرهمجنس) در سنجش ورودی مدارس استعدادهای درخشان و پذیرش یکی از آنان، دیگری فقط به شرط کسب حداقل هشتاد درصد امتیاز پذیرش آخرین فرد پذیرفته شده، میتواند براساس اولویت های انتخابی خود، مازاد بر ظرفیت پیشبینی شده، در مدارس استعدادهای درخشان ثبت نام نماید.

اولویتهای انتخابی دانش آموزان همجنس موضوع این بند، میبایست لزوماً مشابه یکدیگر باشند. اگر یکی از همزادان همجنس در ردیف پذیرفته شدگان قرار گیرد، امکان قبولی سایر همزادان در اولویتهای انتخابی خود و یا بهبود اولویت ها به شرطی فراهم میشود که امتیاز کف مدرسه قبولی جدید همزاد دیگر، بالاتر از امتیاز کف مدرسه محل قبولی همزاد اول نباشد. به منظور بررسی و اعمال تسهیلات پذیرش دانش آموزان همزاد، امتیاز دانش آموزان همزاد پیش از بررسی شده و در صورت دارا بودن حداقل امتیاز لازم، نام ایشان نیز مازاد بر ظرفیت ٬اعلام نتیجه پیشبینی شده، در فهرست پذیرفته شدگان اعلام میشود.

اعلام نتیجه و ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون سنجش هوش تیزهوشان

اسامی پذیرفته شدگان دبیرستان های دوره اول استعدادهای درخشان، تا نیمه شهریور ماه و از طریق سامانه hoosh.medu.ir اعلام میشود.  پذیرش در پایه هفتم دبیرستان های دوره اول استعدادهای درخشان لزوماً به منزله ورود بدون سنجش مجدد به دبیرستان های دوره دوم متوسطه نیست و تحصیل این دانش آموزان در دوره دوم متوسطه، تابع ضوابط خاص میباشد. هیچ فهرست ذخیره ای برای دبیرستان های دوره اول استعدادهای درخشان اعلام نخواهد شد. همزمان با اعلام نتیجه، نشانی دقیق دبیرستان های دوره اول استعدادهای درخشان، تاریخ مراجعه و مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام پذیرفته شدگان اطلاع رسانی میشود.

مهلت ثبت نام پذیرفته شـدگان دبیرستان های دوره اول استعدادهای درخشان، تا پایان شهریور ماه خواهد بود. تأکید میشود، هیچگونه سنجش دیگری برای پذیرش دانش آموز در مدارس استعدادهای درخشان برای سال تحصیلی ازجمله پذیرش تکمیل ظرفیت میان پایه  برگزار نمیشود.

ضوابط و نحوه نقل و انتقال پذیرفته شدگان آزمون سنجش هوش تیزهوشان

داوطلبانی که بعد از زمان ثبت نام یا بعد از پذیرش، به هر دلیل تصمیم میگیرند در سال تحصیلی ، در شهرستانی غیر از شهرستان محل سکونت فعلی اقامت کنند، تنها در صورت پذیرش در یکی از مدارس انتخاب شده خود در شهرستان مبدأ و دارا بودن امتیاز پذیرش مدرسه شهرستان مقصد، با کسب موافقت اداره کل آموزش و پرورش استان های مبدأ و مقصد، مجاز به انتقال و ثبت نام در سایر مدارس استعدادهای درخشان (در شهرستان یا استان دیگر) خواهند بود. در سال اول پذیرش، انتقال دانش آموز بین مدارس استعدادهای درخشان در داخل یك شهرستان در دوره اول متوسطه (حتی در صورت دارا بودن امتیاز پذیرش مدرسه مقصد)، اکیداً ممنوع است.

سوالات متداول

سایت ثبت نام آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم کدام است؟

سامانه hoosh.medu.ir به عنوان سایت ثبت نام آزمون تیهزوشان ششم به هفتم می باشد.

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم جیست؟

متقاضیان ورود به مدارس تیزهوشان باید دارای شرایط مختلفی باشند که یکی از آن ها کسب مقیاس خیلی خوب می باشد. البته در این مقاله به شرح کلیه شرایط پرداخته شده است .

منابع آزمون مدارس تیزهوشان پایه هفتم چیست؟

محتوای آزمون سنجش هوش تیزهوشان شامل هوش ، خلاقیت و استعداد می باشد.

و در آخر چنانچه در هر مرحله از ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان پایه ششم به هفتم در سامانه hoosh.medu.ir با مشکلی مواجه شدید میتوانید با کارشناسان سامانه ندای مشاور در ارتباط باشید.

برای دریافت مشاوره ثبت نام مدارس تیزهوشان پایه ششم به هفتم 1401
از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071375 تماس بگیرید
پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

hoosh.medu.ir

hoosh.medu.ir

برچسب ها


  1. علی گفت:

    ادرسی جهت ثبت نام مدارس نمونه دولتی مشهد پیدا نشد فقط برای تیزهوشان است.

در صورت نیاز به مشاوره درباره:

hoosh.medu.ir

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره زیر تماس بگیرید.

909-907-1375

پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل